Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Bruurmijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:57

Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

Ongelezen bericht door Bruurmijn »

Op 26 maart 2021 hebben wij onze order geplaatst voor een quooker, kookplaat, combi-oven, vriezer, koelkast, stoomoven en vaatwasser. Sinds augustus probeer ik onze artikelen te krijgen. Een deel is geleverd, maar de koelkast, stoomoven en vaatwasser ontbreken nog.

Ik begrijp dat er op dit moment leverproblemen zijn. Wat ik niet begrijp is dat mij gezegd wordt dat de koelkast eerder geleverd zal worden dan de overige ontbrekende artikelen. Vervolgens moet ik zelf elke dag kijken of de koelkast op voorraad is. Omdat ik op Bol.com zag dat hij weer leverbaar was, heb ik gebeld met Keukenloods of de koelkast bij hun ook op voorraad is en waarom ik dan niet kan zien dat de koelkast op voorraad is. Nu kreeg ik te horen dat alle artikelen op week 3 2022 staan, vanwege de vaatwasser. Er waren echter wel koelkasten op voorraad, maar die worden uitgeleverd aan mensen die bijv alleen een koelkast hebben. Ik word dus gestraft omdat ik een grote order heb geplaatst Er wordt letterlijk gezegd dat als een order compleet is van iemand anders, wordt het uitgeleverd. Dus bestelt iemand alleen een koelkast, krijgt hij deze geleverd. Ik niet, omdat wij ook een vaatwasser besteld hebben die op dit moment pas weer leverbaar is in week 3 2021. Blijkbaar moet ik alle artikelen apart bestellen om kans te maken om een artikel te ontvangen. De order is vervolgens gesplitst, zodat ik de koelkast kon laten bezorgen. Maar tegen die tijd dat dit geregeld was, was de voorraad weg. Had ik weer geen koelkast en sluit ik weer achteraan in de rij. Er wordt gewoon gezegd dat waarschijnlijk iemand online besteld heeft. Het kan niet zo zijn dat ik al een halfjaar wacht en misgrijp, omdat ik een grote order heb geplaatst. Leverproblemen begrijp ik, maar zorg dan wel dat de klanten op volgorde worden behandeld. Het is zo frustrerend om met een halfafgewerkte keuken te zitten en elke dag te moeten kijken of je artikel op voorraad is en dan te horen krijgen dat het helemaal geen zin had om elke dag te kijken, want alles staat op week 3. En vervolgens te horen dat er koelkasten waren, maar dat die hierdoor aan onze neus voorbij gingen.

De prijzen stijgen van de artikelen die wij besteld hebben, ik krijg sterk het gevoel dat Keukenloods niet meer aan ons willen leveren, maar liever aan nieuwe klanten voor een hogere prijs.

De koelkast heb ik inmiddels via een andere leverancier ontvangen die wel uitlevert. We hebben hier nu EUR 84 meer voor betaalt.

Ik heb Keukenloods een klacht gestuurd met dezelfde strekking als dit bericht en aangegeven dat ik de koelkast annuleer en de stoomoven en vaatwasser afroep zodra 1 van deze artikelen op voorraad is. Dus stoomoven op voorraad, dan levering aan ons, vaatwasser op voorraad dan levering aan ons. Ik ben in afwachting van hun reactie. Maar ik leg graag aan dit forum voor of dit een normale gang van zaken is.

simons112
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2013 22:07
Beste antwoord
Gekozen door Bruurmijn

Re: Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

door simons112 » 02 nov 2021 23:21

Hallo ,

Hier hetzelfde probleem. 5 maanden geleden een bestelling gedaan waarvan de quooker, kookplaat en afzuigkap geleverd zijn. Combi oven , stoomoven,koffieautomaat,koelkast en vaatwasser komen maar niet. Ik probeer geregeld een keer te bellen maar dit heeft niets geholpen tot nu toe. Ook ik begin het idee te krijgen dat de leverdatum blijft verschuiven totdat wij het opgeven.

Je bent niet alleen :(
PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Tjsa, wat ze ook doen, er zal altijd wel iemand klagen. Als ze incomplete leveringen doen is er ook gezeik. Dan gaan mensen weer klagen dat ze een paar keer vrij moeten nemen of zo. Of dat ze zo lang in de rommel zitten. Plus dat deelleveringen zorgen voor hogere bezorgkosten. Ik snap zo'n leverancier wel. Aangezien het toch nooit goed is probeer je in ieder geval zo veel mogelijk klanten wel tevreden te houden.

Seinhuis
Berichten: 2399
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om contact op te nemen met je rechtsbijstandverzekering www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl.

Wat in het verhaal ontbreekt is welke afspraken zijn gemaakt over de levering. Hierdoor valt weinig nuttigs over te zeggen.

Het is heel normaal dat alles in 1 keer geleverd wordt.

simons112
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2013 22:07

Re: Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

Ongelezen bericht door simons112 »

Hallo ,

Hier hetzelfde probleem. 5 maanden geleden een bestelling gedaan waarvan de quooker, kookplaat en afzuigkap geleverd zijn. Combi oven , stoomoven,koffieautomaat,koelkast en vaatwasser komen maar niet. Ik probeer geregeld een keer te bellen maar dit heeft niets geholpen tot nu toe. Ook ik begin het idee te krijgen dat de leverdatum blijft verschuiven totdat wij het opgeven.

Je bent niet alleen :(

Aygulf
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

Ongelezen bericht door Aygulf »

Seinhuis schreef:
01 nov 2021 01:11
Mijn advies is om contact op te nemen met je rechtsbijstandverzekering www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl.

Wat in het verhaal ontbreekt is welke afspraken zijn gemaakt over de levering. Hierdoor valt weinig nuttigs over te zeggen.

Het is heel normaal dat alles in 1 keer geleverd wordt.
"Welke afspraken zijn er gemaakt en het is heel normaal dat alles in 1 keer geleverd wordt". Waarom dan contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering? U zult het goed bedoelen en met alle respect, maar in elke reactie van Seinhuis (maakt niet uit waar het over gaat..) lees ik "neem contact op met je rechtsbijstandsverzekering of ga naar het juridisch loket". Zit die zin standaard in uw computer?

Eroglu
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2022 11:23

Re: Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

Ongelezen bericht door Eroglu »

Hier net zo!

September 2021 complete keukenapparatuur besteld inclusief de quooker.

Liebherr koeler en de Liebherr vriezer zijn beiden telkens uitgesteld! Er wordt vandaag nog week 27 genoemd als vroegst!!!

Na contact met Keukenloods Zaandam wordt er ook geen enkele positieve vooruitzicht aangeboden.

Terwijl de fabrikant en andere leveranciers duidelijk vertellen dat er degelijk geleverd is en wordt !!!


Ik heb sterk het idee dat keukenloods de producten niet heeft besteld!!!

Moneyman
Berichten: 31810
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eroglu schreef:
08 mar 2022 11:29
Na contact met Keukenloods Zaandam wordt er ook geen enkele positieve vooruitzicht aangeboden.

Terwijl de fabrikant en andere leveranciers duidelijk vertellen dat er degelijk geleverd is en wordt !!!
Stel ze een concrete termijn en doe, als die termijn verstreken is, elders een dekkingskoop.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

Ongelezen bericht door crazyme »

Moneyman schreef:
08 mar 2022 13:14
Eroglu schreef:
08 mar 2022 11:29
Na contact met Keukenloods Zaandam wordt er ook geen enkele positieve vooruitzicht aangeboden.

Terwijl de fabrikant en andere leveranciers duidelijk vertellen dat er degelijk geleverd is en wordt !!!
Stel ze een concrete termijn en doe, als die termijn verstreken is, elders een dekkingskoop.
Dekkingskoop gaat er van uit dat hetzelfde product elders wel leverbaar is. Dat is alleen niet zo. Wanneer Siemens product x niet kan leveren omdat onderdelen (lees chips) er domweg niet zijn, dan hebben alle wederverkopers daar last van.

Ts kan beter kijken naar een alternatief of geduld hebben.

Dekkingskoop zal niet op magische wijze de magazijnen doen vullen.

Moneyman
Berichten: 31810
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
08 mar 2022 22:55
Moneyman schreef:
08 mar 2022 13:14
Eroglu schreef:
08 mar 2022 11:29
Na contact met Keukenloods Zaandam wordt er ook geen enkele positieve vooruitzicht aangeboden.

Terwijl de fabrikant en andere leveranciers duidelijk vertellen dat er degelijk geleverd is en wordt !!!
Stel ze een concrete termijn en doe, als die termijn verstreken is, elders een dekkingskoop.
Dekkingskoop gaat er van uit dat hetzelfde product elders wel leverbaar is. Dat is alleen niet zo. Wanneer Siemens product x niet kan leveren omdat onderdelen (lees chips) er domweg niet zijn, dan hebben alle wederverkopers daar last van.

Ts kan beter kijken naar een alternatief of geduld hebben.

Dekkingskoop zal niet op magische wijze de magazijnen doen vullen.
Ehm… lees de vetgedrukte zin nog eens…

riddert
Berichten: 2208
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

Ongelezen bericht door riddert »

Een nieuwe Mercedes Sprinter word ook geleverd, je moet enkel een jaar geduld hebben.
Doe je een dekkingskoop, dan sluit je ergens anders weer achter in de rij aan. Dus of dat nu de verstandigste stap is waag ik te betwijfelen.

Moneyman
Berichten: 31810
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

Ongelezen bericht door Moneyman »

riddert schreef:
09 mar 2022 07:01
Doe je een dekkingskoop, dan sluit je ergens anders weer achter in de rij aan. Dus of dat nu de verstandigste stap is waag ik te betwijfelen.
Als de wachttijd elders langer is dan bij de oorspronkelijke verkoper,. schiet dekkingskoop natuurlijk niet op. Maar dat is niet de afdronk van wat de betreffende poster schrijft.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Hoe zit dat precies met dekkingskoop? Stel ik bestel een product bij winkel A, die bestelt het bij de fabrikant, en na de bestelling sluit leverancier B een dealtje met de fabrikant en koopt alles voor de komende maanden op en leverancier A komt onder aan de wachtlijst te staan. Kan de klant van A dan de spullen via leverancier B bestellen en de rekening doorsturen naar A?

Moneyman
Berichten: 31810
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

Ongelezen bericht door Moneyman »

PeterPeters1966 schreef:
10 mar 2022 10:55
Hoe zit dat precies met dekkingskoop?
Van belang is:
- dat A in gebreke is (dus: niet conform overeenkomst levert);
- dat B dat gebrek kan opheffen (dus: wel kan leveren);
- dat A vervolgens de eventuele schade vergoedt (dus: al betaalde bedragen terugbetaalt en de eventuele meerprijs van B vergoedt).

Wat er achter de schermen tussen A en B en de leveranciers van hen gebeurt, is voor de koper die een dekkingskoop doet niet relevant.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Moneyman schreef:
10 mar 2022 11:43
PeterPeters1966 schreef:
10 mar 2022 10:55
Hoe zit dat precies met dekkingskoop?
Van belang is:
- dat A in gebreke is (dus: niet conform overeenkomst levert);
- dat B dat gebrek kan opheffen (dus: wel kan leveren);
- dat A vervolgens de eventuele schade vergoedt (dus: al betaalde bedragen terugbetaalt en de eventuele meerprijs van B vergoedt).

Wat er achter de schermen tussen A en B en de leveranciers van hen gebeurt, is voor de koper die een dekkingskoop doet niet relevant.
Dus als je even kwaadwillend/cynisch hiernaar kijkt kan een groot bedrijf met diepe zakken de wet gebruiken/misbruiken om kleinere concurrenten kapot maken. Want de discussie achter de schermen is moeilijk te winnen als de lokale witgoedleverancier het op moet nemen tegen een miljardenbedrijf. Die kunnen heel lang doorprocederen....

Moneyman
Berichten: 31810
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Omgang met leverproblemen keukenapparatuur

Ongelezen bericht door Moneyman »

PeterPeters1966 schreef:
11 mar 2022 08:29
Dus als je even kwaadwillend/cynisch hiernaar kijkt kan een groot bedrijf met diepe zakken de wet gebruiken/misbruiken om kleinere concurrenten kapot maken.
Hoe zie je dat voor je? Wat zou dat grote bedrijf concreet moeten doen om die kleine concurrent kapot te maken?

Gesloten