LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips Wakeuplight

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
IIneke

Philips Wakeuplight

Ongelezen bericht door IIneke »

Op een bepaald moment besloot mijn Philips Wakeuplight zelf te beslissen wanneer hij aan wilde, of uit. Niets wat ik deed, behalve de stekker eruit trekken, kon er iets aan veranderen als midden in de nacht ineens de muziek aanging.
Toen ik belde met de klantenservice van Philips bleek dat ik nog garantie had. Een nieuw apparaat kon echter niet, zo werd me verteld, omdat die niet meer in de handel waren. Niet veel later kwam ik er nog een advertentie voor tegen, dus blijkbaar zijn ze bij Philips niet op de hoogte.
Enfin, ze zouden me een groot deel van het geld teruggeven, maar nadat alles was ingestuurd en bevestigd, gebeurde er niets meer: ik heb het geld nooit ontvangen en op latere mailtjes werd niet meer gereageerd.
Vreemde vorm van klantenservice.

MAXIEM

Re: Philips Wakeuplight

Ongelezen bericht door MAXIEM »

IIneke

Advies: dit bedrijfje heeft een eigen webcareteam. Mail hen dat je deze gang van zaken op alle consumentenfora zult plaatsen en ze worden vanzelf wakker.

Sukses, Maxiem.

PhilipsCare_NL

Ongelezen bericht door PhilipsCare_NL »

Zoals gisteren in de uitzending van Tros Radar is vermeld vinden wij het belangrijk elke consument individueel te kunnen helpen. Mocht u een Wake-up light hebben die het niet meer doet, dan adviseren wij u contact met ons op te nemen via 0900-2021177 zodat wij u een individuele oplossing kunnen bieden.

Met vriendelijke groet,

Philips Webcare

MAXIEM

PhilipsCare_NL

Jullie hanteren naar mijn mening de verdeel en heers strategie en die is ten deze verwerpelijk. Het zou jullie sieren, dat je in de pers en op de consumentenfora heel duidelijk aangeeft dat je dit "weggooi" produkt terugneemt en de aankoopkosten restitueert als de klant dat wenst.

Zoals ik al eerder schreef:

het motto is blijkbaar niet meer

Let's make things better

maar

Let's make things worse!!!

Shame on you.

Maxiem.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Maxiem, hou toch eens op.

A. Het zijn geen weggooi-producten.
B. Er is niets mis met die producten.

Tenzij je wilt dat apparaten nooit stuk mogen gaan natuurlijk.

Maar dan woon je op de verkeerde planeet.

(je woont toch wel ergens hier op aarde ?)

IIneke

Ongelezen bericht door IIneke »

Ik heb zojuist contact opgenomen met het nummer hierboven, en het blijkt mijn fout te zijn: het geld is wel overgemaakt, al was het pas een aantal maanden later. Het is vreemd dat ik dat over het hoofd heb gezien, niet mijn stijl, maar wel waar. Vandaar dat ik het hier even corrigeer: ik heb het volledige aankoopbedrag terugontvangen.

MAXIEM

crazyme

Ik ben het dus niet met je eens. Als je een lamp, die het na 2 jaar voor gezien houdt, niet eenvoudig kunt vervangen, dan is er wel degelijk sprake van een weggooiprodukt (en dat is in mijn ogen moreel verwerpelijk). Bovendien is er wel degelijk iets mis met dit produkt, want de fabrikant geeft zelf in de handleiding een levensduur van 7 jaar aan voor de lamp (bij normaal gebruik).

Met collegiale groet, Maxiem.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

De lamp heeft een verwachte levensduur van meer dan 10.000 uur (meer dan 7 jaar bij normaal gebruik). De levensduur is afhankelijk van het gebruik van het apparaat. Bij intensief gebruik gaat de lamp mogelijk minder lang
mee dan verwacht.
Volgens mij zie je een belangrijk woord over het hoofd.

paula66

Ongelezen bericht door paula66 »

Ook ik heb vandaag contact gezocht met Philips daar mijn wake up light na normaal gebruik van 2 jaar en 7 maanden de geest heeft gegeven. Althans de lamp doet het niet meer, overige functies wel.
Ik kreeg als antwoord: 20 % korting op de aankoop via de webshop van philips. Er werd mij verzekerd dat dit de enige oplossing is die philips biedt.
Philips: ik zou het duidelijker vinden (eerlijker?) dat dit duidelijk gecommuniceerd wordt op bijv een forum zoals dit. En niet met versluierende zinnen wordt gewerkt: dan zoeken we naar een passende oplossing. Dan is het maar duidelijk wat een (ex) klant kan verwachten en wat niet. Persoonlijk voor mij, vanwege het moeten weggooien van zo'n apparaat na toch een korte gebruiksduur en de mileu belasting, geen philips wake-up light meer.

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

crazyme schreef:A. Het zijn geen weggooi-producten.
Het zijn wel weggooi producten, zodra de lamp stuk gaat, kan deze niet vervangen worden. Denk niet dat veel consumenten bij aanschaf dit gerealiseerd hebben.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Het zijn wel weggooi producten, zodra de lamp stuk gaat, kan deze niet vervangen worden. Denk niet dat veel consumenten bij aanschaf dit gerealiseerd hebben.
Kan wel, er heeft hier zelfs een bedrijf gereageerd (zoekfunctie) die de lampen levert.

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Niet door de consument zelf, er schijnt zelfs gesoldeerd te moeten worden. Je verwacht toch dat je de kap eraf haalt en er gewoon een nieuwe lamp in kan draaien?

Ik heb hem destijds ook gekocht als kadootje voor mijn broer, ik dacht echt dat ik een normale lamp met wekker kocht.

Gesloten