LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miele of Bosch/Siemens?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Kudajar

Miele of Bosch/Siemens?

Ongelezen bericht door Kudajar »

Ik lees al een klein weekje diverse fora en natuurlijk de vergelijkende sites maar blijf toch met een :?: zitten ...
Vorige week begaf onze Edy het, na acht jaar trouwe dienst. Nu willen wij graag een wasmachine die 1600 toeren centrifugeert onder onze Bosch-droger. Ik twijfel tussen Bosch/Siemens aan de ene kant en Miele aan de andere kant. Vroeger betaalde het prijsverschil zich misschien wel uit (nu: Bosch 600/700 euro tegenover Miele 1100-1300 euro), maar geldt dat nog steeds? Stijgt de levensduur van een Miele (zo nu en dan een reparatie daargelaten) nog steeds uit boven die van de anderen? Wij wassen trouwens drie à vier keer per week. Een beetje merk betalen is één ding, maar 500 euro is wel veel verschil ... En bovendien lenen misschien niet alle Mieles zich voor onder een droger (onze Bosch is d=55cm).
Kan iemand mij verder helpen? Ik zou onder andere graag putten uit de ervaringen van de heren/dames monteurs/verkopers ... Alvast hartelijk dank.

plumber

Re: Miele of Bosch/Siemens?

Ongelezen bericht door plumber »

Bij 3-4 keer per week wassen raad ik de Miele aan.
Geen probleem onder de droger.Wel een rand tussen
de wasmachine en de droger zetten i.v.m. trillen
tijdens het centrifugeren.Bosch-Siemens is trouwens
ook goed hoor maar bij zo intensief wassen toch maar
een Miele.
groet.pl.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Miele heeft vanaf 1600 toeren inductie motoren deze zijn zeer betrouwbaar.Siemens/bosch niet de motoren die zij gebruiken(motoren met koolborstels) hebben een veel kortere levensduur.

T

MLF

Ongelezen bericht door MLF »

Miele raad ik af, dat is een slecht merk.
IK heb zelf een Zanussi van 15 jaar oud die nooit 1 mankement heeft vertoond.

Toolboy

MLF

U machine heeft niet het vermogen van 1600 rpm :wink:
Dat is de vraag en het verschil.

Groet T

plumber

Geplaatst op 09 Jul 2008 16:34 door MLF

--------------------------------------------------------------------------------

Miele raad ik af, dat is een slecht merk.
IK heb zelf een Zanussi van 15 jaar oud die nooit 1 mankement heeft vertoond.
Vraag mij af hoe je er bij komt dat Miele een slecht
merk is als je er al 15 jaar niet mee wast.
Zanussi van 15 jaar oud is heel mooi maar wordt er
ook mee gewassen?

Kudajar

Dank voor jullie reacties. Zou een Miele nog steeds een levensduur van 20 jaar hebben? En zijn motoren met koolborstels ook significant eerder dood? Wat jammer dat we niet in de toekomst kunnen kijken.

De Miele W4146 lijkt me een schitterende machine maar kost minimaal 1120 euro. De Bosch WAE32360 kan ongeveer hetzelfde maar kost iets door de 600 euro ... Tja. Ik weet het echt niet.

Vandaag of morgen hak ik de knoop door want die berg was moet weg.

Mroosje

Ongelezen bericht door Mroosje »

ik heb sinds een jaar een Bosch WAE32360. mij bevalt ie prima.
ik heb de afweging gemaakt of ik de vermeende betere kwaliteit van miele ten opzichte van de bosch vind opwegen tegen het prijsverschil [2x duurdere miele].
Gezien het feit dat mijn vorige wasmachine een siemens was en bijna 15 jaar zonder problemen gedraaid heeft voor een beduidend lagere prijs dan de miele wasmachines van die tijd, heb ik weer de keus gemaakt voor een 'middenklasser' in plaats van een miele.

natuurlijk heb ik ook laten meewegen dat ik op het moment dat mijn wasmachine kapot ging een miele met bijhorend prijskaartje net boven het budget ging. gezien bovenstaande ervaringen heeft het mij doen besluiten niet in het rood te gaan staan voor een miele.
tot nu toe geen spijt gehad.

overigens komt de miele er bij consumententesten bijna altijd als [technisch] beste uit te voorschijn. of het ook de beste prijs/kwaliteitverhouding heeft is niet altijd even duidelijk.

groet,
m

plumber

Voor 4x per week wassen zou ik toch de Miele
nemen.Kan niet in de buidel kijken maar Siemens/Bosch
is ook goed maar bij zo vaak wassen schat ik de levensduur
tussen de 5 a 7 jaar.Heb twee weken geleden een Miele
van 25 jaar oud van nieuwe lagers voorzien en hij doet
het weer prima.Maar ja er zitten een hoop dingen niet
op wat er nu wel op zit.
Ik zou een machine van 15 jaar oud ook niet meer vergelijken
met machines van deze tijd.Die oudere mach. waren nml
een stuk beter in kwaliteit.

Kudajar

Dank jullie wel.

Is dat echt waar Plumber, 5 à 7 jaar? Als je dan weer een Bosch koopt tegen dezelfde prijs + inflatie, dan heb je je Miele er wel uit, al draait 'ie maar 12 jaar! Gaat van alle wasmachines dan de kwaliteit omlaag?

De rente is momenteel vrij laag, dus daarvoor hoef ik het verschil niet op de bank te laten staan.

GrK

Toolboy

Ik sluit mij geheel bij plumber aan.
Zelf handteer ik qua techinische levensduur 100 euro per jaar naar de aanschafprijs.
T

Kudajar

Ik heb zojuist een Miele W 4146 besteld. Voor mijn gevoel net iets te veel geld uitgegeven aan een wasmachine, maar ik vond het ook wel heel flink van ons om een keer een AA-merk te kopen 8) . Nu maar afwachten of 'ie het waarmaakt ...

Bedankt voor jullie hulp!

plumber

Zeer verstandig.
Over een maand ben je dat gevoel kwijt
en blij dat je hem gekocht heb.
Laat het ons weten aub.
gr.pl.

Toolboy

Mag ik u nog 1 tip meegeven.

Was 1 keer per maand een was op 90c opdat alle zeep/vetresten wegspoelen en uw machine van binnen schoon blijft.

groet T

Gesloten