LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stinkende kleren na drogen in Whirlpool condensdroger

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Kaya60

Stinkende kleren na drogen in Whirlpool condensdroger

Ongelezen bericht door Kaya60 »

Een paar dagen geleden kochten we een nieuwe condensdroger van Whirlpool(Hudson).
Na het drogen van m.n. de bonte was, blijkt dat de kleren stinken !
De wasmachine is niet de boosdoener..de was is schoon en ruikt fris na een wasbeurt.
Ik haal altijd de was direct uit de machine als 'ie klaar is . Inmiddels heb ik al van alles geprobeerd om de stank te voorkomen : o.a. gestopt met het gebruik van wasverzachter, geurdoekje van Robijn op de te drogen was , een eierdopje azijn door het laatste spoelwater...niets helpt. Ik doe precies hetzelfde als bij mijn vorige droger , maar nu bij deze nieuwe heb ik stinkende kleren.
Ik woon op de Antillen, monteurs....zijn hier niet te vinden of hebben er net zo weinig verstand van als ik. Garantie tot aan de voordeur en....de regentijd staat voor de deur.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik word hier knap wanhopig van !
Groetjes uit verweggistan :), Kaya

Fleurtjuh666

Re: Stinkende kleren na drogen in Whirlpool condensdroger

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Kaya60 schreef:Een paar dagen geleden kochten we een nieuwe condensdroger van Whirlpool(Hudson).
Na het drogen van m.n. de bonte was, blijkt dat de kleren stinken !
De wasmachine is niet de boosdoener..de was is schoon en ruikt fris na een wasbeurt.
Ik haal altijd de was direct uit de machine als 'ie klaar is . Inmiddels heb ik al van alles geprobeerd om de stank te voorkomen : o.a. gestopt met het gebruik van wasverzachter, geurdoekje van Robijn op de te drogen was , een eierdopje azijn door het laatste spoelwater...niets helpt. Ik doe precies hetzelfde als bij mijn vorige droger , maar nu bij deze nieuwe heb ik stinkende kleren.
Ik woon op de Antillen, monteurs....zijn hier niet te vinden of hebben er net zo weinig verstand van als ik. Garantie tot aan de voordeur en....de regentijd staat voor de deur.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik word hier knap wanhopig van !
Groetjes uit verweggistan :), Kaya
Zo, da's een eindje weg, hopelijk is het daar wél mooi weer!

Zoals ik uit je verhaal begrijp, heb je de wasdroger pas nét. Heb je 'm daar gekocht? Zo ja, wat zegt de verkoper? Of heb je al geprobeerd contact op te nemen met Whirlpool zelf?

Kaya60

Hi, dank voor je reactie Fleur,
Het weer is hier idd prachtig en altijd warm. Binnenkort start de regentijd en dan loopt de luchtvochtigheid op tot zo'n 100%. Het resultaat daarvan is dat je lakens en kleren als natte lappen aan de lijn blijven hangen en in huis ook niet drogen. Alles schimmelt als je niet uitkijkt.
In deze maanden(!!) gebruiken we dan ook de droger.
Op het eiland is slechts 1 merk te koop : Whirlpool. En als je er optijd bij bent, kan je dat ene exemplaar kopen ! Wij waren dus dit keer de gelukkigen:)
De verkoper....heeft geen jota verstand van de spullen die zij verkoopt. Dat is heel normaal hier en zijn wij gewend. Heel vriendelijk overigens, maar stel geen enge vragen.

Nee, reparaties en onderhoud moet je zelf doen. Vorige week weer met een koffer vol onderdelen uit Nl huiswaards gekeerd.
Heb jij enig idee waar die stank in de droge/schone kleren door veroorzaakt wordt ? Gek word je ervan...en van de klagende kinderen...

Heb een berichtje gestuurd naar Whirlpool, maar zie niets terug komen. Bellen met dat service nummer duurde te lang en werd daardoor te kostbaar op deze afstand (10.000km.)

Groetjes, Kaya:)

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Hallo Kaya, wil niet flauw doen, maar je schrijft splinternieuw. Hebben jullie alle verpakkingen verwijderd voor je het in gebruik nam. Dus eventuele rubbers die voor vervoer er in zouden hebben kunnen zitten? Ik noem maar een boom in het bos, want op internet kan ik echt helemaal niets vinden, behalve, zoals je zelf al weet, contact opnemen met....en ook dat is dus een probleem. Hartstikke vervelend zo'n pech te hebben met nieuw apparaat. Is er dan helemaal niemand op je eiland (een doe het zelver of zo) die iets van drogers afweet? Nogmaals, niet rottig bedoeld, hoor.

Kaya60

Hi Tenormin!
Alles verwijderd ! Nee, is geen vervelende opmerking en een dergelijke stommiteit zou me zomaar kunnen overkomen.

Reparateurs op het eiland ? Hoeveel tijd heb je en waar zal ik beginnen ?
Voorbeeld : een maand of 5 geleden hield onze koelkast ermee op ( mayday, mayday in de tropen! ). De enige echte koelkasten reparateur kwam 2 weken later en na herhaaldelijk vriendelijk informeren. Diezelfde dag nog (!)wist de goede man mij te vertellen dat de koelkast stuk was en dat hij terug zou komen, want hij had geen gereedschap bij zich. Mijn man en ik wisten genoeg en reden als gekken zo snel naar de witgoed winkel en kochten een nieuw exemplaar. Weer weken verder en vele telefoontjes later, zou de reparateur dan toch echt komen. Goed, mijn man en wat vrienden hebben de koelkast gesloopt en reserve onderdelen onder elkaar verdeeld. De rest hebben we naar de officiele vuilstort gebracht.

Eh,....dit is de Cariben en moet je heel veel zelf doen, anders red je het hier niet. Kom je er niet uit, dan heb je een probleem
Maar nu zit ik met stinkend wasgoed en hoop op een helder inzicht van een techneut.
O ja, heb 't apparaat gisteren al helemaal nagekeken of er niet een pega pega( zo'n muurhagedis) in was geklommen.of een ander huisdier. Nada !
Mijn hoop is geheel op jullie forumleden gericht ....
Groetjes, Kaya:)

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Blijft er geen (condens)water ergens achter?Dat ,dat stinkt.
Staat de droger waterpas(zeg maar wat, weet niet of dat moet)

Ik denk dat je moet wachten tot plumber reageert,die weet het waarschijnlijk wel ,waar het aan ligt

tenormin

Nou kind, zullen we dan maar hopen dat er "echte kerels" morgen op het forum komen om eventueel vanuit te verte raadgevingen te spuien? Hoewel, de vakanties zijn begonnen en het is vrij stil op de site. Maar humor heb je in ieder geval, moest echt lachen. Dat temperatuurtje lijkt me wel wat, de problemen met elektrische apparaten daar lijkt me wat minder. Je hebt, neem ik aan, wel een email naar Whirlpool gestuurd, goedkoper dan bellen.. :lol: Wens je succes.

Daantje1977

Ongelezen bericht door Daantje1977 »

Hallo Kaya,

Is je wasgoed ook kokendheet als je het uit je droger haalt? en heb je meerdere droogprogramma's geprobeerd?
Ik heb het zelfde probleem gehad met een Nordland droger( was nog vrijnieuw toen) mijn wasgoed stonk ook heel erg, een soort oudbakken lucht en het kwam er kokendheet uit.
Eerst werd er gezegd dat het aan de lagers zou liggen en die zijn vernieuwd maar stank bleef,de 2e keer lag het aan de motor dus die is vervangen en het ging een poosje goed zonder stank maar een maand of 6 later kwam de stank weer en mn stoppen sloegen steeds door en toen heeft de monteur hem afgeschreven en kon ik een nieuwe krijgen of mn geld terug.
Dus het kan bij u ook aan de motor liggen maar of dat nou zo makkelijk te vervangen is dooruzelf weet ik niet.
Hoop dat u het probleem snel vindt, ik weet wat het is om zonder droger te zitten als je afhankelijk van bent.

Succes of beter gezegd Sterkte.

Danielle

simonbien

Ongelezen bericht door simonbien »

Het kan ook komen dat een bunzing uw wasmachine als slaapplaats gebruikt, is ons ook overkomen toen we nog op de Antillen woonden.

Linoge

Ongelezen bericht door Linoge »

tenormin schreef: Je hebt, neem ik aan, wel een email naar Whirlpool gestuurd, goedkoper dan bellen.. :lol: Wens je succes.
Je zit er weer gezellig in. Zooooo leuk dat babbelen.
Kaya60 schreef: Heb een berichtje gestuurd naar Whirlpool, maar zie niets terug komen. Bellen met dat service nummer duurde te lang en werd daardoor te kostbaar op deze afstand (10.000km.)

Kaya60

Beste mensen,bedankt voor al jullie reacties. De meeste raad heb ik opgevolgd: waterpas erbij gehaald ,geen restcondenswater kunnen bespeuren,de was voelde niet kokendheet aan en......op jacht geweest naar een bunzing in het wasmiddel reservoir...sorry, schorpioenen,kakkerlakken en een enkele slang...,maar nog nooit een bunzing in huis zien rondspringen.

Wij zitten idd te denken aan een motorisch probleem, kan inmiddels niets anders meer bedenken. Ik wacht nog even een paar mogelijke reacties af, alvorens ook dit apparaat weer grondig te ontleden en de fabricagefout op te sporen. Kan de echte plumber zich melden ?
Sterkte in de regen mensen, wij hier zitten te springen om een flinke regenbui-
maar dan wel graag met een goed werkende droger achter de hand!
Bon Nochi,Kaya :D

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Beste mensen,bedankt voor al jullie reacties. De meeste raad heb ik opgevolgd: waterpas erbij gehaald ,geen restcondenswater kunnen bespeuren,de was voelde niet kokendheet aan en......op jacht geweest naar een bunzing in het wasmiddel reservoir...sorry, schorpioenen,kakkerlakken en een enkele slang...,maar nog nooit een bunzing in huis zien rondspringen.
Ik denk ook dat je deze opmerking niet serieus moet nemen.
Want simonbien heeft nog niet door, dat de stank uit de wasdroger en niet uit het wasmachine komt. :lol:
simonbien schreef:Het kan ook komen dat een bunzing uw wasmachine als slaapplaats gebruikt, is ons ook overkomen toen we nog op de Antillen woonden.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Kaya60 schreef:Beste mensen,bedankt voor al jullie reacties. De meeste raad heb ik opgevolgd: waterpas erbij gehaald ,geen restcondenswater kunnen bespeuren,de was voelde niet kokendheet aan en......op jacht geweest naar een bunzing in het wasmiddel reservoir...sorry, schorpioenen,kakkerlakken en een enkele slang...,maar nog nooit een bunzing in huis zien rondspringen.
Sinds waneer heeft een droger een wasmiddel reservoir?
Denk dat het gezocht moet worden in de afvoer van het lucht.
Het is een nieuwe schrijft U dus de motor lijkt me sterk dan moet je het horen
of hij doet niets.Loop het hele afvoerkanaal eens langs mischien zit er nog iets in i.v.m. vervoer.Anders filter in de deur goed schoonmaken-condensor
goed schoonmaken ook dat gedeelte waar de condensor inzit.Ook al is het
een nieuwe ,zou de achterplaat even losmaken en kijken of er geen dierenlijk in ligt.Je weet het nooit in die warme landen.
Doe gelijk even de groeten aan mijn zoon zit op een duikschool in Kaya :wink:
suc6.
Laatst gewijzigd door plumber op 15 jul 2012 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ikzelf heb een indesit was-droog automaat en hetzelfde probleem, wat voor geur het is weet ik niet, beetje brandachtig olie??? ik denk dat hij de was te zwaar vind en het vocht te heet wil laten verdampen of zo.

Maar ik gebruik alleen het wasgedeelte en voor het drogen ( alleen in noodgevallen) met heel weinig erin.

Voordeel van in het natte Holland wonen is dat ik er een 2ehands Zanussi droger naast heb die het prima doet! Marktplaats stond er vol mee!

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Als u even googelt op
droger stinkt
vindt u op verschillende Nederlandse forums een waslijst aan mensen met hetzelfde probleem.

Een aantal van de daar aangedragen oplossingen :
1. Het ligt toch aan de wasmachine, die vuil op het goed achterlaat. Een keer een kookwas draaien zonder inhoud, en de wasmachine goed reinigen
2. Geen wasmiddel met ingebouwde wasverzachter gebruiker (dus geen Dash 2 in 1 of iets soortgelijks)
3. Eventueel Robijn droogdoekjes gebruiken om de geur te absorberen

boef530

Ongelezen bericht door boef530 »

9 van de 10 keer heft het stankprobleem zich zelf op, de droger is nieuw en de kunststof delen geven door het verwarmingselement een raar luchtje af, pas na een paar keer gebruiken zal dat verdwijnen. Blijft het probleem bestaan dan moet de droger uit elkaar en bekeken worden of er niets kwalijks in het luchtcirculatie systeem is achter gebleven.

plumber

boef530 schreef:9 van de 10 keer heft het stankprobleem zich zelf op, de droger is nieuw en de kunststof delen geven door het verwarmingselement een raar luchtje af, pas na een paar keer gebruiken zal dat verdwijnen. Blijft het probleem bestaan dan moet de droger uit elkaar en bekeken worden of er niets kwalijks in het luchtcirculatie systeem is achter gebleven.
Enigste kunststof wat met de warmte in aanraking komt is het filter in de deur
en die is hittebestendig dus ruiken doet het ook niet.Weet niet hoe lang hij
in het depot of in de winkel gestaan heeft maar in die warme landen gooi
ik het er toch op dat er een of ander kadaver van een dier in zit.Dus achterplaat eraf.

boef530

Ongelezen bericht door boef530 »

@Plumber, ooit wel eens een condensdroger opengehad? 90% van het circulatiesysteem bestaat uit kunststof.

plumber

boef530 schreef:@Plumber, ooit wel eens een condensdroger opengehad? 90% van het circulatiesysteem bestaat uit kunststof.
Ga hier niet over discuseren maar 80% van het circulatiesysteem bestaat
uit de condensor en die is nog altijd van alluminium.Als de achterkant van jouw
condensdroger van kunststof is dan heb je gelijk want daar zit nog eens 15%.
Heb alleen nog nooit een condensdroger gezien waarvan de achterkant van kunststof is.Voor de rest heb je helemaal gelijk want discuseren op dit
forum is moeilijk want iedereen heeft nml.gelijk.Het gaat hier gewoon om
de stank en daar geef ik een paar vermoedens van door.

tenormin

Leo The Emperor schreef:Als u even googelt op
droger stinkt
vindt u op verschillende Nederlandse forums een waslijst aan mensen met hetzelfde probleem.

Een aantal van de daar aangedragen oplossingen :
1. Het ligt toch aan de wasmachine, die vuil op het goed achterlaat. Een keer een kookwas draaien zonder inhoud, en de wasmachine goed reinigen
2. Geen wasmiddel met ingebouwde wasverzachter gebruiker (dus geen Dash 2 in 1 of iets soortgelijks)
3. Eventueel Robijn droogdoekjes gebruiken om de geur te absorberen
Het gaat hier toch echt over een condens droger, de was komt normaal uit de wasmachine en stinkt als het in de droger is geweest.

Gesloten