LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 dec 2017 15:42
Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
Wij hebben 2 Philips LED televisies gekocht van het type 32phs41121/12.
Maar na enige tijd kwamen wij erachter dat de televisies na een bepaalde tijd zichzelf uitschakelen.
Dit uitschakelen gebeurt totaal op willekeurige tijden. En het is bijzonder vervelend als je een film kijkt
en dan de waarschuwing krijgt dat de tv na enkele seconden gaat uitschakelen. We hebben de software
van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking
tot een economie stand of een sluimer timer. Maar het mag allemaal niet baten. Niets helpt.
Ik heb Philips een email gestuurd. En er nooit antwoord op gekregen. We hebben Philips gebeld.
En na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan voor 1 euro per gesprek + kosten werden we te woord
gestaan door een Philips medewerker die ons op een zeer ongeinteresseerde manier verteld dat het
normaal is dat een tv van dit type zichzelf uitschakelt. Omdat dit de tv beschermt tegen de schade van
te lang aan staan. Dit is in mijn optiek pure onzin. Het is een LED tv. En die branden niet in. Toen ik de
medewerker vertelde dat indien dat zo zou zijn. Dat de tv nooit op een willekeurig moment zou
mogen uitschakelen. Maar dat was volgens hem wel zo. En het interesseerde hem totaal niet dat dit
super vervelend is tijdens het film kijken. Hij gaf ook geen enkele oplossing voor. En zei in feite dat we er maar
mee moeten leven. Voor ons geen Philips meer.
Maar na enige tijd kwamen wij erachter dat de televisies na een bepaalde tijd zichzelf uitschakelen.
Dit uitschakelen gebeurt totaal op willekeurige tijden. En het is bijzonder vervelend als je een film kijkt
en dan de waarschuwing krijgt dat de tv na enkele seconden gaat uitschakelen. We hebben de software
van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking
tot een economie stand of een sluimer timer. Maar het mag allemaal niet baten. Niets helpt.
Ik heb Philips een email gestuurd. En er nooit antwoord op gekregen. We hebben Philips gebeld.
En na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan voor 1 euro per gesprek + kosten werden we te woord
gestaan door een Philips medewerker die ons op een zeer ongeinteresseerde manier verteld dat het
normaal is dat een tv van dit type zichzelf uitschakelt. Omdat dit de tv beschermt tegen de schade van
te lang aan staan. Dit is in mijn optiek pure onzin. Het is een LED tv. En die branden niet in. Toen ik de
medewerker vertelde dat indien dat zo zou zijn. Dat de tv nooit op een willekeurig moment zou
mogen uitschakelen. Maar dat was volgens hem wel zo. En het interesseerde hem totaal niet dat dit
super vervelend is tijdens het film kijken. Hij gaf ook geen enkele oplossing voor. En zei in feite dat we er maar
mee moeten leven. Voor ons geen Philips meer.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 dec 2017 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
Kan je die timer ook niet instellen via Hoofdmenu -> Instellingen -> Eco-Instellingen -> Timer voor uitschakelen
Deze zou je op 0 moeten zetten om hem niet automatisch te laten uitschakelen, hopelijk zit deze optie ook op jouw TV type.
Deze zou je op 0 moeten zetten om hem niet automatisch te laten uitschakelen, hopelijk zit deze optie ook op jouw TV type.
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
https://www.download.p4c.philips.com/fi ... fu_nld.pdfTimer voor uitschakelen van de TV instellen
(hoofdmenu)
>
Instellingen
>
Eco-instellingen
>
Timer voor uitschakelen
.
Druk op de pijlen
(omhoog) of
(omlaag) om
de waarden aan te passen. Met de waarde
0
(Uit)
schakelt u de timer voor automatisch uitschakelen uit
Gebruiksaanwijzing pagina 47
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
Ben wel benieuwd hoe de nu gegeven reacties zich verhouden tot onderstaande vetgedrukte deel uit de OP.
Michelakermann schreef:Wij hebben 2 Philips LED televisies gekocht van het type 32phs41121/12.
Maar na enige tijd kwamen wij erachter dat de televisies na een bepaalde tijd zichzelf uitschakelen.
Dit uitschakelen gebeurt totaal op willekeurige tijden. En het is bijzonder vervelend als je een film kijkt
en dan de waarschuwing krijgt dat de tv na enkele seconden gaat uitschakelen. We hebben de software
van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking
tot een economie stand of een sluimer timer. Maar het mag allemaal niet baten. Niets helpt.
Ik heb Philips een email gestuurd. En er nooit antwoord op gekregen. We hebben Philips gebeld.
En na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan voor 1 euro per gesprek + kosten werden we te woord
gestaan door een Philips medewerker die ons op een zeer ongeinteresseerde manier verteld dat het
normaal is dat een tv van dit type zichzelf uitschakelt. Omdat dit de tv beschermt tegen de schade van
te lang aan staan. Dit is in mijn optiek pure onzin. Het is een LED tv. En die branden niet in. Toen ik de
medewerker vertelde dat indien dat zo zou zijn. Dat de tv nooit op een willekeurig moment zou
mogen uitschakelen. Maar dat was volgens hem wel zo. En het interesseerde hem totaal niet dat dit
super vervelend is tijdens het film kijken. Hij gaf ook geen enkele oplossing voor. En zei in feite dat we er maar
mee moeten leven. Voor ons geen Philips meer.
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
Probeer je nu gewoon intressant te doen door een verhaal hier neer te zetten die kant nog wal slaat?grun schreef:Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
TS geeft zelf al aan dat hij netjes een melding krijgt dat zijn TV uit gaat over XX seconden, dat is gewoon een instelling in het menu, niet een defect componentje op de printplaat.
En een weerstand is niet iets wat een leek maar even vervangt, de componenten zijn zo klein en op elkaar gedrukt dat je meer schade aanbrengt dan dat je oplost.
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
Ja, ik probeer vast interessant te doen. De instellingen heeft TS uitgesloten, want die heeft hij allemaal gechecked.HADES2001 schreef:Probeer je nu gewoon intressant te doen door een verhaal hier neer te zetten die kant nog wal slaat? TS geeft zelf al aan dat hij netjes een melding krijgt dat zijn TV uit gaat over XX seconden, dat is gewoon een instelling in het menu,grun schreef:Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
Ik twijfel of TS dit wel echt helemaal goed gedaan heeft, want TS schrijftgrun schreef:Ja, ik probeer vast interessant te doen. De instellingen heeft TS uitgesloten, want die heeft hij allemaal gechecked.HADES2001 schreef:Probeer je nu gewoon intressant te doen door een verhaal hier neer te zetten die kant nog wal slaat? TS geeft zelf al aan dat hij netjes een melding krijgt dat zijn TV uit gaat over XX seconden, dat is gewoon een instelling in het menu,grun schreef:Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
Als ik op pagina 47 van de handleiding kijk staan daar wel degelijk instellingen genoemd die hier over gaan. Als de TV nu een melding zou geven dat er een weerstand kapot was en daarom uit gaat zou ik je verhaal nog kunnen geloven maar er komt nu een melding dat de TV over een aantal seconden uit gaat en dat is echt een instelling volgens mij.We hebben de software van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking tot een economie stand of een sluimer timer.
En daarbij is het openen van de TV en het controleren/vervangen van een weerstand op een van de circuit boards niet echt iets wat iemand die geen kennis van zaken heeft even op een vrije avond kan doen.
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
Ja, ik probeer vast interessant te doen. De instellingen heeft TS uitgesloten, want die heeft hij allemaal gechecked.[/quote]Ik twijfel of TS dit wel echt helemaal goed gedaan heeft, want TS schrijft
En daarbij is het openen van de TV en het controleren/vervangen van een weerstand op een van de circuit boards niet echt iets wat iemand die geen kennis van zaken heeft even op een vrije avond kan doen.[/quote]
Dit geeft toch aan dat TS de instellingen juist wel gecontroleerd heeft en dat
er niks ingeschakeld was wat de tv moest uitschakelen!
Als ik op pagina 47 van de handleiding kijk staan daar wel degelijk instellingen genoemd die hier over gaan. Als de TV nu een melding zou geven dat er een weerstand kapot was en daarom uit gaat zou ik je verhaal nog kunnen geloven maar er komt nu een melding dat de TV over een aantal seconden uit gaat en dat is echt een instelling volgens mij.We hebben de software van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking tot een economie stand of een sluimer timer.
En daarbij is het openen van de TV en het controleren/vervangen van een weerstand op een van de circuit boards niet echt iets wat iemand die geen kennis van zaken heeft even op een vrije avond kan doen.[/quote]
Dit geeft toch aan dat TS de instellingen juist wel gecontroleerd heeft en dat
er niks ingeschakeld was wat de tv moest uitschakelen!
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
@Holy53
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
TS geeft aan dat er niks aan stond mbt sluimer tijden en eco standen.Brainless schreef:@Holy53
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.
Dus dan heeft TS het gecontroleerd
@TS waar heeft u de TV gekocht en heeft u all contact met de verkoper opgenomen?
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
Wij hebben op de slaapkamer dezelfde en er staat wel wat in het menu hierover.Dieke83 schreef:TS geeft aan dat er niks aan stond mbt sluimer tijden en eco standen.Brainless schreef:@Holy53
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.
Dus dan heeft TS het gecontroleerd
@TS waar heeft u de TV gekocht en heeft u all contact met de verkoper opgenomen?
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
Je leest nog steeds niet goed. TS zegt niet dat er niets in het menu staat, maar dat er niets AAN staat. Een wereld van verschil...Brainless schreef:@Holy53
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
In het verleden gehad, werd opgelost met een software update, zie het er niet expliciet bij staan, wel onverwacht inschakelen
https://www.download.p4c.philips.com/fi ... hi_nld.pdf
https://www.download.p4c.philips.com/fi ... hi_nld.pdf
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
Bij 1 TV zou ik me nog kunnen voorstellen dat het zoiets is, maar hij heeft er 2 gekocht en die hebben beide exact hetzelfde probleem.grun schreef:Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 dec 2017 14:01
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
Beste mensen,
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Het heeft te maken met de energie instellingen.
Kijk in je handleiding bij energie en dan zie je het vanzelf.
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Het heeft te maken met de energie instellingen.
Kijk in je handleiding bij energie en dan zie je het vanzelf.
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
Inderdaad zeer hinderlijk.
Mijn Philips schakelde vaak kort na inschakelen weer uit. Om Android te updaten.
Als uw tv's op willekeurige tijden uitschakelen heeft het niet met instellingen te maken lijkt mij.
Als je het hebt over:
"Ik kan mij herinneren" = lang geleden
en
" die vroeger ...." = nog langer geleden.
1980 ?
En dan ook in nog beide tv's ? Klets.
Ik heb overigens nooit een ongeïnteresseerde Philips medewerker aan de lijn gehad.
Ze kunnen niet altijd helpen, maar interesse en tijd voor mijn probleem was er altijd.
Mijn Philips schakelde vaak kort na inschakelen weer uit. Om Android te updaten.
Als uw tv's op willekeurige tijden uitschakelen heeft het niet met instellingen te maken lijkt mij.
Als je het hebt over:
"Ik kan mij herinneren" = lang geleden
en
" die vroeger ...." = nog langer geleden.
1980 ?
En dan ook in nog beide tv's ? Klets.
Ik heb overigens nooit een ongeïnteresseerde Philips medewerker aan de lijn gehad.
Ze kunnen niet altijd helpen, maar interesse en tijd voor mijn probleem was er altijd.
Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing
Beste mensen, Het is heel vervelend maar simpel om op te lossen. Het probleem komt voor als je lange tijd niets met de tv doet dus b.v. wanneer je 'n film zit te kijken! Zet 'm dan gewoon even harder of zachter en er wordt niets uitgeschakeld.
Probleem opgelost !
Probleem opgelost !