Dat schrijf ik niet.
Ik zeg dat ik het helder vind, en dat jij daar anders over denkt is prima. Maar allerhande scenario's verzinnen en daar van uitgaan voegt helemaal niets toe.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Dat schrijf ik niet.
Er staat niets in de voorwaarden van CB dat je het oude apparaat mee mag geven aan de bezorger.moederslink schreef: ↑18 nov 2019 13:22Nee , je mag het mee teruggeven aan de bezorger , mits er een verzendlabel opgeplakt is of het adres geschreven er op staat .
(lees de link van Neo nog maar eens ).
CB heeft 2 opties, je kan als klant je oude apparaat meegeven aan de bezorger (onder bepaalde voorwaarden), of als je niet als klant iets gekocht hebt je apparaat opsturen naar CB recycling. Als je de link van CB neemt als klant zijnde kom je in het menu van PostNL terecht. Je geeft de geadresseerde aan, daarna je eigen gegevens en dan krijg je de keuze om het pakket in te leveren bij een PostNL punt of dat het thuis opgehaald kan worden.Lowieze schreef: ↑18 nov 2019 14:20Er staat niets in de voorwaarden van CB dat je het oude apparaat mee mag geven aan de bezorger.moederslink schreef: ↑18 nov 2019 13:22Nee , je mag het mee teruggeven aan de bezorger , mits er een verzendlabel opgeplakt is of het adres geschreven er op staat .
(lees de link van Neo nog maar eens ).
TS heeft van de pakketbezorger van PostNL te horen gekregen dat hij het oude apparaat niet mee terug neemt.
TS heeft van CB te horen gekregen dat hij het pakket, met het adreslabel, gratis naar een PostNL-locatie kan brengen.
Hoe komen forummers er dan bij dat je het gerust aan de pakketbezorger mee kan geven?
https://www.postnl.nl/klantenservice/re ... ren/pakket
Leuk, maar u citeert hier een link van PostNL, niet van Coolblue.StevieNL81 schreef: ↑18 nov 2019 14:40https://www.postnl.nl/klantenservice/re ... ren/pakket
Liever het pakket meegeven aan een van onze bezorgers? Ook dat is mogelijk. Als we bij je langskomen om een pakket te bezorgen, kun je er gelijk een mee teruggeven! Duurzamer en makkelijk. Zorg ervoor dat je een retourlabel (met barcode) op de doos plakt. Vaak ontvang je deze bij een online bestelling.
Wat heeft dit te maken met de casus van TS?NeoDutchio schreef: ↑18 nov 2019 14:30CB heeft 2 opties, je kan als klant je oude apparaat meegeven aan de bezorger (onder bepaalde voorwaarden), of als je niet als klant iets gekocht hebt je apparaat opsturen naar CB recycling. Als je de link van CB neemt als klant zijnde kom je in het menu van PostNL terecht. Je geeft de geadresseerde aan, daarna je eigen gegevens en dan krijg je de keuze om het pakket in te leveren bij een PostNL punt of dat het thuis opgehaald kan worden.
Voor klanten die niets gekocht hebben moeten naar een PostNL punt gaan.
Zie ook: https://www.coolblue.nl/klantenservice/recyclen
Flauwe reactie...
Jawel, jij brengt de online algemene voorwaarden in stelling. De casus zoals TS die beschrijft bevat geen ter handstelling van die algemene voorwaarden. Dat maakt dat je kan uitgaan van algemene voorwaarden.NeoDutchio schreef: ↑18 nov 2019 12:29De discussie hier is niet of er wel een redelijke mogelijkheid is geweest om de AV door te kunnen nemen, (...)
Je zou maar een klant voor je hebben staan die vraagt om de AV door te kunnen nemen en te willen uitpluizen. Maar wat heeft dat me dit topic te maken?alfatrion schreef: ↑18 nov 2019 15:22Jawel, jij brengt de online algemene voorwaarden in stelling. De casus zoals TS die beschrijft bevat geen ter handstelling van die algemene voorwaarden. Dat maakt dat je kan uitgaan van algemene voorwaarden.NeoDutchio schreef: ↑18 nov 2019 12:29De discussie hier is niet of er wel een redelijke mogelijkheid is geweest om de AV door te kunnen nemen, (...)
Niet zozeer flauw, maar precies.StevieNL81 schreef: ↑18 nov 2019 15:02...
Flauwe reactie...
Iedereen doet hier nl aan mee... U zelf ook. Ik kan een printer bij CB bestellen, en mijn pakje aan u meegeven aan de bezorger als die de printer komt leveren. Heb ik geen overeenkomst met u voor nodig.
TS is in de winkel geweest, dus voorwaarden moeten ter hand worden gesteld. Dat is wat het met de discussie te maken heeft.NeoDutchio schreef: ↑17 nov 2019 19:13Voordat u weer met koude regeltjes aan komt zetten, lees dan eerst de voorwaarden van CB. Witgoed en keukenapparatuur bezorgen zij zelf en nemen zij de oude gewoon van mee terug. De voorwaarden hierbij staan netjes online: https://www.coolblue.nl/klantenservice/ ... apparatuur.
Dit artikel geeft de verkoper twee verplichtingen. Als eerste de verplichting om de recycling te faciliteren door a) het bij aflevering in te nemen, b) het te komen ophalen of c) er voor te zorgen dat de consument het kan verzenden. Daarnaast heeft de verkoper een informatieplicht.Artikel 4 lid 2 RAEEA schreef:Indien een nieuw apparaat bij verkoop op afstand na verzending ter beschikking wordt gesteld, zorgt de distributeur ervoor dat een afgedankt apparaat als bedoeld in het eerste lid bij aflevering van een nieuw apparaat om niet wordt ingenomen, binnen een redelijke termijn wordt opgehaald of door de consument kan worden verzonden naar de distributeur of de ontvanger die het apparaat namens de distributeur in ontvangst neemt. Hij wijst de consument duidelijk zichtbaar op deze mogelijkheden voordat koop en voordat levering van het apparaat hebben plaatsgevonden.
Optie C is niet mogelijk als het om een groot apparaat gaat zoals bedoel in bijlage III, onderdeel 1, 2 of 4 van de richtlijn. Een apparaat met een buitenafmeting van meer dan 50 cm valt daardoor af. De ene printer heeft als maten 449 x 304 x 152 mm en de ander heeft als maten 530 x 398 x 374 mm. De laatste valt onder de categorie groot apparaat.Artikel 4 lid 3 RAEEA schreef:In afwijking van het tweede lid geldt de daarin genoemde optie van verzending door de consument naar de distributeur of de ontvanger niet voor grotere apparatuur als bedoeld in bijlage III, onderdeel 1, 2 of 4, van richtlijn nr. 2012/19/EU, tenzij de consument hiervoor uitdrukkelijk kiest en deze optie door de distributeur mogelijk wordt gemaakt.
Hier moet ik alfatrion toch gelijk geven. Jij schermt met voorwaarden of algemene voorwaarden die ergens op een website van Coolblue te lezen staan. Dat kan wetenswaardig zijn, maar, omdat:NeoDutchio schreef: ↑18 nov 2019 15:36Je zou maar een klant voor je hebben staan die vraagt om de AV door te kunnen nemen en te willen uitpluizen. Maar wat heeft dat me dit topic te maken?
En dit is gewoon weer een afleidingsmanoeuvre ofwel drogreden. Niemand bracht dat ter sprake, behalve jij. Jij verzint iets uitzonderlijks, en doet dan alsof de ander dat naar voren heeft gebracht.NeoDutchio schreef: ↑18 nov 2019 15:36Je zou maar een klant voor je hebben staan die vraagt om de AV door te kunnen nemen en te willen uitpluizen. Maar wat heeft dat me dit topic te maken?