Zaterdag 5 November kopen wij 2 lampen bij Edison Verlichting, Wagenstraat 116 in Den Haag. Een van €400 en een van €165. Beide lampen direct betaald terwijl de lamp van €400 niet op voorraad was en een week later opgehaald kon worden. Bij het betalen gevraagd of de lamp van €165 teruggebracht kon worden. Hier werd bevestigend op geantwoord door de eigenaar. De lamp past dus niet (te groot) en een week later neem ik hem weer mee om hem terug te brengen terwijl ik de andere lamp ophaal. Wie schertst mijn verbazing als ik te horen krijg dat de lamp wel "geruild" kan worden, maar niet "teruggebracht met geld terug". Aangezien er geen andere lamp ons beviel, en omdat ik een beetje mijn buik vol van deze winkel begon te krijgen, werd er geprobeerd ons geld terug te krijgen. De eigenaar bleef doodleuk vol houden dat het toch echt heel duidelijk onder aan het kassabonnetje stond, en op mijn opmerking dat je het kassabonnetje pas krijgt als je al betaald hebt, haalde hij onverschillig zijn schouders op.
Het begon allemaal heel onaardig te worden, dus we hebben de lamp daar gelaten, hebben hem duidelijk verteld dat wij hem een oplichter vonden en zijn de winkel uitgelopen. Omdat er andere klanten bijstonden vond de eigenaar het nodig om achter ons aan te lopen naar de auto om ons er maar steeds aan te helpen herinneren dat wij toch wel heel domme klanten waren, die vooraf hadden betaald (gaf hij zelf toe met leedvermaak dat wij dit nooit hadden moeten doen), ons niet goed hadden voor laten lichten, en vervolgens het kassabonnetje niet goed hadden gelezen.
Nadat mijn vrouw hem vertelde "meneer als u ons nu niet met rust laat bel ik de politie" is hij eindelijk terug naar zijn winkel gegaan.
Omdat je weet dat je volkomen machteloos bent, en omdat dit een staaltje is van de slechtste klantenservice die ik ooit heb meegemaakt, voel je je behoorlijk gen@#$d.
Affijn, ik kan iedereen alleen maar aanraden Edison Verlichting in Den Haag te vermijden. Ik zelf kom er in ieder geval nooit meer.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oplichters
Re: Oplichters
Beste adrichem,
Een winkel moet naar zijn of haar klanten communiceren wat de voorwaarden zijn van een aankoop, dit gebeurt vaak niet of niet duidelijk. In dit geval heeft de winkel het wel gecommuniceerd, maar alleen op de kassabon, dat is niet toereikend, de aankoop is dat al gedaan. Ook u had kunnen informeren wat de procedure zou zijn als de lamp niet beviel...als er wordt gezegd dat de lamp geruild kan worden is dat ook zo, maar wil niet zeggen dat geld wordt teruggegeven. Wat ik niet begrijp, u besteld een lamp, komt die later ophalen, de eerste lamp is niet goed, die eerste lamp mag teruggebracht worden cq geruild worden, waarom ruilt u de lamp dan niet met de bestelde lamp, en krijgt u daarop een restitutie?
En wat nu, u heeft twee lampen betaald en geen 1 lamp thuis hangen?
De winkelier moet gewoon het geld van de eerste lamp terug betalen als u die tweede lamp opkomt halen, dat is absoluut geen stop voor de winkelier en u heeft een lamp die u wilt. Maar waarom de opmerking:
Aangezien er geen andere lamp ons beviel, en omdat ik een beetje mijn buik vol van deze winkel begon te krijgen, werd er geprobeerd ons geld terug te krijgen.
Waarom was uw buik vol van deze winkel?
Een winkel moet naar zijn of haar klanten communiceren wat de voorwaarden zijn van een aankoop, dit gebeurt vaak niet of niet duidelijk. In dit geval heeft de winkel het wel gecommuniceerd, maar alleen op de kassabon, dat is niet toereikend, de aankoop is dat al gedaan. Ook u had kunnen informeren wat de procedure zou zijn als de lamp niet beviel...als er wordt gezegd dat de lamp geruild kan worden is dat ook zo, maar wil niet zeggen dat geld wordt teruggegeven. Wat ik niet begrijp, u besteld een lamp, komt die later ophalen, de eerste lamp is niet goed, die eerste lamp mag teruggebracht worden cq geruild worden, waarom ruilt u de lamp dan niet met de bestelde lamp, en krijgt u daarop een restitutie?
En wat nu, u heeft twee lampen betaald en geen 1 lamp thuis hangen?
De winkelier moet gewoon het geld van de eerste lamp terug betalen als u die tweede lamp opkomt halen, dat is absoluut geen stop voor de winkelier en u heeft een lamp die u wilt. Maar waarom de opmerking:
Aangezien er geen andere lamp ons beviel, en omdat ik een beetje mijn buik vol van deze winkel begon te krijgen, werd er geprobeerd ons geld terug te krijgen.
Waarom was uw buik vol van deze winkel?