Ook wij hadden dezelfde problemen als in de uitzending met de melita hervulbare kofiepads.
Er is geen goed bakje mee te zetten.
Jammer van het geld dacht ik.
Ik kon het er niet bij laten zitten dat ze iets verkopen wat bij mij niet werkt.
Dus moest ik er zelf maar eens goed naar kijken wat het probleem eigenlijk was.
Hij mist gewoon een goede afdichting tussen de pads en de houder.
Heb toen een gewoon elastiekje 2x rond de pads gedaan, en tegen de rand van de bovenkant geschoven.
Zo krijg je een een betere afdichting tussen de pads en de houder voor 2 kopjes.(pak geen post elastiek, maar zo'n kleintje)
Stop er een normale hoeveelheid kofie in de pads, zo dat de druk van het water er nog goed door kan, en maak de buiten kant van de pads goed schoon.
Anders verstopt dat kleine gaatje van de houder en krijg je de senseo bijna niet meer open.
En wat blijkt, er is wel degelijk een lekker schuimend bakkie uit de pads tekrijgen.
Maar zonder de elastiek is het mij niet gelukt.
Gewoon een stom ontwerp fout, 1 O ring tussen de pads en de houder vergeten!!!
Succes,
P dhuy
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oplossing senseo pads
-
Re: oplossing senseo pads
Ik gebruik de hervulbare pads ook wel eens, maar ik heb alleen het probleem dat het zo waterig is. De pads van mij passen er precies in.
Overstroming heb ik hiermee nog niet gehad.
Je kunt ook thee zetten met je senseo. Prop dan een theezakje in dat bakje waar je anders de pad in zal doen en haal het touwtje eraf. Ik heb dit ook geprobeerd en er kwam heerlijke thee uit. Ik zal het jullie ook aanraden:)
Overstroming heb ik hiermee nog niet gehad.
Ik heb gehoord dat de senseo helemaal niet meer opengaat. Hopen dan dat er nog garantie opzit.Anders verstopt dat kleine gaatje van de houder en krijg je de senseo bijna niet meer open.
Je kunt ook thee zetten met je senseo. Prop dan een theezakje in dat bakje waar je anders de pad in zal doen en haal het touwtje eraf. Ik heb dit ook geprobeerd en er kwam heerlijke thee uit. Ik zal het jullie ook aanraden:)
Heel veel mensen vinden de koffie van de Senseo in combinatie met de navulbare pads te slap,
Volgens mij is de beste oplossing de pads vullen met expresso koffie,
Deze koffie is over het algemeen behoorlijk sterker dan de originele snelfiltermaling,
Wil je écht sterke koffie, ga weer opschenken!, net als vroeger,
Vergeet het koffiezetapparaat! en zet een glazen koffiekan op het gasstel, maar vergeet de vlamverdeler niet!, anders einde koffie kan!,
Als de koffiefilter goed gevuld is met koffie, giet dan het kokende water over de koffie,
Door de hogere temperatuur van het water, wordt de koffiesmaak beter uit de koffiepoeder getrokken, hier kan echt geen koffiezetter tegenaan!, ook de Senseo moet hier haar meerdere erkennen!,
Alleen een goede expressomachine kan dit zetsysteem wedijveren, dan heb ik het niet over een expressomachine van ongeveer € 100,-
Jammer dat de oude koffieperculator niet meer in zwang is, de koffie hiervoor is verdwenen uit de schappen, en is zeer moeilijk verkrijgbaar,
Deze koffie was vrij sterk, zonder nasmaak, een prima koffie dus,
Als er weer zo'n koffiezetsysteem komt, hang ik mijn Senseo in de wilgen! , en ga weer op de ouderwetze toer verder!.
Volgens mij is de beste oplossing de pads vullen met expresso koffie,
Deze koffie is over het algemeen behoorlijk sterker dan de originele snelfiltermaling,
Wil je écht sterke koffie, ga weer opschenken!, net als vroeger,
Vergeet het koffiezetapparaat! en zet een glazen koffiekan op het gasstel, maar vergeet de vlamverdeler niet!, anders einde koffie kan!,
Als de koffiefilter goed gevuld is met koffie, giet dan het kokende water over de koffie,
Door de hogere temperatuur van het water, wordt de koffiesmaak beter uit de koffiepoeder getrokken, hier kan echt geen koffiezetter tegenaan!, ook de Senseo moet hier haar meerdere erkennen!,
Alleen een goede expressomachine kan dit zetsysteem wedijveren, dan heb ik het niet over een expressomachine van ongeveer € 100,-
Jammer dat de oude koffieperculator niet meer in zwang is, de koffie hiervoor is verdwenen uit de schappen, en is zeer moeilijk verkrijgbaar,
Deze koffie was vrij sterk, zonder nasmaak, een prima koffie dus,
Als er weer zo'n koffiezetsysteem komt, hang ik mijn Senseo in de wilgen! , en ga weer op de ouderwetze toer verder!.
De koffie is niet te drinken met de navulpads. Gefundeerde klacht deponeren bij Melitta (hebben wij ook gedaan) en na wat tegengas krijg je het geld terug.
Ik begrijp nog steeds niet, waarom mensen zo,n apparaat aanschaffen en dan met die namaak filters werken! Als je de padjes te duur vind, koop je toch niet zo,n duur apparaat?
Ik heb ook een Senseo en vind het heerlijke koffie. Vooral de Mokka smaak en het liefst ook nog van DE. Maargoed, smaken verschillen!
Ik heb ook een Senseo en vind het heerlijke koffie. Vooral de Mokka smaak en het liefst ook nog van DE. Maargoed, smaken verschillen!
Veel mensen hebben een senceo spparaat. Met de pads van Douwe werkt het apparaat inderdaan goed en is de smaak van de koffie goed.
Maar voor het zelfde bedrag koop je ook een esspreso apparaat.
Het voordeel is dat er gewone koffie in kan en deze net zo strek kan zetten als men wil.
Verder kunnen er ook koffiepads in van diverse merken.
Dus is dit gewoon een simpele opplossing die toch het zelfde resutaat geeft
Maar voor het zelfde bedrag koop je ook een esspreso apparaat.
Het voordeel is dat er gewone koffie in kan en deze net zo strek kan zetten als men wil.
Verder kunnen er ook koffiepads in van diverse merken.
Dus is dit gewoon een simpele opplossing die toch het zelfde resutaat geeft
Indien er goede kwliteit koffie en de juiste mailing gebruikt worden, kan je redelijke koffie zetten met de Senseo. Let wel redelijke. Senseo is echt het laatste koffiezetsysteem dat aanbeveling verdient. Als je er dan eentje hebt omdat je bent gekgemaakt door de buren ofzo, dan is het redden wat er te redden valt met de navulbare pad.
Zorg er voor dat de maling van de koffie niet te grof is en niet te fijn. Liever espressomailing dan snelfiltermaling. Als het voorhanden is, gewoon koffie vers laten malen bij de speciaalzaak! Zorg er ook voor dat er geen koffie aan de buitenkant van het filter zit. Als een machine vacuum trekt komt dat alleen maar door het feit dat het filter niet schoon was toen het de machine inging!!!!!. Verwacht geen espresso koffie of hele sterke koffie uit je senseo, dat mag je niet van het apparaat verwachten. Het blijft een flauw aftreksel van wat ooit koffie heette.
Het werd al eerder genoemd, ga lekker met de hand opgieten, de lekkerste koffie heb je er van, of voor de snelle onder ons, zet koffie met een cafetiere. Snel, makkelijk, lekker, goedkoop en de koffie is overal verkrijgbaar. Maar zoals al gezegd, als je voor smaak gaat koop je ook je koffie bij een speciaalzaak en niet zomaar een pak uit de supermarkt.
Zorg er voor dat de maling van de koffie niet te grof is en niet te fijn. Liever espressomailing dan snelfiltermaling. Als het voorhanden is, gewoon koffie vers laten malen bij de speciaalzaak! Zorg er ook voor dat er geen koffie aan de buitenkant van het filter zit. Als een machine vacuum trekt komt dat alleen maar door het feit dat het filter niet schoon was toen het de machine inging!!!!!. Verwacht geen espresso koffie of hele sterke koffie uit je senseo, dat mag je niet van het apparaat verwachten. Het blijft een flauw aftreksel van wat ooit koffie heette.
Het werd al eerder genoemd, ga lekker met de hand opgieten, de lekkerste koffie heb je er van, of voor de snelle onder ons, zet koffie met een cafetiere. Snel, makkelijk, lekker, goedkoop en de koffie is overal verkrijgbaar. Maar zoals al gezegd, als je voor smaak gaat koop je ook je koffie bij een speciaalzaak en niet zomaar een pak uit de supermarkt.