LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Roestende Indesit koelkast
-
Roestende Indesit koelkast
In juli 2006 kochten we een Indesit koelkast bij de Media Markt in Maastricht.
Kostprijs € 366
In mei 2009 ontdekken we dat een gelakte afdekstrip aan de voorzijde, welke zit tussen het hoofdframe en de deur van het koelgedeelte, aardig begint te roesten.
Na melding en bemiddeling van Media Markt Maastricht, komt uiteindelijk een monteur van Indesit kijken.
Hij verwijdert de groenteladen en de onderste glazen plaat.
Hij neemt een kleine schroevendraaier en prikt het onderste afvoergaatje door.
Zo te zien blijkt dit gaatje niet (voldoende) doorgestanst te zijn, waardoor condenswater uit het onderste gedeelte niet uit de koelkast afloopt.
Er wordt aangeboden voor € 200 een nieuwe koelkast te leveren. Zelf af te halen bij MM Maastricht.
Volgens de argumentering van Indes(h)it, moet de klant vroeger een monteur waarschuwen bij zulk soort problemen.
Alsof de klant doorlopend moet onderzoeken waar eventueel water vandaan komt in de koelkast? Iets afkoelen levert altijd vocht op.
Vocht op slecht beschermd ijzer levert roest op.
Vandaar dat men op zulke plaatsen of roestvast staal of kunststof inzet.
Indien ik in ga op het aanbod, voor € 200 een nieuwe koelkast, betaal ik als consument hun volledige produktie- en logistiek trajekt !
Met andere woorden: de consument betaalt volledig voor de productiefout van de producent. De producent ontloopt hiermee zijn verantwoordelijkheid een veilig produkt in de voedselketen te leveren !
Voor mij dus: nooit meer Indes(h)it en aanverwante merken !
Roest + voedsel = aanslag op de gezondheid !
Kostprijs € 366
In mei 2009 ontdekken we dat een gelakte afdekstrip aan de voorzijde, welke zit tussen het hoofdframe en de deur van het koelgedeelte, aardig begint te roesten.
Na melding en bemiddeling van Media Markt Maastricht, komt uiteindelijk een monteur van Indesit kijken.
Hij verwijdert de groenteladen en de onderste glazen plaat.
Hij neemt een kleine schroevendraaier en prikt het onderste afvoergaatje door.
Zo te zien blijkt dit gaatje niet (voldoende) doorgestanst te zijn, waardoor condenswater uit het onderste gedeelte niet uit de koelkast afloopt.
Er wordt aangeboden voor € 200 een nieuwe koelkast te leveren. Zelf af te halen bij MM Maastricht.
Volgens de argumentering van Indes(h)it, moet de klant vroeger een monteur waarschuwen bij zulk soort problemen.
Alsof de klant doorlopend moet onderzoeken waar eventueel water vandaan komt in de koelkast? Iets afkoelen levert altijd vocht op.
Vocht op slecht beschermd ijzer levert roest op.
Vandaar dat men op zulke plaatsen of roestvast staal of kunststof inzet.
Indien ik in ga op het aanbod, voor € 200 een nieuwe koelkast, betaal ik als consument hun volledige produktie- en logistiek trajekt !
Met andere woorden: de consument betaalt volledig voor de productiefout van de producent. De producent ontloopt hiermee zijn verantwoordelijkheid een veilig produkt in de voedselketen te leveren !
Voor mij dus: nooit meer Indes(h)it en aanverwante merken !
Roest + voedsel = aanslag op de gezondheid !
- Bijlagen
-
- Image00002.jpg (67.39 KiB) 4907 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: Roestende Indesit koelkast
Ik vind de aangedragen oplosing zeer netjes, en uw laatste opmerking slaat kant nog wal.
Dag maurice8888.
De economische levensduur van deze koelkast in deze prijsklasse ligt zo rond de 8 jaar. Daarvan heb jij er 3 opgesnoept en het resterende deel valt ten laste van de VERKOPER. De verkoper moet dan bij een vervangende en gelijkwaardige koelkast 5/8 deel bijdragen en de koper 3/8 deel. Dan kom je op een bijdragte van maximaal 150 euro.
Pedro
De economische levensduur van deze koelkast in deze prijsklasse ligt zo rond de 8 jaar. Daarvan heb jij er 3 opgesnoept en het resterende deel valt ten laste van de VERKOPER. De verkoper moet dan bij een vervangende en gelijkwaardige koelkast 5/8 deel bijdragen en de koper 3/8 deel. Dan kom je op een bijdragte van maximaal 150 euro.
Pedro
Nieuwprijs van de koelkast was 366 euro.
De economische levensduur is 8 jaar. Per jaar dus 12,5 % afschrijving.
De koelkast is 3 jaar oud. Afschrijving 37,5 %
Redelijker wijze zou je dus 137,25 voor de nieuwe koelkast moeten betalen, 200 betalen is wat aan de hoge kant.
De economische levensduur is 8 jaar. Per jaar dus 12,5 % afschrijving.
De koelkast is 3 jaar oud. Afschrijving 37,5 %
Redelijker wijze zou je dus 137,25 voor de nieuwe koelkast moeten betalen, 200 betalen is wat aan de hoge kant.
-
Ik neem aan dat de opmerking bovenstaande zin betrof?Gurbe schreef:Ik vind de aangedragen oplosing zeer netjes, en uw laatste opmerking slaat kant nog wal.
In vrijwel de hele produktieketen van voedesl wordt RVS (=roestvrij staal) ingezet, juist om schadelijke invloeden van vervuilingen, bijvoorbeeld roest, van het voedse weg te houden.
U geniet uw eten toch ook niet met een geroeste vork of lepel ??
Je had toch niet verwacht dat een koelkast in deze prijsklasse (en dan met name een B-merk zoals Indesit) van RVS is gemaakt?maurice_8888 schreef:Ik neem aan dat de opmerking bovenstaande zin betrof?Gurbe schreef:Ik vind de aangedragen oplosing zeer netjes, en uw laatste opmerking slaat kant nog wal.
In vrijwel de hele produktieketen van voedesl wordt RVS (=roestvrij staal) ingezet, juist om schadelijke invloeden van vervuilingen, bijvoorbeeld roest, van het voedse weg te houden.
U geniet uw eten toch ook niet met een geroeste vork of lepel ??
Daarnaast komt het geroeste onderdeel niet in aanraking met levensmiddelen, dus waarom zou het van RVS moeten zijn?
In elke gebruiksaanwijzing van koelkasten wordt vermeld dat je af en toe moet controleren of het gaatje niet verstopt zit,bij mij zit er zelfs een speciaal tooltje bij om het gaatje schoon te houden. Tip omdat regelmatig te gaan controleren bij je nieuwe koelkast. Altijd even in de handleiding bij de onderhoud kijken. De aanbieding die ze doen is niet slecht want de schade is eigenlijk ontstaan door het niet uitvoeren van periodiek onderhoud uwerzijds
gr Henk
gr Henk
Als je zeker wil zijn dat de koelkast niet roest moet je dus een rvs koelkast kopen, die natuurlijk een heel stuk duurder is.
Gezien de plek en hoeveelheid roest is de kreet"een aanslag op de gezondheid" wel zeer zwaar overtrokken
Als u nooit meer een Indesit of aanverwante merken(wat u daar ook onder verstaat???)wil hebben, zult u dus de knip een flink stuk verder open moeten doen, en welicht een rvs koelkast moeten kopen.(en ook bij zo'n koelkast moet je het afwaterings gaatje open houden).
Gezien de plek en hoeveelheid roest is de kreet"een aanslag op de gezondheid" wel zeer zwaar overtrokken
Als u nooit meer een Indesit of aanverwante merken(wat u daar ook onder verstaat???)wil hebben, zult u dus de knip een flink stuk verder open moeten doen, en welicht een rvs koelkast moeten kopen.(en ook bij zo'n koelkast moet je het afwaterings gaatje open houden).
dacht je nu echt dat je een complete rvs koelkast had?
Gewoon een misgedachte.Bovendien houd er eens een
magneet tegen aan wedden dat hij blijft plakken.
Echt rvs is niet magnetisch.
Gewoon een misgedachte.Bovendien houd er eens een
magneet tegen aan wedden dat hij blijft plakken.
Echt rvs is niet magnetisch.
Ik wil hier toch graag op reageren, ook ik heb een indesit koelkast en een overleden wasmachine van hun!
Beiden krap drie jaar oud!
Als er lek water weglekt door het gestelde probleem doordat het gaatje achter in de koelkast verstopt zit, komt het onder aan de koelkast eruit, zie je echt wel terug op de vloer!
Mijn koelkast roest als een gek en de mijne was toch iets duurder, de rubbers zijn ook al overleden, helaas!
En om nou op een coulance regeling in te gaan, ik denk het niet!
Indeshit heeft heeft een leuke slogan, you play, we work!
Ik heb mijn koelkast over gespoten, zag niet uit en nee, ik loop niet met water te gooien!
Alles breekt af in dat ding, is gewoon flut kwaliteit!
Indesit gaf mij te kennen, dat de levensduur van de prijs van het product afhangt, dus tussen € 300 en 400, 5 jaar, boven de 400 en tussen de 600, jaar, daarna 8 jaar, enz enz, enz!
Mag je wel even een hele dure monteur langs laten komen om te zeggen wat je al wist, dit is niet goed hé?
Beiden krap drie jaar oud!
Als er lek water weglekt door het gestelde probleem doordat het gaatje achter in de koelkast verstopt zit, komt het onder aan de koelkast eruit, zie je echt wel terug op de vloer!
Mijn koelkast roest als een gek en de mijne was toch iets duurder, de rubbers zijn ook al overleden, helaas!
En om nou op een coulance regeling in te gaan, ik denk het niet!
Indeshit heeft heeft een leuke slogan, you play, we work!
Ik heb mijn koelkast over gespoten, zag niet uit en nee, ik loop niet met water te gooien!
Alles breekt af in dat ding, is gewoon flut kwaliteit!
Indesit gaf mij te kennen, dat de levensduur van de prijs van het product afhangt, dus tussen € 300 en 400, 5 jaar, boven de 400 en tussen de 600, jaar, daarna 8 jaar, enz enz, enz!
Mag je wel even een hele dure monteur langs laten komen om te zeggen wat je al wist, dit is niet goed hé?
Ik begrijp niet dat er nog winkels zijn die dit snel bij huisvuil merk durven te verkopen...
De RVS koelkast is meestal een RVS frontje voor het uiterlijk.....
Dus erg veel gewoon staal.
Als je het per jaar omrekende is een Samsung of Bosch goedkoper, zelfs Miele of Liebherr zijn dan voordeliger!
Dus of je deze aanbieding moet nemen en over 3 jaar hetzelfde probleem?
Een roestoplosmiddel uit autoshop werkt beter, met kwastje over de roest en er komt een taaie roestwerende zwarte laag die je later kunt glas schuren en wit verven.
dat is gezien de kwaliteit (eigenlijk het onbreken van...) de goedkoopste en beste oplossing.
De RVS koelkast is meestal een RVS frontje voor het uiterlijk.....
Dus erg veel gewoon staal.
Als je het per jaar omrekende is een Samsung of Bosch goedkoper, zelfs Miele of Liebherr zijn dan voordeliger!
Dus of je deze aanbieding moet nemen en over 3 jaar hetzelfde probleem?
Een roestoplosmiddel uit autoshop werkt beter, met kwastje over de roest en er komt een taaie roestwerende zwarte laag die je later kunt glas schuren en wit verven.
dat is gezien de kwaliteit (eigenlijk het onbreken van...) de goedkoopste en beste oplossing.