LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips smart tv - wifi-direct werkt niet meer
Philips smart tv - wifi-direct werkt niet meer
Wij hebben sinds een maand of 3 een Philips 55PUS9109/12. Met deze tv kan je met een Android tablet en telefoon bestanden en video's enz. streamen. Een reden om deze tv te nemen, leuk en handig!
Sinds een paar dagen zit er een beveiliging op onze eigen tv. Niks wifi-direct meer. De tablet vraagt om een wachtwoord welke wij er niet zelf in hebben gezet. Na wat googlen blijkt dit door Philips zelf gedaan te zijn. Wij nu met Philips gebeld en die doen nu net of ze van niets weten. Nou Philips google dan maar even op 'Miracast '. Krijg je emails met nutteloze info terug of de reactie dat je ook op een andere manier je telefoon of tablet kunt verbinden. Tja dat is niet de vraag waarom kan het niet meer terwijl het vorige week nog wel kon. Geen eenduidig antwoord dus van Philips. Zeer ontevreden. Zijn er meer mensen met dit probleem, begin nu behoorlijk geïrriteerd te raken
Sinds een paar dagen zit er een beveiliging op onze eigen tv. Niks wifi-direct meer. De tablet vraagt om een wachtwoord welke wij er niet zelf in hebben gezet. Na wat googlen blijkt dit door Philips zelf gedaan te zijn. Wij nu met Philips gebeld en die doen nu net of ze van niets weten. Nou Philips google dan maar even op 'Miracast '. Krijg je emails met nutteloze info terug of de reactie dat je ook op een andere manier je telefoon of tablet kunt verbinden. Tja dat is niet de vraag waarom kan het niet meer terwijl het vorige week nog wel kon. Geen eenduidig antwoord dus van Philips. Zeer ontevreden. Zijn er meer mensen met dit probleem, begin nu behoorlijk geïrriteerd te raken
Re: Philips smart tv - wifi-direct werkt niet meer
tja philips en software......
Re: Philips smart tv - wifi-direct werkt niet meer
Mogelijk heeft uw tv contact gelegd via een onbeveiligde Wifi verbinding, die nu verdwenen is. Waarschijnlijk moet u de tv verbinden met uw eigen beveiligde wifi om weer een werkend systeem te krijgen.
Re: Philips smart tv - wifi-direct werkt niet meer
Meer een gebruiker die zn apparatuur niet snapt.tja philips en software......
Knap gevonden , ben benieuwd naar de link.Na wat googlen blijkt dit door Philips zelf gedaan te zijn.
Re: Philips smart tv - wifi-direct werkt niet meer
Bedankt voor de positieve input, ik stel een serieuze vraag op dit forum, als ik dit soort reacties wens ga ik wel naar Facebook o.i.d.bprosman schreef:Meer een gebruiker die zn apparatuur niet snapt.tja philips en software......
Knap gevonden , ben benieuwd naar de link.Na wat googlen blijkt dit door Philips zelf gedaan te zijn.
Re: Philips smart tv - wifi-direct werkt niet meer
De serieuze reactie is al gegeven door Jantje 7 wat een heel plausibele verklaring zou kunnen zijn.
Neemt niet weg dat ik nog steeds nieuwschierig ben naar waar het beschreven staat dat Philips het wachtwoord aangepast zou hebben. Dat kunnen ze namelijk niet eens.
Of het artikel moet verwijzen naar een veranderd wachtwoord in de firmware. Het Miracast wachtwoord is namelijk altijd hardcoded geweest.
Neemt niet weg dat ik nog steeds nieuwschierig ben naar waar het beschreven staat dat Philips het wachtwoord aangepast zou hebben. Dat kunnen ze namelijk niet eens.
Of het artikel moet verwijzen naar een veranderd wachtwoord in de firmware. Het Miracast wachtwoord is namelijk altijd hardcoded geweest.
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59
Re: Philips smart tv - wifi-direct werkt niet meer
TV terugzetten naar fabrieksinstellingen, alle gegevens worden dan gewist.
TV opnieuw instellen.
Maar dit probleem kan terugkomen, alle Philips tv's zitten vol met software fouten.
Zo veel dat veel vakwinkels Philips niet meer verkopen.
TV opnieuw instellen.
Maar dit probleem kan terugkomen, alle Philips tv's zitten vol met software fouten.
Zo veel dat veel vakwinkels Philips niet meer verkopen.
Re: Philips smart tv - wifi-direct werkt niet meer
Wellicht heb ik het niet goed verwoord dat Philips dit zelf gedaan heeft, maar het probleem met Miracast komt wel veelvuldig voor bij de Philips tv na een update. De functie heeft namelijk de eerste 3 maanden wel gewerkt en sinds 1 week niet meer.
Maar even los hiervan. Wij hebben alle hiervoor genoemde handelingen al gedaan, ook de tv teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ook alles in de tv weer opnieuw ingesteld zodat hij de tablets en smartphone weer zou moeten herkennen.
@audiofreak1 de tv zit inderdaad vol met software fouten, de draadloze subwoofer blijft ook niet aangesloten als de tv uit is geweest. Let wel dit is de 2e tv die wij hebben ontvangen de 1e is al na 1 week teruggegaan naar de winkel vanwege hetzelfde probleem met de subwoofer en een deel van de ambilights deed het niet.
We krijgen nu ook voor de 2e keer een USB-stick van Philips met software om de de subwoofer te laten werken. En over het niet werken van de draadloze wifi kregen wij uitleg via een email met alle handelingen die al meerdere keren zijn gedaan door ons.
Het is zeker niet zo dat ik Philips wil afkraken, wij hebben meerdere producten van hun gehad naar volle tevredenheid, maar deze tv is een slecht product.
@snuffel1 bedankt, deze optie zal ik nog even proberen.
Maar even los hiervan. Wij hebben alle hiervoor genoemde handelingen al gedaan, ook de tv teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ook alles in de tv weer opnieuw ingesteld zodat hij de tablets en smartphone weer zou moeten herkennen.
@audiofreak1 de tv zit inderdaad vol met software fouten, de draadloze subwoofer blijft ook niet aangesloten als de tv uit is geweest. Let wel dit is de 2e tv die wij hebben ontvangen de 1e is al na 1 week teruggegaan naar de winkel vanwege hetzelfde probleem met de subwoofer en een deel van de ambilights deed het niet.
We krijgen nu ook voor de 2e keer een USB-stick van Philips met software om de de subwoofer te laten werken. En over het niet werken van de draadloze wifi kregen wij uitleg via een email met alle handelingen die al meerdere keren zijn gedaan door ons.
Het is zeker niet zo dat ik Philips wil afkraken, wij hebben meerdere producten van hun gehad naar volle tevredenheid, maar deze tv is een slecht product.
@snuffel1 bedankt, deze optie zal ik nog even proberen.
Re: Philips smart tv - wifi-direct werkt niet meer
ik wilde philips ook niet afkraken, maar op een gegeven moment moet je wel. bij ons was ik het na het 3e toestel zo zat dat de handelaar deze heeft teruggenomen.
Nu hebben wij tot volle tevredenheid een Samsung.
Nu hebben wij tot volle tevredenheid een Samsung.
Re: Philips smart tv - wifi-direct werkt niet meer
Door wie worden we nu niet bij de neus genomen. Zeg maar wat een verrotte maatschappij is dit allemaal.
Re: Philips smart tv - wifi-direct werkt niet meer
Heb ook een 55pus9109 van philips software is bagger en als je deze update krijg je er nog een laag poep bij.
Waarschijnlijk was de afdeling quality control op sabbatical!
Zit ook al 6 maanden op een zogenaamd gratis mediabox te wachten de uhd 880
De mentaliteit van bedrijven krijg er huilbuien van.
Waarschijnlijk was de afdeling quality control op sabbatical!
Zit ook al 6 maanden op een zogenaamd gratis mediabox te wachten de uhd 880
De mentaliteit van bedrijven krijg er huilbuien van.
Re: Philips smart tv - wifi-direct werkt niet meer
Alle philips tv's van tegenwoordig hebben bagger software. Onze handelaar heeft na de derde omruiling door Ecare het toestel teruggenomen en we hebben nu een Samsung die wel goed werkt.