LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] perfect draft
perfect draft
Wij hebben enige tijd geleden een perfect draft aangekocht. Eerste maand functioneerde deze prima, maar daarna bleek het ene na het andere fustje lek. Het laatste fustje leek echter in eerste instantie ok, en we hebben dit ook gewoon in apparaat geplaatst. 'S-avonds ook lekker biertje van kunnen drinken, maar midden in de nacht is blijkbaar ventiel gescheurd (oid) en heeft het apparaat de gehele resterende inhoud over onze vloer uitgestort. Was geen aangename verrassing de volgende ochtend. Iemand eenzelfde ervaring met de perfect draft?
De zaak waar we de perfect draft hebben aangekocht zegt niet bekend te zijn met dit probleem en heeft ook geen mankementen kunnen vinden aan het apparaat. Wil derhalve het aankoopbedrag niet restitueren. Philips geeft daarentegen wel schoorvoetend toe dat er een probleem bestaat met de fustjes (brouwerij heeft zelfs mensen in dienst die de hele dag door het land rijden om lekke fustjes om te wisselen voor nieuwe). Staan wij in ons recht als we vragen om restitutie van het aankoopbedrag?
De zaak waar we de perfect draft hebben aangekocht zegt niet bekend te zijn met dit probleem en heeft ook geen mankementen kunnen vinden aan het apparaat. Wil derhalve het aankoopbedrag niet restitueren. Philips geeft daarentegen wel schoorvoetend toe dat er een probleem bestaat met de fustjes (brouwerij heeft zelfs mensen in dienst die de hele dag door het land rijden om lekke fustjes om te wisselen voor nieuwe). Staan wij in ons recht als we vragen om restitutie van het aankoopbedrag?
Re: perfect draft
Perfect draft is dus goed.
Zal dan geen geld terug krijgen.
Fustjes zijn dus niet goed ,daar dus de
schade verhalen.Heb ruim 1 ½ jaar een
Beer tender geen probleem mee.
Begrijp trouwens niet dat die fusten leeg kunnen
lopen als mijn druk wegvalt slaat hij dicht.
Zal dan geen geld terug krijgen.
Fustjes zijn dus niet goed ,daar dus de
schade verhalen.Heb ruim 1 ½ jaar een
Beer tender geen probleem mee.
Begrijp trouwens niet dat die fusten leeg kunnen
lopen als mijn druk wegvalt slaat hij dicht.
Als je voor een apparaat geen deugdelijk gebruiksmateriaal kunt krijgen (4 van de 5 fusten lekten) is het apparaat toch eigenlijk ook ondeugdelijk? Of zie ik dat verkeerd? In mijn optiek voldoet het apparaat geenszins en zou de zaak waar we perfect draft gekocht hebben deze moeten terugnemen. Hoe zij dat oplossen met de leveancier van de fustjes zou toch niet mijn probleem moeten zijn?
Je hebt het helemaal mis.Als je voor een apparaat geen deugdelijk gebruiksmateriaal kunt krijgen (4 van de 5 fusten lekten) is het apparaat toch eigenlijk ook ondeugdelijk? Of zie ik dat verkeerd? In mijn optiek voldoet het apparaat geenszins en zou de zaak waar we perfect draft gekocht hebben deze moeten terugnemen. Hoe zij dat oplossen met de leveancier van de fustjes zou toch niet mijn probleem moeten zijn?
Als er niets met het apparaat mis is maar wel met de fustjes dan vind ik het behoorlijk onbeschoft om geld terug te eisen van het apparaat!
Het probleem ligt bij de fustjes en niet bij het apparaat, dus moet je ook niet de fabrikant van het apparaat de schuld gaan geven!
Wat je kunt doen is klagen bij de degene waar de fustjes gekocht hebt.
Daar moet je wezen, niet bij de verkoper van het apparaat.
In mijn optiek voldoet het apparaat geenszins en zou de zaak waar we perfect draft gekocht hebben deze moeten terugnemen.
Echt niet! Als er niks mis is met het apparaat dan heb je géén recht op geld terug!
Dat is wel jouw probleem.Hoe zij dat oplossen met de leveancier van de fustjes zou toch niet mijn probleem moeten zijn?
Dus als de oorzaak van het probleem ligt aan de perfect draft, dan moet de verkoper van de perfect draft het probleem oplossen.
Ligt echter het probleem aan de fustjes, dan moet de verkoper van de fustjes het probleem oplossen.
En zoals Heineken het al aangaf ligt het probleem aan de fustjes en niet aan de perfect draft!
Dus je moet bij de leverancier van de fustjes wezen!
Volgens bovenstaande reactie zou ik dus bij de supermarkt waar ik het laatste lekkende fustje gekocht heb de perfect draft moeten claimen. Misschien puur gevoelsmatig, maar dat lijkt me toch ook niet de juiste gang van zaken.
Nee, je moet de perfect draft nergens claimen!Volgens bovenstaande reactie zou ik dus bij de supermarkt waar ik het laatste lekkende fustje gekocht heb de perfect draft moeten claimen
Je moet de lekkende fustjes claimen!
Het probleem zit in de lekkende fustjes en niet in de perfect draft!
Je moet bij de supermarkt de lekkende fustjes claimen en niets anders.
Dus stop toch met het claimen van de goede producten!
-
Inderdaad, je gaat toch ook de fabrikant van je auto niet aansprakelijk stellen als je slechte banden hebt gekocht?
@ ikbenik, 100% met je eens maar er zijn consumenten? {lees zeikerds, die op een goedkope manier allerlei leuke dingen willen hebben die ze zich eigenlijk niet kunnen permiteren}!!!!!
En die denken overal recht op te hebben (niet dus!).
En de winkelier moet maar voor de kosten opdraaien voor de stommiteiten van de consumenten zelf.
Ja, doei!
En de winkelier moet maar voor de kosten opdraaien voor de stommiteiten van de consumenten zelf.
Ja, doei!
Hier harry middenweg.
Als er een fout is met 4/5 fustjes is het dan niet aannemelijk dat het aan het appie kan liggen.
Of eventueel een gebruikersfout??
Logische reactie van de gebruiker volgens mij
Als er een fout is met 4/5 fustjes is het dan niet aannemelijk dat het aan het appie kan liggen.
Of eventueel een gebruikersfout??
Logische reactie van de gebruiker volgens mij
Nee, omdat Heineken al toegegeven heeft dat er iets mis is met de fustjes.
Dus als Heineken al toegeeft dat het probleem aan de fustjes ligt, dan moet Heineken (de leverancier van de fustjes) voor de kosten opdraaien.
Geplaatst op 14 Sep 2006 15:56 door ikbenik
--------------------------------------------------------------------------------
Ja, doei!
---------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij heb jij een bepaalde haat tegen de consument
ikbenik.De starter vraagd gewoon wat hij moet doen en jij maakt
er weer een drama van gericht tegen de consument.
Hij moet gewoon een mail sturen naar de brouwerij en wedden dat
het goed komt .
En wat is in deze de stommiteit van de consument ikbenik.
Leg me dat eens uit.
--------------------------------------------------------------------------------
Ja, doei!
---------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij heb jij een bepaalde haat tegen de consument
ikbenik.De starter vraagd gewoon wat hij moet doen en jij maakt
er weer een drama van gericht tegen de consument.
het goed komt .
En wat is in deze de stommiteit van de consument ikbenik.
Leg me dat eens uit.
Nee hoor!Volgens mij heb jij een bepaalde haat tegen de consument
ikbenik.
Ik gaf alleen een reactie op een post.
Maar je moet niet iedere zin apart gaan bekijken.
Dit ging over de volgende reactie:En wat is in deze de stommiteit van de consument ikbenik.
Leg me dat eens uit.
Dus het ging over die zeikerds.@ ikbenik, 100% met je eens maar er zijn consumenten? {lees zeikerds, die op een goedkope manier allerlei leuke dingen willen hebben die ze zich eigenlijk niet kunnen permiteren}!!!!!
het goed komt .
hij wilde het geld terug van de Perfect Draft. En dat is in dit geval totaal niet aan de orde.
Ik dacht dat ik toch duidelijk genoeg was waar het over ging!
[/quote]
Neemt niet weg dat er dieper op ingegaan moet worden.
Ik blijf de reactie van de starter aannemelijk vinden.en zou als ik hem/haar was idd nieuwe fustjes verhalen op de leverancier of de draft terug brengen naar de verkopende partij zodat zij deze zelf uittesten
Ik blijf de reactie van de starter aannemelijk vinden.en zou als ik hem/haar was idd nieuwe fustjes verhalen op de leverancier of de draft terug brengen naar de verkopende partij zodat zij deze zelf uittesten
Geplaatst op 14 Sep 2006 16:23 door ikbenik
Quote:
Dus als Heineken al toegeeft dat het probleem aan de fustjes ligt, dan moet Heineken (de leverancier van de fustjes) voor de kosten opdraaien.
Nogmaals hoe komen jullie eigenlijk bij Heineken?
Die past echt niet in de Perfect Draft hoor daar is de
Beertender voor.Heb ze al meer dan een jaar Heineken-Amstel
en Brand bier.Tegenwoordig ook wit bier.Geen problemen mee.
Quote:
Nogmaals hoe komen jullie eigenlijk bij Heineken?
Die past echt niet in de Perfect Draft hoor daar is de
Beertender voor.Heb ze al meer dan een jaar Heineken-Amstel
en Brand bier.Tegenwoordig ook wit bier.Geen problemen mee.
hey bot321
deze is niet voor mijn rekening ik heb geen merk genoemd
deze is niet voor mijn rekening ik heb geen merk genoemd
Bot, heeft ze allebei.
Mijn excuses dat ik Heineken noemde.Philips geeft daarentegen wel schoorvoetend toe dat er een probleem bestaat met de fustjes (brouwerij heeft zelfs mensen in dienst die de hele dag door het land rijden om lekke fustjes om te wisselen voor nieuwe).
Dat neemt niet weg dat er met het apparaat zelf niets mis mee is, maar met de fustjes.
Dus de fabrikant van de fustjes moet met een oplossing komen.
Ik weet niet of de brouwerijen zelf de fustjes maken of dat ze bijvoorbeeld bij Philips de fustjes worden gemaakt en dat de brouwerijen de fustjes alleen vullen.
Dat laatste zal eerder vanzelfsprekend zijn.
De fabrikant van de lekkende fustjes moet met een oplossing komen, anders hebben ze een heel groot probleem.
Nope .
daar ga ik in eerste instantie tegen in.
Waarom zou het niet aan het appie kunnen liggen
daar ga ik in eerste instantie tegen in.
Waarom zou het niet aan het appie kunnen liggen
Dat neemt niet weg dat er met het apparaat zelf niets mis mee is, maar met de fustjes.
Ik weet niet of de brouwerijen zelf de fustjes maken of dat ze bijvoorbeeld bij Philips de fustjes worden gemaakt en dat de brouwerijen de fustjes alleen vullen.
De fabrikant van de lekkende fustjes moet met een oplossing komen, anders hebben ze een heel groot probleem.
Dat vermelde ik dus en stuur maar een mail komt best goed.
Zit nu trouwens met een lekker koud pilsie uit mijn
beertender te laptoppen dus bij vauten heb ic er teffeel op solly
Dat vermelde ik dus en stuur maar een mail komt best goed.
Zit nu trouwens met een lekker koud pilsie uit mijn
beertender te laptoppen dus bij vauten heb ic er teffeel op solly