Volgens Philips kun je het wel navullen maar dat zou voor het apparaat niet goed zijn*. Philips geeft aan dat de bonen in de beanfunnel anders zijn dan die standaard koffiebonen. Nu heb ik de twee koffieboontjes naast elkaar gelegd en kon geen verschil hierin ontdekken. Vervolgens beet ik er in. Nu merk ik op dat die boon in de beanfunnel zachter is en die reguliere koffieboon harder.Nee, u kunt geen gemalen koffie of andere koffiebonen dan de SENSEO® SARISTA variaties gebruiken.
Het SENSEO® SARISTA bean-funnel koffiezetapparaat is een unieke innovatie waarmee u per kop een keuze kunt maken uit verschillende blends van de hoogste kwaliteit
Hier op het forum heeft iemand instructie gegeven hoe je de beanfunnel kunt navullen. Echter dat lijkt mij niet zo verstandig omdat anders mogelijk je koffie automaat kapot kan gaan? Zijn er mensen die dit hebben ervaren?
De beanfunnel kost omgerekend per kg prijs van de koffie boon iets van 30 euro. Dit terwijl gewone koffie bonen iets van 7 euro de kilo kost.
*schrijven van Philips:
U vraagt aan ons of het mogelijk is voor uw Senseo Sarista om andere bonen te gebruiken en de beanfunnel open te snijden.
Dit word ten strengste afgeraden deze beanfunnels zijn speciaal gemaakt voor een optimale werking van uw Senseo Sarista.