| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slecht bereik Alecto DBX 85 ECO (gekocht bij Saturn)
Slecht bereik Alecto DBX 85 ECO (gekocht bij Saturn)
Ik heb een Alecto DBX-85 ECO babyfoon gekocht bij Saturn. Binnenshuis werkt hij goed, maar het geclaimde bereik van 50 meter binnenshuis haalt hij niet. 20 meter verderop (bij de buren) blijkt al te veel. De verbinding valt vaak weg.
Alecto kan niets voor mij doen, omdat de babyfoon op korte afstand goed werkt. Volgens hen is hij dus niet defect. Ze erkennen wel dat er verbetering mogelijk is in het bereik van de ECO-versies.
Saturn kan ook niets doen. Hun standpunt is: “Producten die in gebruik zijn genomen en geen defect vertonen kunnen wij helaas niet terug nemen of omruilen voor een ander product.” Wel bieden ze aan om het product ter reparatie op te sturen. Ik kan mijn babyfoon niet missen en bovendien zegt Alecto dat hij niet defect is.
Kortom: de babyfoon van Alecto maakt zijn beloftes niet waar en de klantvriendelijkheid van Saturn is ver te zoeken. Voor mij geen Alecto babyfoon meer en geen aankopen bij de Saturn.
Alecto kan niets voor mij doen, omdat de babyfoon op korte afstand goed werkt. Volgens hen is hij dus niet defect. Ze erkennen wel dat er verbetering mogelijk is in het bereik van de ECO-versies.
Saturn kan ook niets doen. Hun standpunt is: “Producten die in gebruik zijn genomen en geen defect vertonen kunnen wij helaas niet terug nemen of omruilen voor een ander product.” Wel bieden ze aan om het product ter reparatie op te sturen. Ik kan mijn babyfoon niet missen en bovendien zegt Alecto dat hij niet defect is.
Kortom: de babyfoon van Alecto maakt zijn beloftes niet waar en de klantvriendelijkheid van Saturn is ver te zoeken. Voor mij geen Alecto babyfoon meer en geen aankopen bij de Saturn.
Re: Slecht bereik Alecto DBX 85 ECO (gekocht bij Saturn)
Op zich heb je gelijk, bij houdt die er na 30 meter wel zo'n beetje mee op. Mijn werkkamer zit ongeveer 25 meter van de babykamer vandaan en daar valt het bereik soms weg. De babykamer zit aan de achterkant van het huis, mijn werkkamer zit aan de achterzijde van de tuin, dus is alleen de spouwmuur van het huis en de muur van mijn werkkamer, verder dus open terrein.
Wat wel zeer belangrijk is, is de situatie. Woont u in hoogbouw? Dit zijn vaak staalconstructies en werken als een kooi van faraday, wat betekent dat het dempend werkt voor radiogolven. Daarnaast speelt de mate van isolatie heel erg mee.
Maar het bereik is inderdaad niet zoals het voorgesteld wordt. Tikkeltje misleidend is het wel van alecto.
Wat wel zeer belangrijk is, is de situatie. Woont u in hoogbouw? Dit zijn vaak staalconstructies en werken als een kooi van faraday, wat betekent dat het dempend werkt voor radiogolven. Daarnaast speelt de mate van isolatie heel erg mee.
Maar het bereik is inderdaad niet zoals het voorgesteld wordt. Tikkeltje misleidend is het wel van alecto.
NMulders schreef:Ik heb een Alecto DBX-85 ECO babyfoon gekocht bij Saturn. Binnenshuis werkt hij goed, maar het geclaimde bereik van 50 meter binnenshuis haalt hij niet. 20 meter verderop (bij de buren) blijkt al te veel. De verbinding valt vaak weg.
Het geclaimde bereik is geen 50 meter, lees goed:
http://www.alecto.nl/eco-dect-babyfoon-85
Het maximum bereik binnenshuis is 50 meter! U hebt geen enkel recht van spreken.
prem schreef:
Het maximum bereik binnenshuis is 50 meter! U hebt geen enkel recht van spreken.
Jij doet mij toch heel sterk aan BBCS denken.
Ik weet niet wat BBCS is, ja een biljartclub. Men moet eens lezen, er wordt geen 50 meter garantie gegeven. Maximaal, dat is wat anders toch.
Tsja maar als je zegt tot 50 meter dan is nog geen 30 meter wel erg misleidend. Op die manier kun je alles wel verkopen. Er zit tot 1000 gram suiker in dit pak (het blijkt 200 gram). Deze auto heeft een motor tot 3.5 liter inhoud (het blijkt 1.2 liter). Dit huis heeft tot 6 kamers (het blijken 2).MichielFRL schreef:Communicatie gaat radiografisch en dan heb je te maken met natuurkundige beperkingen en andere radiosignalen die op dezelfde frequentie zitten.
Net zoals WiFi bereik (internet) niet gegarandeerd kan worden, kan dat ook niet voor babyfoons.
Zo kun je elk smoesje om je product mooier te doen voorstellen dan het in werkelijkheid is goed praten.
Volgens mij heb je bij suiker geen last van radiosignalen, je vergelijking raakt kant noch wal.
Het is zoals bij walkie-talkies, je hebt ze met b.v. maximaal 10 km. bereik, dat kan wel in open land zonder interferenties, maar niet in een stad bijvoorbeeld.
Garantie op 50 meter bereik is dus nooit te geven vanwege de externe lokale factoren.
Het is zoals bij walkie-talkies, je hebt ze met b.v. maximaal 10 km. bereik, dat kan wel in open land zonder interferenties, maar niet in een stad bijvoorbeeld.
Garantie op 50 meter bereik is dus nooit te geven vanwege de externe lokale factoren.
Nee maar een product als een babyfoon is toch wel belangrijk dat het goed werkt. Als ze die afstand niet kunnen garanderen moeten ze een afstand nemen die ze wel garanderen.prem schreef:Volgens mij heb je bij suiker geen last van radiosignalen, je vergelijking raakt kant noch wal.
Dat het belangrijk is dat ie goed werkt is 100% waar ik denk dat een garantie geven moeilijk is.
Ligt er aan waar je buren wonen, maar is het een rijtjeshuis, kan ie het doen maar kan ook niet, denk ik zo.
Babyfoon is niet gemaakt om mee te nemen naar de buren. Dect telefoon trouwens ook niet.MichielFRL schreef:Onder het kopje veel gestelde vragen op de Alecto website:Pak je DECT telefoon eens en neem die mee naar de buren. Doet die het daar nog wel?Het bereik dat wij opgeven is de maximaal te behalen afstand bij ideale condities. Het zendbereik van ieder draadloos toestel wordt beïnvloed door omgevingsfactoren zoals muren met betonnen bewapening, ijzeren balken, andere draadloze signalen etc. Daardoor kan het voorkomen dat het bereik van je babyfoon minder is dan verwacht.
Om vast te stellen of een te klein zendbereik wordt veroorzaakt door de omgeving raden wij je aan de babyfoon eens uit te proberen op een andere locatie.
Staat dat ook in de voorwaarden Olaf?
Ik ken genoeg ouders die dat wel doen.olaf79 schreef:Babyfoon is niet gemaakt om mee te nemen naar de buren. Dect telefoon trouwens ook niet.
Waarom zouden de buren naar je baby willen luisteren?
Huh? Binnenshuis werktie goed, maar dan toch weer niet, en dan in een ander huis ook niet? Binnenshuis slaat normaliter op 1 woning, en dat doet hij zoals beloofd schrijf je. De buren wonen in een ander huis.NMulders schreef:Ik heb een Alecto DBX-85 ECO babyfoon gekocht bij Saturn. Binnenshuis werkt hij goed, maar het geclaimde bereik van 50 meter binnenshuis haalt hij niet. 20 meter verderop (bij de buren) blijkt al te veel. De verbinding valt vaak weg.
En die eco functionaliteit houdt meestal in dat het zendvermogen (al dan niet "actief") wordt verminderd, dus dat dan het bereik minder wordt lijkt me ook niet meer dan logisch.
Dat "eco" betekent dat de zender in standby gaat om minder energie te verbruiken. Als de sensor een geluid detecteert vanaf een bepaalde sterkte dan laat die de zender weer uitzenden. Meer is het niet.
en Olaf ... ga je huiswerk eens doen.
en Olaf ... ga je huiswerk eens doen.
De eco modus verlaagt het zendvermogen waardoor er minder straling vrij komt. Dit was o.a. nodig om de techniek te mogen gebruiken bij babies. Het is namelijk niet bekend wat de straling doet bij zeer jonge kinderen. Bijkomend effect is inderdaad minder verbruik.encore schreef:Dat "eco" betekent dat de zender in standby gaat om minder energie te verbruiken. Als de sensor een geluid detecteert vanaf een bepaalde sterkte dan laat die de zender weer uitzenden. Meer is het niet.
??? Enlighten me...en Olaf ... ga je huiswerk eens doen.