LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te klein gekochten vrieskast

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Jolijn

Re: Te klein gekochten vrieskast

Ongelezen bericht door Jolijn »

sjohie schreef:
Bob Schurkjens schreef:Als de vrieskast werkelijk kleiner is dan aangegeven door Block, kun je uiteraard de vrieskast terugbrengen om je geld terug te krijgen. Maar om er achter te komen of dat werkelijk zo is, zul je de afmetingen van de binnenkant met een meetlint moeten opnemen om het aantal liters te berekenen.
Een vrieskist en een vrieskast hebben beiden eenzelfde bruto inhoud, echter bij een vrieskast wordt een deel van die ruimte ingenomen door de laden, ruimte er tussen, uitsparingen voor handvaten, en zo verder. De netto ruimte is dus bij een vrieskast, waar het hier zo te lezen over gaat, minder. Daarnaast kan het volume ook goed anders zijn door dikkere isolatie, als ze het volume meten aan de hand van de buitenmaten van het apparaat.
Maar als het aantal liters als inhoud wordt opgegeven, is dat toch de netto inhoud lijkt me? Wat heb je aan bruto inhoud? ?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjoegel schreef:De inhoud kun je meten door de vriezer op zijn rug te leggen en hem met een maatbeker vol met water te scheppen. Voor elke beker zet je een streepje op een vel papier. Als er niets meer in kan dan tel je de streepjes op. De uitkomst is het aantal liters. Dan weet je of het hetzelfde is.
Hm wat ingewikkeld. Gewoon hxbxd = inhoud.

marjonm

Ongelezen bericht door marjonm »

Ik heb me vriendin net gesprokken,..de block wil niets voor haar doen,..want hij heeft onder stroom gestaan.
tja :? ,...ze gaat hem nu maar op marktplaats zetten. :?
Ze heeft geen winkels in de buurt,..dus heeft ze aan deze inhoud welke de kast bied niet genoeg!
En ze heeft ook geprobeert de kast zonder bakken tevullen,maar dan is de ruimte nog niet groot genoeg om alles kwijt tekunnen!!
Dus voor de gene die er ooit over denkt om een diepvrieskast tekopen,..hou der rekening mee,..dat die lang niet zoveel ruimte bied als een kist.

boef530

Ongelezen bericht door boef530 »

Dus voor de gene die er ooit over denkt om een diepvrieskast tekopen,..hou der rekening mee,..dat die lang niet zoveel ruimte bied als een kist.
Dat is echt een doorbraak, alle consumentenprogramma's moeten er aandacht aan besteden. CNN zou er wereldwijd ook aandacht aan moeten schenken. Het is me wat!!!!.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Boeiende materie.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

marjonm schreef:Dus voor de gene die er ooit over denkt om een diepvrieskast tekopen,..hou der rekening mee,..dat die lang niet zoveel ruimte bied als een kist.
Als het netto aantal liters hetzelfde is, kan er in theorie hetzelfde in.
In de praktijk meestal niet, door de manier van inpakken.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

marjonm schreef: Dus voor de gene die er ooit over denkt om een diepvrieskast tekopen,..hou der rekening mee,..dat die lang niet zoveel ruimte bied als een kist.
Da's ook heel logisch. Een vrieskist kan men vanaf de bodem opstapelen tot ie vol is. Een kast met lades instapelen zorgt er altijd wel voor dat er ruimten overblijven waar dat brood of die doos net niet meer inpassen.
olaf79 schreef: Hm wat ingewikkeld. Gewoon hxbxd = inhoud.
Maar da's te moeilijk hoor. Dan heb je de inhoud in m3 of cm3. Da's nog geen liters..
sjoegel schreef:De inhoud kun je meten door de vriezer op zijn rug te leggen en hem met een maatbeker vol met water te scheppen. Voor elke beker zet je een streepje op een vel papier. Als er niets meer in kan dan tel je de streepjes op. De uitkomst is het aantal liters. Dan weet je of het hetzelfde is.
Niet vergeten de vriezer dan ook uit te zetten anders heb je weer andere problemen :mrgreen:

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou heb toch liever lades als een kist,vrieskist te verstaan..
Ja sjoegel ga het gelijk doen,maar uh,blijf ikmlopen vd 2 de naar de 3 de verdieping :oops: tuinslang maar meenemen...enne hij ligt bom vol..waar laat ik dat dan weer....

Ppppffff problemen problemen..

Jammer voor vriendin,maar beetje eigen schuld,geen winkels in de buurt.?
Doet ze alles voor een week inde vriezer dan..fruit,melk,groente???
Lijkt me dat je toch minimaal 1 x pw boodschappen doet?? Zo ja dan ...kan je toch iets minder je vriezer vol stoppn..
Hoe groter hoe meer je propt,althans ik wel..als je kleinere hebt,kwestie an wennen

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan de stekker er ook andersom insteken. Dan heb je er een handige oven bij.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: :lol:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:Je kan de stekker er ook andersom insteken. Dan heb je er een handige oven bij.
En als tie dan vol water is, dan heb je een lekker warm badje. :D

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat de vriezer aan heeft gestaan is eigenlijk ook een "smoes".
Niet helemaal, een koelkast en/of diepvriezer die aangestaan heeft , heeft inmiddels de koelvloeistof rondgepompt en zal eerst weer een tijdje uit moeten staan. Een diepvries die net afgeleverd is mag je ook de eerste 24 uur niet aanzetten.

Emmy75

bprosman schreef:
Niet helemaal, een koelkast en/of diepvriezer die aangestaan heeft , heeft inmiddels de koelvloeistof rondgepompt en zal eerst weer een tijdje uit moeten staan. Een diepvries die net afgeleverd is mag je ook de eerste 24 uur niet aanzetten.
Da's me wel bekend. Ik bedoelde dat het een beetje onzinnig argument is om daarom niet te ruilen. Als de verpakking verwijderd was ( en niet aan geweest ) was dit het argument om niet te hoeven ruilen. Of het apparaat nu wel of niet aan is geweest, koop blijft koop en ruilen is geen recht. Ze hadden denk ik wel beter een iets andere uitleg moeten kiezen als sja pech hij is aangeweest. De volgende keer denkt de vriendin zolang ie maar niet aan is geweest mag ik ruilen door dit verhaal. En dat klopt dus niet.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Emmy75 schreef:
bprosman schreef:
Da's me wel bekend. Ik bedoelde dat het een beetje onzinnig argument is om daarom niet te ruilen. Als de verpakking verwijderd was ( en niet aan geweest ) was dit het argument om niet te hoeven ruilen. Of het apparaat nu wel of niet aan is geweest, koop blijft koop en ruilen is geen recht. Ze hadden denk ik wel beter een iets andere uitleg moeten kiezen als sja pech hij is aangeweest. De volgende keer denkt de vriendin zolang ie maar niet aan is geweest mag ik ruilen door dit verhaal. En dat klopt dus niet.
Volgende keer gewoon online kopen. Mag je onder voorwaarden binnen 7 werkdagen retoursturen. Wel de verpakking bewaren. Verzendkosten zijn voor jouw rekening.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Emmy75 schreef:
Maar da's te moeilijk hoor. Dan heb je de inhoud in m3 of cm3. Da's nog geen liters..
1 liter = 0,1 m³ <=> 1 m³ = 10 liter

De formule is dus: liters = hoogte * breedte * diepte / 10

Als het schuin afloopt, meet je op twee plekken en middel je de twee waardes.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Emmy75 schreef:
En aangezien 1 liter=1 dm3 = 1000 cm3 = 0,001 m3 ben je inderdaad gauw klaar. Hoezo te moeilijk, dat begrijp ik niet helemaal?

@alfatrion: terug naar de middelbare school, kerel!

Emmy75

alfatrion schreef:
Emmy75 schreef:

Volgens mij was 1 m3 1000 liter. Hoe dan ook kan geen 10 liter zijn. In een ruimte van 1 x 1 x 1 meter kan meer dan een emmertje water.
Volgens mij is 1 dm3 gelijk aan 1 liter.

Emmy75

Newmikey u was me net voor..
Mijn eerdere berichtje dat lxbxh nog geen liters zijn, was eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeld..

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Emmy75 schreef:Newmikey u was me net voor..
Mijn eerdere berichtje dat lxbxh nog geen liters zijn, was eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeld..
Misverstandje dus :oops: Maar wel handig om eens even de rekenvastheid van diverse bekende forummers te toetsen :lol:

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

alfatrion schreef:
Emmy75 schreef:

Duidelijk meer verstand van juridische zaken (?) dan van wiskunde....

Gesloten