LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sony dig.videocamera

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ividepivicam

sony dig.videocamera

Ongelezen bericht door ividepivicam »

Ik wil een dig. videocamera aanschaffen (rond de 1500 euro) en was van plan om een jvc aan te schaffen. Nu ben ik zo geschrokken van de reacties van anderen. JVC schijnt helemaal niet zo goed te zijn. :(
Dan maar zoeken naar een sony. Heeft iemand ervaring met de sony camera? Ik ben alleen geinteresseerd in de kleine modelletjes. Maar een touchpanel, wat ik zo nu en dan lees, lijkt mij niet zo handig. Vette handen....Ik wil wel DV out en in hebben, geen dvd maar dvbandje, firewire of iets dergelijks. Hoeft geen foto's te maken, want daar heb ik al een toestelletje voor. En is Bluetooth handig? of moet ik dan mijn compie ook aanpassen.
Ben benieuwd of ik reacties krijg van enthousiaste sony gebruikers of juist geen blijde gebruikers.
types die ik op het oog heb: sony DCR-PC 120 of dcr-IP55.
Vriendelijk bedankt allemaal!
groetjes, ivi

M Rozeboom

Re: sony dig.videocamera

Ongelezen bericht door M Rozeboom »

Ik heb de verhalen ook gehoord over de JVC. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, omdat ik vanaf het begin af aan al de keuze voor Sony heb gemaakt. In beginsel een Hi8 camera, die goede diensten heeft geleverd, maar nu nog doet. Maar het digitale tijdperk heeft zijn intree gedaan en het is onmiskenbaar voor een videofilmer aan te raden omdigitaal te gaan. Ik heb mijn camera zo'n drie jaar geleden aangeschaft en deze is nog lang niet toe aan vervanging, alhoewel ik er zeer veel mee film.
Waar je op moet letten is in elk geval dat er een In en Out mogelijkheid geleverd wordt. Anders verlies je toch veel scherpte, contrast en kleur, als je alleen op VHS terug kunt kijken. Brand je het meteen op een DVD heb je er al minder moeilijkheden mee. Maar! Digitaal spul lijkt eeuwige waarde te hebben, maar er gaan hoe langer hoe meer geluiden op, dat dit niet zo is. CD's die niet meer te lezen zijn enzovoort... Ik maak dus altijd een MASTERTAPE van hetgeen ik brand. Zo heb ik altijd het origineel ook nog eens op band staan. Daarom heb ik dus de IN ook nodig.. Ik neem de bewerkte video op op een DV bandje. Het lijkt dubbelop, maar alles voor de veiligheid..

Blootooth lijkt me een overbodige luxe. Ik zou je keuze er in elk geval niet van af laten hangen. Bovendien moet er ook nog het een en ander gedaan worden met je PC. Het werkt niet zomaar.
Stabieler en goedkoper is om te werken met een firewirekaart. Let er wel op, dat het snoertje dat erbij geleverd wordt wel eens niet compatible is. Het heeft me een paar maanden gekost om hier achter te komen.
Ik heb drie jaar geleden gekozen voor een miniDV Sony (DCR-PC9e PAL) die in elk geval de optie in out had, zonder dat je daarbij (illegale) acties moest doen. (garantiebepalingen en dergelijke)

Wat ik wel aanraad, is de mogelijkheid om extra garantietijd bij te kopen. Dit wondere snufje van techniek kan wel eens kapot gaan en dan is reparatie echt heel duur. Ik ben normaal niet zo een voorstander van dit soort zaken, maar een camera is heel gevoelig.

Heb je vragen, merk ik het wel.
Mark, een zeer tevreden gebruiker.

ividepividig

Re: sony dig.videocamera

Ongelezen bericht door ividepividig »

nou, tis dus de Sony dcr pc 101 geworden. Mooi apparaat en ik ben er heel blij mee. Lekker klein, mooi beeld, goed geluid ...en dig.in en uit..noem maar op. Had de 303 op het oog, maar die 3 mega pix. was toch veeeel duurder. Verder lijkt ie er veel op.
Bij verzekeren heb ik niet gedaan omdat op dit soort spullen al extra verzekerd zijn. das handig dus.
Nu de brander nog. Dan kan het echte werk gaan beginnen.
Bedankt voor de tips.

een happy filmer,
ivi

Gesloten