LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PHILIPS senseo 7825 Serie

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
toog

PHILIPS senseo 7825 Serie

Ongelezen bericht door toog »

senseo enige tijd geleden gekocht, gaf regelmatig halve kopjes en / of lauwe kopjes koffie. blijk een bekent probleem te zijn volgens de winkel waar ik kom komen er van de 100 er 5 tot 10 retour.

senseo moest nu worden opgestuurd wat zeker 4 weken gaat duren, ik heb niets anders "die moest ik maar lenen"

het is toch zeer vreemd dat PHILIPS een apparaat op de markt zet waarvan ze weten dat rond de 5 a 10% defect is of gaat.

ik vindt omruilen en niet repareren risico is nu geheel voor de klant, en PHILIPS gaat rustig door met deze praktijken.

berndv

Re: PHILIPS senseo 7825 Serie

Ongelezen bericht door berndv »

wat voor percentages zouden volgens u wel kunnen dan? Als 100% zou werken, zouden ze ook geen garantie hoeven te geven.

toog

als je als fabricant weet dat je een behoorlijk uitval heb in een produkt moet je volgens mij aktie nemen voordat het produkt bij de klant is.

toog

ik heb hem in november 2012 gekocht en ik begrijp dat het probleem ook nog zit in de apparaten die nu verkocht worden.

Anders vindt ik dat in dit geval philips moet zeggen omruilen is onze fout

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

toog schreef:senseo enige tijd geleden gekocht, gaf regelmatig halve kopjes en / of lauwe kopjes koffie. blijk een bekent probleem te zijn volgens de winkel waar ik kom komen er van de 100 er 5 tot 10 retour.

senseo moest nu worden opgestuurd wat zeker 4 weken gaat duren, ik heb niets anders "die moest ik maar lenen"

het is toch zeer vreemd dat PHILIPS een apparaat op de markt zet waarvan ze weten dat rond de 5 a 10% defect is of gaat.

ik vindt omruilen en niet repareren risico is nu geheel voor de klant, en PHILIPS gaat rustig door met deze praktijken.
Dat soort subjectieve getallen zeggen niet alles natuurlijk, zo kunnen dat álle retouren zijn, of die specifiek met dit probleem, en dan nog kunnen er verschillende oorzaken voor een half bakje koffie zijn. Jij kan bijvoorbeeld ook op meer manieren hoofdpijn krijgen. :wink:

Maar welk risico wat jij loopt, zou de winkel of Philips voor hun rekening moeten nemen?

toog

nee dit betreft uitval door dit zelfde probleem volgens de winkel waar ik hem gekocht had

toog

philips zou in dit geval gewoon moeten zeggen "slecht materiaal" ons probleem klant direct helpen

sjohie

toog schreef:philips zou in dit geval gewoon moeten zeggen "slecht materiaal" ons probleem klant direct helpen
Heb jij iemand van Philips hierover gesproken dan? Of praat je met de winkel, en verwacht je antwoord van Philips?

Maar goed, een vraagje voor mijn eigen nieuwsgierigheid, waarom kocht je in november dit type senseo als je hier bijvoorbeeld toen al had kunnen zien dat dat model een ~3,5 scoort voor de betrouwbaarheid? En dan de vervolgvraag, waarom verkoopt die winkel doodleuk senseo's van dubieuze betrouwbaarheid?

Misschien heeft Philips allang een recall oid in de verkoopkanalen uitgezet, maar hebben zij besloten om ze toch te verkopen.

zusjej21

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Als het dan een bekend probleem is, had je het misschien niet moeten kopen.

toog

dat het bekent is hoorde ik van de week pas

sjohie

toog schreef:dat het bekent is hoorde ik van de week pas
Tsja, ik had met 2 muisklikken op de meest bekende vergelijkingssite, dit model al gevonden, inclusief dat belabberde cijfer voor de betrouwbaarheid. Die informatie is dus gemakkelijk te vinden. En een geïnformeerd consument telt voor 2 zal ik maar zeggen. Aan de ene kant gebruik je het internet om je gal naderhand te spuwen, maar aan de andere kant gebruik je dit krachtige medium niet voor een beetje vooronderzoek?

Niet dat ik Philips of die winkel nou vrij wil pleitten, maar het is anno 2013 toch publiekelijk bekend dat je niet zomaar op het woord van een verkoper of fabrikant af moet gaan?

toog

inpuls aankoop omdat vorige kapot ging, het moet toch niet zo zijn dat je producten eerst moet scannen op internet voordat je ze koopt. er moet toch gewoon een goed product aangeleverd worden

zusjej21

Ben het met sjohie eens: het is geen broodje van de bakker. Dus enige info. vooraf opzoeken is zeker zinvol. En misschien kom je dan ook nog prijsverschillen/garantiebepalingen en als je via een web shop bestelt nog wel of geen verzendkosten tegen.
Hoop dat je ondanks alles toch nog koffie kunt drinken. :D

sjohie

zusjej21 schreef:Ben het met sjohie eens: het is geen broodje van de bakker. Dus enige info. vooraf opzoeken is zeker zinvol. En misschien kom je dan ook nog prijsverschillen/garantiebepalingen en als je via een web shop bestelt nog wel of geen verzendkosten tegen.
Hoop dat je ondanks alles toch nog koffie kunt drinken. :D
Ik snap de impulsaankoop argumentatie van TS ook ergens wel, je baalt omdat dat ding kapot is, en een weekend zonder koffie is ook niks..

toog

nee 4 weken lang niet

zusjej21

Tijdelijke oplossing: een zo goedkoop mogelijk koffiezetapparaat. Even vooronderzoek plegen, :D , en klaar is kees. Fijn weekend.

Gesloten