LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte ervaring Electrolux / Scheer&Foppen
Slechte ervaring Electrolux / Scheer&Foppen
Met onderstaande brief wil ik mijn ervaring met de service van Electrolux naar voor brengen:
Op zaterdag 29 mei j.l. heb ik een wasmachine (Zanussi ZWF3145) gekocht. Afgelopen week, op woensdag 6 oktober, heb ik voor het eerst met het apparaat een was kunnen draaien. Dat dit zo lang heeft moeten duren, is onder andere te wijten aan uw service, waarvan ik u op de hoogte wil stellen.
16 Juni is het apparaat aangesloten in mijn nieuwe woning. Na het programma gestart te hebben, stopte deze na ongeveer twintig minuten en deed het apparaat niets meer. Omdat de afvoer hoger zat dan de genoemde afmetingen in de gebruiksaanwijzing, heb ik op advies van een specialist (van Scheer en Foppen) een wasmachineverhoger gekocht.
Na plaatsing van deze verhoger, gaf het apparaat dezelfde ‘storing’; na twintig minuten stopte deze. Probleem dus nog niet opgelost en ik was €45,- kwijt aan deze wasmachineverhoger.
Scheer en Foppen adviseerde mij een monteur te laten komen. Omdat het echter vakantieperiode was, duurde het tien(!!) dagen voordat er een monteur langs kon komen.
Op 23 augustus stond het bezoek met de monteur gepland tussen 13.00u en 16.00u. Om 16.30u was er nog steeds niemand geweest. Ik heb een telefoontje gepleegd met u, en er werd enkel gezegd: ‘oh, dan zal de monteur wel uitlopen.’ Verder geen enkel excuus van uw kant uit. Om 16.45u kwam de monteur. Hij heeft gekeken, op een aantal knopjes gedrukt (waaruit geen storing naar voor kwam). Hij gaf me het advies de wasmachine op beton te zetten. Van wasmachineverhogers had hij nog nóóit gehoord en ik moest van hem niet te kleine- en niet te grote wasjes draaien. Vervolgens ging hij weer.
Ik besloot aan de slag te gaan met betontegels. Ik heb vier tegels gekocht en deze onder de wasmachine gelegd, met helaas nog steeds dezelfde storing. Het apparaat deed het zonder was, maar mét was er in deed hij het niet. Ik was intussen weer €60,- lichter (4x €15,-) .
Geirriteerd ben ik terug gegaan naar Scheer en Foppen, omdat ik nog steeds geen gebruik kon maken van mijn wasmachine. Zij konden niets voor mij doen. Hun producten worden getest en goed geleverd, dus de fout zat toch bij mij / in de stabiliteit. Zonder service kon ik dus weer naar huis.
Omdat ik ook niet meer goed wist wat ik moest doen (de fout lag immers aan de manier van plaatsing), heb ik van alles geprobeerd. Wasmachine op de juiste hoogte, op betontegels, instabiel. Wasmachine op de grond en dus te laag, maar wel erg stabiel. Uiteindelijk had ik een constructie waarbij de wasmachine zowel hoog genoeg, als stabiel stond. Wederom gaf de wasmachine dezelfde fout.
Via internet heb ik het contactformulier op www.mijn-apparaten.nl ingevuld, met uitleg van het probleem. Hier heb ik nooit reactie op gehad! Meteen de dag er na heb ik gebeld met u. Opnieuw een afspraak met dezelfde monteur als de eerste keer; hij zou op 20 september komen, tussen 14.30u en 18.00u. Om 18.00u was er nog steeds niemand gekomen! Na 18.00u was u telefonisch niet meer bereikbaar. De dag er na heb ik meteen gebeld. Ik kreeg te horen dat de monteur ziek was en dat ze mij een aantal keer hebben geprobeerd te bereiken. Op mijn telefoon had ik echter slechts één gemiste oproep van een mobiel nummer. Ik heb gevraagd waarom ze geen voicemail ingesproken hebben, dan was alles een stuk duidelijker. Het antwoord was echter: “nee mevrouw, daar doen wij niet aan.” Ik vroeg aan de telefoniste hoe ik dan moest weten dat de monteur ziek was, maar daar had ze geen antwoord op.
Op 27 september kwam er wederom een monteur langs, een andere ditmaal. Na naar mijn probleem geluisterd te hebben, begon hij meteen allerlei handelingen te verrichten en heeft o.a. een nieuw programma op de module gedownload.
Wanneer de machine het niet zou doen mocht ik hem direct mobiel terug bellen. Hij zei: ‘als je een nieuw product koopt, mag je wel verwachten dat hij het doet.’ Eindelijk iemand die tijd en zorg wilde investeren in de wasmachine die ik inmiddels vier maanden geleden had gekocht.
Helaas deed het apparaat het nog steeds niet en heb ik de monteurgebeld. Op 30 september heeft hij tijd vrij gemaakt voor mij. Hij bleef net zo lang totdat hij precies zag wat het apparaat deed. Toen hij de ‘storing’ zag, kreeg ik na vier maanden eindelijk gelijk: de storing had te maken met het apparaat, en niet met de manier waarop het apparaat staat. De monteur heeft de module van het apparaat vervangen.
Het weekend er na heb ik hem echter opnieuw moeten bellen; de wasmachine deed het nog steeds niet. Op 6 oktober om 7.30u kwam de monteur opnieuw langs. Er is een nieuwe motor geplaatst. En eindelijk; de wasmachine doet het.
Electrolux heeft geen enkel excuus van hun kant uit gegeven, maar vertelt wel dat het mijn 'schuld' is dat het vier maanden heeft moeten duren. Had ik maar eerder moeten bellen...
Slechte zaak, als je het mij vraagt...
Op zaterdag 29 mei j.l. heb ik een wasmachine (Zanussi ZWF3145) gekocht. Afgelopen week, op woensdag 6 oktober, heb ik voor het eerst met het apparaat een was kunnen draaien. Dat dit zo lang heeft moeten duren, is onder andere te wijten aan uw service, waarvan ik u op de hoogte wil stellen.
16 Juni is het apparaat aangesloten in mijn nieuwe woning. Na het programma gestart te hebben, stopte deze na ongeveer twintig minuten en deed het apparaat niets meer. Omdat de afvoer hoger zat dan de genoemde afmetingen in de gebruiksaanwijzing, heb ik op advies van een specialist (van Scheer en Foppen) een wasmachineverhoger gekocht.
Na plaatsing van deze verhoger, gaf het apparaat dezelfde ‘storing’; na twintig minuten stopte deze. Probleem dus nog niet opgelost en ik was €45,- kwijt aan deze wasmachineverhoger.
Scheer en Foppen adviseerde mij een monteur te laten komen. Omdat het echter vakantieperiode was, duurde het tien(!!) dagen voordat er een monteur langs kon komen.
Op 23 augustus stond het bezoek met de monteur gepland tussen 13.00u en 16.00u. Om 16.30u was er nog steeds niemand geweest. Ik heb een telefoontje gepleegd met u, en er werd enkel gezegd: ‘oh, dan zal de monteur wel uitlopen.’ Verder geen enkel excuus van uw kant uit. Om 16.45u kwam de monteur. Hij heeft gekeken, op een aantal knopjes gedrukt (waaruit geen storing naar voor kwam). Hij gaf me het advies de wasmachine op beton te zetten. Van wasmachineverhogers had hij nog nóóit gehoord en ik moest van hem niet te kleine- en niet te grote wasjes draaien. Vervolgens ging hij weer.
Ik besloot aan de slag te gaan met betontegels. Ik heb vier tegels gekocht en deze onder de wasmachine gelegd, met helaas nog steeds dezelfde storing. Het apparaat deed het zonder was, maar mét was er in deed hij het niet. Ik was intussen weer €60,- lichter (4x €15,-) .
Geirriteerd ben ik terug gegaan naar Scheer en Foppen, omdat ik nog steeds geen gebruik kon maken van mijn wasmachine. Zij konden niets voor mij doen. Hun producten worden getest en goed geleverd, dus de fout zat toch bij mij / in de stabiliteit. Zonder service kon ik dus weer naar huis.
Omdat ik ook niet meer goed wist wat ik moest doen (de fout lag immers aan de manier van plaatsing), heb ik van alles geprobeerd. Wasmachine op de juiste hoogte, op betontegels, instabiel. Wasmachine op de grond en dus te laag, maar wel erg stabiel. Uiteindelijk had ik een constructie waarbij de wasmachine zowel hoog genoeg, als stabiel stond. Wederom gaf de wasmachine dezelfde fout.
Via internet heb ik het contactformulier op www.mijn-apparaten.nl ingevuld, met uitleg van het probleem. Hier heb ik nooit reactie op gehad! Meteen de dag er na heb ik gebeld met u. Opnieuw een afspraak met dezelfde monteur als de eerste keer; hij zou op 20 september komen, tussen 14.30u en 18.00u. Om 18.00u was er nog steeds niemand gekomen! Na 18.00u was u telefonisch niet meer bereikbaar. De dag er na heb ik meteen gebeld. Ik kreeg te horen dat de monteur ziek was en dat ze mij een aantal keer hebben geprobeerd te bereiken. Op mijn telefoon had ik echter slechts één gemiste oproep van een mobiel nummer. Ik heb gevraagd waarom ze geen voicemail ingesproken hebben, dan was alles een stuk duidelijker. Het antwoord was echter: “nee mevrouw, daar doen wij niet aan.” Ik vroeg aan de telefoniste hoe ik dan moest weten dat de monteur ziek was, maar daar had ze geen antwoord op.
Op 27 september kwam er wederom een monteur langs, een andere ditmaal. Na naar mijn probleem geluisterd te hebben, begon hij meteen allerlei handelingen te verrichten en heeft o.a. een nieuw programma op de module gedownload.
Wanneer de machine het niet zou doen mocht ik hem direct mobiel terug bellen. Hij zei: ‘als je een nieuw product koopt, mag je wel verwachten dat hij het doet.’ Eindelijk iemand die tijd en zorg wilde investeren in de wasmachine die ik inmiddels vier maanden geleden had gekocht.
Helaas deed het apparaat het nog steeds niet en heb ik de monteurgebeld. Op 30 september heeft hij tijd vrij gemaakt voor mij. Hij bleef net zo lang totdat hij precies zag wat het apparaat deed. Toen hij de ‘storing’ zag, kreeg ik na vier maanden eindelijk gelijk: de storing had te maken met het apparaat, en niet met de manier waarop het apparaat staat. De monteur heeft de module van het apparaat vervangen.
Het weekend er na heb ik hem echter opnieuw moeten bellen; de wasmachine deed het nog steeds niet. Op 6 oktober om 7.30u kwam de monteur opnieuw langs. Er is een nieuwe motor geplaatst. En eindelijk; de wasmachine doet het.
Electrolux heeft geen enkel excuus van hun kant uit gegeven, maar vertelt wel dat het mijn 'schuld' is dat het vier maanden heeft moeten duren. Had ik maar eerder moeten bellen...
Slechte zaak, als je het mij vraagt...
Re: Slechte ervaring Electrolux / Scheer&Foppen
Goedemorgen, kunt u mij uw ordernummer van verkoop verstrekken zodat ik e.e.a. kan beoordelen. Kan ik tevens inhoudelijk reageren of uw bericht.
Met vriendelijke groet,
Peter de Haan
Servicemanager Scheer & Foppen Elektro Speciaalzaken BV.
Met vriendelijke groet,
Peter de Haan
Servicemanager Scheer & Foppen Elektro Speciaalzaken BV.
Re: Slechte ervaring Electrolux / Scheer&Foppen
Peter de Haan
Het wordt echt tijd dat de firma waarbij jij werkt, een stuk klantvriendelijker wordt en problemen van de klant gaat oplossen zonder de omweg via consumentenfora.
Maxiem.
Het wordt echt tijd dat de firma waarbij jij werkt, een stuk klantvriendelijker wordt en problemen van de klant gaat oplossen zonder de omweg via consumentenfora.
Maxiem.
Re: Slechte ervaring Electrolux / Scheer&Foppen
Maxiem: Dat is proberen Smoel te redden via dit forum., van S&F.
Ze kunnen beter geschoold personeel aan nemen dan voorkomen zo ook een hoop problemen.
T
Ze kunnen beter geschoold personeel aan nemen dan voorkomen zo ook een hoop problemen.
T
Re: Slechte ervaring Electrolux / Scheer&Foppen
Toolboy
Dat ben ik dus helemaal met je eens. Er zijn gewoon teveel klachten op de diverse fora over dit bedrijfje en dat houdt in, dat deze firma een slecht klantenbeleid voert.
Maxiem.
Dat ben ik dus helemaal met je eens. Er zijn gewoon teveel klachten op de diverse fora over dit bedrijfje en dat houdt in, dat deze firma een slecht klantenbeleid voert.
Maxiem.
Re: Slechte ervaring Electrolux / Scheer&Foppen
@ Maxiem
Bedrijfje?? Ik lees op hun site dat ze ruim 60 winkels hebben. Dat is toch echt wel een bedrijf te noemen.
Verder sluit ik me aan bij Toolboy en Maxiem
Rick
Bedrijfje?? Ik lees op hun site dat ze ruim 60 winkels hebben. Dat is toch echt wel een bedrijf te noemen.
Verder sluit ik me aan bij Toolboy en Maxiem
Rick
Re: Slechte ervaring Electrolux / Scheer&Foppen
Ben wel heel erg benieuwd naar de andere kant van het verhaal....
-Peer
-Peer
Re: Slechte ervaring Electrolux / Scheer&Foppen
Ik vraag me af of er een 'andere kant van het verhaal' komt.
Dhr. de Haan, van S&F, geeft erg weinig respons.
Dhr. de Haan, van S&F, geeft erg weinig respons.
Re: Slechte ervaring Electrolux / Scheer&Foppen
Zou wel eens willen weten welke fout de wasmachine aangeeft.
Re: Slechte ervaring Electrolux / Scheer&Foppen
Mmm, er werd geen foutmelding aangegeven. Daarom werd het probleem de eerste drie maanden ook bij mij gelegd...
Re: Slechte ervaring Electrolux / Scheer&Foppen
Wat doet tie dan wel en wat niet, graag antwoord een storing kan in kleine dingen zitten.
Re: Slechte ervaring Electrolux / Scheer&Foppen
Hij stopte midden in het programma en deed dan niets meer. De motor had er bij elk programma na 20min geen zin meer in. Liet je hem anderhalf uur uitrusten, had ie weer genoeg kracht om 20 minuten te werken ...
Niet zo handig als een nieuwe wasmachine met een 20min-werkende- motor geleverd wordt..
Ik hoor het de verkoper van Scheer en Foppen nog zeggen toen ik vroeg wat ik met een kapotte wasmachine moest: ' mevrouw, onze producten worden altijd nog voor levering getest of ze het doen...ik kan niets voor u doen. Belt u de monteur maar.'
Niet zo handig als een nieuwe wasmachine met een 20min-werkende- motor geleverd wordt..
Ik hoor het de verkoper van Scheer en Foppen nog zeggen toen ik vroeg wat ik met een kapotte wasmachine moest: ' mevrouw, onze producten worden altijd nog voor levering getest of ze het doen...ik kan niets voor u doen. Belt u de monteur maar.'
Re: Slechte ervaring Electrolux / Scheer&Foppen
Doet mij denken aan een defecte condensator.
Re: Slechte ervaring Electrolux / Scheer&Foppen
Goedemorgen, kunt u mij uw ordernummer van verkoop verstrekken zodat ik e.e.a. kan beoordelen. Kan ik tevens inhoudelijk reageren of uw bericht.
Met vriendelijke groet,
Peter de Haan
Servicemanager Scheer & Foppen Elektro Speciaalzaken BV.
Dit wordt heel aardig aangeboden, maar na het doorgeven van het ordernummer gebeurt er vervolgens niets. Goede service hoor... Top ...
Met vriendelijke groet,
Peter de Haan
Servicemanager Scheer & Foppen Elektro Speciaalzaken BV.
Dit wordt heel aardig aangeboden, maar na het doorgeven van het ordernummer gebeurt er vervolgens niets. Goede service hoor... Top ...