LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stofzuiger aanschaffen

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Ciedric
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 sep 2010 22:12

Stofzuiger aanschaffen

Ongelezen bericht door Ciedric »

Mijn vriendin en ik hebben en huis gekocht. Nu hebben wij huishoudelijke spullen nodig, zie ook mijn andere topic omtrent wasmachine en wasdroger aanschaffen.

We hebben een laminaat vloer in het gehele huis. De keuken heeft en vinyl vloer, de badkamer en het toilet hebben tegels. In de toekomst willen wij misschien nog een leuk kleed in de woonkamer.

Nu hebben wij ons laten voorlichten over de stofzuigers deze dag. De ene verkoper gaf aan dat wij geen stofzuiger nodig hebben met veel zuigkracht omdat je toch al veel de swiffer gaat gebruiken. Zijn collega gaf aan dat je juist veel zuigkracht nodig hebt voor een laminaat vloer.

Ons oog is gevallen op de Electrolux ZE 330 van €135 met HEPA-filter en een S-Bag systeem. Erg handig omdat je dan van andere merken AEG en Philips S-bag syteem zakken kunt gebruiken. Een snoer van wel 13 meter, handig! In het ouderlijk huis hebben wij een oudere versie met ook zo'n mega snoer. Met twee stopcontacten stofzuig je het hele huis.

De verkoper raadde ons de Philips FC 9171/01 aan. Veel zuigkracht, handige borstelkop, prijs €159. 9 meter snoer lijkt ons voldoende. Ook deze stofzuiger heeft een HEPA-filter en het s-bag systeem. Nadeel is dat de wieltje super lelijk gepimpt zijn :D

Verder willen wij absoluut geen zakloze stofzuiger. Zie het al voor me, de stofzuiger legen boven de prullenbak in de keuken, vervolgens kun je de keuken opnieuw stofzuigen.

Graag wat reaties, meningen en ervaringen. Stofzuigers die ik niet genoemd heb mogen wel meegenomen worden in jullie reacties, overwegingen enzo. Voor ons is het compleet nieuw! Alvast bedankt, wij zien uit naar jullie reacties.

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: Stofzuiger aanschaffen

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Weet u wel zeker dat u het huis koopt er kan van alles misgaan :lol:

DePienMasjien
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 sep 2010 13:05

Re: Stofzuiger aanschaffen

Ongelezen bericht door DePienMasjien »

Gaat u nu werkelijk elk huishoudelijk product die u wilt gaan aanschaffen hier op het forum zetten?
Kunnen we straks ook nog handdoeken, washandjes, wc papierhouder en prullenbak verwachten? :mrgreen:

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Stofzuiger aanschaffen

Ongelezen bericht door TheLD »

Och gut, een zuigtopic :o

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Stofzuiger aanschaffen

Ongelezen bericht door brenda229 »

we hebben miele (wasmachine en droger, erg tevreden en al ruim 10 jaar oud) en pas een meile stofzuiger gekocht!
prima produkt, koop je via internet kan je ook nog een hoop schelen.

Ciedric
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 sep 2010 22:12

Re: Stofzuiger aanschaffen

Ongelezen bericht door Ciedric »

brenda229 schreef:we hebben miele (wasmachine en droger, erg tevreden en al ruim 10 jaar oud) en pas een meile stofzuiger gekocht!
prima produkt, koop je via internet kan je ook nog een hoop schelen.
Bedankt voor de reactie, iemand die op de zondagavond nog nuchter zat is om een normale reactie te geven, nogmaals bedankt.

Ik vroeg wat tips omtrent te kracht van een stofzuiger die nodig is i.c.m. een laminaat vloer, lijkt mij een redelijke vraag!

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Stofzuiger aanschaffen

Ongelezen bericht door Remster »

Een punt van aandacht wat je zeker niet over het hoofd moet zien:

Kijk of de stofzuiger met z'n voorwieltje gewoon over z'n eigen snoer kan rijden.
Ik heb thuis ook gladde vloeren, en een dure bosch stofzuiger, maar als ik een bochtje maak waarbij de stofzuiger weer over z'n eigen snoer rijdt, dan lukt dat dus niet. Het wieltje blokkeert en sleept het snoer mee. Verschrikkelijk irritant.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Stofzuiger aanschaffen

Ongelezen bericht door brenda229 »

onze stofzuiger is af te stellen in verschillende sterktes en zuigkracht, vind dat erg handig!

Ciedric
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 sep 2010 22:12

Re: Stofzuiger aanschaffen

Ongelezen bericht door Ciedric »

Iemand ervaring met de electrolux?
De Philips stofzuiger heeft een driehoekige zuigmond, handig voor hoeken e.d.

bert4321
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 mar 2010 16:37

Re: Stofzuiger aanschaffen

Ongelezen bericht door bert4321 »

We hebben zowel de Electrolux (voorgaande model) als de Philips. De philips wordt beneden gebruikt en de Elexctrolux boven. De snoerlengte van beiden is gelijk (Elextrolux geeft als lengte van het snoer plus de lengte van de slang op). Beide stofzuigers doen het goed maar de Philips komt iets degelijker over en wordt bij ons ook het intensiefste gebruikt.

Ciedric
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 sep 2010 22:12

Re: Stofzuiger aanschaffen

Ongelezen bericht door Ciedric »

bert4321 schreef:We hebben zowel de Electrolux (voorgaande model) als de Philips. De philips wordt beneden gebruikt en de Elexctrolux boven. De snoerlengte van beiden is gelijk (Elextrolux geeft als lengte van het snoer plus de lengte van de slang op). Beide stofzuigers doen het goed maar de Philips komt iets degelijker over en wordt bij ons ook het intensiefste gebruikt.
Thnx voor de info, ik weet voor nu voldoende.

stofzuigertje

Re: Stofzuiger aanschaffen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Weel Watt zuigkracht is meer stroom verbruik en nauwelijks beter zuigen, wel meer lawaai.
Dus kies niet de zwaarste als je toch geen tapijt wilt.

Zelf kies ik liever in bouwmarkt een die ook gootsteen kan ontstoppen of verstopte afvoer pijp vol bladeren.
Dus wil je wel een zak of een ook voor auto en buiten te gebruiken alles zuiger?
Lelijke doos op wielen, dat wel maar de meest gebruikte is bij mijn van Karcher, dus de geel/zwarte die lelijkste was maar wel lang mee gaat en buiten de emmer legen valt best mee.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Stofzuiger aanschaffen

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

voor laminaat heb je helemaal niet extreem veel zuigkracht nodig, een 'normale stofzuiger' doet het gewoon. Ik heb een philips (geen sjieke) en die heb ik al heel lang, daarvoor had ik ook een philips en die deed het ook prima (tot mijn man hem van de trap liet vallen)
Ik zou overigens geen swiffer kopen maar een ander soort gelijk systeem, swiffer is niet alleen best duur maar helemaal niet stevig. Ik ben al aan mijn 6e swiffer en dat is dus de laatste swiffer die ik koop (mijn man breekt die stok altijd over en ja dat is dezelfde man als van de stofzuiger)

Trudy

Ciedric
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 sep 2010 22:12

Re: Stofzuiger aanschaffen

Ongelezen bericht door Ciedric »

Haha Trudy, wij hebben geen trap in huis dus dat zou moeten gaan lukken! Heb trouwens geen idee of het een echte swiffer is, toch allemaal één pot nat.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Stofzuiger aanschaffen

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Lekker voor een Miele gaan. Onze stofzuiger is nu 12 jaar en doet het nog als de dag dat we hem kochten ook bouwstof heeft de stofzuiger overleeft.

Dus als hij ooit nog stuk gaat wordt het weer een Miele.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Stofzuiger aanschaffen

Ongelezen bericht door mihoen »

wij hebben gewoon een oudere stofzuiger die we gebruiken op laminaat en vloerbedekking met een handvol katten. laminaat swifferen en daarna de stofzuiger met gewone zuigkracht gaat prima hier. je kan ook (als je budget minimaal is) er 1tje halen bij de kringloop. zeker voor dat geld, kun je het nog eens proberen.

bij een hoger budget zouden wij er liever een hebben met een speciaal filter tbv de husideren

Gesloten