Het is een fluitje van een cent, nog geen 2 minuten werk. Het netkapje in de binnenkant van de magnetron verwisselen door 4 schroefjes los/vast te draaien. De fabrikant weigert het artikel € 32.50 op te sturen.
Wel kan de monteur komen met het kapje, € 81.50 voorrijkosten.
Brandende vraag: is de fabrikant niet verplicht het gevraagde onderdeel op te sturen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vervangen van onderdeel
Re: vervangen van onderdeel
Ik heb geen idee wat de rechten en plichten in deze zijn.
Maar het sturen van een monteur voor een dergelijk karweitje lijkt mij ook grote onzin.
Tenzij natuurlijk de fabrikant aansprakelijk blijkt te zijn als een klant iets oploopt bij het verwisselen van zo'n kapje.
Maar het sturen van een monteur voor een dergelijk karweitje lijkt mij ook grote onzin.
Tenzij natuurlijk de fabrikant aansprakelijk blijkt te zijn als een klant iets oploopt bij het verwisselen van zo'n kapje.
Re: vervangen van onderdeel
Probeer het onderdeel eens bij handyman te bestellen. Mijn 8 jaar oude Brother magnatron draaiplateau draait weer. Het draaidriehoekje was gesmolten door een metalen deel in de magnatron. Onderdeeltje koste € 14,80 levertijd 8 dagen . Voor adressen zie http://www.handyman.nl/
Re: vervangen van onderdeel
dit is het logische gevolg van consumenten ,die fabricanten aansprakelijk stellen voor schade die ontstaan door zelf onderdelen te vervangen.
wanneer deze opgestuurt word naar de consument.
men leest over het algemeen niet aanwijzing en/of voorzorgmaatregelen om bijv. een lampje in zo'n apparaat te vervangen.
wanneer er wat gebeurt:bijv. men brand z'n vingers aan het lampje omdat de stekker er nog in zit,stelt men de fabricant aansprakelijk met het verweer "hoe kun je dat nou doen"
door er een service monteur dit te laten doen ,voorkomt de fabricant dit soort akkefietjes.
wanneer deze opgestuurt word naar de consument.
men leest over het algemeen niet aanwijzing en/of voorzorgmaatregelen om bijv. een lampje in zo'n apparaat te vervangen.
wanneer er wat gebeurt:bijv. men brand z'n vingers aan het lampje omdat de stekker er nog in zit,stelt men de fabricant aansprakelijk met het verweer "hoe kun je dat nou doen"
door er een service monteur dit te laten doen ,voorkomt de fabricant dit soort akkefietjes.
Re: vervangen van onderdeel
Wat is eigenlijk de reden dan ze het niet op willen sturen?