Na 3 jaar en 3 weken begeeft onze Mirai LCD TV 32" (€699,-) het. Het beeld bevriest en langzaam zakt het beeld weg. (Eigenlijk begon het met 3 jaar en 1 week maar we dachten dat het aan Digitale TV kastje lag).
Het lijkt alsof de lamp nog steeds aanstaat.
Mirai zelf hanteert een garantie van 3 jaar. Mycom waar wij het product hebben gekocht ook.
Als eerste hebben we contact opgenomen met Mirai zei zeiden 3 jaar garantie en geen dag meer.
Het bellen naar Mirai is niet echt handig. Als je lang wacht kan je je telefoonnummer in toetsen je wordt dan teruggebeld. Ze noemen vervolgens je telefoonnummer op om te checken of je telefoonnummer correct is. Dit gebeurd helaas in het Spaans. En vervolgens bellen ze je terug en moet je het in het Engels het probleem uitleggen. Mirai levert geen garantie meer! Wel kan je hem voor €50,- (verzendkosten) opsturen, €30,- onderzoekskosten betalen en €50,- voor retour (verzendkosten) betalen. Schiet niet op!
We zijn toen met de TV naar MyCom terug gegaan, daar heeft de televisie zonder problemen, 2 uur aangestaan.
Wel zei een reparateur heb je toevallig boxjes bij de TV liggen. Ja, dat was het geval.
MyCom stelde voor om de TV te onderzoeken, onderzoekskosten €40,-. Omdat hij het al die tijd goed heeft gedaan hebben we de TV weer meegenomen.
Toen we thuis kwamen, hebben we alles losgekoppeld. En de boxjes weggehaald. Niets zat er meer aan de TV. Behalve de gewone TVkabel en stroomkabel. Geen scart of anoloog (DVD, Digitale TV, Video, Wii etc).
Na een tijdje begon de TV weer uit te vallen.
Mijn ouders hebben van mij mijn Samsung LCD TV (deze heeft zelden aangestaan, ik kijk niet zo veel TV) geleend.
De Samsung TV staat op dezelfde plek als waar de Mirai LCD TV stond. TV op het TVkastje en de rest in het TVkastje.
Gisteravond viel de Samsung LCD TV uit, dit na week wel goed gewerkt te hebben. Beeld viel weg.
Wij hadden het vermoeden dat het aan de (meerdere) stopcontacten (in de muur) ligt. Want zodra ik mijn TV daarop aansluit begint het power lampje te knipperen en valt het beeld weg.
Vanmorgen met een verlengkabel naar een stopcontact in de keuken mijn Samsung LCD TV aangesloten. Werkte prima.
Hetzelfde hebben we met de Mirai LCD TV gedaan maar helaas viel de Mirai LCD TV ook uit met de verlengkabel. Beeld slaat vast en dan verdwijnt het beeld.
Weet iemand hier wat het überhaupt kan zijn? We weten het niet meer!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] LCD TV bevriest en beeld valt weg!
Re: LCD TV bevriest en beeld valt weg!
Als de 2e Samsung dit zelfde probleem heeft is het straling van een ander product wat niet goed is afgeschermd.
Dus die verplaatsen is de oplossing en nu maar zoeken waar het in zit.
Dus dagelijks 1 voor 1 aansluiten en kijken wanneer het terug zal komen.
Meerdere LCD TV's hebben hier last van als andere apparaten storingen via magnetische velden veroorzaken.
Luidsprekers op tenminste 50 cm afstand en digitale tuners op 80 cm is het advies wat U in Duitsland bij 4 grote merken kon lezen.
Dus die verplaatsen is de oplossing en nu maar zoeken waar het in zit.
Dus dagelijks 1 voor 1 aansluiten en kijken wanneer het terug zal komen.
Meerdere LCD TV's hebben hier last van als andere apparaten storingen via magnetische velden veroorzaken.
Luidsprekers op tenminste 50 cm afstand en digitale tuners op 80 cm is het advies wat U in Duitsland bij 4 grote merken kon lezen.
Zou een verdeel versterker van de kabel de boosdoener kunnen zijn?
We gaan alles nalopen... volgens mij staat de DVD speler aan, video recorder en de Wii. Maar niet aangesloten op de TV.
Digitale TV hadden meteen afgezet.
Hopelijk werkt het!
We gaan alles nalopen... volgens mij staat de DVD speler aan, video recorder en de Wii. Maar niet aangesloten op de TV.
Digitale TV hadden meteen afgezet.
Hopelijk werkt het!
Een metalen verdeelstekker is beter dan plastic, vooral Digitenne kan storingen veroorzaken maar deze zal vermoedelijk van een groter apparaat komen.
Welke zie je pas als je ze 1 voor 1 inschakelde en dus elke dag 1 en niet enkele minuten later...
Verder vermoed ik dat deze oude apparaten die U alle noemde er van 1 de voeding defect is.
En in de meeste zit naast de transformator ook een condensator ter voorkoming storingen en als die sneuvelde zal deze steeds de storing uitzenden.
Deze kosten relatief weinig maar zijn wel noodzakelijk.
Ik had ooit op kantoor dit zelfde probleem in een eenvoudige TL balk, alleen onder de goed werkende lamp met defecte condensator waren er problemen dus de Video, DVD of Wii transformator, ingebouwde of losse maakt niets uit zullen vermoedelijk deze storing veroorzaken.
Het was in mijn geval dus een goed werkende lamp die storing veroorzaakte door doorgeslagen condensator van 24 cent per stuk.
Welke zie je pas als je ze 1 voor 1 inschakelde en dus elke dag 1 en niet enkele minuten later...
Verder vermoed ik dat deze oude apparaten die U alle noemde er van 1 de voeding defect is.
En in de meeste zit naast de transformator ook een condensator ter voorkoming storingen en als die sneuvelde zal deze steeds de storing uitzenden.
Deze kosten relatief weinig maar zijn wel noodzakelijk.
Ik had ooit op kantoor dit zelfde probleem in een eenvoudige TL balk, alleen onder de goed werkende lamp met defecte condensator waren er problemen dus de Video, DVD of Wii transformator, ingebouwde of losse maakt niets uit zullen vermoedelijk deze storing veroorzaken.
Het was in mijn geval dus een goed werkende lamp die storing veroorzaakte door doorgeslagen condensator van 24 cent per stuk.
Waarom heb je eerst contact opgenomen met Mirai en niet met Mycom? De verkoper is het eerste aanspreekpunt.
Ja, dat klopt maar je kreeg via Mirai 3 jaar garantie. Dus we dachten dat ze uit coulance wel een week of drie erover door de vingers heen zagen. Niet dus, toen zijn we naar MyCom gegaan.
Maar we zijn er inmiddels achter wat het probleem was.
We hadden een versterker +splitter liggen voor de kabel. Deze zorgde voor het probleem.
Maar we zijn er inmiddels achter wat het probleem was.
We hadden een versterker +splitter liggen voor de kabel. Deze zorgde voor het probleem.