Sodastream siroop in gewoon bubbelwater?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Undutchable

Sodastream siroop in gewoon bubbelwater?

Ongelezen bericht door Undutchable »

Ik zag in de supermarkt van die Pepsi-siroop voor een Sodastream apparaat. In de gebruiksaanwijzing staat dat je eerst met het Sodastream apparaat bruiswater moet maken en dan een dopje van die siroop erbij moet doen.

Nou vraag ik me af, dan kan ik toch ook gewoon een fles bubbelwater van het huismerk van 48 cent kopen en daar die siroop bij doen? Heb je ook niet zo’n Sodastream nodig.

Of zie ik wat over het hoofd?

J. Deltoer

Re: Sodastream siroop in gewoon bubbelwater?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Klopt, dat hebt u dan niet nodig.
U kunt ook gewoon cola kant en klaar kopen.
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 18 nov 2024 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Als het siroop "voor een sodastream-apparaat" is, dan wordt logischerwijs in de gebruiksaanwijzing uitgelegd in welke volgorde je die siroop-voor-het-sodastream-apparaat zou moeten gebruiken. En ja, uiteraard kan je ook een fles bubbelwater kopen en die siroop erin doen. En je kan gewoon kraanwater nemen en die siroop erin doen. En je kan die siroop in de winkel laten staan, en gewoon kraanwater drinken.
Laatst gewijzigd door HandigeHarrie op 18 nov 2024 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Voor 48 cent zou ik het gewoon proberen en dan jouw resultaten hier met ons delen.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Undutchable schreef:
18 nov 2024 14:13
Ik zag in de supermarkt van die Pepsi-siroop voor een Sodastream apparaat. In de gebruiksaanwijzing staat dat je eerst met het Sodastream apparaat bruiswater moet maken en dan een dopje van die siroop erbij moet doen.

Nou vraag ik me af, dan kan ik toch ook gewoon een fles bubbelwater van het huismerk van 48 cent kopen en daar die siroop bij doen? Heb je ook niet zo’n Sodastream nodig.

U ziet niets over het hoofd. Laagje siroop in een glas en aanvullen met bronwater. Even voorzichtig roeren en klaar.

De juiste hoeveelheid siroop kan eventjes experimenteren zijn maar wie weet smaakt de frisdrank met wat meer of minder siroop wel beter.

Speedy123

Ter aanvulling, flesje Pepsi voor 9 liter cola kost 6,49. Dus 1,09 euro per anderhalve liter.

0,48 + 1,09 = 1,57 cent voor 1,5 liter Pepsi cola.

U profiteert er dan optimaal van dat u de 26,13 procent belasting op frisdrank omzeilt.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Ook mijn idee gewoon proberen met goedkoop koolzuurhoudend bubbelwater want het is en blijft een siroop die vermengt met wat voor een water dan ook een cola smaak geeft.
De mengverhouding voor 1.5 liter bubbelwater met een cola smaak zou 1 zesde deel siroop toevoegen zijn of naar eigen smaak meer of minder.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Undutchable schreef:
Dat deden wij vroeger ook al, jaren 60/70. Deed Ma siroop in een beker, kraanwater erbij, en klaar. Met bubbels moet volgens mij prima kunnen. Zou niet weten waarom niet. Zou ook niet weten waarom je sodastream siroop zou kopen als andere goedkoper en net zo goed is.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Undutchable schreef:

Er staan al jaren andere en veel goedkopere merken siroop in de winkel die U gewoon met (bruis) water kunt aanlengen. Ik begrijp dan ook niet waarom mensen überhaupt een duur Sodastream apparaat kopen om daar vervolgens iets mee te maken wat dus veel goed koper kan.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ongeveer 20 jaar geleden zo'n apparaat cadeau gekregen. Toen viel mij op dat zo'n koolzuurfles veel eerder leeg was dan de 60 liter die vermeld staat. Haalde de 15 geeneens. Dan wordt het verhaal fors duurder.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Wij kregen al aanmaaklimonade, van die knal oranje en mega zoete, nog ruim voordat het internet met al zijn/haar tips bestond.......
En nu anno 2024 vullen ze er niet alleen hun glas mee, maar ook een heel topic.
Maar pas op, met leidingwater kan onder non-conformiteit vallen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ben benieuwd naar het smaakverschil met “echte” cola. Ik vermoed dat de dosering nogal nauw komt.

Zebrakikker

Ongelezen bericht door Zebrakikker »

Dat kan prima. Zelf heb ik een Sodastream en die maakt gewoon bruiswater (zoals Spa rood) van kraanwater.
De siroop maakt van dat bruiswater cola of een andere frisdrank.
Ander bruiswater zal geen verschil maken.

Over het systeem ben ik wel tevreden. Het scheelt ruimte ten opzichte van normale flessen en is niet duur.
Ik denk dat ik wel ongeveer 60 liter bruiswater maak met een Sodastream cilinder. Maar als je de cilinders zelf hervult kost het nog maar zo'n 2,50 aan koolzuur per cilinder, en maakt het verbruik niet zoveel uit.
Je kunt cilinders overigens vrij goedkoop in Duitsland kopen voor ca. 6,- per vulling (omruilen).

Zebrakikker

Ongelezen bericht door Zebrakikker »

De smaak is vergelijkbaar met gewone Pepsi Zero en 7up Zero/free.
In de dop van de siroop staan strepen om de hoeveelheid te bepalen. Ik gebruik gemiddelde sterkte en voeg dat aan 0,84 liter bruiswater toe.

Speedy123

Erthanax schreef:
18 nov 2024 21:07
Ik ben benieuwd naar het smaakverschil met “echte” cola. Ik vermoed dat de dosering nogal nauw komt.
Wellicht een prima gelegenheid om met de familie in het weekend de welbekende Pepsi proef uit te voeren. Een glas echte Pepsi, een glas zelf aangelengde Pepsi en blind proeven. Iedereen kan zijn punten geven en wie weet welke de lekkerste blijkt te zijn.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Dirkie schreef:
18 nov 2024 15:33
Undutchable schreef:

Er staan al jaren andere en veel goedkopere merken siroop in de winkel die U gewoon met (bruis) water kunt aanlengen. Ik begrijp dan ook niet waarom mensen überhaupt een duur Sodastream apparaat kopen om daar vervolgens iets mee te maken wat dus veel goed koper kan.
Met een Sodastreamapparaat maak je bruiswater van gewoon leidingwater. Je hoeft dus niet te sjouwen met flessen uit de supermarkt en mogelijk nig belangrijker: er hoeven geen vrachtwagens vol met pallets bronwater met bubbels rond te rijden. Je maakt het waar je het gebruikt.

Erthanax

Het lijkt me lastig om de milieubelasting echt goed en eerlijk te vergelijken. Dan moet je niet alleen het vervoer, maar ook de productie en de afvalstroom meenemen.

Ik verwacht dat het elkaar niet veel zal ontlopen en erg spannend vind ik het ook niet. De uitkomst van een blinde smaakproef vind ik interessanter. Ik ga dat niet organiseren, want ik heb geen Sodastream en ik drink geen cola. Ook geen flessenwater trouwens. Maar wie wel zo’n apparaat heeft kan hopelijk hun voordeel doen met dit topic.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
18 nov 2024 22:43
De uitkomst van een blinde smaakproef vind ik interessanter. Ik ga dat niet organiseren, want ik heb geen Sodastream en ik drink geen cola.
Wees welkom: ik heb zo'n ding in de keuken staan. Paar jaar geleden bij een kerstpakket gekregen. De eerste koolzuur-cilinder zit er nog in: zegt dat genoeg? :wink:

Erthanax

Dat verrast me niet echt; een Sodastream combineert ook niet zo met whisky, denk ik 😁 Ik ben wel oprecht benieuwd of er nog veel druk in die cilinder zit 🤔

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat ik eigenlijk interessanter vindt: waarom heb je een apparaat in huis dat je toch niet gebruikt?

Plaats reactie