LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Senseo

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Antonionella

Re: Senseo

Ongelezen bericht door Antonionella »

hehe :lol: persoonlijk vind ik de Senseo koffie niet te drinken. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de spaanse sterke koffie gewend ben. Als je daarna Senseo koffie gaat drinken is dat maar een slappe bak.

Tip: koop niet de padhouders waar volgens handelaren losse koffie in geschept kan worden. Hiermee vervalt het recht op de garantie...Bovendien zijn die padhouders geen uitvinding van Philips of DE.

Fdenboer

Ongelezen bericht door Fdenboer »

Sinds enige tijd heb ik een senseo, alleen is vanaf een aantal dagen het schuim erg smerig, het smaakt naar afwasmiddel. Ook wordt er erg veel schuim geproduceerd. Ik heb het apperaat al een aantal keren met azijn en water doorgespoeld omdat ik vermoede dat er na het afwassen afwasmiddel was achtergebleven. Toch is het probleem nog steeds niet verdwenen. Ook heb ik de houder in azijn schoongemaakt.

Elders op dit forum heb ik gelezen dat de schuimproductie verminderd kan worden door het gaatje in de padhouder uit te boren. Voordat ik dat doe, zou ik willen weten of er nog andere ditzelfde probleem hebben.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Senseo werkt perfect bij mij, heb een keer een korreltje in de koffiepad-houder gehad. Toen kwam er geen koffie doorheen. Na beetje blazen was alles ok. Koop er gewoon een, want je weet niet hoe lekker die koffie is.

Ook de snelheid waarmee je een bakkie koffie zet is niet te evenaren met een gewoon koffiezetapparaat. Alleen moet je er rekening mee houden dat koffiepads duurder zijn en je dus waarschijnlijk meer kwijt bent aan koffie als voorheen. Vroeger, met een gewoon koffiezetapparaat dronk ik meer koffie als nu met de (originele) pads. De smaak is zo goed dat ik nu eerder voldaan ben en dus eerder aan mijn koffietax zit.

Tevens komt mijn moeder vaker aan voor een bakkie omdat ze Senseo zo lekker vindt. Ook dat is een positief effect.....

Bert Mensink

Ongelezen bericht door Bert Mensink »

Die koffie is heerlijk, alleen jammer dat de mijne gister ontploft is, en er zodoende een stukje hard plastic afgeknapt is en nu zal het apparaat wel niet meer lekvrij zijn.

Gast

Tjezum, je senseo onploft??? Hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar dan.... had je er TNT in gedaan dan ofzo.....

Kan het niet helemaal volgen geloof ik...

Aagje

koffiegek

Ongelezen bericht door koffiegek »

Elders op dit forum heb ik gelezen dat de schuimproductie verminderd kan worden door het gaatje in de padhouder uit te boren
Ben geen fan van senseo, vaak wat muffige smaak met bakmeel-aroma. Maar het gaatje vergroten moet je niet doen (volgens mij) want je verlaagt de tegendruk zodat de vereiste 2 tot 3 bar niet meer wordt gehaald. Daardoor komt het "aroma" niet meer goed los uit de koffie-pads, al kun je je bij de huidige pads wel afvragen of dat zo erg is.

Hetzelfde idee als senseo, maar dan echt lekker, bereik je met een mooie (glazen) cafetière. Met vers gemalen arabica koffie, iets grover dan espressokoffie, als bastaardsuiker. Je krijgt het idee van Café pressé, oftewel franse koffie. Is snel klaar, staat prachtig op tafel en kost 3x nix. Ja, het is wel meer werk en ja, na gebruik moet je alles afsoppen.

pvl

Ongelezen bericht door pvl »

niet goed werken :twisted: :twisted:
het is de uitvinding voor mensen die niet echt veel koffie drinken.
nog nooit geen klachten gehad.
kunnen de mensen met die klachten er zelf wel mee werken......?????

joukje

Ongelezen bericht door joukje »

Had eigenlijk nooit klachten maar mijn kopjes worden nu ook minder vol en vanochtend dronk ik een bakkie bij de buurvrouw die het oude model heeft en ik dacht jeemig wat een schuimlaag zo een heeft die van mij nog nooit gemaakt.
heb al een paar keer ontkalkt maar wordt niet beter.

Gast

Probeert u het eens met kalktabletten.

Gast

ik wacht tot je m gratis bij een pak koffie krijgt, haha, nog even en helemaal niemand koopt dat ding nog, worden ze steeds goedkoper van...

daantje184

Ongelezen bericht door daantje184 »

hoi

wij hebben ook een senseo, maar bij ons zijn er geen problemen, ook niet met eigen merk pads.
1 keer liep de koffie niet goed. toen was het probleem dat het aliminium houdertje voor de pads verstopt zat. gewoon even doorprikken met een naald.

voor de rest hebben wij geen problemen met het apparaat

Gast

Heb m gelukkig niet gekocht maar krijg geregeld bij iemand een senseootje( wat een woord!) voorgeschoteld. Vind t dus niet te drinken die koffie, vooral mensen die gewend zijn om goede zwarte koffie of espresso te drinken vinden het over t algemeen niet te drinken, heb t aan de italiaanse schoonfamilie laten drinken en die vroegen wat dat in hemelsnaam voor bocht was, idd zit er geen smaak aan, misschien als je t zoet dat je nog t idee hebt dat t koffie is maar als je zwarte koffie gewend bent ren je gauw weer terug naar het oudevertrouwde koffiezet apparaatje.
Er is weer iemand rijk geworden (Phil en DE) maar verder is het een blamage voor de koffie!

kloemie

Ongelezen bericht door kloemie »

Toevallig kwam ik op deze side en vond het vreemd die problemen met senseo, ik heb dus geluk gehad.
oud model 4 jaar oud, zelfs in de zaak, voor klanten gebruikt omdat het grote koffieapparaat kaduik ging , dus erg veel koffie mee gezet.
Nu in huishoudelijk gebruik alle soorten pads uitgeprobeerd, geen problemen, zelfs met de hele goedkope pads, alleen de smaak laat dan soms te wensen over.
momenteel goedkope koffien vrije en deze is veel lekerder en romiger als van DE. Dus het is geluk hebben.

clafleur

Ongelezen bericht door clafleur »

Het gebruik van pads van een ander merk dan Douwe Egberts mag het apparaat niet doen blokkeren, in de vorm van vacuum zuigen e.d.

De pads voldoen aan standaard afmetingen, dikte, e.d.,

Houdt echter het gaatje onder in de houder, waar de pad in ligt, goed schoon!, want dit is de oorzaak dat het toestel vacuum zuigt!,

Als er koffiepoeder, papierstof van pads, en andere vuiligheid opligt, loopt dit tijdens het zetten onherroepelijk naar het gaatje, en zal dit gaatje verstoppen met het resultaat dat het apparaat niet meer te openen is,

Ik heb al vrij lang een Senseo, en heb dit probleem nog nooit ondervonden, ik wist niet eens dat het kon!, na iedere keer koffiezetten, verwijder ik de gebruikte pad, en maak de houder onder de kraan schoon, en controleer met een vluchtige beweging het gaatje, of hier vuiligheid bijligt,

Als u dit aanhoudt, kan het apparaat met alle merken pads werken, zonder dat deze problemen geeft,

Als er gewerkt wordt met navulbare pads, is het helemaal oppassen geblazen,

Met het vullen van de pad, komt er onherroepelijk wel wat koffiepoeder aan de zijkant van de plastic pad terecht, dit goed even nakijken,

als de pad gevuld is met koffie, en het dekseltje op de pad is aangebracht, controleer dan goed dat er zelfs niet één korreltje koffie op de gehele pad aan de buitenkant aanwezig is, dit éne korreltje kan zelfs het apparaat blokkeren!, dus goed schoonmaken van de net gevulde pad is het devies,

M.a.w. Hygyene is ook met de Senseo zeer belangrijk, de koffiesmaak zelf is ook van invloed op de hygyene in het apparaat,

Als het apparaat niet schoon is, Bijv. de pad van de vorige dag wordt verwijderd en een nieuwe wordt ingezet, zonder dat het apparaat wordt schoongemaakt, is de koffie al niet zo lekker meer, een vieze metaalachtige smaak heeft dan de overhand, hetgeen maar weinig koffiedrinkers waarderen.

Een Senseo werkt prima, maar schoonhouden is alles!.

efg

Ongelezen bericht door efg »

Hallo,

Ik ben werkzaam bij de grootste electroketen van Nederland en verkoop dagelijks meerder senseo apparaten. De eerste serrie had een hoog uitval percentage (problemen werden goed opgelost door Philips) en de nieuwe serrie kent nauwelijks uitval. Gewoon kopen en genieten van een lekker kopje koffie.

jomanda

Ongelezen bericht door jomanda »

Het apparaat knippert wel langzaam maar warmt niet op. Andere apparaten doen het allemaal prima op dat contact. De hele boel is doorgemeten en niemand snapt er iets van. Als mogelijke oorzaak wordt genoemd de aanwezigheid van een of andere zender /zendmast in de omgeving
Zou het ook niet kunnen zijn dat sommige een Engel model hebben.
Ik bedoel die dingen worden ook naar het buitenlang ge-exporteerd en de stroom daar is anders dan hier.
MIsschien wel een Nederlandse stekker erop gedaan maar heeft een ander voltage
Ja ik zeg maar wat hoor. Ik weet natuurlijk niet of het zo is.
Maar het zou kunnen.

Gast

moet je er rekening mee houden dat koffiepads duurder
sommige kosten 1 euro. Bijvoorbeeld van de Aldi,alleen vind ik die niet te zuipen. Ik gebruik graag de mokka smaak van appie. Kost €1.39 per zak
18 stuks geloof ik.

Verder wat ik ook vind is dat je geen knoeiboel krijgt. Zoals bij gewone koffie. Het aanrecht blijft schoon tenminste

sindy

Ongelezen bericht door sindy »

Sinds wij een senseo hebben drink ik koffie heerlijk. wel goed schoon houden en regelmatig ontkalken en niet met azijn maar op basis van citroenzuur.

SULTAN

Ongelezen bericht door SULTAN »

Allereerst hadden we de navulbare pads van Leo van Schaik. Deze gaven geen problemen. In begin wel problemen gehad met de goedkopere navulbare pads. Dit kwam omdat we het dekseltjes van de pad er niet goed op deden. Er zijn koffiezaken die de maalmachine af kunnen stellen op de zogenaamde Senseomaling en anders hebben we gewoon snelfiltermaling. Verder hou ik het doorloopgaatje voor het water in de gaten, anders heb je kans op verstopping. Sommige mensen klagen over een waterige koffie. Dit hoeft niet. Gebruik je namelijk voor 2 kopjes de knop voor 1 kopje, dan heb je een heerlijke capucino. Daar gebruiken we hem namelijk voor. Desnoods druk ik nog 1x op de knop voor warm water en laat deze nog eventjes doorlopen zolang het warme water bruin is. Kwestie van oefenen en je kunt een heerlijk bakje zetten. De gewone pads vind ik gewoon smerige koffie.

chicco

Ongelezen bericht door chicco »

Wij hebben reeds 2 jr de Senseo (oude model).
Sedert ongeveer 8 maanden hebben we het volgende probleem:
* Het middelste knopje blijft heel snel knipperen
* het water loopt soms gewoon (zoals op de tv te zien was) langs het apparaat af.

Heeft iemand een idee hoe beide problemen op te heffen zijn??
Ik probeer vanalles (waterreservoir weer loshalen, onderdelen onder de deksel weer loshalen en de senseo-pad weer goed leggen etc)

b.v.d
8)

Gesloten