LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] megapool
Re: megapool
Tot op heden ben ik nog steeds heel tevreden met Megapool.
Prima service, zelfs meer dan je verwacht. Geen gezeur van heb je zelf iets fout gedaan of waarom heb je het zo gedaan en je weet dat het zo niet kan, terwijl het in het boekje anders staat. Nee bij Megapool geen gezier maar daden
Prima service, zelfs meer dan je verwacht. Geen gezeur van heb je zelf iets fout gedaan of waarom heb je het zo gedaan en je weet dat het zo niet kan, terwijl het in het boekje anders staat. Nee bij Megapool geen gezier maar daden
Re: megapool
Op 06 maart 03 een Home cinema set gekocht, deze vertoonde in mei al wat kuren, dacht eerst dat het aan het DVD-tje lag.
In juli werden de problemen groter, haperend beeld, minutenlang zoeken naar volgende passages en zelfs geen DVD meer herkennen(Originele speelfims etc, geen copy's ofzo)
Op 14 augustus ter reparatie aangeboden, op 03 september ongerepareerd retour bij het filiaal met de melding "geen afwijking"
Dus gelijk weer ter reparatie retour.
Op dinsdag 07 oktober nog niets gehoord dus maar even gebeld, "u wordt vrijdag 10 oktober teruggebeld."
Vrijdag zelf maar weer gebeld, "de onderdelen zijn niet leverbaar en u krijgt een ander type en bericht wanneer deze bij het filiaal staat"
Mits deze dezelfde mogelijkheden tot afspelen zou bezitten had ik geen bezwaar, maar daarover kon de dame geen info geven.
Weer een week later, op 17 oktober nog niets vernomen over de vervanging, dus maar weer bellen!
"Vervelend meneer, maar hij komt vermoedelijk ergens volgende week binnen in het centraal magazijn.", "Dat wordt dus minimaal weer een week wachten? Daar wil ik eigenlijk niet mee accord gaan!"
Na wat ruggespraak hebben ze ineens eenzelfde model als ik had gekocht, spliksplinternieuw in verpakking in het magazijn gevonden en die gaat diezelfde dag met TPG op transport naar het filiaal.
Op 20 oktober contact opgenomen met het filiaal, is nog niet binnen want er wordt op zaterdag en maandag nooit door TPG bezorgd zegt de verkoper...???
Op 21 oktober weer gebeld, Ja hij is binnen. Snel opgehaald, het apparaat zat in een plastic zak met een formulier erop "Op 18 maart in filiaal ontvangen!" ???
Thuis aangesloten en diverse originele DVD's getracht af te spelen, in minder dan een uur vertoonde het apparaat dezelfde storingen en daarnaast maakt het loopwerk veel meer lawaai als het vorige apparaat.
Op 22 oktober weer maar gebeld met de servicelijn en na ca 20 minuten aan de lijn wachten had men de oplossing! Ik moest het apparaat gewoon weer naar de winkel brengen, het zou dan opgestuurd worden en na ontvangst kreeg ik dan een nieuw type(waarvan men weer niet wist te vertellen of deze dezelfde mogelijkheden bezat) Het zou maar ongeveer anderhalve week gaan duren!
Ik gaf aan dat ik zelf ook een oplossing had, alles kompleet terugbrengen en mijn aankoopbedrag ontvangen!
Dat bleek niet mogelijk en het geboden type was alles wat ik kon krijgen, basta!
Hierna heb ik gebeld met het hoofdkantoor van Megapool en zit nu nog te wachten op iemand die op 22-10-03 om 12:15u was verzocht mij terug te bellen.....
Wordt vast nog vervolgd!!
In juli werden de problemen groter, haperend beeld, minutenlang zoeken naar volgende passages en zelfs geen DVD meer herkennen(Originele speelfims etc, geen copy's ofzo)
Op 14 augustus ter reparatie aangeboden, op 03 september ongerepareerd retour bij het filiaal met de melding "geen afwijking"
Dus gelijk weer ter reparatie retour.
Op dinsdag 07 oktober nog niets gehoord dus maar even gebeld, "u wordt vrijdag 10 oktober teruggebeld."
Vrijdag zelf maar weer gebeld, "de onderdelen zijn niet leverbaar en u krijgt een ander type en bericht wanneer deze bij het filiaal staat"
Mits deze dezelfde mogelijkheden tot afspelen zou bezitten had ik geen bezwaar, maar daarover kon de dame geen info geven.
Weer een week later, op 17 oktober nog niets vernomen over de vervanging, dus maar weer bellen!
"Vervelend meneer, maar hij komt vermoedelijk ergens volgende week binnen in het centraal magazijn.", "Dat wordt dus minimaal weer een week wachten? Daar wil ik eigenlijk niet mee accord gaan!"
Na wat ruggespraak hebben ze ineens eenzelfde model als ik had gekocht, spliksplinternieuw in verpakking in het magazijn gevonden en die gaat diezelfde dag met TPG op transport naar het filiaal.
Op 20 oktober contact opgenomen met het filiaal, is nog niet binnen want er wordt op zaterdag en maandag nooit door TPG bezorgd zegt de verkoper...???
Op 21 oktober weer gebeld, Ja hij is binnen. Snel opgehaald, het apparaat zat in een plastic zak met een formulier erop "Op 18 maart in filiaal ontvangen!" ???
Thuis aangesloten en diverse originele DVD's getracht af te spelen, in minder dan een uur vertoonde het apparaat dezelfde storingen en daarnaast maakt het loopwerk veel meer lawaai als het vorige apparaat.
Op 22 oktober weer maar gebeld met de servicelijn en na ca 20 minuten aan de lijn wachten had men de oplossing! Ik moest het apparaat gewoon weer naar de winkel brengen, het zou dan opgestuurd worden en na ontvangst kreeg ik dan een nieuw type(waarvan men weer niet wist te vertellen of deze dezelfde mogelijkheden bezat) Het zou maar ongeveer anderhalve week gaan duren!
Ik gaf aan dat ik zelf ook een oplossing had, alles kompleet terugbrengen en mijn aankoopbedrag ontvangen!
Dat bleek niet mogelijk en het geboden type was alles wat ik kon krijgen, basta!
Hierna heb ik gebeld met het hoofdkantoor van Megapool en zit nu nog te wachten op iemand die op 22-10-03 om 12:15u was verzocht mij terug te bellen.....
Wordt vast nog vervolgd!!
Re: megapool
Megapool Almere Stad, een ballen-tent !!!
Op 30/10/2003 een koel/vries combinatie gekocht ( Bosch KGV31422FF )
Onze vorige koelkast had het uiteraard begeven, dus we wilden zo snel mogelijk een nieuwe, maar niet te duur, en wel een goed. Na bij alle zaken alhier geinformeerd te hebben, kwamen we uiteindelijk bij Magapool uit. En deze bood dezelfde prijs aan als zijn collega's. Daar we niet weer verder wilden zoeken, is hij hier aangeschaft, en zou 3/11/2003 geleverd worden. De hele dag is er iemand thuis geweest, geen Magapool te bekennen. Opnieuw een afspraak gemaakt, voor 5/11/2003.
En inderdaad de koelkast werd geleverd, na een korte inspectie leek hij onbeschadigd en er is voor ontvangst getekend. De bezorgers waren alweer vertrokken.
Alle onderdelen, plancetten etc, eruit gehaald om af te wassen, maar de kast wiebelde een beetje, getracht met de voorste stel-pootjes recht te stellen ( achter zitten wieltjes ipv. pootjes ) en bleek het wieltje rechtsachter half afgebroken te zijn. Dus hij stond maar op drie punten op de grond. Direct Magapool gebeld: "ja dit is zeer vervelend, maar daar kunnen wij niets aan doen. U heeft al getekend voor ontvangst en daar is de kous mee af. Wij ( Megapool ) zullen zorgen dat er een monteur van Bosch langs komt. U wordt de komende dagen gebeld" Hierdoor duurt het nog minimaal een week voordat we een goede werkende koelkast hebben.
Mijn verzoek om de koelkast om te ruilen voor een ander kompleet apparaat, werd niet gehonoreerd. De bedrijfsleider verschool zich achter regels en afspraken welke het hoofdkantoor met de importeur heeft gemaakt. en dit filiaal was hierin niet aansprakelijk, dus geen nieuwe, komplete koelkast.
Volgens mij breken dit soort onderdelen niet vanzelf af, dit kan alleen als hij gevallen is. Zit nu al een week zonder koelkast, en dit kan nog wel een week duren. We wachten af. Inmiddels heeft dit mij al twee dagen gekost en als de monteur komt gaat dit nog een dag kosten.
Wij gaan nooit meer naar Megapool !!!
Op 30/10/2003 een koel/vries combinatie gekocht ( Bosch KGV31422FF )
Onze vorige koelkast had het uiteraard begeven, dus we wilden zo snel mogelijk een nieuwe, maar niet te duur, en wel een goed. Na bij alle zaken alhier geinformeerd te hebben, kwamen we uiteindelijk bij Magapool uit. En deze bood dezelfde prijs aan als zijn collega's. Daar we niet weer verder wilden zoeken, is hij hier aangeschaft, en zou 3/11/2003 geleverd worden. De hele dag is er iemand thuis geweest, geen Magapool te bekennen. Opnieuw een afspraak gemaakt, voor 5/11/2003.
En inderdaad de koelkast werd geleverd, na een korte inspectie leek hij onbeschadigd en er is voor ontvangst getekend. De bezorgers waren alweer vertrokken.
Alle onderdelen, plancetten etc, eruit gehaald om af te wassen, maar de kast wiebelde een beetje, getracht met de voorste stel-pootjes recht te stellen ( achter zitten wieltjes ipv. pootjes ) en bleek het wieltje rechtsachter half afgebroken te zijn. Dus hij stond maar op drie punten op de grond. Direct Magapool gebeld: "ja dit is zeer vervelend, maar daar kunnen wij niets aan doen. U heeft al getekend voor ontvangst en daar is de kous mee af. Wij ( Megapool ) zullen zorgen dat er een monteur van Bosch langs komt. U wordt de komende dagen gebeld" Hierdoor duurt het nog minimaal een week voordat we een goede werkende koelkast hebben.
Mijn verzoek om de koelkast om te ruilen voor een ander kompleet apparaat, werd niet gehonoreerd. De bedrijfsleider verschool zich achter regels en afspraken welke het hoofdkantoor met de importeur heeft gemaakt. en dit filiaal was hierin niet aansprakelijk, dus geen nieuwe, komplete koelkast.
Volgens mij breken dit soort onderdelen niet vanzelf af, dit kan alleen als hij gevallen is. Zit nu al een week zonder koelkast, en dit kan nog wel een week duren. We wachten af. Inmiddels heeft dit mij al twee dagen gekost en als de monteur komt gaat dit nog een dag kosten.
Wij gaan nooit meer naar Megapool !!!
Re: megapool
Update over het bovenstaande bericht,
Na informatie te hebben ingewonnen heeft de consument rechten dacht ik. De diverse instantie's (geraadpleegd op internet) bevestigen dit, maar Megapool denkt hier anders over. Ze weigeren zelf actie te ondernemen om een koelkast met schade te vervangen. Alleen de mogelijkheid om een monteur langs te sturen is hun enige optie. De assistent bedrijfsleider vertelde nog dat dit vaker voorkomt
(alsof Bosch inferrieur appartuur produceert, mooie reklame is dit)
Natuurlijk is dit euvel te repareren, alles is te repareren. Waar het om gaat is dat een beschadigd apparaat is afgeleverd, en Megapool hier niets aan doet. De koelkast staat nu op drie poten, en zal als de motor gaat draaien, zeker gaan staan rammellen en dat lijkt mij niet de bedoeling. Dus totdat de monteur komt kan ik hem niet gebruiken, is twee, wellicht drie weken geen koelkast. Bosch zal dan uiteindelijk deze schade repareren.
Aardig detail is nog, heden middag in dit filiaal werd na lang aandringen door de ass.bedrijfleider contact opgenomen met het hoofdkantoor, wellicht dat zij een oplossing konden aanbieden. Hun antwoord was: "wij sturen wel een reserve onderdeel op en dan kan de klant zelf dit vervangen. Maar de verzendkosten moet de klant wel zelf betalen." (Hoe bruin kan het gebakken worden.) "Uiteindelijk moet de filiaal manager de beslissing nemen."
Tijdens het telefoongesprek werd ass.bedrijfsleider in de wacht gezet, daar dit lang duurde. Of ondergetekende ( de klant ) even de telefoon wilde waarnemen, in plaats van een van zijn collega's.
Ik zal maar niet vertellen hoe ik nu over Megapool denk, ben anders bang dat dit berichtje van het Forum wordt verwijderd.
Na informatie te hebben ingewonnen heeft de consument rechten dacht ik. De diverse instantie's (geraadpleegd op internet) bevestigen dit, maar Megapool denkt hier anders over. Ze weigeren zelf actie te ondernemen om een koelkast met schade te vervangen. Alleen de mogelijkheid om een monteur langs te sturen is hun enige optie. De assistent bedrijfsleider vertelde nog dat dit vaker voorkomt
(alsof Bosch inferrieur appartuur produceert, mooie reklame is dit)
Natuurlijk is dit euvel te repareren, alles is te repareren. Waar het om gaat is dat een beschadigd apparaat is afgeleverd, en Megapool hier niets aan doet. De koelkast staat nu op drie poten, en zal als de motor gaat draaien, zeker gaan staan rammellen en dat lijkt mij niet de bedoeling. Dus totdat de monteur komt kan ik hem niet gebruiken, is twee, wellicht drie weken geen koelkast. Bosch zal dan uiteindelijk deze schade repareren.
Aardig detail is nog, heden middag in dit filiaal werd na lang aandringen door de ass.bedrijfleider contact opgenomen met het hoofdkantoor, wellicht dat zij een oplossing konden aanbieden. Hun antwoord was: "wij sturen wel een reserve onderdeel op en dan kan de klant zelf dit vervangen. Maar de verzendkosten moet de klant wel zelf betalen." (Hoe bruin kan het gebakken worden.) "Uiteindelijk moet de filiaal manager de beslissing nemen."
Tijdens het telefoongesprek werd ass.bedrijfsleider in de wacht gezet, daar dit lang duurde. Of ondergetekende ( de klant ) even de telefoon wilde waarnemen, in plaats van een van zijn collega's.
Ik zal maar niet vertellen hoe ik nu over Megapool denk, ben anders bang dat dit berichtje van het Forum wordt verwijderd.