Kort geleden kreeg ik een Nespresso Aeroccino kado. Een apparaat waarmee ik een paar maal heerlijk melkschuim voor op de cappuccino maakte. Opeens deed het apparaat het niet meer. Op internet las ik dat er nogal eens een zekering in de Aeroccino doorbrandt. Dat bleek bij mij ook het geval. De leverancier BCC verwees mij voor dit onderdeel naar Nespresso. Nespresso vervolgens gaf aan geen onderdelen voor dit apparaat te willen leveren. Als hij stuk is binnen twee jaar kan het apparaat naar Nespresso gestuurd worden en een nieuwe komt retour. Alleen; je moet wel een kassabon overleggen.
Nu wil ik geen nieuwe, ik wil een zekeringetje van zeg 35 eurocent. Maken doe ik hem dan zelf wel.De telefonische hulplijn van Nespresso blijft herhalen dat alleen een nieuwe gestuurd kan worden (ja, wel alleen met bon, natuurlijk). Ik heb in hun ogen pech.
Door hen werd voorgesteld dat ik bij BCC langs zou gaan om een duplicaatbon te halen. Dat deed ik vandaag, maar ving bot. De Aeroccino werd kontant betaald en dat is niet terug te vinden. Dit liet ik Nespresso weten en kreeg als reactie
"Geachte heer Wokke,
Hartelijk dank voor uw bericht aan de Nespresso Club.
Als reactie op uw vraag betreffende Aeroccino, willen wij u graag onderstaande informatie verschaffen.
Wij hebben begrip voor uw teleurstelling, maar helaas kunnen wij u in deze niet tegemoetkomen. Vermits een nieuwe zekering niet los bestelbaar is, zijn wij helaas niet in de mogelijkheid deze naar u op te sturen. Zoals eerder vermeld bieden wij twee jaar garantie op het accessoire, de Aeroccino, mits vertoon van de aankoopbon. Wij hopen alvast op uw begrip voor deze beslissing.
Daar uw tevredenheid heel belangrijk is voor Nespresso, hopen wij u met dit antwoord van dienst te zijn geweest."
Los van het feit dat het beleid van Nespresso wel heel verspillend is, laten ze de klant ook wel erg in de kou staan. Ik koop wel een andere (van een ander merk).
vriendelijke groeten
Willy Wokke
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nespresso Aeroccino, geen onderdelen beschikbaar
-
Re: Nespresso Aeroccino, geen onderdelen beschikbaar
Als het echt alleen maar een zekering is kun je die elders ook kopen zoals bij Handyman.
Zonder bon, dus vraag de persoon die het cadeau gaf eens...
Zonder bon, dus vraag de persoon die het cadeau gaf eens...
Lijkt inderdaad meer voor te komen. Onderdelen moeten inderdaad bij een Handyman wel te krijgen zijn. Dit is wat ik zo snel even vond :
Die dingen zitten ook in koffiezetapparaten en hebben een kleurcode die de temperatuur aangeeft. Let wel op met solderen, voer de warmte af , ben je hier niet bekend mee , kroonsteentje gebruiken.there is a thermal fuse inside the unit. it cost $2. it's 108 degre 5 amps. take off the bottom and replace it, it's the thing inside the plastic tubing.
Excellent, this was the solution! Its in the white transparant tube which is around the red power wire.
1. Slip the red wire from from the connector,
2. Bend the red wire straight so that you can slide of the white transparant tubing.
2. Cut the thermal fuse off and buy a new one at your local electronics shop
3. Fit the new one in and assemble the unit again
4. Done! (and have saved 70 euro!)
Ik heb de aeroccino nu 3 jaar en ook een als kado gegeven aan mijn ouders, tegelijkertijd bij Nespresso besteld.
Apparaat van mijn ouders :
Na +- 1 jaar ging de eerste kapot bij mijn ouders, netjes vervangen. Na +- 8 maanden ging deze nieuwe ook kapot. Weer vervangen, nu door een nieuwer model. Maar... ook deze is na zo'n anderhalf jaar kapot gegaan.
Mijn apparaat:
Ik had iets meer geluk, de eerste overleefde 1 1/2 jaar. Vervangen door het nieuwe model. Maar ook deze is inmiddels kapot.
En ja... na 2 jaar zit er geen garantie meer op, geen coulance, niets!!
Daarnaast koekten beide modellen erg snel aan, na zo'n 3 maanden 2maal daags gebruik. Ook al werden ze na ieder gebruik met een microfiber doekje schoongemaakt na het omspoelen.
Ook de garde sprong er na zo'n 6 maanden regelmatig vanaf met als resultaat half opgeschuimde melk die te warm is om nogmaals te schuimen.
Ik vind 2x 65,- voor een levensduur van 1 1/2 - 2 jaar erg slecht!!
Apparaat van mijn ouders :
Na +- 1 jaar ging de eerste kapot bij mijn ouders, netjes vervangen. Na +- 8 maanden ging deze nieuwe ook kapot. Weer vervangen, nu door een nieuwer model. Maar... ook deze is na zo'n anderhalf jaar kapot gegaan.
Mijn apparaat:
Ik had iets meer geluk, de eerste overleefde 1 1/2 jaar. Vervangen door het nieuwe model. Maar ook deze is inmiddels kapot.
En ja... na 2 jaar zit er geen garantie meer op, geen coulance, niets!!
Daarnaast koekten beide modellen erg snel aan, na zo'n 3 maanden 2maal daags gebruik. Ook al werden ze na ieder gebruik met een microfiber doekje schoongemaakt na het omspoelen.
Ook de garde sprong er na zo'n 6 maanden regelmatig vanaf met als resultaat half opgeschuimde melk die te warm is om nogmaals te schuimen.
Ik vind 2x 65,- voor een levensduur van 1 1/2 - 2 jaar erg slecht!!
Lattemento van Kijkshop, functioneert al jaren probleemloos.