LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
johanrong

vaatwasser

Ongelezen bericht door johanrong »

ik heb een vaatwasser gekocht bij wehkamp na 2 jaar stuk . gebeld zeggen dat ik geen garantie heb klopt dat

annanas

Re: vaatwasser

Ongelezen bericht door annanas »

als je er geen extra garantie bij hebt gekocht kan dat best wel eens kloppen.
Er zit geloof ik maar 1 jr garantie op.
anna

dens

Ongelezen bericht door dens »

Nee, dat klopt niet. Je hebt wettelijk 2 jaar garantie. Sterker nog, het is wettelijk geregeld dat je een bepaalde levensduur van een apparaat mag verwachten. Dus ook als een apparaat kapot gaat NA de garantieperiode heb je nog bepaalde rechten. Kijk maar eens op www.consumentenbond.nl

Garantie bijkopen is eigenlijk dus gewoon grote onzin, dat is gewoon lekker verdienen voor de bedrijven. Let op: vaak zijn de garantievoorwaarden helemaal niet zo goed als je extra garantie bijkoopt!

Het probleem is alleen om je rechten ook te krijgen. Het is meestal niet haalbaar om daar een advocaat op af te sturen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dan blijft de vraag, wat bedoel je met na?
Is het tijdens het 2 jaar.
Of zijn de 2 jaar al verstreken en zit je dus feitelijk in het 3e jaar?
Dan heb je namelijk geen garantie meer, mits je er geen extra garantie hebt bijgekocht.

dens

Ongelezen bericht door dens »

Ik bedoel met NA: na de wettelijke garantieperiode van 2 jaar (2 jaar is dus vanaf de dag van aankoop rekenen).

Gast

Vroeg me eigenlijk af wat johan met na bedoelde.
Overigens klopt het dat je ook na de garantieperiode nog rechten hebt.
Maar dan meer met percentages die je voor de reparaties moet betalen.

Gast

Klopt na 3 jaar 300% na 4 jaar 400% etc.

Gast

Klopt na 3 jaar 300% na 4 jaar 400% etc
Na 3 jaar 300% en na 4 jaar 400%. Is me niet helemaal duidelijk wat je daarmee bedoelt. Zou je het kunnen uitleggen?

Gesloten