LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pelgrim GVW465ONY Problemen

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Chris de Zoete
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2012 21:48

Pelgrim GVW465ONY Problemen

Ongelezen bericht door Chris de Zoete »

Heb een keuken bij Bruynzeel gekocht en de verkoper vertelde mij dat Pelgim machine's die er in zaten ook bij bosch (altijd bosch gehad)uit de fabriek kwamen wat ik belangrijk vond, helaas was dat 7jr geleden zo.

Heb er al 3 keer een monteur bij gehad in 3 maanden, maar komen elke keer met het zelfde verhaal, dat plastic niet goed droogt maar daar heb ik het niet over, hij droogt helemaal slecht!! En wordt niet heet genoeg.

Schoon komt het er ook niet uit, ik moest minder zeep gebruiken???anders was het water verzadigd en doet de zeep zijn werk niet?? heel vaak vind ik nog etensresten in de machine en op het servies, terwijl we alles eerst afspoelen voor het in de vaatwasser gaat.

Hij is zuinig met water, dat wel, maar zo wordt de vaat niet schoon en zeker niet als hij maar 45graden wordt op het heetste progamma. De monteur vond dat ie goed werkte maar hoort zeker 65 graden te worden staat er in het boekje.Ook zou de derde monteur er een nieuwe printplaat inbouwen maar had de verkeerde bij zich en besloot na het glasprogamma te hebben gedraait(werd maar 35graden gemeten met een laserthermometer) dat hij helemaal goed werkte....Die gebruik ik niet en had daar dus ook geen klacht over. Vervolgens gaat ie gewoon weg en mag je weer een nieuwe afspraak maken.

Heb er in 5 maanden tijd al 4kg zout in gedaan, daar is ie niet zo zuinig mee.

Indeling is onhandig gedaan, kan er veel minder in kwijt dan mijn vorige bosch.

Ziet er erg goedkoop uit van binnen en ga zeker een andere machine kopen.

Pelgrim en Bruynzeel laten niets meer horen ondanks mijn klachten, ze strijden je moe,wijzen naar elkaar en dan geef je het op. Ik ben nog wel eens gebeld door Pelgrim voor een enquete over de monteurs bezoeken en heb ze toen laten weten wat ik er van vond, en verwachte dat ze wel contact met me op zouden nemen na dat ik los ben gegaan .
Helaas willen ze geen tevreden klanten en doen dus niets met zo'n enquete.

Negatieve punten:
Droogt niet goed
Maakt vaat niet schoon
Vreet Zout
Wordt niet heet genoeg


Dit wilde ik met iedereen delen die er aan denkt pelgrim te kopen.
M vr gr
Chris de Zoete

Adddie
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 nov 2005 01:12

Re: Pelgrim GVW465ONY Problemen

Ongelezen bericht door Adddie »

Beste Chris,
Voor zover ik weet, komen Pelgrim-vaatwassers niet bij Bosch/Siemens vandaan. Dit was 7 jaar geleden zeker niet zo ( en ik kan het weten, want ik heb er gewerkt). De GVW 6,7 en 8 series, kwamen van Smeg; ik heb hier een GVW820RVS uit 1997, en het apparaat functioneerd nog uitstekend! De daaropvolgende GVW9en 5 series kwamen van Whirlpool. Waar de GVW4 series vandaan komen weet ik niet, maar je kunt de diverse fabrikanten als volgt herkennen;
1. SMEG: 12345 (serienr.), 1197 (wk. en jr fabricage).
2. WHIRLPOOL: 8512000123 (servicenr., benodigd voor het bestellen van onderdelen), en 33 (fabriek) 2510 (wk. en jr. fabricage), 12345 ( het daadwerkelijke serienr.)
3. BOSCH/SIEMENS: FD 8911 ( gemaakt in november 2009), 000123 ( het serienr)

Bij Smeg en Whirlpool, zit een stickertje aan de rechterzijde van de binnendeur, bij Bosch/Siemens, staat het aan de bovenzijde in de deur geëtst.

Mijn advies voor ALLe vaatwassers is als volgt:
1: Gebruik altijd losse spoelglans, alle geleuter over 3,4 of 25ineen tabletten ten spijt! Dit verlaagd de oppervlaktespanning van het water.
2: Gebruik onthardingszout, maar zet de instelling zo laag mogelijk (bij de ene machine, zit er een stelschroef op een rozet aan de binnenzijde van het apparaat, bij anderen gaat dit software-matig, raadpleeg hiervoor de handleiding.
Er zijn ook gebieden waar dit niet nodig is (waar het water zachter is dan 8 graden DH, vraag het uw waterleidings-bedrijf)
3. Gebruik zoveel mogelijk het heetste programma, zeker als het apparaat helemaal vol is.
4. Plastic (Tupperware) word nooit droog.

Als je hier nu mee begint, zal het even duren, voordat het effect heeft, maar je zl zeker verbetering bespeuren!

Groeten, Ad.

Gesloten