LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine
Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine
Hij doet het nog wel...
Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine
Je moet bij de MediaMarkt zijn. Je hebt bij de wasmachine gekocht en zij zouden zorg dragen voor de installatie. Het valt tegen dat ze hier hun verantwoordelijk niet nemen. Als je er wat aan wilt doen dan kun je naar de rechter gaan.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine
Deze houding van u zal de zaak zeker geen goed doen.Jumper_ schreef: ↑15 nov 2021 12:48Ja betaal jij rechtzaak kosten? Dit zeg je alsof het niets is. En al word je in gelijk gesteld, je krijgt nooit de 100% gemaakte rechtzaak kosten terug. Ik weiger om ook nog maar 1 cent kwijt te raken aan ze. Ik gooi ze gewoon negatief in de media. Ze klagen me maar aan. Dan onderhandelen we op het bureau welde pleurus moet eerst altijd uitbreken voor dat er iets gedaan word. Werk ik graag aan mee
Indien u in dergelijke bewoordingen met de winkelier communiceert zult u geen oplossing aangeboden krijgen.
Dorfje
en Annemieke67
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine
Tja, hebben al zo veel mensen gedaan. En wat heeft u gedaan met alle negatieve reviews? MediaMarkt is leuk zo lang iets goed is. De aftersales is al jaren een probleem. Negativiteit rondstrooien heeft maar weinig nut, ze juridisch aanpakken wel. En ja, de kosten die u hiervoor maakt kunt u gewoon opvoeren in de zaak. Het kost u tijd en u zal geld moeten voorschieten, maar dat geld komt weer terug.
Annemieke67
en Dorfje
vinden dit leuk
Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine
Je mag vanuit gaan dat de wasmachine aangesloten wordt en daarbij hoort ook het transport beugels eruit halen, aangezien je het pakket gekocht hebt. Ook dient de wasmachine zodanig neergezet te worden dat je wasmachine op het zelfde plek blijft staan.
Jij hebt een overeenkomst gekocht bij MediaMarkt. Hun zijn verantwoordelijk voor het hele aankoop. Dat hun een gedeelte uitbesteden en het derder bedrijf schade toe dient mag MediaMarkt met die bedrijf uitzoeken.
Indien MediaMarkt niet wil oplossen, kan je naar je rechtsbijstandverzekering. Voor advies kan je terecht bij www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Als laatste redmiddel kan je voor een bindend uitspraak terecht bij www.degeschillencommissie.nl. Goedkoop (of geld terug als jij gelijk krijgt), inclusief indien nodig een deskundige. Omdat het een bindend uitspraak is is mijn advies om dit alleen als laatste redmiddel te gebruiken.
Jij hebt een overeenkomst gekocht bij MediaMarkt. Hun zijn verantwoordelijk voor het hele aankoop. Dat hun een gedeelte uitbesteden en het derder bedrijf schade toe dient mag MediaMarkt met die bedrijf uitzoeken.
Indien MediaMarkt niet wil oplossen, kan je naar je rechtsbijstandverzekering. Voor advies kan je terecht bij www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Als laatste redmiddel kan je voor een bindend uitspraak terecht bij www.degeschillencommissie.nl. Goedkoop (of geld terug als jij gelijk krijgt), inclusief indien nodig een deskundige. Omdat het een bindend uitspraak is is mijn advies om dit alleen als laatste redmiddel te gebruiken.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine
Dat soort bedragen zijn bij lang na niet aan de orde. Als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, is dit simpelweg je enige optie, aangezien MM blijkbaar niet vanzelf wil bewegen. Als je het niet kunt betalen, kan je even kijken of kostenloze rechtsbijstand een optie voor je is.Jumper_ schreef: ↑15 nov 2021 13:11Maar in NL is het zo bepaalt dat je nooit 100% van de gemaakte rechtzaak kosten terug krijgt..dus stel ik gooi 8000 om mediamarkt voor de rechter te slepen, en ik krijg gelijk, dan alsnog krijg ik die 8000 niet in ze geheel terug als de rechter mij in het gelijk stelt. Dus daar schiet je alsnog niet veel mee op.
Persoonlijk denk ik dat, als je een dagvaarding (à 125 euro) uit laat brengen, ze alsnog over de brug komen.
Maar maak een keuze: doe wat je moet doen, of accepteer dat het is zoals het is. Met alleen maar hard roepen en een lastercampagne kom je nergens.
Dorfje
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine
In dat geval de daad bij uw woord voegen. Dat kan op https://nl.trustpilot.com/review/www.mediamarkt.nl, daar waren 4.587 mensen u al voor met een slechte recensie. Of op https://www.ervaringen.nl/mediamarkt.nl, daar waren 523 mensen u al voor. En die dikke 5.000 slechte ervaringen hebben u er niet van weerhouden. Dus of de 5.111ste slechte review iets gaat uitmaken betwijfel ik.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine
Als je kiest voor vertegenwoordiging dan geldt daarvoor het geliquideerd tarief kanton. Je hoeft alleen niet een jurist in te huren en daar 8000 euro uit te geven. Zonder vertegenwoordiging betaal je alleen het griffierecht, kosten van dagvaarding, kosten van betekening, kosten om vrij te nemen en reiskosten. Die kosten krijg je allemaal terug als je wint en je deze gevorderd hebt.Jumper_ schreef: ↑15 nov 2021 13:11Maar in NL is het zo bepaalt dat je nooit 100% van de gemaakte rechtzaak kosten terug krijgt..dus stel ik gooi 8000 om mediamarkt voor de rechter te slepen, en ik krijg gelijk, dan alsnog krijg ik die 8000 niet in ze geheel terug als de rechter mij in het gelijk stelt. Dus daar schiet je alsnog niet veel mee op.
https://www.rechtspraak.nl/Voor-advocat ... anton.aspx
Annemieke67
en Dorfje
vinden dit leuk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 aug 2009 10:06
Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine
Beste jumper.
Ik kan je frustratie begrijpen, maar om zo te reageren daar schiet niemand wat mee op.
Eigenlijk zou iedereen moeten weten dat in nieuwe wasmachines bouten in zitten voor de transport en deze altijd verwijderd dienen te worden. Wasmachines bestaan al jaren.
Los hiervan heb je betaalt voor aansluiting ga ik vanuit en dan zou sowieso zou de plaatser dit zeker horen te weten en een test ronde te laten draaien. Dat is dan merkwaardig.
Er is hier nu iets mis gegaan. Hoe vervelend dat ook is, mensen kunnen fouten maken
Zoals hier al werd gezegd dient de verkoper, in dit geval de mediamarkt, dit met je op te lossen. Ook al is de plaatser fout geweest.
Ik lees ook alleen het verhaal van 1 kant.
Ik lees nergens de reactie van de mediamarkt
Wat is de reden dat de mediamarkt je niet wil helpen?
Ik lees hier over dagvaarding ect. Dat is allemaal heel leuk, maar de wet geeft ook aan dat je men een kans moet geven om het op te lossen. Het zal wat zijn zeg als iedereen elkaar maar gelijk kon dagvaarden omdat iemand boos is of iets niet werkt. Het is gelukkig geen amerika hier. Daarnaast zijn er gevallen in Nederland waarbij mensen maanden lang wachten met een conflict lopen. Dat je dan uiteindelijk overgaat op dagvaarding valt te begrijpen, maar dit is met alle respect nog te vers.
Ik zou wel beginnen om je toon te verminderen. en altijd vriendelijk te blijven. Dan krijg je serieuze antwoorden. Wij kunnen je adviseren maar het niet oplossen.
Probeer de stappen die al voorgesteld zijn of anders loop een mediamarkt binnen en leg rustig het verhaal uit aan een medewerker van de servicebalie daar en zeg dat je niet verder komt, misschien dat hij of zij iets voor je kan betekenen of dingen in werking kan zetten.
Succes!
Ik kan je frustratie begrijpen, maar om zo te reageren daar schiet niemand wat mee op.
Eigenlijk zou iedereen moeten weten dat in nieuwe wasmachines bouten in zitten voor de transport en deze altijd verwijderd dienen te worden. Wasmachines bestaan al jaren.
Los hiervan heb je betaalt voor aansluiting ga ik vanuit en dan zou sowieso zou de plaatser dit zeker horen te weten en een test ronde te laten draaien. Dat is dan merkwaardig.
Er is hier nu iets mis gegaan. Hoe vervelend dat ook is, mensen kunnen fouten maken
Zoals hier al werd gezegd dient de verkoper, in dit geval de mediamarkt, dit met je op te lossen. Ook al is de plaatser fout geweest.
Ik lees ook alleen het verhaal van 1 kant.
Ik lees nergens de reactie van de mediamarkt
Wat is de reden dat de mediamarkt je niet wil helpen?
Ik lees hier over dagvaarding ect. Dat is allemaal heel leuk, maar de wet geeft ook aan dat je men een kans moet geven om het op te lossen. Het zal wat zijn zeg als iedereen elkaar maar gelijk kon dagvaarden omdat iemand boos is of iets niet werkt. Het is gelukkig geen amerika hier. Daarnaast zijn er gevallen in Nederland waarbij mensen maanden lang wachten met een conflict lopen. Dat je dan uiteindelijk overgaat op dagvaarding valt te begrijpen, maar dit is met alle respect nog te vers.
Ik zou wel beginnen om je toon te verminderen. en altijd vriendelijk te blijven. Dan krijg je serieuze antwoorden. Wij kunnen je adviseren maar het niet oplossen.
Probeer de stappen die al voorgesteld zijn of anders loop een mediamarkt binnen en leg rustig het verhaal uit aan een medewerker van de servicebalie daar en zeg dat je niet verder komt, misschien dat hij of zij iets voor je kan betekenen of dingen in werking kan zetten.
Succes!
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine
heb je er al aan gedacht dat als je naar de gemeente gaat je een toevoeging kunt krijgen voor een advocaat?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tsbijstand
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tsbijstand
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59
Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine
We zijn veel ter goede trouw als het geleverd wordt. We veronderstellen dat alles goed is. Normaal zouden we hun dit eerst in werking zien vragen en dan nog.
Wachten op 95° heeft geen verkoper tijd, jammer. NORMAAL had je deze leverancier (brenger) het eerst moeten laten testen en de fout misschien ontdekken.
Zoja kon je hem verplichten om dit NIET te aanvaarden en terug te nemen.
Hier reist het andere probleem: een nieuw krijgen, wachten, voorschot.
We zijn als doorsnee persoon ter goede trouw.
Wordt dit deze smile van
Wachten op 95° heeft geen verkoper tijd, jammer. NORMAAL had je deze leverancier (brenger) het eerst moeten laten testen en de fout misschien ontdekken.
Zoja kon je hem verplichten om dit NIET te aanvaarden en terug te nemen.
Hier reist het andere probleem: een nieuw krijgen, wachten, voorschot.
We zijn als doorsnee persoon ter goede trouw.
Wordt dit deze smile van
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine
Ik vind het dan weer merkwaardig dat ik hier geen mensen zie die het opnemen voor Media Markt. Sterker, de strekking is bij zo'n beetje iedereen hetzelfde, slechte reclame werkt niet, start een procedure. Maar dat is iets dat u niet wilt.
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine
Ach, Media Markt had dus een oplossing. Jammergenoeg zegt u niet wat deze oplossing was en waarom u dit niet wilde. Net zo goed dat u schijnbaar niets wilt doen om het probleem op te lossen. Vreemd, als een bedrijf bij mij schade zou toebrengen of iets zou leveren dat kapot of verkeerd is, dan zou ik er wel alles aan doen om het opgelost te krijgen.Jumper_ schreef: ↑20 nov 2021 14:09Ze zeggen dat ik het moet doen met dat zij geen andere oplossing kunnen bieden, en anders maar naar de klachten comissie van ze moet gaan.maar ik heb helemaal geen zin in dat en om verplicht te zijn mijn gegevens met een bedrijf te delen waar ik nog nooit eerdee iets mee heb gedeeld qua gegevens
Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine
Met het posten van een gedeelte van de communicatie kan ik helemaal niks mee.Seinhuis schreef: ↑15 nov 2021 13:15.
Indien MediaMarkt niet wil oplossen, kan je naar je rechtsbijstandverzekering. Voor advies kan je terecht bij www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Als laatste redmiddel kan je voor een bindend uitspraak terecht bij www.degeschillencommissie.nl. Goedkoop (of geld terug als jij gelijk krijgt), inclusief indien nodig een deskundige. Omdat het een bindend uitspraak is is mijn advies om dit alleen als laatste redmiddel te gebruiken.
Al contact gehad met juridisch loket of Consumentenbond? Hun kunnen je vertellen wat je rechten zijn, hun kunnen je helpen met het probleem oplossen. Hun kunnen je adviseren.
Mijn advies is om maandag 1 van die 2 te bellen en grote kans dat de oplossing een stukje dichterbij komt. Laat je ons weten hoe het af loopt?