LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Witgoedconcurrent?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
babybird

Opgelicht door Witgoedconcurrent?

Ongelezen bericht door babybird »

Hoi
Wij hebben een AEG Lavamat L76850 bij de Witgoedconcurrent (www.witgoedconcurrent.nl).

Waarom omdat deze het best geprijst was. Het ging hier volgens de site om een nieuwe machine met zeer lichte transport schade.
We wilden eerst de L74850 1400 toeren 489 euro maar die was er niet meer dus de L76850 1600 toeren 575 euro aangeschaft.

Telefonisch contact gehad en gevraagd of hier de AEG garantie op van toepassing was en dat was volgens de verkoper zo. Ik wilde het registreren bij AEG omdat deze 10 jaar garantie geeft op de motor.

Ook nog contact gehad met AEG om het na te vragen van de garantie. Deze persoon gaf aan dat als de verkoper dit zo had aangegeven het wel zo zou zijn en dat de garantie via AEG zou lopen.

Ik een afspraak gemaakt en de machine opgehaald.(16-02-2008)
Nadat thuis het plastic was verwijderd was er geen zichtbare schade te zien.
Ik zoeken naar het serienummer voor garantie registratie was deze verwijderd. Dus garantie van AEG kan ik vergeten.
Ook kwam er water uit de machine en lijkt het alsof de achterplaat verwijderd is geweest.

Ik heb de machine aangesloten en 1x gewassen en lijkt wel goed te werken.

Ik voel me belazerd omdat het om een nieuwe machine zou gaan en dat dus niet het geval is.
Wellicht is de machine gerepareerd en getest maar dan nog is de machine niet nieuw en had de verkoper eerlijk moeten zijn.

Wat moet ik hiermee?

Niks doen waarschijnlijk heb ik de garantie niet nodig.

Ik wil in ieder geval AEG inlichten hierover, misschien dat hun alsnog garantie willen verlenen. Garantie zal dan nu wel via witgoedconcurrent lopen alleen 10 jaar op de motor zal niet zo zijn.

Een gedeelte van het aankoopbedrag terug eisen omdat het om een tweedehands machien gaat.

Wasmachine terug brengen.

Graag jullie adviezen, alvast bedankt.

bot321

Re: Opgelicht door Witgoedconcurrent?

Ongelezen bericht door bot321 »

Ik een afspraak gemaakt en de machine opgehaald.(16-02-2008)
Nadat thuis het plastic was verwijderd was er geen zichtbare schade te zien.
Ik zoeken naar het serienummer voor garantie registratie was deze verwijderd. Dus garantie van AEG kan ik vergeten.
Ook kwam er water uit de machine en lijkt het alsof de achterplaat verwijderd is geweest.
Alsnog om he serienummer vragen en zo niet
geld terug eisen.
Dat noemen ze nou de boel belazeren.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Zeker zou ik de machine zelf aanmelden bij aeg/electrolux.
Als de sticker met het e.nr niet meer aanwezig is helemaal.

groet t

babybird

Heb onmiddels AEG een mail gestuurd.

De sticker met info type e.d. zit nog wel in de duur rand maar rechts onderin de sticker is het serienummer eruit gesneden.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Laat svp even weten wat aeg/electrolux met uw mailtje doet.

Groet T

babybird

Heb de machine teruggebracht en mijn geld terug gekregen gelukkig.

Volgens het antwoord van AEG was het geen B keus maar X keus en dan is er wel iets meer aan de hand geweest dan een licht krasje of deukje.

Op B keus geeft AEG gewoon volledige garantie.

Niet in zee gaan dus met dit bedrijf!!!!

enigma-70j

Ongelezen bericht door enigma-70j »

ik snap het niet helemaal hoe kan je opgelicht zijn als je je geld hebt teruggekregen....?

odo

Ongelezen bericht door odo »

De titel van deze thread dan misschien moeten zijn:
´Ik dacht dat ik werd opgelicht door de Witgoedconcurrent´

babybird

Kwestie van interpreteren maar toen ik het bericht schreef had ik de machine nog.
Uiteindelijk viel het me mee dat de pesoon in kwestie vlot heeft meegewerkt aan de oplossing.
Neemt niet weg dat hij mij voorgelogen heeft met de AEG wasmachine.

Wij zijn inmiddels zeer tevreden met een Hoover wasmachine. Deze zijn aantrekkelijk geprijst, mooi design, nieuwste techniek (fluisterstille motor met 10 jr garantie en 5 jr algehele garantie.

odo

Ongelezen bericht door odo »

Je hebt gelijk, kwestie van timing. Ik zou me ook belazerd voelen. Contact met AEG is verhelderend, dus als iemand twijfelt:
Bel de producent/importeur omtrent het verkooppunt/produkt.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste TS.

Behalve de actie van de witgoed concurrent vind ik ook de actie van AEG zeer twijfelachtig.

Als er een wasmachine door AEG wordt afgekeurd dienen ze deze te vernietigen en niet in het handelsverkeer te brengen.

Als je alleen het serienummer eruit snijdt maar de machine met AEG logo gewoon aflevert kun je op dit soort toestanden wachten.

Ze zijn dan m.i. ook gewoon aansprakelijk voor de normale garantie die op elke AEG machine zit. De consument kan immers niet zien dat een X-keuze betreft

enigma-70j

Ongelezen bericht door enigma-70j »

Ook ik heb een machine gekocht bij de Witgoedconcurrent en ben juist uitermate tevreden... x keus zegt mij trouwens niets, maar ik weet wel dat omdat het een model betreft met schade dat AEG er geen garantie meer op geeft. Echter de witgoedconcurrent neemt die garantie verplichting op zich. Dus ik heb wel een AEG machine voor een klein bedrag (want die schade interesseert mijn helemaal niets, hij wordt toch ingebouwd) en ik heb ook nog eens twee jaar volledige garantie. Ik vind het daarom niet terecht dat er gezegd wordt dat je bent opgelicht vandaar mijn eerste reactie... misschien is het je allemaal niet goed uitgelegd ... dat weet ik natuurlijk niet, maar het feit dat je binnen twee weken je geld terug had zegt wat mij betreft genoeg over het bedrijf. Dat zie ik de gemiddelde andere leverancier van witgoed namelijk niet doen. Dan moet je twee weken wachten op een monteur en maar hopen dat het euvel wegblijft. Jij hebt gewoon je geld terug gekregen en kon een andere machine kopen!! Nee met de witgoedconcurrent is niets mis. We hebben allemaal ook jij bewust gekozen voor een apparaat met een kleine schade waardoor we het apparaat goedkoper konden kopen dan waar dan ook!! Achteraf spijt krijgen is nog geen reden om een bedrijf zwart te maken.....

hyama

Ongelezen bericht door hyama »

juist, goed gesproken

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Volgens mij zit het opgelicht gedeelte in het weg feilen van het serie nummer. Dit wordt voornamelijk gedaan in producten die worden gestolen om tracering te voorkomen.

Mickeyfin

Ongelezen bericht door Mickeyfin »

Babybird, ging witgoedconcurrent zomaar accoord met terugbetaling van het (volledige?) bedrag of heb je enorm moeten soebatten?
Ben wel benieuwd, want ik zit in dezelfde situatie.
Groet,
Mike

Antonio123

Ongelezen bericht door Antonio123 »

Ik kan werkelijk geen enkele andere reden verzinnen dan diefstal, om het serienummer te verwijderen. Ik zit zelf in de witgoedhandel, maar zulke zaken ben ik nog nooit tegengekomen.

sasje34

Ongelezen bericht door sasje34 »

De heren bedonderen wel degelijk de boel want bij de machine op de site staat niet bij dat het om een gebruikte machine gaat ook wij zijn op deze manier beduvelt. Je denkt dat het gaat om een nieuwe en bij levering gaat het achteraf om een afgekeurde aeg machine, een machine die gebruikt is en na een aantal maanden stuk gaat en jij voor de monteur kan betalen Niks geen garantie.

Gesloten