LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Plieger

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Wakeleo

Plieger

Ongelezen bericht door Wakeleo »

hallo, voor een jaar of 4 geleden hebben we een plieger keukenboiler 18 liter gekocht type Magnum. maar nu is de boiler voor 1 week geleden stuk gegaan waardoor de keuken blank stond met de nodige schade.Nu weet ik dat een boiler niet het eeuwige leven heeft maar dit vind ik een erg korte levensduur voor een keukenboiler.
Weet één van U misschien of er meerder klachten zijn binnengekomen van boilers van Plieger, en wat ik eventueel zou kunnen doen met de verzekering en dergelijke.
alvast bedankt

Gast

Re: Plieger

Ongelezen bericht door Gast »

waterschade via u eigen verzekering verhalen.
heeft u de boiler zelf geinstalleerd en daarbij ook het aansluitgarnutuur gebruikt.
dit bestaat uit een slangenset ,een inlaatcombinatie en aansluitstuk voor de riolering tbv expansiewater.
vraagt u zich af wat is een aansluitset,dan heeft u de boiler niet volgens installatievoorschrift geinstalleerd.
dan bent u zelf verantwoordelijk voor de schade.
buitendat als u zelf voor waterschade verzekerd bent waarom zou je moeilijk gaan doen om de schade op een andere partij te proberen verhalen wetende dat je waarschijnlijk niks vergoed krijgt..

Poorter
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2006 12:17

Re: Plieger

Ongelezen bericht door Poorter »

Verwijzend naar het Praxis Forum en andere "hits" op het internet blijkt dat vele mensen problemen hebben gehad met Plieger boilers. (lekkage, niet warm worden, storingen etc)
Zelf ook een "spontane"lekkage gehad.De boiler is 4 jaar in gebruik geweest. De ketel was doorgeroest. Alles was door een installateur volgens de voorschriften en met een bijbehorende inlaatcombinatie geplaatst.
Plieger zal standaard doorverwijzen naar de leverancier (Meestal de bouwmarkt) Uit een geplaatste koude douche van de hr Teekamp blijkt dat hij ook een lekkage heeft gehad. De boiler was 5 jaar in gebruik.

Ik heb eea de lijn in gestuurd via de Praxis maar ik heb weinig hoop. (Zie koude douche)
Volgens mij kan er gesproken worden van ondeugdelijke boilers die in een bepaalde periode op de markt zijn gebracht. Men zal verwijzen naar de garantieperiode en/of onjuiste installatie en dan trek je meestal aan het kortste eind.

Ondanks het feit dat de waterschade te verhalen is op de verzekering zit je toch met vervelende bijwerkingen. Zeker als dit kennelijk veroorzaakt wordt door een mijns inziens ondeugdelijk product.

Advies: Zoals vele gedupeerden hebben gedaan: Schaf een Daalderop aan. (Koperen ketel)

Succes verder

Jan Steen
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2009 09:06

Re: Plieger

Ongelezen bericht door Jan Steen »

Het is al weer even geleden dat de laatste reactie geplaatst is met betrekking tot lekkage van de Plieger Magnum (en daarmee verband houdende waterschade).
Nadat bij ons ook de keuken blank stond en de oorzaak gevonden werd bij de fors lekkende keukenboiler in een van de keukenkastjes, ben ik op dit forum terecht gekomen om te zien of meer mensen dat probleem zijn tegengekomen. Dat wordt dus bevestigd.

In 2003 is een geheel nieuwe keuken geplaatst door een erkende keukenleverancier. Bewust gekozen voor een keukenboiler met een behoorlijke capaciteit (18 liter), omdat de combiketel op zolder staat.
Tot nu toe best tevreden geweest over het apparaat. Tót dus eerst onze aandacht getrokken werd door condensdruppels onder het stenen aanrechtblad en, na verder onderzoek, ook in de keukenkastjes en -laden. Uiteindelijk bleek de boiler in een laag lauw water te staan. En toen we de plinten weghaalden bleek ook onder het keukenblok de vloer zeiknat te zijn.
De keukenboiler afgekoppeld en leeg laten lopen om vervolgens bij de Praxis bouwmarkt in Doetinchem - waar hij destijds is aangeschaft - te overleggen over het defecte apparaat (net als bij de vorige klagers blijkt ook hier de stalen ketel doorgeroest). En ik dacht toch ook wel enige jaren langer plezier ervan te hebben. Zoals gezegd zal de schade aan de keuken (uitgezette panelen en klemmende afwasmachine) wel door de verzekering gedekt zijn, maar daarmee heb ik geen andere of gerepareerde keukenboiler.

Klantenservice van Praxis heeft de klacht bij Plieger voorgelegd. Plieger geeft vervolgens tot grote ontevredenheid slechts aan de klacht 'niet ontvankelijk' te vinden en laat je dus leterlijk en figuurlijk in de kou staan. Vervolgens is Praxis zo coulant om 25 euro korting aan te bieden op de aanschaf van een nieuwe keukenboiler. Dat zal inderdaad een Daalderop worden met koperen ketel. Voor ons dus ook nóóit meer apparatuur van Plieger, al krijg ik hun toiletrolhouder gratis! Ze hebben gewoon schijt aan hun klanten!

eddyz
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2009 13:07

Re: Plieger

Ongelezen bericht door eddyz »

ook voor mij nooit meer een plieger, 2 maal een doorgeroeste ketel binnen 3 jaar.

ebbdegexte
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2009 21:48

Re: Plieger

Ongelezen bericht door ebbdegexte »

Mag ik jullie dan toch teleurstellen. Plieger verkoopt de Daalderop toestellen aan Praxis, Gamma en alle andere bouwmarkten. Dus in feitee heb je ze aan extra omzet geholpen.

ReinB
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2006 10:51

Re: Plieger

Ongelezen bericht door ReinB »

Bij de Karwei in Barneveld hebben wij 8 weken geleden een Plieger keukenboiler gekocht. Deze is nu al weer lek, zo blijkt bij montage van een nieuwe keuken. Een nieuwe boiler van het zelfde type is in de tussentijd 40 euro duurder geworden
Karwei stuurt ons voor de garantie door naar Plieger, die zal besluiten wat er gaat gebeuren. Geen geld terug dus, en maar afwachten wat Plieger beschikt.
Zeer slechte service van Karwei overigens.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Plieger

Ongelezen bericht door BBCS »

Geen geld terug dus, en maar afwachten wat Plieger beschikt.
Zeer slechte service van Karwei overigens.
Dat hoeven ze ook niet, het geld gelijk terug geven.

De verkopende partij moet eerst in de gelegenheid gesteld worden om het probleem op te lossen door middel van reparatie of vervanging.

En over de slechte service:

Dat is geen slechte service.
Dus als de verkopend partij niet gelijk het geld terug geeft is het gelijk slechte service?

Als ik het zo lees, ben je gewoon zeer veeleisend en heb je nogal veel zang op je noten.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Plieger

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Dat vind ik nogal meevallen. Direct bij het ophangen blijkt hij al stuk te zijn. Dat ding is nog nooit gebruikt en dus nieuw.
Ok, het is service, maar absoluut geen goede

wggebe
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2010 12:20

Re: Plieger

Ongelezen bericht door wggebe »

Ook bij mij lekkage bij de Plieger 10 close in boiler. De vloer lag helemaal blank van het water. Uit onderzoek bleek dat het water uit de boiler druppelde. Dus ik de boiler van de waterleiding ontkoppelen.
Ik toch was ik nieuwsgierig waar de lekkage in de boiler zit. Omdat ik verhalen las over doorgeroeste vaten ben ik ervan uitgegaan dat dat bij mij ook het geval zou zijn. Maar wat schetst mijn verbazing................vat is prima in orde, maar aan de onderzijde lichte roest (door de lekkage). Aan de onderzijde van het vat zit een grote moer. Ik hoorde hier het de lucht uit slissen (het water was nog warm). Dus de lekkage zit ter plaatse van deze moer. Ik de moer eraf gedraaid en ook de rubberen afdichting tussen de moer en het schroefdraad. Het euvel (de lekkage) is duidelijk..............het rubbertje is niet duurzaam en heeft het begeven waardoor het water in combinatie met waterdruk en opwarming van het water door het rubbertje druppelt.
Bar slecht dat hierop door de fabrikant is bezuinigd. Zou de afdichting van een duurzaam materiaal zijn geweest (een koper ringetje o.i.d.) dan had ik nog lang van de boiler kunnen genieten en had ik niet de hele zondag moeten opofferen om deze lekkage te verhelpen. Voor mij geen boiler meer van Plieger. En als de boilers allemaal met hetzelfde rubbertje zijn gemaakt dan helemaal geen boiler meer want dan is het wachten op ellende met alle schade gevolgen van dien. FF langer wachten op warm water omdat de ketel ver weg hangt is goedkoper dan deze ellende.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Plieger

Ongelezen bericht door plumber »

Close in boillers van Daalderop hebben een koperen ketel.
Ketel is een geheel zonder stop of wat dan ook.
Druk moet worden opgevangen door het aansluitventiel
wat erbij gekocht moet worden .Tevens veiligheid.

tomq
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2010 20:01

Re: Plieger

Ongelezen bericht door tomq »

Ook bij mij lekkage bij de Plieger 10 close in boiler. Gelukkig waren we thuis maar de keukenvloer stond al blank. Ik heb gelijk maar een nieuwe boiler gekocht. Op de
verpakking van de plieger boilers in de bouwmarkt stond nu dat de ketel van koper is (tenminste van de duurdere versie). Toch maar voor een daalderop gekozen hoewel ik daar ook geen goede ervaring mee heb, kapot verwarmingselement maar dit heb ik liever dan dat het huis blank komt te staan. Zijn er nog andere merken die beter zijn? Is het verstandig om de boiler af te sluiten als je op vakantie
gaat?

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Plieger

Ongelezen bericht door plumber »

Zou in elk geval wel de stekker eruit halen.
close in boiler van Daalderop zijn goed geen problemen rmee.
Wat de meesten niet weten, ze hebben ook een boiler
die je op de warmwaterleiding van een combieketel kan aansluiten.
Die boilers zijn 400w. dus gebruiken een stuk minder
als die van 2000w en het water is net zo heet.Voordeel is dat
je niet eerst een sloot koud water krijgt en als je meer tapt dan
10 ltr dan krijg je gewoon het warme water van de combiketel.
Hierbij nog een link van diverse boilers.

http://www.beslist.nl/products/main_san ... ?m_as_nm=1

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Plieger

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Die hotfill-boilers zorgen er wel voor, dat bij het tappen van kleine hoeveelheden de cv-ketel aanspringt (bij doorstroomtoestellen). Bij voorraadtoestellen speelt dit minder en heb je wel het voordeel van zeer korte wachttijd.

Daar staat tegenover dat de lagere electrische aansluitwaarde geen aanpassing van de groepenkast behoeft en dat de warmwatervoorraad onbeperkt is.

Ik heb een Quooker Combi+ Nordic Square, maar zou deze anderen niet aanraden; Tapwater wordt afgeknepen door de lange dunne leidingen en waterbesparende perlator, erg irritant, zeker wanneer je een 200 liter cv-zonnemoiler gewend bent.

De mengthermostaat werkt ook niet lekker, veel te veel temperatuursschommelingen (door de beperkte doorstroming).

Gesloten