4 oktober 2008 bij BCC een Siemens wasmachine gekocht. Ik heb de verkoper duidelijk medegedeeld dat ik een apparaat zocht dat meer dan 10 wasbeurten en geregeld zelfs rond de 20 wasbeurten per week moest aankunnen.
Bij het eerste gebruikt maakt het ding een irritant hoog fluitend geluid bij centrifugeren waar je niet goed van wordt. Op aanraden van BCC bel ik dan ook Siemens, de ellende begint. Na 4 bezoeken van een monteur wordt het apparaat vervangen door een nieuwe. Er wordt me wel door de monteur bijgezegd dat dit absoluut geen apparaat is voor meer dan 10 wasbeurten in de week, daar zou ik heel veelstoringen mee gaan krijgen. Ook het nieuwe apparaat maakt weer een hoog irritant fluitens geluid. (Volgens Siemens normaal bij deze serie)
Ik terug naar BCC, wil helemaal niet moeilijk doen, hoef geen geld terug, wil best bijleggen op een duurder apparaat, als ze deze maar terug nemen. Bedrijfsleider weigert me te helpen. Kijkt me zelfs niet aan als hij tegen me praat. Hoezo 'high service'?
Hier is het laatste woord nog niet over gevallen, ik ga de strijd aan met zowel BCC als Siemens.
Weet iemand misschien aan wat voor geluidsnormen deze machine moeten voldoen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Siemens wasmachine
Re: Siemens wasmachine
Geluidsnormen weet ik niet maar hoe hoger
het aantal toeren hoe meer geluid.
Probeer hem eens op die rubberen blokken te zetten
(7€) denk dat het dan een stuk minder wordt.
Overigens bij zoveel wassen moet er toch meer aan een
industruele wasmach.gedacht worden.
het aantal toeren hoe meer geluid.
Probeer hem eens op die rubberen blokken te zetten
(7€) denk dat het dan een stuk minder wordt.
Overigens bij zoveel wassen moet er toch meer aan een
industruele wasmach.gedacht worden.
-
Verkoper zonder verstand van zaken, een goede had een miele geadviseerd, goed voor zo'n 5000 wasbeurten, betere lagers, etc.
Blijf BCC aanvechten en kom op voor je recht en de volgende keer naar een echte vakzaak en niet naar de prijsstunter zonder kennis!
Blijf BCC aanvechten en kom op voor je recht en de volgende keer naar een echte vakzaak en niet naar de prijsstunter zonder kennis!
-
Ik denk dat een andere ondergrond of op rubberen blokken zetten niet veel helpt. Het gaat namelijk om het geluid wat de motor maakt. Het grappige is ook nog dat Siemens in de beschrijving erbij zet dat 'een fluitend geluid is karakteristiek voor een moderne sterke motor'. Nou, ikzelf ben een techneut en bij mij op het werk hebben we zat sterke, moderne motoren,maar die klinken allemaal niet zo.
Het "gejank" dat je hoort bij wasmachines is volgens mij afkomstig uit de motor van de machine,
De collector en koolborstels maken die karakteristieke gejank tijdens het draaien en centrifugeren,
Nu hoeft dat niet direct schadelijk te zijn, maar het kan irritant klinken, het is natuurlijk afhankelijk van het ontwerp van de motor,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
De collector en koolborstels maken die karakteristieke gejank tijdens het draaien en centrifugeren,
Nu hoeft dat niet direct schadelijk te zijn, maar het kan irritant klinken, het is natuurlijk afhankelijk van het ontwerp van de motor,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Laatst gewijzigd door Ulbe op 18 jan 2009 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Jammer dat type ontbreekt.
Ik zou graag een 7 Kg verkopen of nog liever een 10Kg die niet veel duurder hoeft te zijn.
Door de grotere trommel zal het toerental lager zijn maar de grotere trommel droogde dan toch hetzelfde.....
Alleen word meestal de binnenkant groter, buiten niet of nauwelijks.
Als je een stille machine wilt voor in keuken moet je daar meestal wel extra om vragen en niet elke verkoper is zo deskundig als hij meestal van zichzelf opgeeft!
Een ervaren verkoper ziet nooit draaiende machines maar alleen de bon met opdracht!
Ik zou graag een 7 Kg verkopen of nog liever een 10Kg die niet veel duurder hoeft te zijn.
Door de grotere trommel zal het toerental lager zijn maar de grotere trommel droogde dan toch hetzelfde.....
Alleen word meestal de binnenkant groter, buiten niet of nauwelijks.
Als je een stille machine wilt voor in keuken moet je daar meestal wel extra om vragen en niet elke verkoper is zo deskundig als hij meestal van zichzelf opgeeft!
Een ervaren verkoper ziet nooit draaiende machines maar alleen de bon met opdracht!