LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Structureel probleem levensduur Miele wasdrogers?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Sonar-2

Structureel probleem levensduur Miele wasdrogers?

Ongelezen bericht door Sonar-2 »

Wij hebben met meerdere Miele drogers minder dan de helft van de verwachte levensduur van 5000 wasbeurten / 20 jaar gehaald. Ondanks schoonmaken pluizenfilters na elke droogbeurt. Laatste droger begaf het na 6 jaar, 1200-1500 beurten. Diagnose van Miele servicemonteur: volledige revisie nodig, incl. vervanging printplaat. Kosten nagenoeg winkelprijs van eenvoudige en daardoor vergelijkbare nieuwe AEG/Bosch/Siemens droger.
Als maximaal 10% van de Miele drogers minder dan 50% van de verwachte levensduur haalt, zou de kans op een vergelijkbare ervaring als de onze minder dan 1 op 1000 zijn. Reactie van Miele: men zag geen aanleiding ons tegemoet te komen in reparatie- of vervangingskosten.
Je kunt natuurlijk een keer pech hebben met een apparaat. Maar 3 keer op rij?
Ik vraag mij af of er misschien niet een breder kaliteitsprobleem is met Miele wasdrogers. Het is bekend dat er Miele wasdrogers zijn die meer dan 15 jaar meegaan, maar misschien is er daarnaast ook een hoog percentage dat niet aan de kwaliteitseisen voldoet. Ik kan mij de ractie van Miele voorstellen als meer dan 25% van deze apparaten niet aan de verwachtingen voldoen qua levensduur.
De Miele vaatwasser en wasmachine hebben bij ons overigens wel de 20 jaar levensduur gehaald.

bprosman

Re: Structureel probleem levensduur Miele wasdrogers?

Ongelezen bericht door bprosman »

Wij hebben met meerdere Miele drogers minder dan de helft van de verwachte levensduur van 5000 wasbeurten / 20 jaar gehaald.
Waar komt dat getal vandaan ?

Sonar-2

Waar komt het getal 5000 wasbeurten vandaan ? - o.a. van de Miele website zelf (zie hieronder).
Daarnaast zijn er op vele plaatsen, ook op dit forum, lijstjes te vinden met verwachte levensduur voor bepaalde merken. Ook in die lijstjes is de opgave van of voor Miele 5,000 droogbeurten.

Citaat van de Miele website:
URL: http://www.miele.nl/apps/vg/nl/miele/Mi ... bmenuid=10

Citaat: Bekijk het rekenvoorbeeld voor een calculatie van de kostenbesparing per jaar en over de gehele levensduur van gemiddeld 20 jaar.

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Het is 5000 wasbeurten een wasmachine dus die kan tot 20 jaar meegaan.
Droger is verschillend zullen vast wel oude Mieles zijn maar minder denk ik dan wasmachines en die hebben ook op zijn tijd onderhoud nodig.

Net als bv stofzuigers van Miele ze zijn er wel die 20 jaar of ouder zijn maar niet bij mij is iets meer na kwart van die levensduur overleden.

Zijn ook zat die zelf nieuw printplaatje plaatsen en verder noodzakelijk onderhoud en drogen toch verder naar die beloofde 20 jaar.

dzjimbo

Ongelezen bericht door dzjimbo »

Ik heb ook een Miele wasdroger van 6 jaar oud en daar is al 3 keer een monteur voor geweest. Alle keren klapt de thermostaat eruit. Als ik het van te voren geweten had, had ik nooit zo`n dure gekocht, (900euro)zeker omdat je buiten de garantie gewoon kunt betalen.

Sonar-2

Excuses voor de verwarring. Het gaat wel degelijk, ook op Miele's eigen website, over een droger, en over 5000 droogbeurten. Bij de nieuwere machines zie ik eerder een trend naar kortere dan naar langere levensduur (zie discussiefora).

T.a.v onderhoud: In de periode van 20 jaar, waarin 3 Miele drogers de geest gaven is tevens 6 maal een Miele monteur over de vloer geweest. Enkele malen op kosten van Miele overigens, omdat de problemen niet opgelost waren. De kosten van dergelijk onderhoud kunnen overigens oplopen tot een bedrag waarvoor je ook een eenvoudige nieuwe Bosch of AEG op vergelijkingssites ziet staan - niet slechts het vervangen van een printplaatje of schakelaar.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

je kunt je afvragen wat levensduur betekent
als je een auto koopt ga je er af en toe mee naar de garage en worden er onderdelen vervangen
als dat niet gebeurt staat ook je nieuwe auto waarschijnlijk vrij snel aan de kant van de weg

je kunt je dus ook afvragen of een probleem aan een wasmachine moet betekenen dat hij 20 jaar probleemloos moet blijven draaien

Slobberbone

ruud_a schreef:je kunt je afvragen wat levensduur betekent
als je een auto koopt ga je er af en toe mee naar de garage en worden er onderdelen vervangen
als dat niet gebeurt staat ook je nieuwe auto waarschijnlijk vrij snel aan de kant van de weg

je kunt je dus ook afvragen of een probleem aan een wasmachine moet betekenen dat hij 20 jaar probleemloos moet blijven draaien

Klopt, ik heb ook meegemaakt dat Miele wasmachines en drogers echt versleten en op waren na 3 a 4jaar

En dan kom je nooit bij die beloofde 20 jaar.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="Slobberbone"][quote="ruud_a"]je kunt je afvragen wat levensduur betekent

je kunt je dus ook afvragen of een probleem aan een wasmachine moet betekenen dat hij 20 jaar probleemloos moet blijven draaien[/quote]

Klopt, ik heb ook meegemaakt dat Miele wasmachines en drogers echt versleten en op waren na 3 a 4jaar

En dan kom je nooit bij die beloofde 20 jaar.[/quote]

Slobberbone ik geloof je voor geen meter.Jij????? met je energie verbruik van 1800 KWU per jaar
en dan verstand hebben van de Miele.
Heb nog nooit een Miele meegemaakt van drie jaar die echt versleten was bij een particulier.
wel bij een bedrijf.

Sonar-2

Nog even voor de duidelijkheid: het gaat NIET om 1 machine die het snel begeeft. Dat kan, is gewoon pech hebben. Het gaat om 3 wasdrogers op rij.
Het gaat ook niet om het probleemloos, zonder onderhoud blijven functioneren van de machine. Ik heb nog 6 bonnen van bezoeken van Miele service monteurs over deze periode van 20+ jaar waarin 3 Miele drogers vervangen moesten worden.

De kans op deze ervaringen bij een betrouwbaar product, is minder dan 1 op 1000.
En toch ziet Miele geen aanleiding in een tegemoetkoming in reparatie of vervangingskosten. En daarom het is m.i. aannemelijk dat het product minder betrouwbaar is dan Miele beweert, en dan de consument denkt en verwacht. En op grond waarvan hij/zij dit duurdere product aanschaft.

Nogmaals, je kunt een goede treffen, en je kunt pech hebben. Mijn conclusie, gebaseerd op statistiek (dus niet op 1 incident), en op basis van de reactie van Miele, is dat de kans dat je Miele wasdroger minder dan de helft van de verwachte levensduur haalt groter is dan 10%, mogelijk 30% of meer. Ondanks het na elke droogbeurt schoonmaken van pluizen filters, en ondanks onderhoud/reparaties door Miele zelf.

En dat dus niet op basis van 1 slechte machine, maar op basis van 20+ jaar ervaring met Miele drogers en bijbehorend onderhoud. En, nogmaals: zowel onze Miele vaatwasser als onze Miele wasmachine hebben wel de 20 jaar gebruik overschreden. Het probleem zit hem m.i. in de drogers.

Slobberbone

plumber schreef:
Slobberbone schreef:
ruud_a schreef:je kunt je afvragen wat levensduur betekent

En dan kom je nooit bij die beloofde 20 jaar.
Slobberbone ik geloof je voor geen meter.Jij????? met je energie verbruik van 1800 KWU per jaar
Heb nog nooit een Miele meegemaakt van drie jaar die echt versleten was bij een particulier.
wel bij een bedrijf.
Dan geloof jij mij niet Plumber, en mijn energieverbruik is geen 1800 kw/h per jaar ik weet niet waar jij dat vandaan haald. En zeg ik dat ik verstand heb van Mieles wel al diverse gehad en nog in bezit.
Vroeger in een instelling gewoond daar werden de Mieles door 12 bewoners gebruikt/misbruikt en waren echt op na 3 a 4 jaar.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Vroeger in een instelling gewoond daar werden de Mieles door 12 bewoners gebruikt/misbruikt en waren echt op na 3 a 4 jaar.
Dat valt dan inderdaad wel meer onder "bedrijfsmatig" dan particulier gebruik. Daar heeft Miele overigens speciale machines voor (voor op campings e.d.).

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="Slobberbone"]

wel bij een bedrijf.[/quote]

Dan geloof jij mij niet Plumber, en mijn energieverbruik is geen 1800 kw/h per jaar ik weet niet waar jij dat vandaan haald. En zeg ik dat ik verstand heb van Mieles wel al diverse gehad en nog in bezit.
Vroeger in een instelling gewoond daar werden de Mieles door 12 bewoners gebruikt/misbruikt en waren echt op na 3 a 4 jaar.[/quote

door Slobberbone » 30 nov 2012 10:51

Mijn verbruik 2011/2012:

Gas : 559 M3
Elektra:2458 Kw/h

Klasse A woning uit 2009 met Hr ketel, 6 personen.

Doelstelling volgend jaar rond de 2000 Kw/h uit te komen gasverbruik is al optimaal bijgeschaafd.

Had het bijna goed.Las trouwens ook dat je al 15 jaar met een Miele doet en die is niet
energie zuinig

Slobberbone

Quote:

Had het bijna goed.Las trouwens ook dat je al 15 jaar met een Miele doet en die is niet
energie zuinig

@Plumber,

Deze Miele is 15 jaar oud en ik heb hem nu ruim 2 jaar (2e hands gekocht voor 75 euro) ik heb hem zelf geen 15 jaar.

Wat betreft stroomverbruik ken ik geen zuinigere machine, verbruikt bij kortprogramma 60 graden slechts 0.14 Kw/h stroom per wasbeurt. Dus wel zuinig,vandaag test ik gewoon programma.

Waterverbruik is inderdaad meer dan hedendaagse machines maar daar verander ik niks aan,wordt goed gecompenseerd door zuinige stroomverbruik :)

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

@slobberbone:
Wat betreft het waterverbruik :
Moderne machines van vandaag gebruiken 40-50 ltr water.
Die (tr)ouwe 15 jaar Mieles van ons 58-60 ltr.
Verschil van 10 ltr , met een prijs van 1 euro per kuub is dit slechts een verschil van 1 eurocent :D
Laat die ouwe trouwe Miele maar lekker draaien .
Daar gaat geen AEG / Samsung of die andere bende tegenop.

Wat betreft de wasdroger van TS.
Is het een condens of een lucht afvoerdroger?
Die condens machines geven iid wat meer problemen en gaan sneller kapot
dan een luchtafvoer.

Gesloten