LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Saturn
-
Saturn
Ik heb mijn dochter 12 dagen geleden een magnatron gegeven na 2 keer gebruiken gaat deze stuk (kan gebeuren). Na op te bellen krijg ik te horen dat ik een nieuwe krijg.
Dus wij naar Saturn en krijg daar allerlei smoezen te horen waarna ik dus boos wordt
en zeg als ik nu geen nieuwe krijg dan ga ik in de winkel een nieuwe pakken en lok ik desnoods een rechtzaak aan. Toen kreeg ik de bedrijfsleider te pakken wat bij elkaar al 3 kwartier duurde en ook moeilijk deed en hem vertelde dat ik een nieuwe magnatron uit de winkel ga halen en hij liep weg. Dus ik de winkel in en ja hoor de beveiliging hield mij aan en belt de politie, ik alles uitgelegd en de politie liet mij gaan. Dus wat krijg mijn dochter uit eindelijk een magnatron uit de zaak. (DUS EEN MOOIE WINKEL MAAR EEN SCHANDALIGE BEHANDELING). Ik kreeg van Saturn een winkelverbod maar dat is echt niet nodig ik kom daar nooit iets meer kopen ik raad iedereen aan om dat ook te doen je denkt goedkoper uit te zijn maar de SERVICES.
Dus wij naar Saturn en krijg daar allerlei smoezen te horen waarna ik dus boos wordt
en zeg als ik nu geen nieuwe krijg dan ga ik in de winkel een nieuwe pakken en lok ik desnoods een rechtzaak aan. Toen kreeg ik de bedrijfsleider te pakken wat bij elkaar al 3 kwartier duurde en ook moeilijk deed en hem vertelde dat ik een nieuwe magnatron uit de winkel ga halen en hij liep weg. Dus ik de winkel in en ja hoor de beveiliging hield mij aan en belt de politie, ik alles uitgelegd en de politie liet mij gaan. Dus wat krijg mijn dochter uit eindelijk een magnatron uit de zaak. (DUS EEN MOOIE WINKEL MAAR EEN SCHANDALIGE BEHANDELING). Ik kreeg van Saturn een winkelverbod maar dat is echt niet nodig ik kom daar nooit iets meer kopen ik raad iedereen aan om dat ook te doen je denkt goedkoper uit te zijn maar de SERVICES.
Re: Saturn
Die schandalige behandeling kan natuurlijk nooit veroorzaakt zijn door jouw gedrag.
-
Je had misschien ook normaal gesprek aan kunnen gaan ipv gelijk dreigen om een nw uit de winkel te pakken.
Tja.....ze hadden hem ook op kunnen sturen ter reparatie,denk ik...
Winkelverbod krijg je niet zomaar dus.....eerlijk gezegd...zal er vast heel wat gebeurd zijn.
Kijk eerst eens naar u gedrag...misschien komt u volgende keer ergens anders verder door relaxed te reageren
Tja.....ze hadden hem ook op kunnen sturen ter reparatie,denk ik...
Winkelverbod krijg je niet zomaar dus.....eerlijk gezegd...zal er vast heel wat gebeurd zijn.
Kijk eerst eens naar u gedrag...misschien komt u volgende keer ergens anders verder door relaxed te reageren
Inderdaad, wat zei de filiaalleider? Wilde hij repareren, of helemaal niks doen. Dan nog, mag u niet eigen rechter spelen. U had dan gewoon een brief moeten sturen en reparatie of vervanging moeten sommeren. U kunt niet zomaar de winkel in gaan en nieuwe pakken.
... door hun klant. Als ik dit verhaal lees, dan kan ik mij heel goed de reactie van de winkel voorstellen.(DUS EEN MOOIE WINKEL MAAR EEN SCHANDALIGE BEHANDELING)
Even voor alle duidelijkheid, als een product niet voldoet of stuk gaat, dan moet je de winkel de mogelijkheid geven om dat probleem te verhelpen. Ze hoeven je dus niet een nieuw of ander product mee te geven. En je mag al zeker niet zomaar iets uit de winkel pakken.
Saturn was helemaal niet verplicht om een nieuwe te geven, dus jij heb je gewoon misdragen en terecht een winkelverbod gekregen.
Niet Saturn was hier fout maar jij
Niet Saturn was hier fout maar jij
Is natuurlijk een foute reactie naar de winkel toe,praat ik ook niet goed.
Maar waar ik mij eigen altijd vreselijk aan stoor met deze praktijken is dat
de winkelier altijd alle kanten op kan.Ik koop iets omdat ik het nodig heb
of om cadeau te doen.Als hij het dan niet doet omdat hij defect is ook al is
hij maar een paar uur oud dan mag de winkelier hem opsturen en ik zit
6 weken zonder.
6 weken zonder.
In principe ligt de keus tussen vervangen en reparatie bij JOUW als koper, niet bij de verkoper. Laat je dus niet iets op de mouw spelden. Wel is het zo dat als, vervangen onredelijk is, bijvoorbeeld omdat reparatie gemakkelijk en veel goedkoper is, dit niet kan worden geist.lumarak schreef:Is natuurlijk een foute reactie naar de winkel toe,praat ik ook niet goed.
6 weken zonder.
De verkoper moet ervoor zorgen dat de boel met zo min mogelijk overlast wordt opgelost. Als hij dus nog grote hoeveelheden van het zelfde product heeft staan, lijkt het mij redelijk dat hij u een nieuwe geeft en de oude inneemt.
Dus hoewel u in uw recht staat, is het niet zo dat u zomaar eventjes, zonder toestemming, de winkel in kunt lopen en een nieuw product kunt gaan halen. Dit heet in de volksmond diefstal.
Is niet waar.Mee gemaakt met een tv. i.v.b. met wk voetbal LCD tv in de reclame met inruilolaf79 schreef:In principe ligt de keus tussen vervangen en reparatie bij JOUW als koper, niet bij de verkoper. Laat je dus niet iets op de mouw spelden. Wel is het zo dat als, vervangen onredelijk is, bijvoorbeeld omdat reparatie gemakkelijk en veel goedkoper is, dit niet kan worden geist.lumarak schreef:Is natuurlijk een foute reactie naar de winkel toe,praat ik ook niet goed.
6 weken zonder.
De verkoper moet ervoor zorgen dat de boel met zo min mogelijk overlast wordt opgelost. Als hij dus nog grote hoeveelheden van het zelfde product heeft staan, lijkt het mij redelijk dat hij u een nieuwe geeft en de oude inneemt.
Dus hoewel u in uw recht staat, is het niet zo dat u zomaar eventjes, zonder toestemming, de winkel in kunt lopen en een nieuw product kunt gaan halen. Dit heet in de volksmond diefstal.
oude nog werkende tv.Scheelde 200€. Thuisgekomen TV uitgepakt neergezet en doet niks.
Terug naar winkel (weet naam niet meer maar overgenomen door BCC) mijnheer wordt opgestuurd
naar Panasonic kan 6 weken duren en niks leen tv want ze zaten in de overname.Heb dus maar
bij Blokker voor 150€ een tv gekocht met ingebouwde DVD. want anders zat ik zonder.
Prima ding trouwens voor die centen staat nu in de slaapkamer.LCD is ook goed afgehandeld
maar heb wel 2 1/2 mnd moeten wachten.Ik vind gewoon dat ze bij koop van een nieuw toestel
een bepaalde tijd moeten instellen waarbij een defect toestel zonder meer omgeruild
moet worden.Uiteindelijk koop je het omdat je het nodig hebt.
Bij de actie had ik best een gezicht willen zien. Tjonge, u bent me er twee. Wat een mazzel heeft u gehad dat de politie u heeft laten gaan, da's wel ongekend, zeg.joop123456789 schreef:Ik heb mijn dochter 12 dagen geleden een magnatron gegeven na 2 keer gebruiken gaat deze stuk (kan gebeuren). Na op te bellen krijg ik te horen dat ik een nieuwe krijg.
Nu maar hopen dat deze magnetron geen kuren gaat vertonen in de garantieperiode.
Kan mij de reactie best wel voorstellen want als je vandaag de dag ziet hoe je behandeld wordttenormin schreef:Bij de actie had ik best een gezicht willen zien. Tjonge, u bent me er twee. Wat een mazzel heeft u gehad dat de politie u heeft laten gaan, da's wel ongekend, zeg.joop123456789 schreef:Ik heb mijn dochter 12 dagen geleden een magnatron gegeven na 2 keer gebruiken gaat deze stuk (kan gebeuren). Na op te bellen krijg ik te horen dat ik een nieuwe krijg.
Nu maar hopen dat deze magnetron geen kuren gaat vertonen in de garantieperiode.
in winkels is het gewoon schandalig.(zijn heus wel goede winkels hoor maar niet veel meer)Zou zelf
wat beleefder reageren maar neem maar van mij aan dat als je iets koopt voor een hoop centen
en dat dingt doet het niet dan ga je uit je vel als je geen verhaal kunt halen of lang moet wachten
totdat het hersteld is.Service is er namelijk niet meer bij als ik dat vergelijk met 50 jaar terug.
Ja ik ben wat ouder en dan weet je nog hoe er met klanten omgegaan werd )
Verder schijnt er vergeten te worden dat hij eerst gebeld heeft waarbij een nieuwe werd
beloofd en niet nagekomen.Al met al stel jezelf eens in deze situatie.
Ik ben een stukje jonger, maar ook ik vind de klantvriendelijkheid ver te zoeken in winkels.[b][Ja ik ben wat ouder en dan weet je nog hoe er met klanten omgegaan werd )
/b]
Alsnog had TS zich beter iets kunnen beheersen.
Ts heeft kennelijk moeite met gewone wettelijke bepalingen...dat belooft nog wat voor de toekomst..
dhc schreef:Ts heeft kennelijk moeite met gewone wettelijke bepalingen...dat belooft nog wat voor de toekomst..
Afwachten, als ik dit lees, is het een loze belofte.
Zeg dan niet door de telefoon dit soort dingen.Na op te bellen krijg ik te horen dat ik een nieuwe krijg.
En? Gelukt? Of werd het een artikeltje in de plaatselijke krant: "Tokkies gesignaleerd in electronicawinkel"?joop123456789 schreef:...krijg daar allerlei smoezen te horen waarna ik dus boos wordt
en zeg als ik nu geen nieuwe krijg dan ga ik in de winkel een nieuwe pakken en lok ik desnoods een rechtzaak aan.
Hemeltje lief, u bent me er inderdaad twee!