LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] levensduur AEG Vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
den7

levensduur AEG Vaatwasser

Ongelezen bericht door den7 »

Onze AEG Vaatwasser (814 euro) van 6 jaar oud geeft een -30 storing (lekkage).
Dilemma: laten repareren of nieuwe kopen. Gaarne advies.

stofzuigertje

Re: levensduur AEG Vaatwasser

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zou deze eerst een op zijn zijkant zetten, stekker eruit en slangen los en onder 45 graden schuin kun je zien of het een lekke slang is of waar het is.
Soms vallen de kosten mee en bij een lekke slang kun je die vaak bij een plaatselijke winkel gewoon voordelig kopen.
Handyman of zo is meestal wel betaalbaar en veel is zelf te doen als je het lek kunt vinden.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Zoek een lokale reparateur die geen mega-bedrag aan voorrijdkosten rekent en laat die er even naar kijken. Wij hebben ook een aeg vaatwasser en daarbij bleek dat de afdichting onder de deur, waar die scharniert, niet meer waterdicht was. Dus ook steeds een beetje lekkage, waardoor hij halverwege het programma ermee ophield. Die rubber afdichting bleek in de loop der jaren te los te zijn gaan zitten. Dit was heel simpel op te lossen door de monteur, door een paar schuursponsjes (!) achter die afdichting te plaatsen. Daarmee wordt de rubberstrip nu weer prima tegen de machine geduwd en hij is weer waterdicht. En nu doet hij het al tijden weer prima.

Een inventieve oplossing die een half uurtje werk en een paar schuursponsjes heeft gekost, bij elkaar een paar tientjes. Een AEG monteur zou waarschijnlijk alleen aan voorrijkosten al 2 of 3 keer zo veel hebben gekost.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Onder in de machine zit een wateropvang bakje met een vlotter/schakelaar.
Loopt het bakje vol dan krijgt u deze foutmelding.
Vaak is er dan een slangetje poreus.
Mijn tip bakje leeg gooien,en afwachten hoe snel het weer gaat gebeuren.
Dan kan u altijd nog dat slangetje eventueel vervangen.

sc6 T

Nitzan

Ongelezen bericht door Nitzan »

Hallo (en nu maar hopen dat iemand reageert na 2 jaar :)

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb geprobeerd het lekbakje te legen, maar kan het niet vinden... Ik heb de plint aan de voorkant losgemaakt en zie inderdaad een bakje, waar allemaal elektronica in zit, maar dat bakje kan niet los! Ik kan me ook niet voorstellen dat daar water in kan komen, anders krijg je geheid kortsluiting, zoveel elektronica zit erin... Waar is het lekbakje en hoe kan ik dat legen??? Kan iemand mij helpen please?
Alvast dank!

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Post anders je vraag hier eens :

http://www.klusidee.nl/Forum/

Waarschijnlijk heb je daar snel(ler) een antwoord.

Gesloten