Mediamarkt betaalt niet terug
-
Marjolein H
Mediamarkt betaalt niet terug
Ik heb op 29-10-23 bij de Mediamarkt outlet 4 producten gekocht. De levering was op 9-11-23
*1 oven heb ik gehouden
* 2 apparaten zijn retour gegaan, binnen2 dagen had ik mijn geld terug.
*De inductiekookplaat is niet geleverd.
Ik heb gelijk gebeld, een week gewacht maar ik hoorde niks.
Weer gebeld en op 17-11-23 kreeg ik een mail waarin stond dat ik binnen 5 a 7 dagen mijn geld terug zou krijgen. Waarschijnlijk is de inductiekookplaat kwijt geraakt?
Inmiddels is het 14 december en ik ben 12 telefoontjes verder en vele mailtjes.
Maar ik heb mijn €849,15 niet terug. Wat kan ik doen?
De enige die je kan bereiken zijn de mensen van de klantenservice die niks kunnen doen, behalve mailen. Maar er gebeurd gewoon niks.
*1 oven heb ik gehouden
* 2 apparaten zijn retour gegaan, binnen2 dagen had ik mijn geld terug.
*De inductiekookplaat is niet geleverd.
Ik heb gelijk gebeld, een week gewacht maar ik hoorde niks.
Weer gebeld en op 17-11-23 kreeg ik een mail waarin stond dat ik binnen 5 a 7 dagen mijn geld terug zou krijgen. Waarschijnlijk is de inductiekookplaat kwijt geraakt?
Inmiddels is het 14 december en ik ben 12 telefoontjes verder en vele mailtjes.
Maar ik heb mijn €849,15 niet terug. Wat kan ik doen?
De enige die je kan bereiken zijn de mensen van de klantenservice die niks kunnen doen, behalve mailen. Maar er gebeurd gewoon niks.
Re: Mediamarkt betaalt niet terug
Indien u betaalt hebt met uw creditcard, neem dan contact op met uw creditcard maatschappij. Doe een beroep op aflevering garantie.
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl.
Neem contact op met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ voor bemiddeling of een bindend uitspraak.
Daarnaast kunt u ook naar een incassobureau of een deurwaarder.
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl.
Neem contact op met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ voor bemiddeling of een bindend uitspraak.
Daarnaast kunt u ook naar een incassobureau of een deurwaarder.
Op 27 april 2025 heb ik bij MediaMarkt Nederland (vestiging: Rotterdam Zuid Beijerlandselaan) een iPhone gekocht. Tijdens de aankoop heb ik duidelijk aangegeven dat het toestel bedoeld was voor export naar Turkije. Mijn buitenlandse adres is op de factuur vermeld, zoals gebruikelijk voor een tax-free aankoop.
Eenmaal aangekomen bij de douane op de luchthaven kreeg ik te horen dat ik voor de btw-teruggave een formulier nodig had dat MediaMarkt had moeten aanleveren. Omdat dit de eerste keer is dat ik een tax-free aankoop doe, was ik hier niet van op de hoogte. Aangezien ik het expliciet bij de aankoop heb vermeld, mocht ik erop vertrouwen dat MediaMarkt mij hierover zou informeren en het formulier zou meegeven. Helaas is dat niet gebeurd.
Bij de douane heb ik wél een officiële stempel gekregen op mijn factuur als bewijs van uitvoer buiten de EU. Hiermee voldoe ik aan de voorwaarden voor btw-teruggave. Ik heb vervolgens contact gezocht met uw winkel, en zelfs mijn vader gestuurd om namens mij het formulier op te halen. Tot mijn verbazing werd hem en mij verteld dat ik persoonlijk terug naar Nederland moet komen om het formulier te verkrijgen. Dit is onredelijk, gezien ik inmiddels terug in Turkije ben en het hele proces ook op afstand kan worden afgehandeld.
Ik heb aangeboden om alle benodigde documenten per post of digitaal op te sturen (factuur, douanestempel, ID), maar medewerking werd geweigerd en ook de betaalde btw (€126,52) terugstorten zat er voor hun niet in.
Eenmaal aangekomen bij de douane op de luchthaven kreeg ik te horen dat ik voor de btw-teruggave een formulier nodig had dat MediaMarkt had moeten aanleveren. Omdat dit de eerste keer is dat ik een tax-free aankoop doe, was ik hier niet van op de hoogte. Aangezien ik het expliciet bij de aankoop heb vermeld, mocht ik erop vertrouwen dat MediaMarkt mij hierover zou informeren en het formulier zou meegeven. Helaas is dat niet gebeurd.
Bij de douane heb ik wél een officiële stempel gekregen op mijn factuur als bewijs van uitvoer buiten de EU. Hiermee voldoe ik aan de voorwaarden voor btw-teruggave. Ik heb vervolgens contact gezocht met uw winkel, en zelfs mijn vader gestuurd om namens mij het formulier op te halen. Tot mijn verbazing werd hem en mij verteld dat ik persoonlijk terug naar Nederland moet komen om het formulier te verkrijgen. Dit is onredelijk, gezien ik inmiddels terug in Turkije ben en het hele proces ook op afstand kan worden afgehandeld.
Ik heb aangeboden om alle benodigde documenten per post of digitaal op te sturen (factuur, douanestempel, ID), maar medewerking werd geweigerd en ook de betaalde btw (€126,52) terugstorten zat er voor hun niet in.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... open-terug
Aangeven dat u de telefoon gaat uitvoeren is niet voldoende, u moet expliciet afspreken met de winkelier dat die de BTW aan u terug zal betalen voordat u uw aankoop doet.Hoe werkt btw terugvragen?
Verlaat u de EU vanuit Nederland? Dan verloopt het proces voor btw terugvragen als volgt:
Vraag een factuur (bon) van uw aankoop aan de winkelier of leverancier. Spreek van tevoren af dat die de btw aan u terugbetaalt.
Laat de factuur (of kopie daarvan) aftekenen (valideren) door de Douane als u de EU verlaat.
De Douane controleert hiervoor:
of u buiten de EU woont
of de goederen aanwezig zijn
of u de goederen zelf meeneemt
de datum op de factuur: er mogen maximaal 3 maanden voorbij zijn na de maand van aankoop
Stuur de afgetekende factuur naar de winkelier of leverancier, of naar uw tax-refund-intermediair.
De winkelier, leverancier of tax-refund-intermediair betaalt de btw aan u terug.
Voor toeristen geldt:
https://www.schiphol.nl/nl/op-schiphol/ ... rugvragen/
https://www.schiphol.nl/nl/op-schiphol/ ... rugvragen/
Denk dat daar bij u de verwarring is opgetreden.Wanneer kom ik in aanmerking voor btw-teruggave?
Je kunt je btw terugvragen als je voldoet aan de volgende voorwaarden:
Je woont permanent buiten de Europese Unie.
Je aankopen hebben een minimale waarde van € 50 per winkel op één dag.
Je voert je aangekochte goederen ongebruikt en voor het einde van de derde maand na de maand van aankoop de Europese Unie uit.
Hoe werkt het?
Btw terugvragen begint met het invullen van het taxfree-formulier. Je kunt erom vragen als je afrekent bij de aangesloten winkels. Vul het formulier volledig in en maak de originele kassabon eraan vast. Omdat niet alle winkels bij dezelfde tax refund-organisatie zijn aangesloten, kan het zijn dat je meerdere taxfree-formulieren in moet vullen. Neem vervolgens alle papieren mee naar Schiphol.
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 05 jun 2025 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind dit te makkelijk. Je gaat ervan uit dat een gemiddelde winkelier alles kan en moet weten over tax-free aankopen en de bijkomende administratieve ellende. Ik zou het omdraaien: jij wilt tax-free shoppen, dus jij moet zorgen dat je weet wat je nodig hebt.rftytkn schreef: ↑05 jun 2025 12:35Eenmaal aangekomen bij de douane op de luchthaven kreeg ik te horen dat ik voor de btw-teruggave een formulier nodig had dat MediaMarkt had moeten aanleveren. Omdat dit de eerste keer is dat ik een tax-free aankoop doe, was ik hier niet van op de hoogte. Aangezien ik het expliciet bij de aankoop heb vermeld, mocht ik erop vertrouwen dat MediaMarkt mij hierover zou informeren en het formulier zou meegeven. Helaas is dat niet gebeurd.
16again
en Morgan le Fay
vinden dit leuk
Link: https://www.mediamarkt.nl/nl/service/kl ... W-N1SZg4LK
3 stappen naar btw-teruggave
De 3 stappen naar btw-teruggave zijn:
In de winkel: doe je aankopen in een winkel met het Tax Free Shopping-logo.
Besteed minimaal € 50.- op één dag in één winkel en vraag om een Global Refund Cheque.
Bij de douane: bij het verlaten van de Europese Unie dient de Global Refund Cheque afgestempeld te worden door de douane. Hiervoor ga je vóór het inchecken met de aankopen, Global Refund Cheque(s), kassabon(nen), ticket en paspoort naar de douane. De Global Refund Cheque wordt ter validatie afgestempeld.
Uitbetaling: je kunt kiezen uit 4 uitbetalingsmogelijkheden:
Directe controle & contante uitbetaling bij het Global Refund Cash Refund Office op Amsterdam Schiphol Airport: Global Refund Cash Refund Office in vertrekhal 3, achter check-in balie 22. Tevens kan je bij het Global Refund Cash Refund Office bij ABN AMRO Bank in lounge 2 terecht voor de controle en uitbetaling van cheques van handbagage items.
Overmaking op creditcard
Overmaking op Nederlandse bankrekening
Bankcheque naar jouw huisadres: de Global Refund Cash Refund Offices op Amsterdam Schiphol Airport zijn geopend van 08.00-19.30 uur, 7 dagen per week.
3 stappen naar btw-teruggave
De 3 stappen naar btw-teruggave zijn:
In de winkel: doe je aankopen in een winkel met het Tax Free Shopping-logo.
Besteed minimaal € 50.- op één dag in één winkel en vraag om een Global Refund Cheque.
Bij de douane: bij het verlaten van de Europese Unie dient de Global Refund Cheque afgestempeld te worden door de douane. Hiervoor ga je vóór het inchecken met de aankopen, Global Refund Cheque(s), kassabon(nen), ticket en paspoort naar de douane. De Global Refund Cheque wordt ter validatie afgestempeld.
Uitbetaling: je kunt kiezen uit 4 uitbetalingsmogelijkheden:
Directe controle & contante uitbetaling bij het Global Refund Cash Refund Office op Amsterdam Schiphol Airport: Global Refund Cash Refund Office in vertrekhal 3, achter check-in balie 22. Tevens kan je bij het Global Refund Cash Refund Office bij ABN AMRO Bank in lounge 2 terecht voor de controle en uitbetaling van cheques van handbagage items.
Overmaking op creditcard
Overmaking op Nederlandse bankrekening
Bankcheque naar jouw huisadres: de Global Refund Cash Refund Offices op Amsterdam Schiphol Airport zijn geopend van 08.00-19.30 uur, 7 dagen per week.
-
StevieNL81
Beetje besides the point maar er zit geen ABN meer op Schiphol. Foutje in de info van Mediamarkt dus.