LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] "Service" volgens MODERN ELECTRONICS en PANASONIC
"Service" volgens MODERN ELECTRONICS en PANASONIC
Begin juli kocht ik bij MODERN ELECTRONICS een PANASONIC NV-DS29 videocamera, die ik meenam op vakantie. Na 2 weken werd het beeld blokkerig. Een poging om de videokoppen te reinigen had tot resultaat dat daarna elk bandje door de camera vernield werd. MODERN ELECTRONICS weigerde hardnekkig de camera te ruilen, aangezien ik hem al 4 weken in mijn bezit had. Hij zou dus voor repartie naar PANASONIC worden opgestuurd. Dit zou 3-4 weken duren. Inmiddels zijn er ruim 8 weken verstreken, maar ik heb nog steeds geen camera. Zowel MODERN ELECTRONICS alsook PANASONIC verschuilen zich achter het excuus dat er een onderdeel niet op voorraad is, en weigeren zelfs na 2 maanden nog steeds hardnekkig om mij een nieuwe camera, of mij mijn geld terug, te geven. Door het "service-centre" van PANASONIC word ik nu zelfs volledig genegeerd.
Dus, een goede raad: koop GEEN PANASONIC camera, en zeker NIET bij MODERN ELECTRONICS! Want van service en klantvriedelijkheid is bij deze bedrijven geen sprake!
Dus, een goede raad: koop GEEN PANASONIC camera, en zeker NIET bij MODERN ELECTRONICS! Want van service en klantvriedelijkheid is bij deze bedrijven geen sprake!
Re: "Service" volgens MODERN ELECTRONICS en PANASONIC
Update: Afgelopen vrijdag deelde Panasonic mij mee dat ze alsnog besloten hebben de camera te vervangen, aangezien het nog minimaal 4 weken zou gaan duren totdat ze het te vervangen onderdeel binnen zouden krijgen. Helaas hebben ze nieuwe camera's ook niet op voorraad, en dus zal ik nog wel z'n 2 weken geduld moeten hebben.
ik heb juist hele goede ervaringen met panasonic. ik denk dan ook dat de fout hier totaal ligt bij de winkel. zij hadden zowiezo het product direct om moeten ruilen! dat is niet meer dan logisch lijkt me!
Natuurlijk bij zo'n klacht dient men onmiddellijk om te ruilen.
Leg je klacht voor aan de importeur, om welke winkel gaat het?
Leg je klacht voor aan de importeur, om welke winkel gaat het?
Bij deze wil ik even duidelijk maken dat het omruilen / vervangen van een nieuw toestel niet HOEFT. Het is een GUNST dan wel SERVICE van het verkooppunt, maar is zeker niet verplicht!
Velen zullen zich hier beroepen op garantie; maar dit houdt feitelijk niets meer in dan dat het apparaat op kosten van de leverancier/producent wordt gerepareerd!
Velen zullen zich hier beroepen op garantie; maar dit houdt feitelijk niets meer in dan dat het apparaat op kosten van de leverancier/producent wordt gerepareerd!
App. worden binnen een termijn van 8 dgn onherroepelijk omger. is verplicht volgens de wet. Ook als er in de winkel omruilen is niet mogelijk staat, moet je wettelijk gezien altijd om kunnen ruilen. Afin na deze periode is de winkel niet verplicht om het app. om te ruilen.
Afgezien daarvan is Panasonic een topmerk, komt elk jaar met veel produkten als beste uit de test, maar ook als beste koop.
Waar ik het mee eens ben is de service van panasonic, die is slecht!!
Afgezien daarvan is Panasonic een topmerk, komt elk jaar met veel produkten als beste uit de test, maar ook als beste koop.
Waar ik het mee eens ben is de service van panasonic, die is slecht!!
-
Laat ik hier als technicus met heel veel ervaring toch even op reageren. Dat een apparaat niet direct geruild wordt kan liggen in het feit dat dit op een bepaald moment uitverkocht kan zijn. Wat reparatie betreft kan het heel goed voorkomen dat een artikel in het buitenland moet worden besteld. Dit is echt geen smoesje want dit heb ik zelf meerdere keren mee gemaakt. Record houder is de fima Pioneer welke 53 weken nodig had om een lade voor een CD speler te leveren. Dat dit voor de klant zeer vervelend is, kan ik zeer goed begrijpen en men gelooft het dikwijls ook niet. Kost tijd en telefoonkosten, dus doe je er alles aan, maar heb je toch een ontevreden klant. Over het algemeen ben ik uit eigen ervaring zeer goed te spreken over de service van Panasonic, er zijn er meer welke goede service verlenen, maar er zijn er ook, ik zal ze niet noemen, waar het huilen met de pet is.
Quote: App. worden binnen een termijn van 8 dgn onherroepelijk omger. is verplicht volgens de wet. Ook als er in de winkel omruilen is niet mogelijk staat, moet je wettelijk gezien altijd om kunnen ruilen.: Quote
Het blijkt maar weer eens dat mensen de wet niet kennen dit is namelijk van toepassing bij colportage of internet verkoop DIT IS NIET van toepassing in winkels als een winkelier dit omruilt is dit een GUNST van de winkelier.
Wat is namelijk het geval als een winkelier omruilt dan word het app gerepareerd en zal de winkelier dit moeten verkopen als het retour gekomen is.
u als klant krijgt dus te maken met een gerepareerd artikel
bij veel winkeliers zult u daar niets van merken omdat deze geruilde artikelen weer herverpakt worden en als nieuw weer verkocht worden.
er zijn echter ook winkeliers die dit niet doen en dus het app goedkoper zullen moeten verkopen soms met verlies
daarom zijn winkeliers van dure goederen niet erg happig op omruilen en wees blij mischien is uw volgende aankoop al eens gerepareerd geweest.
Het blijkt maar weer eens dat mensen de wet niet kennen dit is namelijk van toepassing bij colportage of internet verkoop DIT IS NIET van toepassing in winkels als een winkelier dit omruilt is dit een GUNST van de winkelier.
Wat is namelijk het geval als een winkelier omruilt dan word het app gerepareerd en zal de winkelier dit moeten verkopen als het retour gekomen is.
u als klant krijgt dus te maken met een gerepareerd artikel
bij veel winkeliers zult u daar niets van merken omdat deze geruilde artikelen weer herverpakt worden en als nieuw weer verkocht worden.
er zijn echter ook winkeliers die dit niet doen en dus het app goedkoper zullen moeten verkopen soms met verlies
daarom zijn winkeliers van dure goederen niet erg happig op omruilen en wees blij mischien is uw volgende aankoop al eens gerepareerd geweest.
Geachte lezer
ten eerste gaat de leverancier/verkoper niet vrijuit deze heeft u de camera verkocht en hoort voor een passende oplossing te zorgen.
Panasonic is de grootste consumenten elektronica producent in de wereld en heeft in europa de meeste tevreden klanten de minste klachten en de beste service niet te spreken over de beste prijs kwaliteit verhouding hier springt dit merk met kop en schouders boven elk merk uit. Panasonic staat voor kwaliteit, en in uw geval is dit een incident die door de verkoper beter had moeten worden opgelost. bye the way ik werk niet bij panasonic maar ben werkzaam in de reparatiebranche.
vrgr Tim
ten eerste gaat de leverancier/verkoper niet vrijuit deze heeft u de camera verkocht en hoort voor een passende oplossing te zorgen.
Panasonic is de grootste consumenten elektronica producent in de wereld en heeft in europa de meeste tevreden klanten de minste klachten en de beste service niet te spreken over de beste prijs kwaliteit verhouding hier springt dit merk met kop en schouders boven elk merk uit. Panasonic staat voor kwaliteit, en in uw geval is dit een incident die door de verkoper beter had moeten worden opgelost. bye the way ik werk niet bij panasonic maar ben werkzaam in de reparatiebranche.
vrgr Tim