LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MIELE W485 (gebroken kruis)

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door plumber »

hawkwind schreef:
Slobberbone schreef:Zo was ik al vele jaren met een 2e hands eerst jaren met een W833 zelfs nog verkocht met winst :D
Onze W833 (Novotronic V8350)bereikt komend jaar de leeftijd van 18 jaar en nog steeds prima werkend.
Deze machines staan bekend als "HET werkpaard" van miele.
Belangrijk is dat wasmachines in een droge ruimte bivakkeren en niet in een (vochtige)badkamer oid.
Dat verhaal van vloeibaar wasmiddel is volgens mij larie en apekool.
Wij wassen al sinds mensenheugenis met vloeibaar wasmiddel
.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat Miele zich hoofdzakelijk richt op de binnenlandse(Duitse) markt,
waar het leidingwater veel minder zacht is dan in Nederland en daar het probleem "afgebroken trommelkruis" veel minder voorkomt als in Nederland.

Eens per 4 a 8 weken wel een kookwas draaien !.
Af en toe een opfrisbeurt met witte natuurazijn draaien op 95 graden is ook een prima APK voor de machine.
2 weken geleden is er btw een (ongereviseerde)Miele W833 verkocht op Ebay.UK voor bijna 150 euro.

De W833 is een eenvoudige machine , met weinig toeters of bellen , er kan dus ook weinig stuk aan gaan.
Maar wat er op moet zitten , zit er daadwerkelijk op.
Ik moet nog maar zien hoe die moderne machines zoals die Samsung Eco Bubble het gaan doen
in de komende 2 a 3 jaar.
De Samsungs (en LG,s) uit de beginperiode geven nu al de geest.
De huidige Mieles zijn ook (iets) minder van kwaliteit dan de 90 jaren Mieles.
Voor degenen die een nieuwe Miele willen kopen , koop er vooral de 10 jaar garantie bij.
Dit kost 160 euro (slechts 16 euro per jaar), en U heeft de eerst komende 10 jaar geen kosten aan de machine: reparatie en voorrijkosten zijn geheel kosteloos.
Miele is volgens mij de enige fabrikant welke deze 10 jarige volledige garantie aanbied.
Nee hoor echt geen lariekoek.
Materialen en legeringen zijn tegenwoordig anders als vroeger en de kwaliteit helemaal.
Kennis van mij heeft een Miele van ruim 40 jaar oud.Heb daar drie keer van de lagers
vernieuwd (totaal matteriaalkosten 35€ ) en hij draaid nu nog als een zonnetje.Ja hij
wast alleen maar daar is hij ook voor.40 jaar geleden was het al een wonder dat
de trommel twee kanten op draaiden.Zit dus geen tierelantijnen op.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door Slobberbone »

hawkwind schreef:
bprosman schreef:

Qua vaatwasser ben ik 2 jaar geleden toch voor de Siemens gegaan en bevalt me tot nu toe (ook) nog prima.
Toevallig is onze vaatwasser (Siemens) 3 weken geleden overleden (was 13 jaar oud).
Via Marktplaats een hele mooie 4 jaar oude Siemens inbouw gekocht.
Prijs was slechts 90 euro , en de machine werkt perfect en geruisloos!.
De 800 serie van Miele wasmachines schijnen btw erg goed te zijn.
Althans dat ding van ons draait nog als een tierelier na bijna 18 jaar.
Precies, zo doen wij dat ook dan kun je voor weinig geld toch hele goede apparaten in huis halen.
Ook onze stofzuiger is een Noorman voor weinig en hebben we ook al weer ruim 10 jaar en voor de vaatwasser hebben we ook voor een Miele gekozen omdat die vaak types hebben voor hotfill aansluiting.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door hawkwind »

@plumber : dit snap ik nu dus niet,
Voor uw kennis heeft U bij de Miele nu al 3x de lagers vervangen , in 40 jaar, dus af fabriek zitten er dus nu al het 4e set lagers in , dus per 10 jaar 1 set lagers.
Onze W833 draait nog steeds (na bijna 18 jaar) op ze,n 1e set lagers (met vloeibaar wasmiddel de laatste 8-10 jaar).
Al moet ik wel vermelden dat de lagers licht hoorbaar zijn (al 2-3 jaar), maar zolang de Miele
het blijft doen..... 8) .

john2905
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2009 21:06
Locatie: Rosmalen

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door john2905 »

Ik heb me dus medio 2010 laten verleiden tot een 10 jarig certificaat voor mijn Miele W 5847 WPS LW, maar kom er nu dus achter dat dit pure oplichterij van Miele is. Ik kreeg een storingsmelding "Het waterproof systeem heeft gereageerd" en kon niet meer wassen. De oplossing was "Neem contact op met de afdeling Klantcontacten". Er is dus een monteur langs geweest en ik kon gewoon dokken. Reden was de kleine lettertjes in het contract waarin staat dat de reparatie niet gratis is bij "onzorgvuldig onderhoud". We onderhouden hem altijd heel goed volgens de onderhoudsregels zoals die in de handleiding staan. Er is dus geen sprake van onzorgvuldig onderhoud. Maar Miele zegt dat we niet 1 keer per maand een kookwas hebben gedraaid, en dus moeten betalen wegens onzorgvuldig onderhoud. Als dat 1 keer per maand kookwas draaien dus zo belangrijk zijn, waarom dan niet in het boekje gezet bij het hoofdstuk onderhoud? Reden is dus dat men elke reparatie dan kan toeschrijven aan "onzorgvuldig onderhoud" en zo slinks onder het contract uit komt. Voor mij dus nooit geen Miele meer. Pure oplichterij die zogenaamde 10 jaar zekerheid. Na 5 jaar kun je dus al dokken, en misschien heb ik al geluk gehad dat hij het nog 5 jaar heeft gedaan en betalen anderen al na 2 jaar. Voor mij is dus de slogan "Miele, er zijn geen grotere oplichter" i.p.v. "Miele er is geen betere"

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: MIELE W485 (gebroken kruis)

Ongelezen bericht door bprosman »

. Als dat 1 keer per maand kookwas draaien dus zo belangrijk zijn, waarom dan niet in het boekje gezet bij het hoofdstuk onderhoud?
Tegenwoordig hoort het af en toe draaien van een kookwas bij gebruik van vloeibaar wasmiddel eigenlijk bij de algemene ontiwkkeling net als je broek omlaag doen als je op een toilet gaat zitten.
Je moet wel erg onder een steen geleefd hebben om dat niet te weten.
Zelfs ik als "huisman" die in het verleden nog niet eens wist dat je onderbroeken NIET in het wasbolletje moeten en/of ueberhaupt een wasmachine aan kon zetten weet dit.
Al is het maar voor de zeepluis.

Overigens, Pagina 34 van de handleiding :

Het reinigen van de trommel (Hygiëne Info)
Wanneer er met lage temperaturen en / of een vloeibaar wasmiddel wordt gewassen,
bestaat het gevaar dat er in de wasautomaat ziektekiemen en geurtjes ontstaan.
Draai om dit te voorkomen regelmatig het programma Witte / Bonte was 75°C met een universeel wasmiddel. Doe dit eenmaal in de maand of wanneer de melding Hygiëne Info in het display verschijnt

Gesloten