LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krups Orchestro

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Gast

Krups Orchestro

Ongelezen bericht door Gast »

Nu wij een hebben een krups Orchestro

Hij is nu al voor een 2 e keer weggeweest.
En is nog niet goed.

De koffie is zo slap als iets. Daarvoor was de koffie veel te koud. En de bonenmolen is al kapot geweest.
Ja dan denk je een fijn koffiezetapp te hebben. En nog een duur ding ook. We doen hem goed bij houden met ontkalken en schoonmaken. Die zakjes kosten ook een fortuin.

Nu kan mijn man hem morgen weer wegbrengen. Want de koffie is slap. Je kan er ook water voor de thee gebruiken. Deden we eerst wel. Maar later niet meer omdat het wat na de koffie smaakt.

Wie heeft er nog meer problemen mee ??

Groetjes Anne

resp00112567hetnet.nlk

Re: Krups Orchestro

Ongelezen bericht door resp00112567hetnet.nlk »

Ook wij hebben een Krups Orchestro. Mijn vrouw vindt de koffie te koud. Erger is dat vlak voor het aantal van 5000 kopjes koffie (2,5 jaar gebruik) de machine defect raakte. Reparatie bleek te bestaan uit een normale onderhoudsbeurt die na elke 5000 kopjes moet plaats vinden. De kosten van deze beurt ( exlusief verzenden) was ruim 100 euro; een belachelijk hoog bedrag gezien de kostprijs van de machine. Wij laten hem niet meer repareren. Ook de verkrijgbaarheid van de voorgeschreven reinigingsmiddelen is erg beperkt. Bij Krups kosten die middelen een kapitaal. Tot voor kort leverde de Bijenkorf deze middelen ook tegen de helft van de prijs. Het is mij daarom een raadsel hoe Krups een warme douche kan verdienen. Van mij krijgen zij hem niet.

JHC van der Veer :(

will de Graaf

Ongelezen bericht door will de Graaf »

Onze krups orchestra is 1,5 jaar oud en nu weer voor de derde keer defect. Dit keer precies twee weken na de vorige reparatie en een gedwongen grote beurt is de koffiemolen kapot. Kan het app alleen nog gebruiken met gemalen koffie. Maar daarvoor heb ik dit dure app. niet gekocht. Treurig, werkelijk diep treurig hoe Krups met zijn klanten omgaat. Na zoveel klachten, zie Kieskeurig, hadden ze toch wel voor een oplossing kunnen zorgen. Voor mij nooit geen product van Krups meer, echt nooit meer.

vesper

Ongelezen bericht door vesper »

Wij hebben ook een krups orchestro, dit is inmiddels onze tweede.
De eerste begon op een gegeven moment hevig te knipperen. We hebben hem toen rechtstreeks op gestuurd naar Krups en na twee weken kwam er een gloednieuw apparaat voor terug tegen de kosten van een service beurt. Ongeveer € 85,- , het oude apparaat was al minstens drie jaar oud. Dus ik vond het een prima service.

Gast

Ook wij hebben een krups espressoapparaat in september 2002 gekocht. vanaf het begin was de koffie niet heet genoeg, volgens de gebruiksaanwijzing moest je de kopjes om spoelen met warm water. tot dat ik bij een kennis (die ook hetzelfde apparaat had) bemerkte dat zijn koffie veel heter was, ik heb het apparaat vervolgens aangeboden bij krups om dit na te laten kijken ( viel nog onder de garantie)en om tevens een service beurt te laten uit voeren, kosten 168,41 euro, ik vond de servicebeurt veel te duur dus ik wilde alleen dat mijn klacht werd verholpen. volgens Krups kon mijn klacht alleen verholpen worden als ik een servicebeurt liet verrichten. dat terwijl al vanaf het begin het water niet heet genoeg was.Mijn apparaat kwam ongerepareerd terug.Ik dacht nog waarom heb ik dan garantie. Deze garantie werkt dus alleen als je de servicebeurt laat verrichten. Ik ben dus in het geheel niet tevreden over de service van Krups Nederland in Veenendaal. 120 euro voor een servicebeurt, dat wordt je niet verteld als je het apparaat koopt, (staat wel in de beschrijving maar die lees je pas als je het apparaat heb gekocht. [/b]

ineke 26553

Ongelezen bericht door ineke 26553 »

ik heb ook een probleem met hetzelfde koffiezet apparaat heb een beurt moeten doen omdat ook ik 5000 kopjes had gezet kosten 120 euro als ik het niet deed krijg ik hem ongerepareerd terug ik heb hem nog geen jaar valt niet onder garantie terwijl ik 2 jaargarantie heb is slijtage lekker makkelijk dan kost de machine me geen 500 euro maar 620 euro als ik dat ieder jaar moet doen betaal ik de machine bijna dubbel vind het niet normaal die kosten heb volgens mij ook niet eens 500 kopjes gezet meost na 8 maanden een nieuwe koffie molen in dat was dan wel kosteloos koop zo"n machine nooit meer bij krups en raad een ieder ander die machine ook niet aan als ik zo die klachten al zie bij radar kan het geen toeval zijn dat krups dus een machtsposite heeft
:x

Gast

Ook ik heb een Krups Orchestro, de koffie is absoluut niet warm genoeg, ik heb hierover contact gehad met de Krups service dienst waar men mij mededeelde dat ik de kopjes moest voorverwarmen en de uitstroompijpjes helemaal naar beneden tot in het kopje moest schuiven. Helemaal geen resultaat ook niet nadat ik speciale dubbelwandige kopjes heb aangeschaft. Ik heb nu een Senseo apparaat er bij gekocht, wel heerlijk warme koffie en geen problemen.
Alleen geen stoompijpje maar dat blies bij mijn Orchestro toch alleen nog maar belletjes!

Onverschillige servicemedewerkers die niet meedenken en kortaf reageren en een (vindt ik) toch wel prijzige koffiemachine waar je toch wel iets meer van mag verwachten dan een te koud kopje koffie, weigerend stoompijpje en veel knipperende lampjes!

Al met al een slechte beurt voor de firma Krups!

O ja, ik heb keurig de voorgeschreven zakjes en tabletjes voor de schoonmaak en ontkalking van de Orchestra gebruikt.

koffiegek

Ongelezen bericht door koffiegek »

Dit toestel is een kopie van de Jura E-serie koffiezetter, die reeds sinds 1995 op de markt zijn. Deze serie is berucht om 2 zwakke punten: de aluminium boiler maar vooral de zetgroep-automaat. De krups heeft die problemen dus overgenomen. Siemens en Bosch zijn ook overgeschakeld op dit systeem, daar zullen we komende jaren wel veel klachten over horen. Daarnaast gebruiken de jura/krups systemen schoonmaaktabletten en ruim 30% meer koffie dan veel andere systemen. Bij gemiddeld gebruik scheelt dat zo'n €80 tot €100 per jaar.

In grote lijnen: het onderhoud van een Krups is niet iets eenmaligs, u krijgt het regelmatig terug. Sommige speciaalzaken kunnen het toestel relatief goedkoop reviseren, maar zullen niet staan te trappelen om dit te doen als u geen klant bent.

Wat u zelf kunt doen: gebruik espressobonen van een goede kwaliteit. Sommige bonen kunnen namelijk de molenstenen in een half jaar bot krijgen. Bij de krups/jura molen moet dan de hele molen worden vervangen, omdat de molenstenen niet los te krijgen zijn.

Voor eigenaren met een (bijna) nieuwe machine: ontkalken moet in een gebied met hard water minimaal 8x per jaar gebeuren. Deed u dit niet, of al jaren maar 1 a 2 keer per jaar, ga dan niet ineens nu wel ontkalken. Uw boiler gaat dan vrijwel zeker lekken en kan ook de pomp vernielen.

Verder moer u de machine zoveel mogelijk uit zetten. Dit scheelt niet alleen energie (flinke gloeilamp), maar ook de pakkingen drogen zo veel minder snel uit.

Het is mij echt een raadsel hoe dit toestel ooit het predikaat "beste koop" van de consumentenbond heeft gekregen. Het koffie-verbruik en onderhoud is zeker niet meegewogen in dit oordeel. Ik ben bang dat deze gunstige beoordeling heel veel mensen op een verkeerd been heeft gezet.

Jeannie

Ongelezen bericht door Jeannie »

Ik zie heel veel negatieve verhalen over de Krups Orchestro. Wij hebben thuis ook een Krups F889, maar deze werkt gewoon zoals hij moet doen; dagelijks ons voorzien van een heerlijk kopje espresso. Veel mensen noemen het een koffiezetapparaat, maar daar ga je al de fout in. Het is geen koffiezetapparaat maar een espressoapparaat. En espressoapparaten vergen onderhoud. Kijk maar in de italiaanse koffiebars en restaurants. Het is een beleving hoe daar met apparaten wordt omgegaan. Wanneer je je aan de spelregels houdt van de Orchestro is er niets aan de hand.

Ook voor wat het koffieverbruik betreft; ik haar 50 kopjes uit een pak espressobonen van 250 gram. Gemiddeld dus 5 gr/kopje. Voor een goede espresso is dit ook de aanbevolen hoeveelheid, heb ik begrepen van kenners.

Dit apparaat vergt onderhoud op zijn tijd en moet hiervoor naar Krups. Dit kost nu EUR120; Welliswaar veel geld, maar ik ben blij dat dit slechts -in mijn geval- 1 keer het geval is geweest na 4,5jaar espresso gezet te hebben. Omgerekend per kopje is dit EUR 0,015, dus 1,5 Eurocent per kopje geweest.

Jammer dat veel mensen negatief tegen dit apparaat aankijken. Ik heb er dagelijks plezier van. 8)

koffiegek

Het ligt niet in mijn bedoeling deze best verkochte espresso-automaat ooit naar de prullebak te verwijzen. De espresso uit dit toestel is best redelijk. Het punt is evenwel dat bij aankoop het grootste deel van de kopers nooit is verteld dat er servicebeurten van €120 + verzendkosten nodig zijn. En dat om de 5000 handelingen, waarbij ook de automatische spoelbeurten bij aan- en uitzetten tellen. Jura zelf geeft daarom een gemiddelde van 3800 kopjes aan voor een servicebeurt. Reken dus op 3,5 cent per kopje. Voor de reinigingstabletten 0,7 cent per kopje. Waar praten we over; 4,2 cent per kopje. Dat lijkt weinig. Maar nu komt het: gemiddeld worden er 2500 kopjes per jaar getapt (gezin: max.7 kopjes per dag). Dat is dus €105 per jaar aan onderhoud, en dat tikt best aan, maar wordt bij de verkoop vrijwel nooit vertelt. Vandaar dus mijn kritiek.

De koffiedoseersysteem kent 3 standen: ongeveer 5gr voor normale koffie, 10 gr voor "sterke" koffie (espresso) en 16 gr voor 2 koppen koffie in een keer. De enige manier een een redelijke espresso (met goede cremalaag) te maken is op de stand "sterke koffie", dus 10 gram.
Dat is geen schande, want handmatig heb je ook 7 tot 8 gram nodig, en 12 tot 14 gram voor een dubbele espresso. Echter, andere automatische systemen hebben een efficiente zetgroep en gebruiken ongeveer 7 tot 8 gram voor een redelijke espresso. Dus 20 tot 30% minder. En bij jaarlijks gebruik van 25 kg redelijke espresso a €14/kg scheelt dat minimaal €70 en bij gebruik van gewone Roodmerk bonen €30.

Dus: jaarlijks €135 tot €175 hogere kosten dan andere (niet Jura/Krups) systemen. In een winkel zal u een heel ander beeld worden voorgespiegeld, maar "beoordelings"-sites bevestigen dit beeld. Uiteraard ben ik, koffiegek zijnde, benieuwd naar uw mening en vooral welke koffie u drinkt en waarom.

het hof

Ongelezen bericht door het hof »

Jeannie, 5000 kopjes in 4,5 jaar? En er wordt gesproken over "ons", dus minimaal 2 personen. Dus jullie drinken zo'n 3 kopjes koffie per dag met 2 personen. Ja, dan doe je wel lang met dit flutapparaat. Ik heb er met 2 personen 1,5 jaar over gedaan, heb na het vernemen van de kosten voor onderhoud het apparaat ongerepareerd retour gevraagd en zie wel hoe lang die het nog volhoudt. En als die over een half jaar de geest geeft, dan gaat dit dure apparaat dus na 2 jaar de asbak in. En dan koop ik wel een goedkope Senseo, die een paar jaar zonder noemenswaardig onderhoud meegaat.

gast124

Ongelezen bericht door gast124 »

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje bij een winkel gewerkt waar consumenten electronica werd verkocht, waaronder dus ook de KRUPS Orchestra. Ik kan jullie melden dat mij dit niet onbekend in de oren klinkt. Ik ken gevallen waarin het apparaat zeker 5 keer is verstuurd aan KRUPS ter reparatie, zonder ook maar enig resultaat. Mijn advies is dan ook: KOOP GEEN KRUPS !! Heb je er al eentje en hij gaat stuk..jammer dan, gelijk iets anders kopen, want dat scheelt je een hoop tijd en vooral frustratie.

RogerVL

Ongelezen bericht door RogerVL »

Sinds 2001 heb ik een Ochestro van Krups. In deze periode is hij 4 keer door mij zelf gerepareerd. De knop aan de voorzijde, een lek slangetje, gebroken rubberring in de zetgroep en en een vastgelopen molen. De onderdelen voor deze reparaties waren bij Krups te bestellen. Het rubberringetje uit de zetgroep kreeg ik zelfs gratis. Tot dan toe geen problemen, behalve dan dan het apparaat 4 keer kapot is geweest. Nu schijnt het zo te zijn dat Krups is overgenomen na een faillisement. November 2004 wilde ik als servicebeurt de zetgroep vervangen. Ik heb toen contact opgenomen met Krups. Daar werd mij verteld dat deze onderdelen vervangen worden tijdens de servicebeurt a 120 euro. Dat vond ik een beetje te duur en vroeg gewoon mij de zetgroep te zenden. Dat kwam dan op 117 euro ex. btw. Nog getracht via Handyman. Die hebben ook contact gehad met Krups en kwamen aan een prijs van 145 euro. Hij werkt nog steeds. Echter de zetgroep moet nog steeds vervangen worden volgens de gebruiksaanwijzing, daar staat dat na 5000 kopjes en een servicebeurt moet plaatsvinden. Er staat echter niet bij dat dit 120 euro kost. Dat is meer dan 250 oude guldens. Ronduit belachelijk. De zetgroep van een Krups kan nooit 120 euro kosten. Er zijn overigens meerdere aparaten die volgens het zelfde principe werken. Ik ben benieuwd of men daar ook zulke belachelijke bedragen vraagt voor een servicebeurt. Lees overigens ook op http://www.kieskeurig.nl over dit onderwerp. Daar staan ook alleen maar trieste verhalen op.
Roger

Gast

Beste Roger en andere krups gebruikers,

Jullie hebben een kleine computer in huis gehaald die als laagste in de markt ligt wat betreft kwaliteit en service. Inplaats van nu naar kieskeurig te gaan had u zich goed moeten laten informeren. En dan niet bij een witgoed zaak oid, maar bij een speciaalzaak. Maar goed dat is nu achteraf. De zetgroep van een volautomatische espressomachine is samen met de drukpomp en de molen 1 van de drie belangrijkste onderdelen in zo'n machine. 145 euro voor een zetgroep is heel normaal! Niet voor u misschien, maar is heel normaal in de wereld van espressomachines. En oke het is veel geld, maar de machine was ook niet gratis.

U moet zich voorstellen dat u een machine in huis haald welke aangestuurd wordt door een berg electronica, waar baggervette koffie in gaat en ook nog eens water uit de daarvoorbedoelde openingen en uitgangen moet komen. Na 5000 kopjes ( heeft nog lang geduurt, de meeste stoppen na 3000 kopjes) drogen de ringen uit en toont de machine slijtage van zowel de zetgroep als de molen. De zetgroep dient dan rereviseerd te worden niet perse vervangen te worden, de molen dient gereinigd te worden en de machine moet zeer grondig ontkalkt worden. Dit heet onderhoud! Sommigen zijn zelf handig en kunnen dat zonodig zelf doen, met wat onderdelen die besteld kunnen worden. Toch blijft de machine onderhoud nodig hebben en zal de machine weer stuk gaan na een tijdje en zal hij weer opgestuurd moeten worden en kost hij weer geld. Vaak wordt zo'n machine aangeschaft in een witgoed zaak waar je blij mag zijn als de verkoper weet dat het ding koffie behoort te zetten, maar vaak blijkt zelfs dat een probleem.

Oplossing:koop een minder geavanceerde machine bijvoorbeeld een piston machine, ok wel wat meer werk maar de kwaliteit van de koffie is stukken hoger en er zit veel minder techniek in een piston machine. Zie het maar een beetje als koken met een volautomaat en kokkerellen met een priston machine. En laat je goed voorlichten, koop bij een winkel die je wijst op de voor en nadelen en waar je service kunt verwachten. Ga niet direct voor de laagste prijs, goedkoop is vaak duurkoop. Niet dat dure volautomaten niet stuk gaan, maar u waswel gewaarschuwd door de vakman over wat voor vlees u in de kuip had.

Succes!

koffiegek

Op de volgende vraag
Er zijn overigens meerdere aparaten die volgens het zelfde principe werken. Ik ben benieuwd of men daar ook zulke belachelijke bedragen vraagt voor een servicebeurt.
kan ik wel een antwoord geven.

Van de volgende merken worden de espresso-automaten in een en dezelfde fabriek gemaakt:
.Krups
.AEG
.Bosch 6.. serie
.Cafamosa
.Etna
.Jura
.Magimix
.Siemens 6.. serie

En dan ben ik er nog wel 2 of 3 vergeten, denk ik. In hoofdlijnen is het ontwerp gelijk, het onderhoud derhalve ook. De onderhoudstarieven van Jura, Magimix en Siemens liggen ongeveer gelijk: € 175 inclusief alle verzendkosten voor de 1e beurt. Elke volgende beurt ligt ca. €15 hoger. Veel andere merken (AEG, Bosch, Etna) hebben een "aan huis service" waarvan de tarieven mij niet helemaal duidelijk zijn. Krups ligt met een onderhoudsbeurt €139 inclusief verzend aan de lage kant.

In mijn opinie hebben deze machines gewoon last van een ontwerpfout. Veel andere (standaard) onderdelen (pomp, molen, kleppen, motor binnenwerk, sommige boilers) van de machine zijn gemaakt om tienduizenden kopjes mee te gaan. Maar na 4000 kopjes moet het hoofdonderdeel, de brew-groep, worden vervangen. De verkoopcijfers geven mij echter ongelijk, want bovenstaande merken hebben samen al miljoenen volautomaten verkocht, het onderhoud wordt kennelijk voor lief genomen.

Wat mij ergert is dat veel van deze machines als de "Mercedes" of "Rolls Royce" onder de espresso-machines worden verkocht. Dat is echt niet het geval, maar past in een uitgekookte marktstrategie.

Hoewel... de vergelijking van zo'n automaat en een "mercedes" gaat best wel op. Beiden zijn natuurlijk lastig op het aanrecht te parkeren, en echt goede koffie zet een mercedes ook niet.

jfaber

Ongelezen bericht door jfaber »

beste radar het is inderdaad om te huilen ik heb mijn krups in december 2001 gekocht.hij is in totaal al 3 keer weggeweest voor een zogenaamde grote beurt ( na 5000 kopjes.) de koffie is nog nooit heet geweest en de onderkant lekt en mijn werkblad verkleurd ervan.dan heb je het nog geen eens over de herrie, het lijkt wel of er geschoten word. de laatste keer dat hij is weggeweest was in augustus 2004 en je raad het al ,ik heb hem vandaag alweer moeten terugsturen want nu doet hij helemaal niks.(februari) de laatste keer was het kostenplaatje 120 euro, nu maar hopen dat ik niet weer hoef te betalen.ik ben er goed ziek van, het apparaat heeft tenslotte 1500 gulden gekost. :x :x :x :x [/b]

reko45

Ongelezen bericht door reko45 »

:(
Wij hebben een Saeccomachine die eerst binnen de garantietermijn keurig werd vervangen door de Bijenkorf.
Het tweede apparaat liet ons na ruim 2 jaar in de steek en deed niets meer. Bellen met Saecco servicedienst in Utrecht gaf het volgende resultaat. We willen er wel naar kijken maar dat kost €55,-.
Wij doen geen prijsopgave bij reparaties onder de € 127,-.
En dan te bedenken dat het apparaat voor een kleine € 300 te koop is.
vervolgens even bij Krups nagevraagd. Is tenslotte exact het zelfde apparaat. nee wij doen geen Saecco. Daar zijn afspraken over.
Dan zelf maar eens kijken wat er aan de hand is. Bleek er 1 schroef in het apparaat te zitten met een speciale vorm zodat 90% van de mensen hem niet kan openen. Ik gelukkig wel en ik ontdekte dat er een zekering was gesprongen. Kwam door overbelasting in de keuken waar zeer veel apparaten tegelijk aan stonden. De hoofdzekering sprong dus ook uit. De zekering vervangen door zelfde type welke bij de Handyman te koop was voor let op €0,50. Inmiddels doet de machine alweer een week haar werk naar behoren en tapt ongeveer
15 tot 20 koppen koffie per dag.

Gast

de zekering van het apperaat kan nooit stuk gaan door overbelasting in de keuken hij kan wel stuk gaan door overbelasting van het apperaat zelf dus de
mogelijkheid bestaat dat de zkering weer stukgaat omdat er in het apperaat
iets mankeert ff kijken dus als je een aparte schroef loskrijgt moet je dat ook kunnen.

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

Komt allemaal bij SAECCO vandaan.

Van de volgende merken worden de espresso-automaten in een en dezelfde fabriek gemaakt:
.Krups
.AEG
.Bosch 6.. serie
.Cafamosa
.Etna
.Jura
.Magimix
.Siemens 6.. serie

Die laatste heb ik dan zelf thuis, sinds 1 jaar.
2 keer service dienst voor geweest en 2 keer het binnenwerk vervangen.
Gaf slappe bakkies, halve bakkies, geen bakkies, bonen vullen, terwijl hij vol zat, water vullen terwijl hij vol zat, prut was geheel nat.
Kosteloos, garantie. Doet het nu prima, maar wat wil je ook voor
een apparaat van bruto 999 euro. Maar echt aanraden doe ik dit apparaat niet meer.

koffiegek

Komt allemaal bij SAECCO vandaan.

.Krups
.AEG
.Bosch 6.. serie
.Cafamosa
.Etna
.Jura
.Magimix
.Siemens 6.. serie
Eh, nee niet van SAECO, maar EUGSTER is de producent van dat bovenstaande fraaie spul. (site: EUGSTER.CH) Saeco heeft weer haar eigen problemen, zoals lompe service, idote klachtafhandeling. Dit merk sterft vanzelf wel uit.

Hopelijk blijven de merken die eerlijk spel spelen wel overeind.

Gesloten