| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tefal stopomgenerator na reparatie ontploft
-
Amreg
Tefal stopomgenerator na reparatie ontploft
Ik heb vorige week donderdag mijn stoomgenerator opgehaald na reparatie van Tefal.De stoomslang van het strijkijzer naar de waterbak was niet meer goed en na een prijsopgave heb ik die slang laten vervangen en er bij uitgehouden dat hij alleen maar gemaakt mocht worden mits het niet duurder zou worden dan 45 euro.
Nu koste het vervangen van de slang 35 euro.
Verder was er eigenlijk niets mis met het apparaat dus ik blij dat ik gem na 3 weken weer terug kreeg.
Tot mijn grote schrik is hij vanmorgen werkelijk ontploft.
Ik had hem in het stopcontact gestoken en dan moet je wachten totdat het lampje van de stoomgenerator uitgaat.
het viel me op dat dit langer dan de gebruikelijke 8 minuten duurde.
Toen ik een tik hoorde dacht ik dat het apparaat gereed was om te gaan srijken maar tot mijn verbazing was het lampje nog aan dus er bij blijven staan en wachten maar.
Weer een tik en ik zag het lampje even knipperen.Dus ik dacht ik pak alvast een overhemd om te strijken en in dat ik me omdraai om dit te pakken ontploft mijn apparaat.
Had ik mazzel dat ik net wegdraaide van dat ding want de stoom vloog tegen het plaffond en door de keuken de waterbak was geheel ontzet en er ontsnapte overal stoom.Wat kan ik hier nu nog mee het ding is totaal vernield en mijn plaffond vol met watervlekken.
Wie weet wat ik hier mee kan?
Ik vind dat Tefal mijn apparaat in de vernieling heeft geholpen heb ik nu recht op een nieuwe?
Of zelfs recht op teruggave van mijn 35 euro omdat het apparaat helemaal niet gemaakt is en totaal vernield is?
Nu koste het vervangen van de slang 35 euro.
Verder was er eigenlijk niets mis met het apparaat dus ik blij dat ik gem na 3 weken weer terug kreeg.
Tot mijn grote schrik is hij vanmorgen werkelijk ontploft.
Ik had hem in het stopcontact gestoken en dan moet je wachten totdat het lampje van de stoomgenerator uitgaat.
het viel me op dat dit langer dan de gebruikelijke 8 minuten duurde.
Toen ik een tik hoorde dacht ik dat het apparaat gereed was om te gaan srijken maar tot mijn verbazing was het lampje nog aan dus er bij blijven staan en wachten maar.
Weer een tik en ik zag het lampje even knipperen.Dus ik dacht ik pak alvast een overhemd om te strijken en in dat ik me omdraai om dit te pakken ontploft mijn apparaat.
Had ik mazzel dat ik net wegdraaide van dat ding want de stoom vloog tegen het plaffond en door de keuken de waterbak was geheel ontzet en er ontsnapte overal stoom.Wat kan ik hier nu nog mee het ding is totaal vernield en mijn plaffond vol met watervlekken.
Wie weet wat ik hier mee kan?
Ik vind dat Tefal mijn apparaat in de vernieling heeft geholpen heb ik nu recht op een nieuwe?
Of zelfs recht op teruggave van mijn 35 euro omdat het apparaat helemaal niet gemaakt is en totaal vernield is?
-
Gast
Re: Tefal stopomgenerator na reparatie ontploft
Je hebt recht op schadevergoeding!, zo'n apparaat behoort beveiligd te zijn tegen ontploffingsgevaar!,
Je hebt nu alle rechten van de wereld!, met het apparaat naar de winkel, en uitleggen wat er is gebeurd!,
Veel succes.
Je hebt nu alle rechten van de wereld!, met het apparaat naar de winkel, en uitleggen wat er is gebeurd!,
Veel succes.
-
Amreg
Ikm heb mijn stoomgenerator vandaag teruggebracht naar de zaak en moet nu 1,5 week afwachten omdat ze het opsturen naar Tefal.
Als het werkelijk zolang moet duren zit ik tegen die tijd al 6 weken zonder.
Het betreft trouwens een Tefal pro 2500 stoomgenerator.
Hij is van 20-10-2000 dus 4,5 jaar oud.
Ik heb in de winkel uitgelegd dat ik bijna kost en inwoning had gehad in Beverwijk ( branwonden centrum) en dat mijn plaffond waterplekken had opgelopen en dat ik toch mocht verwachten dat een gerepareerd apparaat wel veilig terug moest komen.
Eigenlijk had ik verwacht dat ze voor zulke klachten meteen naar Tefal zouden bellen en de klacht voorleggen maar niets is minder waar.
Het is duidelijk dat het apparaat totaal niet meer te maken is want hij is geheel ontzet door die ontploffing.
Ik had voorheen een andere stoomgenerator van Tefal van toen 275 gulden zonder btw en heb toen geregeld gekregen dat ik op mijn huidige apparaat nog 177 gulden moest bijbetalen.
Eigenlijk ben ik niet van plan om nu weer veel bij te betalen want als ze hun werk goed hadden gedaan had ik nu geen nieuwe nodig gehad.
Eigenlijk zou ik wel eens willen weten wat een redelijke oplossing was.
Dit apparaat heb ik vanavond gevonden op het volgende adres http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... 45252.html en hij kost nog steeds 194 euro
Dit is wel op een Duitse website.
Als het werkelijk zolang moet duren zit ik tegen die tijd al 6 weken zonder.
Het betreft trouwens een Tefal pro 2500 stoomgenerator.
Hij is van 20-10-2000 dus 4,5 jaar oud.
Ik heb in de winkel uitgelegd dat ik bijna kost en inwoning had gehad in Beverwijk ( branwonden centrum) en dat mijn plaffond waterplekken had opgelopen en dat ik toch mocht verwachten dat een gerepareerd apparaat wel veilig terug moest komen.
Eigenlijk had ik verwacht dat ze voor zulke klachten meteen naar Tefal zouden bellen en de klacht voorleggen maar niets is minder waar.
Het is duidelijk dat het apparaat totaal niet meer te maken is want hij is geheel ontzet door die ontploffing.
Ik had voorheen een andere stoomgenerator van Tefal van toen 275 gulden zonder btw en heb toen geregeld gekregen dat ik op mijn huidige apparaat nog 177 gulden moest bijbetalen.
Eigenlijk ben ik niet van plan om nu weer veel bij te betalen want als ze hun werk goed hadden gedaan had ik nu geen nieuwe nodig gehad.
Eigenlijk zou ik wel eens willen weten wat een redelijke oplossing was.
Dit apparaat heb ik vanavond gevonden op het volgende adres http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... 45252.html en hij kost nog steeds 194 euro
Dit is wel op een Duitse website.
-
Amreg
Ik heb dinsdag gebeld met de zaak waar ik mijn stoomgenerator heb afgegeven.
En wat blijkt, hij is dus niet meer te maken en u krijgt een nieuwe mevrouw.
Nou ik ben benieuwd wat voor type ik nu krijg en wanneer ik hem krijg.
Het zou waarschijnlijk deze week zijn en vandaag is het al donderdag, ik ben benieuwd en word vervolgd.
En wat blijkt, hij is dus niet meer te maken en u krijgt een nieuwe mevrouw.
Nou ik ben benieuwd wat voor type ik nu krijg en wanneer ik hem krijg.
Het zou waarschijnlijk deze week zijn en vandaag is het al donderdag, ik ben benieuwd en word vervolgd.
-
Amreg
Ik heb afgelopen zaterdag kosteloos een splinternieuwe stoomgenerator op mogen halen en wel de Pressing Compact beste koop van mei 2005 
Even een reactie van deze kant.
Er is geen ontploffing geweest maar de beveiliging [overdrukventiel]
is in werking getreden.
Tim
Er is geen ontploffing geweest maar de beveiliging [overdrukventiel]
is in werking getreden.
Tim
Ik was er niet bij .
Ontploffen is onmogelijk .
Een onwetend persoon heeft het al gauw over ontploffen .
Omdat de technische nowhow niet aanwezig is .
Dit is geen verwijt maar een feit
Tim
Ontploffen is onmogelijk .
Een onwetend persoon heeft het al gauw over ontploffen .
Omdat de technische nowhow niet aanwezig is .
Dit is geen verwijt maar een feit
Tim
-
Gast
als het overdrukventiel in werking is getreden mag de waterbak niet
ontzet raken dus volgens mij was het overdrukventiel defect
waardoor hij wel degelijk is ontploft.
ontzet raken dus volgens mij was het overdrukventiel defect
waardoor hij wel degelijk is ontploft.
-
janf
Vraagje aan Tim.
Waarom kan het niet ontploffen.
Groet Jan
Waarom kan het niet ontploffen.
Groet Jan
Dan zou dus de ketel ontploft zijn .
Dit gaat met een enorme knal gepaart en komt er weinig stoom bij vrij,
Stoomontwikkeling ontstaat allen maar door een kier/scheurtje/lek of in werking treden van het overdrukventiel.
Kan de melder hier zelf op reageren .
Dat maakt het wat makkelijker.
groeten Tim,
Dit gaat met een enorme knal gepaart en komt er weinig stoom bij vrij,
Stoomontwikkeling ontstaat allen maar door een kier/scheurtje/lek of in werking treden van het overdrukventiel.
Kan de melder hier zelf op reageren .
Dat maakt het wat makkelijker.
groeten Tim,
-
Gast
hoe zou het stoom uit de gaatjes komen denk je doordat je een
ventiel opend waardoor oververhit water (ongev.120 graden)ontsnapt
wat zich onmidellijk tot stoom ontwikkeld.als een van de dingen
kapot is zoals veiligheidsventiel thermosstaat etc kan hij wel degelijk ontploffen als het water hoger is als 100 graden wordt het onmiddelijk
stoom dus er kan ook een hoop stoom vrijkomen.
ventiel opend waardoor oververhit water (ongev.120 graden)ontsnapt
wat zich onmidellijk tot stoom ontwikkeld.als een van de dingen
kapot is zoals veiligheidsventiel thermosstaat etc kan hij wel degelijk ontploffen als het water hoger is als 100 graden wordt het onmiddelijk
stoom dus er kan ook een hoop stoom vrijkomen.
-
Amreg
Mijn stoomgenerator is in mijn ogen wel degelijk ontploft.
Er zat namelijk geen overdruk ventiel op, daarom is hij juist wat ik noem ontploft.
Alleen is de stop er niet vanaf gevlogen maar de stoom schoot langs de stop en kwam wel degelijk tegen het plaffond en door de hele keuken, dus ook in de rondte.De ketel was dus ook ontzet anders was de stoom niet door de naden gekomen.Zelfs langs de aansluiting van de nieuwe stoomkabel kwam de stoom door.
Mijn nieuwe stoomgenerator heeft wel een overdruk ventiel deze dop ziet er heel anders uit als die van de vorige.
En er was trouwens wel een harde knal toen de generator ontplofte.
Ik had de generator weggebracht om een nieuwe stoomslang erop te laten maken maar bij die reperatie is iets misgegaan waardoor de termostaat niet meer uit ging waardoor het water naar mijns inziens dus wel degelijk kookte, waarop de ontploffing volgde.
Trouwens ben ik blij met mijn nieuw apparaat want ik heb het 8 weken met een normaal stoomstrijkijzer moeten doen en als je een stoomgenerator gewend bent is dat werkelijk 3x niks.
Er zat namelijk geen overdruk ventiel op, daarom is hij juist wat ik noem ontploft.
Alleen is de stop er niet vanaf gevlogen maar de stoom schoot langs de stop en kwam wel degelijk tegen het plaffond en door de hele keuken, dus ook in de rondte.De ketel was dus ook ontzet anders was de stoom niet door de naden gekomen.Zelfs langs de aansluiting van de nieuwe stoomkabel kwam de stoom door.
Mijn nieuwe stoomgenerator heeft wel een overdruk ventiel deze dop ziet er heel anders uit als die van de vorige.
En er was trouwens wel een harde knal toen de generator ontplofte.
Ik had de generator weggebracht om een nieuwe stoomslang erop te laten maken maar bij die reperatie is iets misgegaan waardoor de termostaat niet meer uit ging waardoor het water naar mijns inziens dus wel degelijk kookte, waarop de ontploffing volgde.
Trouwens ben ik blij met mijn nieuw apparaat want ik heb het 8 weken met een normaal stoomstrijkijzer moeten doen en als je een stoomgenerator gewend bent is dat werkelijk 3x niks.
-
Gast
er zal wel een overdrukventiel op gezeten hebben
maar ik denk dat ze er een verkeerd breekplaatje
ingezet hebben.
maar ik denk dat ze er een verkeerd breekplaatje
ingezet hebben.
-
Gast
Er moet een overdruk ventiel in hebben gezeten .
Was dit niet het geval dan was er ook geen keurmerk .
En hebben we het over een levensgevaarlijke machine.
Was dit niet het geval dan was er ook geen keurmerk .
En hebben we het over een levensgevaarlijke machine.