SaniWeb weigert meerkosten te betalen na fout geleverd product

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
xflorisx
Berichten: 391
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: SaniWeb weigert meerkosten te betalen na fout geleverd product

Ongelezen bericht door xflorisx »

Ik zou graag weten van TS wat er mis was aan de douchewand. Het maakt nogal wat uit wat er mis was en waarom de installateur dit toch probeerde te plaatsen. Sommige dingen liggen zo voor de hand dat een beetje installateur er echt niet aan begint. Instinkers zijn er ook. Dan heb ik het bijvoorbeeld over de linkse of rechtse uitvoering.
Ik ben geen jurist, maar het maakt nogal wat uit als je er toch een zaak van maakt.

16again
Berichten: 16184
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: SaniWeb weigert meerkosten te betalen na fout geleverd product

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
17 aug 2021 13:45
SaniWeb.nl heeft steken laten vallen en een aantal hier schuiven die zwarte piet door naar TS. TS heeft geen verantwoordelijk om te onderzoeken of het juiste product is geleberd, terwijl SaniWeb.nl wel de verantwoordelijkheid heeft om her juiste product te leveren.
En wat is de reikwijdte van die verantwoordelijkheid?
Klip en klaar dat Saniweb alsnog juiste product moet leveren.
Maar TS was zelf verantwoordelijk voor beschikbaarheid van materialen bij inschakelen aannemer, en heeft nagelaten dat te checken.

alfatrion
Berichten: 21950
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: SaniWeb weigert meerkosten te betalen na fout geleverd product

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
17 aug 2021 14:07
En wat is de reikwijdte van die verantwoordelijkheid?
Ik had al eerder verwezen naar het wetsartikel.
Artikel 7:24 lid 1 BW
Indien op grond van een consumentenkoop een zaak is afgeleverd die niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten, heeft de koper jegens de verkoper recht op schadevergoeding overeenkomstig de afdelingen 9 en 10 van titel 1 van Boek 6.
Schade moet -naar vasye rechtspraak- begroot worden door het verschil te nemen tussen de hypothetische situatie, waarin de verkoper conform heeft geleverd, met de werkelijke situatie, waarin de verkoper non-conform heeft geleverd. In de hypothetische situatie krijgt TS conform geleverd, komt de installateur 1x en installeert hij het scherm 1x. In de werkelijke situatie komt de installateur 2x, installeert hij het scherm 2x en deïnstalleert hij scherm 1x. Dus de schade is 1x komen, 1x installeren en 1x deïnstalleren. Het hieraan verbonden vermogensaspect komt voor vergoeding in aanmerking.

Gesloten