LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Gast

Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door Gast »

Als je hier iets ter reparatie achterlaat, dan weet je niet wanneer het terug komt, want ze bellen niet of het weer terug is. Bovendien repareren ze het niet goed en komen dan met de smoes dat reparatieservice niet goed is en dat ze aan het overstappen zijn naar een ander.

Op brieven en aangetekende brieven over klachten n.a.v. reparaties (beschadegingen, en niet goed uitgevoerde reparaties) reageren ze domweg gewoon niet. Ze laten je gewoon gaarstoven.

GuestRdam

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door GuestRdam »

Sorry hoor, maar hier moet ik op reageren. Ik heb zelf mijn videorecorder ingeleverd bij Modern Electronics en had deze binnen 10 dagen weer terug gerepareerd en wel. Dus overdrijven is ook een vak. Ik kreeg namelijk een brief waarin stond dat deze gereed was.

M.R. Bassano

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door M.R. Bassano »

Het is waar, van service hebben die gasten nog nooit gehoord, maar zij zijn niet de enige:
Begin juli kocht ik bij MODERN ELECTRONICS een PANASONIC NV-DS29 videocamera, die ik meenam op vakantie. Na 2 weken werd het beeld blokkerig. Een poging om de videokoppen te reinigen had tot resultaat dat daarna elk bandje door de camera vernield werd. MODERN ELECTRONICS weigerde hardnekkig de camera te ruilen, aangezien ik hem al 4 weken in mijn bezit had. Hij zou dus voor repartie naar PANASONIC worden opgestuurd. Dit zou 3-4 weken duren. Inmiddels zijn er ruim 8 weken verstreken, maar ik heb nog steeds geen camera. Zowel MODERN ELECTRONICS alsook PANASONIC verschuilen zich achter het excuus dat er een onderdeel niet op voorraad is, en weigeren zelfs na 2 maanden nog steeds hardnekkig om mij een nieuwe camera, of mij mijn geld terug, te geven. Door het "service-centre" van PANASONIC word ik nu zelfs volledig genegeerd.

Gast

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn reactie was niet overdreven.
Modern Electronics heeft zelfs niet gereageerd op aangetekende schrijvens van de rechtbijstandverzekering.

Dick Hoofddorp

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door Dick Hoofddorp »

Onlangs perfecte service ervaren bij Modern Electronics te Hoofddorp. Na behoorlijke problemen met Philips Homecinemaset PH MX 1060D (speelt geen beveiligde CD's en CD's met CD-rom deel en slaat op tilt na toch invoeren van zo'n CD) werd na 2 maanden deze set zonder problemen terug genomen en bij de toen aangeschafte Pioneer een korting van 100 euro verleend.

Johan van Luijn

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door Johan van Luijn »

Even een reactie.

Modern electronics is één van de weinige bedrijven die ik ken die nog nooit moeilijk hebben gedaan voor een reparatie. altijd keurig ingelicht over de status van het apparaat en alles op tijd terug. !! ik vinde de eerste reactie dan ook absurd !!!! als je al problemen heb dan ligt dat aan de modern waar je je spullen gekocht heb en zeker niet aan het landelijke bedrijf !

h steenbergen

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door h steenbergen »

ik wou ook even reageren de eerste reactie die boven aandeze site staat ben ik het voor 1000 procent mee eens en deze persoon liegt of overdrijft beslist niet.ik heb een video recorder gekocht waarvan volgende maand de garantie is verlopen ik heb zeggen en schrijven de video recoreder een week in huis gehad.deze video recorder staat nu alweer vanaf 11-12-02 bij de reparatie afdeling van modern ik heb al 7 keer gebeld om te vragen wanneer we hem terug krijgen maar dat weten ze niet zeggen ze want hij staat bij de reparatie afdeling van sony die moest ik dus maar bellen. dit heb ik dus gedaan en daar kreeg ik te horen dat ze hem 3 maanden geleden al terug hebben gestuurd maar niemand weet waar hij is.nu heb ik vandaag weer gebeld dat ik het helemaal zat ben met die firma en dat ik aanstaande zaterdag een andere video kom halen goedschiks of kwaadschiks ik heb al zeker al 7 keer gebeld en iedere keer beloven ze me dat ze het uit gaan zoeken en dat ze me terug bellen maar tot op de dag van vandaag heb ik nog niet 1 telefoontje terug gehad dus kortom een asociaale zaak ,waar je als je iets komt kopen koning te rijk bent bij deze mensen en als je eenmaal betaald heb letterlijk en figuurlijk kan dood vallen. wat deze fima flikt is echt te gek voor woorden.

Kramer

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door Kramer »

Radio Modern is een winkel die NIET is aangesloten bij de Uneto. De geschillencomissie kan dus niets doen.

Zorg dat je huishoudelijke apparaten altijd koopt bij een Uneto erkend bedrijf, ben een geschil tussen koper en verkoper waar je onderling niet uit kan komen is er dan altijd nog een onafhankelijke geschillencommissie

Gast

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door Gast »

Modern is wel bij de Uneto

John

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door John »

Uneto is toch van modern ?

gast

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door gast »

Nee, uneto is niet van modern, uneto is onafhankelijk.

Gast

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen het is heel simpel. Als je geen gedoe wilt hebben over reparaties moet je bij plaatselijke winkels zijn. Die leven namelijk van service, want anders hebben ze geen recht van bestaan meer. Elke keten zegt een eigen technische dienst te hebben maar dat is niet zo. Ze zijn allemaal afhankelijk van externe reparatiebedrijven, al dan niet gecertificeerd door de fabrikant. De enige keten die over een EIGEN technische dienst beschikt en gecertificeerd is is de Harense Smid. Dus qua ketens ben je daar gewoon het snelste geholpen voor een reparatie. En ik spreek uit eigen ervaring dat je daar ook het beste en vriendelijkste wordt geholpen, heb het zelf ervaren!

peter67

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door peter67 »

mijn panasonic video camera is ook gerepareerd het gaat om het type ds29 na de reparatie van wege digitale blokken en vast lopende videobanden heeft ongeveer 10 weken geduurd
Ik heb nadie tijd 1 keer gefilmd wil nu beginnen met monteren en wat zie ik DIGITALE BLOKKEN
en ondertussen is de garantie voorbij ik zal wel weer aan het lijntje gehouden worden
dat heb je altijd met zulke apparatuur 10 jaar geleden ook meegemaakt met een sanyo radiocassette recorder

weer 600 euro naar de maan en weg hobby

helemaal k t die electronica winkels

movieboy
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 mei 2004 19:49

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door movieboy »

It's heeft wel degelijk eigen ktv montuers in dienst die gewoon binnen de garantie aan huis komen, niet zeuren dus.
En na 4 weken wordt een app. niet omgeruild. Koop jij een gerepareede camera? Niet dus. Verwacht niet de prijzen van nu en de service van 25 jaar geleden a.u.b.

van woerbak

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door van woerbak »

kijk uit mensen

van woerbak

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door van woerbak »

movieboy is een it's medewerker; kijk uit mensen

Malou

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door Malou »

Modern Electronics en EM service hebben echt een waardeloze service. Mijn wasdroger van 5 maanden oud is in de afgelopen drie weken tweemaal tevergeefs gerepareerd. Vervangen wil Modern absoluut niet, ze zullen nog wel een keer een monteur langs sturen. En die komen natuurlijk tijdens kantooruren. Ze denken daar blijkbaar dat ik tijdens kantooruren niets te doen heb! HALLO: ik heb ook een baan! Vervangen of mijn geld terug is mijn voorstel, maar daar wil Modern niets van weten. Fijn zo'n service......

Gast

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door Gast »

Let eens wat beter op. Modern Electronics is NIET Radio Modern.

De eerste is een afzetter, de tweede niet.

Gast

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door Gast »

Modern Electronics is toch het vroegere Radio Modern?

cygnum
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:34

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Ongelezen bericht door cygnum »

Modern Electronics was vroeger Radio Modern, als u goed kijkt naar het logo ziet u er nog vaagjes Radio tussen staan.

Ik heb zelf bij Modern gewerkt en heb in verschillende filialen gestaan. Ik heb gemerkt dat het meestal aan de bedrijfsleider ligt of de klant tevreden weggaat of niet. Mijn collega's waren altijd vriendelijk, deden alles wat in hun macht lag om het goed af te laten lopen. De bedrijfsleider daarentegen is een hork eerste klas, waar je geen zinnig gesprek mee kan beginnen. Bij een ander filiaal was dit echter heel anders. Daar was de filiaalmanager veel begripvoller. Dit zorgde voor een heel andere sfeer, meer mensen gingen tevreden de deur uit.

Het filiaal waar ik het in het begin over heb is het filiaal in Gouda, het tweede is het filiaal in zowel Zoetermeer als in Rotterdam Alexandrium.
Achteraf gezien ben ik blij dat ik niet meer bij Modern werk, en al helemaal dat ik niet meer in Gouda hoef te staan.

Oh en trouwens, ook leuk om te weten: Modern en It's zijn van hetzelfde concern, evenals Dixons, het is allemaal Vendex KBB. Modern en It's vallen zelfs beiden onder IMpact Retail, wat onderdeel van Vendex is. Modern en It's is dus gewoon dezelfde zaak.

Gesloten