LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nespresso Pro (dispuut over garantie en koffie leveren)
-
Nespresso Pro (dispuut over garantie en koffie leveren)
Hallo,
Ik heb vorig jaar een Nespresso Pro gekocht. Hiervan heb ik een officiele kassabon. Het ging om een showroommodel.
Dit apparaat is kapot gegaan en ik heb het door Nespresso op laten halen en ze hebben het gerepareerd. Volgens hun zeggen was dit apparaat al twee maal eerder ter reparatie aangeboden en heeft het geen garantie en moet ik de reparatie van dik 100 euro zelf betalen. Ik vind dat ik recht heb op garantie omdat ik in de veronderstelling was dat het om een nieuw apparaat ging.
Ik heb de rekening voor de reparatie dan ook niet betaald.
Omdat het serienummer van het apparaat gekoppeld is aan mijn account om koffie te bestellen (en dat kan alleen bij Nespresso voor de Pro apparaten) kan ik geen koffie meer bestellen omdat ze mijn account geblokkeerd hebben wegens een betalingsachterstand (van die reparatie)
Ik heb dus nu een apparaat wat ik niet kan gebruiken.
Mijn vraag is tweeledig:
Is er sprake van garantie?
Mogen ze de levering van koffie zomaar verhinderen? Ik heb dan niets meer aan mijn koffiemachine...
Alvast bedankt voor jullie input.
Tim Keller
Ik heb vorig jaar een Nespresso Pro gekocht. Hiervan heb ik een officiele kassabon. Het ging om een showroommodel.
Dit apparaat is kapot gegaan en ik heb het door Nespresso op laten halen en ze hebben het gerepareerd. Volgens hun zeggen was dit apparaat al twee maal eerder ter reparatie aangeboden en heeft het geen garantie en moet ik de reparatie van dik 100 euro zelf betalen. Ik vind dat ik recht heb op garantie omdat ik in de veronderstelling was dat het om een nieuw apparaat ging.
Ik heb de rekening voor de reparatie dan ook niet betaald.
Omdat het serienummer van het apparaat gekoppeld is aan mijn account om koffie te bestellen (en dat kan alleen bij Nespresso voor de Pro apparaten) kan ik geen koffie meer bestellen omdat ze mijn account geblokkeerd hebben wegens een betalingsachterstand (van die reparatie)
Ik heb dus nu een apparaat wat ik niet kan gebruiken.
Mijn vraag is tweeledig:
Is er sprake van garantie?
Mogen ze de levering van koffie zomaar verhinderen? Ik heb dan niets meer aan mijn koffiemachine...
Alvast bedankt voor jullie input.
Tim Keller
Re: Nespresso Pro (dispuut over garantie en koffie leveren)
Als het binnen de garantietermijn valt, dan heeft u garantie.
Maakt volgens mij niet uit hoe vaak het apparaat al gerepareerd is.
Heeft u al contact opgenomen met de winkel waar u het ding gekocht heeft?
Of heeft 'm rechtstreeks van een Nespresso winkel gekocht?
Maakt volgens mij niet uit hoe vaak het apparaat al gerepareerd is.
Heeft u al contact opgenomen met de winkel waar u het ding gekocht heeft?
Of heeft 'm rechtstreeks van een Nespresso winkel gekocht?
Voor garantie is de winkelier het eerste aanspreekpunt. Hij moet je een deugdeliljk apparaat verkopen en zorgen voor een oplossing als er binnen de garantie een defect optreedt.
Of Nespresso je account zomaar mag blokkeren, hangt ook van de voorwaarden van de site af. Maar als je een rekening niet betaalt, dan lijkt dat mij een goed argument om voorlopig geen zaken meer met je te willen doen.
Of Nespresso je account zomaar mag blokkeren, hangt ook van de voorwaarden van de site af. Maar als je een rekening niet betaalt, dan lijkt dat mij een goed argument om voorlopig geen zaken meer met je te willen doen.
Heb ook ooit een nespresso machine gehad.
Op zich prima koffie, maar die cups zijn wel peper- en peperduur.
Een cupje is gauw 30 cent (66 goeie ouwe centen).
Toen mijn apparaat voor de zoveelste keer kapot ging en ze het niet meer gratis wilde repareren heb ik het ding in de kliko geflikkerd en een senseo*)uit de aanbieding gekocht. Met pads van de aldi erin lach ik de firma nespresso vierkant uit. Koop maar nog meer zendtijd voor die dure reclame jongens....
*) En als er wat meer volk komt zet ik gewoon ouderwets koffie. Nog veel goedkoper
Toen mijn apparaat voor de zoveelste keer kapot ging en ze het niet meer gratis wilde repareren heb ik het ding in de kliko geflikkerd en een senseo*)uit de aanbieding gekocht. Met pads van de aldi erin lach ik de firma nespresso vierkant uit. Koop maar nog meer zendtijd voor die dure reclame jongens....
*) En als er wat meer volk komt zet ik gewoon ouderwets koffie. Nog veel goedkoper
berooid schreef:Heb ook ooit een nespresso machine gehad.
Jammer is alleen dat Senseo zo smerig is.
Maar ja, dat is natuurlijk alleen maar mijn persoonlijke mening
Laatst gewijzigd door buckleup op 07 dec 2010 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Senseo smerig?
Als eens ooit peekoffie gehad?
Als eens ooit peekoffie gehad?
Tim Keller
Juist van een showroommodel kun je verwachten dat die al eens gerepareerd is. Tenzij je dat gevraagd hebt en daar als antwoord nee op hebt gekregen van de verkoper.
Maxiem.
Juist van een showroommodel kun je verwachten dat die al eens gerepareerd is. Tenzij je dat gevraagd hebt en daar als antwoord nee op hebt gekregen van de verkoper.
Maxiem.
MAXIEM schreef:Tim Keller
Dit is werkelijk waar de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Ik weet niet waar jij je spullen koopt maar das niet best als dit zo was. Dus als jij bij een mediamarkt of Bcc binnenstapt ga jij ervan uit dat alle showroommodellen al een keer zijn gerepareerd. Duur geintje voor de winkeliers
Maxiem.
Van een showroommodel mag je als consument het zelfde verwachten als van een normaal nieuw apparaat, tenzij de winkelier expliciet heeft gemeld dat er andere voorwaarden aan zitten.
En berooid, als jij senseo vergelijkbaar vindt met nespresso of espresso (of überhaupt met koffie), dan is het prima dat je dat drinkt en mag je je daar gelukkig mee prijzen. Maar ik denk dat de meeste mensen (in elk geval de (n)espresso kopers) de smaak niet vergelijkbaar vinden. De meeste mensen kopen een (n)espresso apparaat omdat de smaak van die koffie voor hen veel beter is dan de smaak van een kopje seneo.
En berooid, als jij senseo vergelijkbaar vindt met nespresso of espresso (of überhaupt met koffie), dan is het prima dat je dat drinkt en mag je je daar gelukkig mee prijzen. Maar ik denk dat de meeste mensen (in elk geval de (n)espresso kopers) de smaak niet vergelijkbaar vinden. De meeste mensen kopen een (n)espresso apparaat omdat de smaak van die koffie voor hen veel beter is dan de smaak van een kopje seneo.
Ga naar dezelfde winkel en kijk of je een serienummer kan achterhalen. Staan veelal ook op de doos van het produkt. Deze staan er genoeg bij de MM & Saturn.Omdat het serienummer van het apparaat gekoppeld is aan mijn account om koffie te bestellen (en dat kan alleen bij Nespresso voor de Pro apparaten) kan ik geen koffie meer bestellen omdat ze mijn account geblokkeerd hebben wegens een betalingsachterstand (van die reparatie)