LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vetluis in de wasautomaat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Gast

Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Kan iemand mij vertellen wat Vetluis precies is. En komt dit alleen bij en AEG wasautomaat voor?

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Vetluis dat is iemand die jou probeerd
te belazeren.

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Vetluis is een zeepbacterie, die zich in de machine vestigd, dit kan vlekken op de was veroorzaken,

Veel nieuwe machine's hebben vaak last van stinkende was, oorzaak: te weinig water in combinatie met weinig wasmiddel, zelfs met meer wasmiddel kan de was gaan stinken!,

Zelf had ik ook problemen met stinkende 'schone' was, die uit de machine kwam,

Vul het apparaat nu met een bloemen gieter

3 gieters warm water, ( 33 liter ), dit spaart behoorlijk electriciteit!, nooit geen stinkende was gehad!,

Zelf heb ik het gevoel dat de fabrieken de machine's te weinig water laten gebruiken, om aan de A specificatie te laten voldoen,

Dus iedereen weer aan gieteren!, net als vroeger met de snel/langzaamwasser!,

Dit is uiteraard alleen nodig met de eerste wassop, het spoelen, wasverzachten, e.d. doet de machine zelf prima.

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Zie het al voor me mijn vrouw met een gieter is 10 kilo
water in het zeepbakje doen en dat drie maal,dacht niet dat
ze dat doet en gelijk heeft ze dan maar een keer goed heet
wassen dan ben je de vetluis ook kwijt.
Overigens nooit van gehoord volgens mij wordt de boel bedonderd.

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Ga maar eens op zoek naar de vetluis!,

Even op internet snuffelen, een zoekmachine inschakelen en je vindt ze gegarandeerd zeker!,

123

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door 123 »

vetluis ontstaaqt doordat er zeepresten in de leiding van zeepbakje naar wasautomaat blijven zitten. Door of een bolletje te gebruiken waarmee je sop meteen in wasmachine doet of door regelmatig app op 90 graden met soda te spoelen kan ej dit voorkomen. kom tbij alle apparaten voor

ricardo1

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door ricardo1 »

Vetluis of ook wel wasluis ontstaat voornamelijk door het (te) vaak wassen op lage tempraturen (40 graden) en het weinige zeep gebruik van tegenwoordig. Als wasluis kans krijgt zich te vormen in een machine dan kun je er vanuit gaan dat je eigenlijk nooit een echt schone was hebt. Om vet en bacterieën te verwijderen heb je nog steeds minimaal 60 gaden en voldoende wasmiddel nodig. Was eens wat vaker op 60 graden of hoger en maak de zeeplade en de afvoerpomp eens schoon. Laat de machine ook èèn à twee keer per jaar draaien met een speciaal reinigings/ontkalkins middel voor wasmachine's.

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een onzin hoor ik hier:
1 x per week een kookwas met een fles azijn voor de gekleurde was die gekookt moet worden (handdoeken etc.) (theedoeken en vaatdoeken moeten gekookt!!!!!!! niet te zuinig zijn!)

1 x per maand de was doen (wit of bont) op kook, dan fles gewone natuur/keukenazijn erbij................... geen schoonmaakazijn: wasmachine : keurig schoon,

fles azijn: 30 cent, fles ontkalking of pak: 6 euro Werking: azijn werkt beter en is veiliger voor de machine!


Oud witgoedverkoper.

laat je niet in de luren leggen door lage prijzen: koop een miele!

vsrens

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door vsrens »

AEG machines zijn er wel gevoeliger voor dan andere, het heeft mij 5 telefoontjes naar de service afdeling en een bezoek van een monteur gekost en vele dekbedden die ik heb kunnen weggooien vanwege de strepen voordat men mij vanuit AEG melde dat het wasluis was. Machines gebruiken weinig water op lage temp. in combie met vloeibaar wasmiddel en dan krijg je dit. Dus 1 x per maand 90 graden lekker heet wassen (bijv. de witte handdoeken) of 1 x een lege trommel op 90 graden met soda erin en het probleem is opgelost. Jammer alleen dat de fabrikant zo laat met een oplossing kwam ik heb zeker al 150 euro schade aan wasgoed en vergoeden ho maar.
:cry:

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Miele wasmachine's hebben erg veel last van vetluis!,


Wij hebben zo'n @#@ machine van Miele, de was komt er altijd stinkend uit!,

Meer wasmiddel toegediend, hielp ook niet, wat minder was in de trommel, hielp ook niet,

Wat bleek nu, door ondervinding kwam ik er achter, dat de machine te weinig water in de kuip laat komen!, dus niveauschakelaar vervangen, het probleem bleef!, 2x per maand 90 graden was draaien: hielp ook niet!

De oplossing is: met een gieter wat meer water in de machine gieten, zodat de was weer beter gewassen wordt!,


waardeloos dus!, en altijd is het apparaat stuk!, lagers, pomp, lekke kuip, vering stuk, klok al div. keren vervangen, en nog meer problemen, en dan hebben we het over een machine van 5 jaar oud!,

Voor mij geen Miele meer!

Repliek op dommegast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Repliek op dommegast »

Ooit wel eens de gebruiksaanwijzing gelezen domme gast? hiervoor dus.

Dommer dan dom: want je kunt een miele wasmachine programmeren op extra water; gewoon even in je gebruiksaanwijzing snuffelen: niets vervangen: deze hele wasmachine is van top tot teen computer gestuurd en gecontroleerd.

Stinkende was ligt aan je eigen vieze gedrag. Als je je was te lang in de wasmachine laat zitten gaat het altijd stinken.

Dus: of je wast te weinig en er zijn een batterij dozen wasmiddelnodig om jouw lichaamsgeur weg te wassen,
Of: je bent analfabeet of dislectisch: omdat er duidelijk in de gebruiksaanwijzing VAN ELKE MIELE STAAT dat je het waterniveau kunt verhogen....................................

Vetluis ontstaat doordat mensen gewoon op een te lage temperatuur wassen. En bijvoorbeeld hun linnengoed niet eens op de kookwas doen. *lekker smerig*

Deze methode is goed:

Keukenlinnen: 90 graden
Beddegoed 60 tot 75 graden
ondergoed 40 tot 60 graden
broeken 40 tot 60 graden
tere weefsels 30 tot 40 graden
gordijnen 0 tot 40 graden
etc.

Als je je hier niet aan houdt, of die wasmachine vol propt met of: was dat dagenlang in een vieze stinkende dichte waszak of wasmand heeft gezeten, moet je de machine niet de schuld van geven.

Ik geloof deze persoon dan ook voor geen meter en denk dat het een of andere herrieschopper is.

Miele : als je er problemen mee hebt: ligt het in 99,9999 gevallen helemaal AAN JOU ZELF!

Dus lees je gebruiksaanwijzing: en was tijdig, met een goed wasmiddel!

Ex witgoedverkoper

vijzsje

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door vijzsje »

:shock: ik ben er helemaal mee eens!!!!
het hangt echt aan jezelf!!!!
want een Miele is hetbeste!! :mrgreen:

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Deze methode is goed:

Keukenlinnen: 90 graden
Beddegoed 60 tot 75 graden
ondergoed 40 tot 60 graden
broeken 40 tot 60 graden
tere weefsels 30 tot 40 graden
gordijnen 0 tot 40 graden
etc.
Lever fabergé heeft op zijn website www.leverfaberge.nl onder het kopje "wist u dat" een rapport van meer dan 30 pagina's over wassen. Daarin staat dat het meeste wasmiddel zijn effectiviteit verliest zodra de temperatuur boven de 60 graden komt. Veel mensen wassen tegenwoordig ook niet meer op 90 graden omdat de wasmiddelentechnologie zo vooruit gegaan is dat dat niet meer nodig is.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door inxsnl »

he He eindelijk een goed bericht.
Maar 90graden is er niet voor de was maar om de machine te reinigen .
Melden zij daar ook iets over.

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 18 Apr 2005 14:32 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Miele wasmachine's hebben erg veel last van vetluis!,


Wij hebben zo'n @#@ machine van Miele, de was komt er altijd stinkend uit!,

Meer wasmiddel toegediend, hielp ook niet, wat minder was in de trommel, hielp ook niet,

Wat bleek nu, door ondervinding kwam ik er achter, dat de machine te weinig water in de kuip laat komen!, dus niveauschakelaar vervangen, het probleem bleef!, 2x per maand 90 graden was draaien: hielp ook niet!

De oplossing is: met een gieter wat meer water in de machine gieten, zodat de was weer beter gewassen wordt!,


waardeloos dus!, en altijd is het apparaat stuk!, lagers, pomp, lekke kuip, vering stuk, klok al div. keren vervangen, en nog meer problemen, en dan hebben we het over een machine van 5 jaar oud!,

Voor mij geen Miele meer!

--------------------------------------------------------------------------------

Nou beste gast,
Ik twijfel eerder aan U dan aan Uw machine.

Als ik dat verhaal zo leest doet u dingen met het machine waar die niet op is berekend. Extra water toevoegen met een gieter omdat de was stinkt lijkt misschien een oplossing. Maar de waskuip is op dat extra gewicht niet berekend. Ik heb de indruk dat u gewoon veel teveel en hele vuile was in het machien stopt en dan krijg je natuurlijk de was niet schoon, dat los je dan weer op door er met een gieter extra water (en waarschijnlijk ook extra veel zeep) in het apperaat te doen...... Dat veroorzaakt natuurlijk overbelasting met lekkage, kapotte lagers, pomp en vering en kortsluiting in de klok (die hij niet eens heeft) als gevolg...

Natuurlijk is dat apperaat zo vaak stuk..... Zo kun je elke wasmaschine kapot krijgen......


Weeg je wasgoed eens(max 5 kg), en kies het juiste wasprogramma en de juiste hoeveelheid wasmiddel. (niet teweinig, maar ook zeker niet teveel)......

Bion

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Bion »

Ik heb er nooit last van, stinkende was of wasluis. Ik heb ook een miele wasmachine.
Ik was een keer per maand een lege machine op kookwas en doe een halve liter bleekwater in het eerste spoelwater, gewoon het goedkoopste merk wat je vinden kan. Alles wordt van binnen goed schoongespoeld, het is een behoud voor je machine en je was komt fris uit de machine. Mijn miele is nog nooit stuk geweest...

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

he He eindelijk een goed bericht.
Maar 90graden is er niet voor de was maar om de machine te reinigen .
Melden zij daar ook iets over.
Goede vraag. Daar kan ik in het rapport ook niets over vinden. Ik kan u ook niet zeggen of dit waar is. Naar mijn mening is het nog wel bedoelt om te wassen. Ik heb bijvoorbeeld bedlinnen waarop vermeld staat dat het op 90 graden te wassen is. Ik denk dat dat nog uit de tijd stamt dat de was zo heet mogelijk gedaan moest worden.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hallo daar

Lees het woord van de vakman.
De wasmiddelfabrikanten produceren zulke goede wasmiddelen dat op 40 graden alles schoonwordt.
Maar 40 graden lost niet het vet en divsoorten aanslag en zeepresten op.
Daar is 90 graden voor nodig.
Doet u de witte was 1 maal per week op 90 graden dan verlengt u de levensduur van uw wasmachine welk merk dan ook.

sglas

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door sglas »

maar om de huisstofmijt te doden moet je minimaal op 60 graden wassen. Die beestjes gaan niet dood onder de 60 graden, dus mijn beddengoed doe ik altijd op 90 graden. Vang ik twee vliegen in een klap en de machine wordt gereinigd en de huisstofmijt gaat dood. Dus minder last van mijn allergie!

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Vooral bleekmiddel in je miele doen...........daar help je ook een meiel lekker snel mee...........reparaties................ :idea:

Gesloten