En ook in de hoekjes komt en alles meepakt.newmikey schreef:Dat komt alleen omdat jij zelf je stekker in het oplaadpunt steekt!bosse bol schreef:Er is volgens mijn vrouw maar een goede robotstofzuiger
en dat is de Hansomatic.(ik heet namelijk Hans)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] robotstofzuiger groot oppervlak
Re: robotstofzuiger groot oppervlak
Te veel info..Jolijn schreef:En ook in de hoekjes komt en alles meepakt.newmikey schreef:Dat komt alleen omdat jij zelf je stekker in het oplaadpunt steekt!bosse bol schreef:Er is volgens mijn vrouw maar een goede robotstofzuiger
en dat is de Hansomatic.(ik heet namelijk Hans)
Moet je die dingen niet regelmatig schoonmaken? Ik heb op mijn gewone stofzuiger zo'n parketborstel zitten en daar moet je ook regelmatig de kattenharen uit verwijderen met de hand.L-Vosje schreef:Ik heb een roomba gehad en voor rond 500 euro heeft hij anderhalf jaar prima gefunctioneerd ( dagelijks 55 m2 )
Daarna was het gebeurd, eerst een aandrijf motortje stuk, had zich volgezogen met haren.
Onderdelen waren goed verkrijgbaar dus heb er zelf een nieuwe in gezet.
Nog geen maand later was er niets meer mee aan te vangen en heb ik het er maar bij gelaten.
Ik moet zeggen dat hij met de haren van mijn katten geen enkele moeite had om ze uit vloerbedekking te halen maar uiteindelijk is dat dus toch zijn ondergang geworden.
Anderhalf jaar vind ik als levensduur wat kort.
Ja, absoluut en bij de roomba is met name het voorwieltje lastig, daarnaast was het zo dat ik de huiskamer enigszins heb moeten aanpassen om de gang van de roomba te optimaliseren.( kasten bv 3 cm omhoog zodat de roomba er onder door kon )GJvdZ schreef:Moet je die dingen niet regelmatig schoonmaken? Ik heb op mijn gewone stofzuiger zo'n parketborstel zitten en daar moet je ook regelmatig de kattenharen uit verwijderen met de hand.L-Vosje schreef:Ik heb een roomba gehad en voor rond 500 euro heeft hij anderhalf jaar prima gefunctioneerd ( dagelijks 55 m2 )
Daarna was het gebeurd, eerst een aandrijf motortje stuk, had zich volgezogen met haren.
Nog geen maand later was er niets meer mee aan te vangen en heb ik het er maar bij gelaten.
Ik moet zeggen dat hij met de haren van mijn katten geen enkele moeite had om ze uit vloerbedekking te halen maar uiteindelijk is dat dus toch zijn ondergang geworden.
Kabels etc aan de kant.
Ik heb de roomba geheel open gehad en ik moet zeggen dat het een ongelofelijk stukje techniek is. Het ding zit bomvol met motortjes en sensoren en veel electronica maar tegelijkertijd maakt hem dat ook zwak.
De roomba is op zijn sterkst als hij dagelijks zijn rondje rijd en het viel ook bezoekers op dat de vloer altijd spic en span was.
In een huishouden met kinderen denk ik dat de roomba het moet afleggen omdat hetgeen hij van de vloer haalt klein moet zijn.( hagelslag bijvoorbeeld wel maar een stukje brood veegt hij niet op )
Nog twee opmerkingen.
1 Eigenlijk is de roomba meer een borstelmachine.
2 Voor de haren werd er een speciaal mes bij geleverd.
Je moet denk ik ook goed kijken waar je 'm voor gebruikt ( wil gebruiken ).L-Vosje schreef:Ja, absoluut en bij de roomba is met name het voorwieltje lastig, daarnaast was het zo dat ik de huiskamer enigszins heb moeten aanpassen om de gang van de roomba te optimaliseren.( kasten bv 3 cm omhoog zodat de roomba er onder door kon )GJvdZ schreef:Moet je die dingen niet regelmatig schoonmaken? Ik heb op mijn gewone stofzuiger zo'n parketborstel zitten en daar moet je ook regelmatig de kattenharen uit verwijderen met de hand.L-Vosje schreef:Ik heb een roomba gehad en voor rond 500 euro heeft hij anderhalf jaar prima gefunctioneerd ( dagelijks 55 m2 )
Kabels etc aan de kant.
Ik heb de roomba geheel open gehad en ik moet zeggen dat het een ongelofelijk stukje techniek is. Het ding zit bomvol met motortjes en sensoren en veel electronica maar tegelijkertijd maakt hem dat ook zwak.
De roomba is op zijn sterkst als hij dagelijks zijn rondje rijd en het viel ook bezoekers op dat de vloer altijd spic en span was.
In een huishouden met kinderen denk ik dat de roomba het moet afleggen omdat hetgeen hij van de vloer haalt klein moet zijn.( hagelslag bijvoorbeeld wel maar een stukje brood veegt hij niet op )
Nog twee opmerkingen.
1 Eigenlijk is de roomba meer een borstelmachine.
2 Voor de haren werd er een speciaal mes bij geleverd.
Als volwaardige vervanger van een stofzuiger ( zodat je deze niet meer hoeft te kopen ) en waarbij je plastic, schroeven en brood enz. denkt op te zuigen is het natuurlijk een illusie dat zo'n robotzuiger dit kan.. Daarvoor is het vermogen gewoon veel te klein..
Wij hebben hier een enorm donkere vloer ( bijna zwart ) waarop je dus alle stof meteen ziet liggen.. Na elke dag zie je dus een laagje stof op de vloer ( zeker als de zon erin staat ). Om nu elke avond het hele huis te stofzuigen is me veel te veel van het goede..
Daarvoor hebben wij dus die robotzuiger.. Die pakt elke dag het stof en kleine vuil mee en zorgt ervoor dat de vloer er goed uit blijft zien, elke dag...
Voor het zwaardere werk gaan we eens in de week ( of 2 weken ) met de 'normale' stofzuiger door het huis en wordt de vloer ook meteen gedweild..
Kwestie van juiste verwachtingen hebben dus..
Voor normaal stofzuigwerk werkt een Roomba prima. Maar net als bij gewoon stofzuigen, moet je wel eerst de grotere dingen van de vloer afhalen. En een beetje opruimen voordat je gaat zuigen. Als je bv. papieren zakdoekjes laat liggen, dan vindt een Roomba dat niet fijn. En als je kinderen overal lego laten rondslingeren, dan word je daar bij gewoon stofzuigen ook niet blij van.
Hij komt bij ons wel goed tussen stoel- en tafelpoten, dat is dus geen probleem. Dus geen gedoe met stoelen verplaatsen of zo. Maar als je poten dichter op elkaar staan dan de breedte van de Roomba, dan lukt dat natuurlijk niet. En hij komt ook niet onder de bank als daar minder dan 9 cm (volgens mij...) ruimte tussen is. Maar volgens mij kom je daar met een gewone stofzuiger ook niet echt onder. Drempels neemt hij trouwens wel goed, dat valt mij mee. En kleden maakt hij ook beter schoon dan een gewone stofzuiger, omdat hij meer het vuil eruit borstelt ipv zuigt. Borstelen werkt blijkbaar beter bij kleden.
Het probleem met haren die in de motor zouden worden gezogen zie ik niet echt zo snel gebeuren, omdat mijn Roomba hepa-filters heeft, waar dat niet echt doorheen zal komen.
Hij komt bij ons wel goed tussen stoel- en tafelpoten, dat is dus geen probleem. Dus geen gedoe met stoelen verplaatsen of zo. Maar als je poten dichter op elkaar staan dan de breedte van de Roomba, dan lukt dat natuurlijk niet. En hij komt ook niet onder de bank als daar minder dan 9 cm (volgens mij...) ruimte tussen is. Maar volgens mij kom je daar met een gewone stofzuiger ook niet echt onder. Drempels neemt hij trouwens wel goed, dat valt mij mee. En kleden maakt hij ook beter schoon dan een gewone stofzuiger, omdat hij meer het vuil eruit borstelt ipv zuigt. Borstelen werkt blijkbaar beter bij kleden.
Het probleem met haren die in de motor zouden worden gezogen zie ik niet echt zo snel gebeuren, omdat mijn Roomba hepa-filters heeft, waar dat niet echt doorheen zal komen.
Aan de onderkant van de roomba is bij het scharnier waar het borstelgedeelte aan vast zit sprake van een zeer nauwe sleuf, dat was bij mij de plek waar heel stiekem vele haren door naar binnen verdwenen.kweenie schreef: Het probleem met haren die in de motor zouden worden gezogen zie ik niet echt zo snel gebeuren, omdat mijn Roomba hepa-filters heeft, waar dat niet echt doorheen zal komen.
Mischien een tip om die plek eens goed te bekijken.
Wellicht is dit een aardige (Duitse) website met informatie over allerlei merken en typen robotstofzuigers: http://saugrobot.de/saugroboter-testueberblick.phpleoniew87 schreef:Heeft iemand een idee voor welke robotstofzuiger dit wel goed zou werken? En heeft iemand hier ook ervaring mee?
-
Beste
Ik heb al 9 jaar een robotstofzuiger koste toen 1500 euro ., nu sinds een paar weken heb ik de zelfde gekocht kost nu euro 800 we kunnen niet zonder zeker met een hond.
Deze zuiger werkt goed onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn bestel ik via internet
we willen hem voor geen goud missen .
Ander robots is maar speelgoed
het type RC 3000 van Kachner
Ik heb al 9 jaar een robotstofzuiger koste toen 1500 euro ., nu sinds een paar weken heb ik de zelfde gekocht kost nu euro 800 we kunnen niet zonder zeker met een hond.
Deze zuiger werkt goed onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn bestel ik via internet
we willen hem voor geen goud missen .
Ander robots is maar speelgoed
het type RC 3000 van Kachner
Dan ben je kennelijk een spekkoper, staan bij Overtoom voor bijna €1500,00!!
Ik wilde ook graag aan de stofzuigrobot en ben begonnen met een goedkope, Chinese groupon robot. Was mooi om uit te proberen en om de nadelen te zien zoals die ook aanwezig zijn met de gemiddelde roomba. Oftewel geen slim navigatie systeem, continu overal tegenaan botsend en snel vastlopende borstel en wieletjes.
Na een paar dagen non stop fora en reviews nalezen uiteindelijk een relatief onbekende robot gevonden die onbetwist de allerbeste zuigrobot was volgens meerdere mensen die (voornamelijk in de VS) alle robotten hadden geprobeerd (vaak om reviews te geven). De Neato robot heeft een aantal cruciale dingen net wat anders dan andere robotten. Er zitten een laser scanner bovenop die een horizontale scan rondom maakt om te kijken hoe de omgeving er letterlijk uitziet. Dus geen camera die naar boven kijkt (samsung) en dus de weg kwijtraakt onder tafels en nog steeds botst tegen tafelpoten etc. De Neato weet precies waar de tafelpoten en muur randen zijn en gaat zonder botsen exact netjes langs de randen. Om de zoveel tijd draait hij een rondje om een scan te maken om te kijken waar hij is en of er nieuwe ruimtes zijn die hij straks nog moet afgaan. Daarna maakt hij systematisch en efficient de huidige ruimte af, waarna hij de eerder ontdekte ruimte ingaat, scant en systematisch schoonzuigt. Als hij geen nieuwe ruimtes verder ziet weet hij precies waar hij vandaan kwam, de zuiger gaat uit en hij rijdt zo in 1 keer terug naar het laadpunt. Bediening is uitermate simpel en display gestuurd. Hij zuigt een heel stuk harder dan de gemiddelde roomba en maakt dan ook het geluid van een straalmotor met opstarten, stil is hij dus niet. Maar ideaal om hem het werk te laten doen als je uit huis gaat dus. Er zit geen conventionele borstel onder maar eentje met meerdere rubber-achtige strips die ideaal zijn voor haren en zand opvegen en ook veel minder snel ergens in vastlopen. De wielen lijken off road te kunnen, ze hebben een zeer grote uitgaande vering en de robot kent meerdere slimme technieken om zelf uit vastlopers te komen (wat niet 100% van de tijd lukt, maar stukken betere dan de geteste modellen van de uitzending van net). Zelfs de lader is erg slim, namelijk zeer simpel, in elkaar gezet. Je kan heel makkelijk bijvoorbeeld de stekker uit de ene of de andere kant laten komen en er zitten verder geen complexe dingen in (zoals een zender) omdat de robot zelf weet waar hij staat en hij met de scan het apparaat zelf kan herkennen. Hij heeft zelf ook sensors om te voorkomen dat hij de trap af rijdt en er zit een simpele strip bij die je in ruimtes kan neerleggen die voorkomen dat de Neato daar voorbij rijdt (heel dun, maar wordt automatisch herkend), dus geen unit met batterijen of stroom nodig.
Hier de website: http://www.neatorobotics.com
In Nederland niet heel bekend nog, maar al bij een paar shops te koop (wellicht nog meer):
http://www.snelwebshop.nl/neato
http://www.robotstofzuigerstore.nl/merk ... neato.html
Ik heb hem nu iets van een jaar en vind hem werkelijk briljant. Zoals bij alle robots moet je je kamer wel een beetje klaarmaken, dus oppassen met losliggende kattenspeeltjes en snoeren. Maar hij loopt bijna nooit vast en staat dus ook dan altijd netjes weer in het dock als ik thuis kom met een volle bak kattenhaar en stof. Onderhoud aan de borstel is vrijwel nooit nodig, enkel bakkie legen en filter af en toe schoonmaken. Wat mij betreft een aanrader en zijn geld (rond de 500 euro) zeker waard.
Na een paar dagen non stop fora en reviews nalezen uiteindelijk een relatief onbekende robot gevonden die onbetwist de allerbeste zuigrobot was volgens meerdere mensen die (voornamelijk in de VS) alle robotten hadden geprobeerd (vaak om reviews te geven). De Neato robot heeft een aantal cruciale dingen net wat anders dan andere robotten. Er zitten een laser scanner bovenop die een horizontale scan rondom maakt om te kijken hoe de omgeving er letterlijk uitziet. Dus geen camera die naar boven kijkt (samsung) en dus de weg kwijtraakt onder tafels en nog steeds botst tegen tafelpoten etc. De Neato weet precies waar de tafelpoten en muur randen zijn en gaat zonder botsen exact netjes langs de randen. Om de zoveel tijd draait hij een rondje om een scan te maken om te kijken waar hij is en of er nieuwe ruimtes zijn die hij straks nog moet afgaan. Daarna maakt hij systematisch en efficient de huidige ruimte af, waarna hij de eerder ontdekte ruimte ingaat, scant en systematisch schoonzuigt. Als hij geen nieuwe ruimtes verder ziet weet hij precies waar hij vandaan kwam, de zuiger gaat uit en hij rijdt zo in 1 keer terug naar het laadpunt. Bediening is uitermate simpel en display gestuurd. Hij zuigt een heel stuk harder dan de gemiddelde roomba en maakt dan ook het geluid van een straalmotor met opstarten, stil is hij dus niet. Maar ideaal om hem het werk te laten doen als je uit huis gaat dus. Er zit geen conventionele borstel onder maar eentje met meerdere rubber-achtige strips die ideaal zijn voor haren en zand opvegen en ook veel minder snel ergens in vastlopen. De wielen lijken off road te kunnen, ze hebben een zeer grote uitgaande vering en de robot kent meerdere slimme technieken om zelf uit vastlopers te komen (wat niet 100% van de tijd lukt, maar stukken betere dan de geteste modellen van de uitzending van net). Zelfs de lader is erg slim, namelijk zeer simpel, in elkaar gezet. Je kan heel makkelijk bijvoorbeeld de stekker uit de ene of de andere kant laten komen en er zitten verder geen complexe dingen in (zoals een zender) omdat de robot zelf weet waar hij staat en hij met de scan het apparaat zelf kan herkennen. Hij heeft zelf ook sensors om te voorkomen dat hij de trap af rijdt en er zit een simpele strip bij die je in ruimtes kan neerleggen die voorkomen dat de Neato daar voorbij rijdt (heel dun, maar wordt automatisch herkend), dus geen unit met batterijen of stroom nodig.
Hier de website: http://www.neatorobotics.com
In Nederland niet heel bekend nog, maar al bij een paar shops te koop (wellicht nog meer):
http://www.snelwebshop.nl/neato
http://www.robotstofzuigerstore.nl/merk ... neato.html
Ik heb hem nu iets van een jaar en vind hem werkelijk briljant. Zoals bij alle robots moet je je kamer wel een beetje klaarmaken, dus oppassen met losliggende kattenspeeltjes en snoeren. Maar hij loopt bijna nooit vast en staat dus ook dan altijd netjes weer in het dock als ik thuis kom met een volle bak kattenhaar en stof. Onderhoud aan de borstel is vrijwel nooit nodig, enkel bakkie legen en filter af en toe schoonmaken. Wat mij betreft een aanrader en zijn geld (rond de 500 euro) zeker waard.
Dat, en de prijs, klinkt me als (keiharde ) muziek in de oren. Hoop niet dat u er werkt en reclame maakt? Tja, de veelgehoorde opmerking als je iets de hemel in prijst.
Neem vooral niets van mij aan zonder zelf extra onderzoek te doen. Amazon.com bijvoorbeeld heeft al 55 reviews en je kunt ook meerdere Amerikaanse fora met ervaringen vinden, youtube geeft ook plenty hits. Ik heb geen aandelen en geen belang. Ben piloot, geen verkoper (behalve dan van goede service en veilige landingen). Ben inderdaad wel enthousiast over dit apparaat en de techniek er in, stukken anders (en naar mijn mening beter) dan alle andere robots die ik onderzocht heb.tenormin schreef:Dat, en de prijs, klinkt me als (keiharde ) muziek in de oren. Hoop niet dat u er werkt en reclame maakt? Tja, de veelgehoorde opmerking als je iets de hemel in prijst.
Nee, ik meende het (had als eerste post mijn grootste miskoop - goedkoop is duurkoop) na de site gelezen te hebben. Ben al lang op zoek, maar huiverig geworden en om €1500,00 te gaan betalen is iets teveel. Wat u beschrijft komt meer richting mijn "knip"; ga dus verder op onderzoek uit. Toch fijn dat u tijdens het vliegen weet wat er door uw huis "vliegt"
Nog zo'n mooi stukje techniek is dat als hij ziet dat bijna leeg is, hij naar de lader terug gaat en na het laden weer terug gaat naar de plek waar hij bezig was om het karwei af te maken. Dus zelfs voor echt grote ruimtes ideaal. Je kan hem programmeren om op bepaalde tijden te gaan zuigen, maar ik gebruik meestal de ene grote rode knop die erop zit om hem op te starten wanneer ik wil. Het straalmotor geluid met opstarten blijft indrukwekkend, ook wat hij opzuigt van een oppervlakte die ik zelf voor schoon had aangezien. Geen idee hoe ze dat precies doen, maar het werkt.
De Kärcher had ik ook naar gekeken, maar die prijs was gewoon bizar (zelfs 800 euro vind ik nog veel, zeker voor een apparaat dat verder nooit een update heeft gehad). En zoveel beter dan de goedkopere was hij ook niet. De Neato was voor mij ook een welkome surprise toen ik hem eenmaal in fora tegenkwam.
De Kärcher had ik ook naar gekeken, maar die prijs was gewoon bizar (zelfs 800 euro vind ik nog veel, zeker voor een apparaat dat verder nooit een update heeft gehad). En zoveel beter dan de goedkopere was hij ook niet. De Neato was voor mij ook een welkome surprise toen ik hem eenmaal in fora tegenkwam.