Begin september aug 2012 een Weegschaal van Paranello via Groupon besteld en betaald.
Deze order staat sinds 20-8-2012 bij Paranello op de status: Expected Delivery Date: 11-Sep-2012
Ik heb Paranello meerdere malen gemaild waar de weegschaal blijft. Geen enkele respons.
Ik heb Groupon hierover gemaild hun antwoord:
Wat vervelend dat je het product nog niet in huis hebt. Wij hebben je vraag doorgezet naar de juiste afdeling, zij gaan het probleem uitzoeken en komen dan zo snel mogelijk met een gepaste oplossing. Wij wachten af tot er een antwoord van die afdeling komt en zullen deze oplossing dan naar jou communiceren. Dit kan enkele dagen duren. Excuses voor het ongemak.
Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Juanita N.
Customer Support
Groupon Netherlands B.V.
http://www.Groupon.nl
Dit duurt nu al meer dan een week en geen enkel bericht hoe het er nu mee staat, het is voor mij de zoveelste tegenvaller bij aankopen via Groupon dat ik er nu echt mee klaar ben.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] paranello weegschaal ( via Groupon)
-
Re: paranello weegschaal ( via Groupon)
Beste Grouponner,
Wat vervelend dat je problemen hebt met Groupon. Op deze website kunnen wij klachten niet afhandelen zoals we dat zouden willen. Graag wil ik je daarom doorverwijzen naar onze klantenservice. Zij zullen je zo snel mogelijk helpen. Je kunt contact met ons opnemen via [email protected] of telefonisch op 020 435 0369.
Met vriendelijke groet,
Sabine - Groupon
Wat vervelend dat je problemen hebt met Groupon. Op deze website kunnen wij klachten niet afhandelen zoals we dat zouden willen. Graag wil ik je daarom doorverwijzen naar onze klantenservice. Zij zullen je zo snel mogelijk helpen. Je kunt contact met ons opnemen via [email protected] of telefonisch op 020 435 0369.
Met vriendelijke groet,
Sabine - Groupon
Altijd weer van die zwakke reacties. Is het je niet duidelijk dat jullie incompetente klantenservice dat niet kan? De mensen die hier hun ongenoegen spuien zijn al bij uw klantenservice geweest, maar daar kwamen ze niet verder.Groupon.nl schreef:Beste Grouponner,
Met vriendelijke groet,
Sabine - Groupon
Theo1953,
Bedankt voor je bericht op dit Forum. In België biedt Groupon deze weegschaal ook aan. Ik dacht op die aanbieding in te gaan, maar ik heb nu toch serieus mijn twijfels.
Bij het ingaan op een andere Groupon deal, heb ik trouwens een gelijkaardige ervaring gehad. Ik kocht via Groupon een bluetooth headset en looparmband op 21 april 2012, die geleverd zouden worden binnen de 20 werkdagen vanaf 27 april 2012 door Kidealtou. Ik heb beide uiteindelijk pas midden juni 2012 ontvangen. Een maand te laat dus en bovendien een rode headset i.p.v. de gevraagde zwarte. Er zat wel een bericht bij met een verontschuldiging dat de gevraagde kleur niet geleverd werd en een soort kortingsbon van Kidealtou.
Na twee keer de headset gebruikt te hebben bij het hardlopen (wat effectief de bedoeling is voor zo'n product), was hij al defect. Dus sinds eind juni 2012 ben ik al aan het proberen om een vervanging of herstelling van de headset te bekomen, gebruik makende van het contactformulier op de website van Kidealtou. Als ik niet regelmatig een update zou vragen, dan zou ik van niets weten. Dus de klantgerichtheid van Kidealtou is beneden alle peil. Ondertussen heb ik de headset opgestuurd naar een adres in Frankrijk (ter herstelling of vervanging), maar ik twijfel eraan of ik ooit iets zal terugzien.
Ik contacteerde Groupon inzake de lange levertermijn, maar men kon mij enkel doorverwijzen naar het contactformulier op de website van Kidealtou. Ook voor Kidealtou zelf kan ik begrijpen dat het niet makkelijk is om producten uit China (zoals ook de Paranello producten) te laten vervangen en/of herstellen. Maar zowel Groupon als Kidealtou zouden eigenlijk eerst moeten evalueren of het wel de moeite loont om hun reputatie op het spel te zetten door het aanbieden van dergelijke producten.
Conclusie: Ik denk dat ik toch best ga voor een bekend merk van personenweegschaal. Het zal dan wel wat duurder zijn of minder mogelijkheden hebben, maar dan ben ik er wel zeker dat ik mij achteraf heel wat frustratie bespaar.
Bedankt voor je bericht op dit Forum. In België biedt Groupon deze weegschaal ook aan. Ik dacht op die aanbieding in te gaan, maar ik heb nu toch serieus mijn twijfels.
Bij het ingaan op een andere Groupon deal, heb ik trouwens een gelijkaardige ervaring gehad. Ik kocht via Groupon een bluetooth headset en looparmband op 21 april 2012, die geleverd zouden worden binnen de 20 werkdagen vanaf 27 april 2012 door Kidealtou. Ik heb beide uiteindelijk pas midden juni 2012 ontvangen. Een maand te laat dus en bovendien een rode headset i.p.v. de gevraagde zwarte. Er zat wel een bericht bij met een verontschuldiging dat de gevraagde kleur niet geleverd werd en een soort kortingsbon van Kidealtou.
Na twee keer de headset gebruikt te hebben bij het hardlopen (wat effectief de bedoeling is voor zo'n product), was hij al defect. Dus sinds eind juni 2012 ben ik al aan het proberen om een vervanging of herstelling van de headset te bekomen, gebruik makende van het contactformulier op de website van Kidealtou. Als ik niet regelmatig een update zou vragen, dan zou ik van niets weten. Dus de klantgerichtheid van Kidealtou is beneden alle peil. Ondertussen heb ik de headset opgestuurd naar een adres in Frankrijk (ter herstelling of vervanging), maar ik twijfel eraan of ik ooit iets zal terugzien.
Ik contacteerde Groupon inzake de lange levertermijn, maar men kon mij enkel doorverwijzen naar het contactformulier op de website van Kidealtou. Ook voor Kidealtou zelf kan ik begrijpen dat het niet makkelijk is om producten uit China (zoals ook de Paranello producten) te laten vervangen en/of herstellen. Maar zowel Groupon als Kidealtou zouden eigenlijk eerst moeten evalueren of het wel de moeite loont om hun reputatie op het spel te zetten door het aanbieden van dergelijke producten.
Conclusie: Ik denk dat ik toch best ga voor een bekend merk van personenweegschaal. Het zal dan wel wat duurder zijn of minder mogelijkheden hebben, maar dan ben ik er wel zeker dat ik mij achteraf heel wat frustratie bespaar.
Het is misschien toch nog eens de moeite om de werkwijze van bedrijven zoals Groupon, iBood en anderen beter uit te leggen.Pandubi schreef:...Ik kocht via Groupon ... op 21 april 2012, die geleverd zouden worden binnen de 20 werkdagen vanaf 27 april 2012 door .... Ik heb beide uiteindelijk pas midden juni 2012 ontvangen. Een maand te laat dus...
Ondertussen heb ik de headset opgestuurd naar een adres in Frankrijk (ter herstelling of vervanging), maar ik twijfel eraan of ik ooit iets zal terugzien.
Ik contacteerde Groupon inzake de lange levertermijn, maar men kon mij enkel doorverwijzen ... kan ik begrijpen dat het niet makkelijk is om producten uit China ... te laten vervangen en/of herstellen.
U verwacht bij de meeste winkels dat u een produkt aanschaft dat tot het leveringsgamma van de betreffende winkel behoort. De winkel zit in een bepaalde branche, heeft vaste leveranciers in binnen- en buitenland waarmee ze een meer of minder stabiele zakelijke verhouding mee heeft. De winkel schaft uit eigen middelen voorraad aan en betaalt zijn leveranciers. U betaalt de winkel waarna deze een leveringsverplichting jegens u heeft. Levert de winkel niet of foutief dan is deze verantwoordelijk voor het gebrek alsmede herstel, ook in geval van een produkt dat binnen korte tijd gebreken vertoont.
Deze couponsites doen het eigenlijk anders. Zij hebben een zeer klein eigen vermogen en gebruiken het geld van nieuwe bestellingen om leveranciers van oude te betalen. Ze kopen veel en vaak incourante partijen in waar een schoonheidsfoutje in zit, die in het verkeerde land geleverd zijn (stekkers, bedrading, labeling en gebruiksaanwijzingen) en waar zij direct uit het verre oosten bestellen gaat dat bijna altijd op basis van een Letter of Credit bij een incidentele leverancier waar zij géén vaste relatie mee hebben.
Bij een Letter of Credit worden goederen pas geleverd nadat de afnemer het geld heeft betaald/gestort op een tussenrekening van een onafhankelijke bank. De bank geeft daarna pas akkoord voor verzending.
Dit is dan ook de reden dat verzending zo lang duurt. U speelt als klant als het ware de rol van (onbetaalde)geldvoorschieter naar Groupon toe. In plaats dat het bedrijf (dure) financiering moet regelen via een bank of investeerders doet zij dat via de klanten. Dat deze vervolgens te lang op hun goederen moeten wachten is gewoon onderdeel van het systeem. Met allerlei zwakke excuses wordt daar vervolgens een draai aan gegeven.
Aangezien het altijd om (rest)partijen gaat, is er géén enkele relatie tussen de leverancier of maker van het produkt en Groupon. De leverancier heeft in zijn leveringsvoorwaarden opgenomen dat het om restpartijen gaat waarvoor de gebruikelijke service of vervanging niet geldt. Voor die gevallen waar toch reparatie of vervanging noodzakelijk zal zijn wordt door Groupon een aparte verzekering afgesloten. De kosten daarvan zijn minimaal maar het nadeel is dat elk produkt dat door een eindklant ter reparatie/vervanging wordt aangeboden een verzekeringskwestie wordt - de leverancier heeft immers zijn verplichtingen afgekocht.
Het leek mij goed de werkwijze nog even voor het voetlicht te halen zodat eenieder begrijpt waaròm het allemaal zo gaat, nee moet gaan. Wie dan toch nog via zo'n couponsite koopt kan alleen bij zichzelf klagen als het misgaat. Elke euro uitgegeven aan deze bedrijven is een weggegooide.
Hallo,
Heb toch de weegschaal ontvangen, opeens zat er de vaart in , en kon hem zelfs volgen via DHL, misschien heeft Groupon toch haar best gedaan, nadat ik de klacht ingedient had.
Hij is er in ieder geval, en hij doet het ook nog, daar zijn we al blij mee, vraag of ik ooit nog wat bestel via Groupon , dan zeg ik nee, in ieder geval geen spullen meer, een dinerbon of zoiets akkoord, daar kan niet zoveel mee mis gaan.
groet
Heb toch de weegschaal ontvangen, opeens zat er de vaart in , en kon hem zelfs volgen via DHL, misschien heeft Groupon toch haar best gedaan, nadat ik de klacht ingedient had.
Hij is er in ieder geval, en hij doet het ook nog, daar zijn we al blij mee, vraag of ik ooit nog wat bestel via Groupon , dan zeg ik nee, in ieder geval geen spullen meer, een dinerbon of zoiets akkoord, daar kan niet zoveel mee mis gaan.
groet