LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samenstelling van de inhoud van Senseo-koffiepads
Samenstelling van de inhoud van Senseo-koffiepads
Als de navulbare pads (met echte koffie) geen lekkere en te slappe koffie produceren en de kant-en-klare Senseo-pads erg verschillende resultaten opleveren, dan vraag ik mij af wat de samenstelling van de inhoud van de verschillende merken en smaken kant-en-klare Senseo-pads is.
Zitten er in de Senseo-pads echte koffie, smaakstoffen met koffie, koffie met smaakstoffen of alleen smaakstoffen?
GSM-IT
Zitten er in de Senseo-pads echte koffie, smaakstoffen met koffie, koffie met smaakstoffen of alleen smaakstoffen?
GSM-IT
Re: Samenstelling van de inhoud van Senseo-koffiepads
[/b]ik heb de navulbare van eco pads gekocht maar wat er op staat is makelijker gedaan wat er op de verpakking staat maar dat is niet zo want ten eerste zijn ze moeilijk open te krijgen en ten tweede blijft er altijd water in staan als de koffie klaar is en san moet je het leeg gooien en zit alles onder de koffie en ten derde je krijgt de koffie pad heel slcht uit het apparaat en ten vierde de drap gaat er heel slecht uit [/url]
[/b]ik heb de navulbare van eco pads gekocht maar wat er op staat is makelijker gedaan wat er op de verpakking staat maar dat is niet zo want ten eerste zijn ze moeilijk open te krijgen en ten tweede blijft er altijd water in staan als de koffie klaar is en dan moet je het leeg gooien en zit alles onder de koffie en ten derde je krijgt de koffie pad heel slecht uit het apparaat en ten vierde de drap gaat er heel slecht uit [/url]
Toch wel met grote zekerheid zit er gewone koffie in de pads. Het probleem zit in de filters.
De reden van de vaak smakeloze koffie is mij bekend en ook de oorzaak daarvan. Ook gebruik ik reeds twee jaar een alternatief welke wel goed werkt. Mij ontbreekt echter het geld en de kontakten om dit alternatief op de markt te brengen.
De reden van de vaak smakeloze koffie is mij bekend en ook de oorzaak daarvan. Ook gebruik ik reeds twee jaar een alternatief welke wel goed werkt. Mij ontbreekt echter het geld en de kontakten om dit alternatief op de markt te brengen.
Rudy, interesse, mail mij even
Groet Erik
Groet Erik
De Koffie in de officiele standaard Senseo Pads(vanDE) is zonder enige toevoeging. De smaak en de crema-laag worden verkregen door een combinatie van div. soorten koffie en een speciale maling. Met gewone koffie kan dit nooit worden bereikt.
Voor elke vorm van koffiezetten dient men de juiste maling te gebruiken. In b.v. een Snelfilter-Koffiezetapparaat moet ook de juiste snelfiltermaling gedaan worden voor een goed resultaat.
Voor elke vorm van koffiezetten dient men de juiste maling te gebruiken. In b.v. een Snelfilter-Koffiezetapparaat moet ook de juiste snelfiltermaling gedaan worden voor een goed resultaat.
Beste Rob,
Het verkrijgen van de cremalaag heeft niets met de koffie te maken maar meer met de wervelkamer onder de padhouder. Ik gebruik al jaren losse koffie in mijn Senseo (zonder aparte filterhouder!!). Oh ja, en zonder een verstopt apparaat.
Ik kom binnenkort terug op dit topic.
Het verkrijgen van de cremalaag heeft niets met de koffie te maken maar meer met de wervelkamer onder de padhouder. Ik gebruik al jaren losse koffie in mijn Senseo (zonder aparte filterhouder!!). Oh ja, en zonder een verstopt apparaat.
Ik kom binnenkort terug op dit topic.
Beste Rbrouwer,
Je hebt gelijk wat betreft de vorming van de cremalaag. Maar om de koffie inde wervelkamer te krijgen zal deze wel van een goede samenstelling(lees maling) moeten zijn. Veel problemen met de Senseo-apparaat worden veroorzaakt door verkeer gebruik. Zo zal de padhouder zeer goed onderhouden moeten worden, om de doorstroming te garanderen.Maar ook het gebruik van de pads vergt de nodige aandacht. Zo moet men altijd even kijken of de koffie wel gelijkmatig verdeeld is over de hele pad. Door vervoer etc. wil de koffie wel eens naar 1 kant gaan. Hoe gebruik jij de losse koffie in het apparaat?? Ik neem aan dat je geen losse koffie in de padhouder gooit
Je hebt gelijk wat betreft de vorming van de cremalaag. Maar om de koffie inde wervelkamer te krijgen zal deze wel van een goede samenstelling(lees maling) moeten zijn. Veel problemen met de Senseo-apparaat worden veroorzaakt door verkeer gebruik. Zo zal de padhouder zeer goed onderhouden moeten worden, om de doorstroming te garanderen.Maar ook het gebruik van de pads vergt de nodige aandacht. Zo moet men altijd even kijken of de koffie wel gelijkmatig verdeeld is over de hele pad. Door vervoer etc. wil de koffie wel eens naar 1 kant gaan. Hoe gebruik jij de losse koffie in het apparaat?? Ik neem aan dat je geen losse koffie in de padhouder gooit
Ja Rob,
Ik gooi losse koffie in de padhouder. Welliswaar heb ik enige modificaties aangebracht, maar het werkt naar tevredenheid en zonder dat de machine ook maar 1 keer is vastgelopen.
En ik weet wat dat voor een probleem is, want natuurlijk heb ik ook andere dingen geprobeerd.
Maar binnen 1 uur na mijn posting had ik reeds 2 mails van mensen of bedrijven die mogelijk verder willen met mijn idee.
Ik kende de problemen vanuit Duitsland, want daar waren de pads 3 keer zo duur als hier in NL.
Mijn koffie smaakt goed, en je hoeft maar 7 gram te gebruiken. Dus evenveel als in de normale pads. Het herladen voor een nieuw kopje duurt ongeveer 6 sec. Tevens kunnen er in mijn gemodificeerde Senseo zonder het verwijderen van de modificaties, ook gewone pads gebruikt worden.
Ik heb slechts 1 probleem, en dat is dat deze modificaties niet door iemand met twee linkerhanden gedaan kan worden. Voor de oplossing van dit probleem ga ik dus nu zoeken in samenwerking met derden.
In het ergste geval moeten er anders een paar wezenlijke onderdelen vervangen worden en dat kost natuurlijk meer om te fabriceren dan de ekstra losse onderdelen.
Dus zoals reeds gezegt op dit forum, later meer hierover.
Ik gooi losse koffie in de padhouder. Welliswaar heb ik enige modificaties aangebracht, maar het werkt naar tevredenheid en zonder dat de machine ook maar 1 keer is vastgelopen.
En ik weet wat dat voor een probleem is, want natuurlijk heb ik ook andere dingen geprobeerd.
Maar binnen 1 uur na mijn posting had ik reeds 2 mails van mensen of bedrijven die mogelijk verder willen met mijn idee.
Ik kende de problemen vanuit Duitsland, want daar waren de pads 3 keer zo duur als hier in NL.
Mijn koffie smaakt goed, en je hoeft maar 7 gram te gebruiken. Dus evenveel als in de normale pads. Het herladen voor een nieuw kopje duurt ongeveer 6 sec. Tevens kunnen er in mijn gemodificeerde Senseo zonder het verwijderen van de modificaties, ook gewone pads gebruikt worden.
Ik heb slechts 1 probleem, en dat is dat deze modificaties niet door iemand met twee linkerhanden gedaan kan worden. Voor de oplossing van dit probleem ga ik dus nu zoeken in samenwerking met derden.
In het ergste geval moeten er anders een paar wezenlijke onderdelen vervangen worden en dat kost natuurlijk meer om te fabriceren dan de ekstra losse onderdelen.
Dus zoals reeds gezegt op dit forum, later meer hierover.
De crema laag kan bij Goede apparaten met hoge temparaturen idd gewoon met koffie bereikt worden.
Echter de pad die bezitten eiwitten, waarom?
Simpel de senseo kan niet genoeg verhitten
Echter de pad die bezitten eiwitten, waarom?
Simpel de senseo kan niet genoeg verhitten
Verwijder de stekker uit het stopcontact, het waterseservoir en daarna het tuitje acherop door die een halve slag te draaien. Zet een keukenmes in de gleuf boven het tuitje en buig de achterwand voorzichtig naar buiten en houdt de wand onder spanning. Met een tweede mes steek je van boven naar beneden in de gleuven aan de zijkant en beweeg het mes zo dat je van binnenuit de buitenste rand naar buiten drukt. Als je dat bij alle 4 gleuven gedaan hebt trek je voorzichtig de wand naar achteren eruit. Knip de tyrap van de slang die de deksel ingaat eraf en verwijder de slang. Doe dit boven de afwasbak want er komt koffiewater uit. Het vacuum is weg en de klep gaat open. Monteer de slang en zet deze weer vast met een tyrap, monteer de achterwand en het tuitje en klaar ben je. Hooguit 10 minuten werk en GRATIS! De kleine tyraps kan je soms vinden in de €2,50-bak bij pompstations, Action of Blokker winkels