LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vol verbazing zit ik te lezen.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
123abc

Vol verbazing zit ik te lezen.

Ongelezen bericht door 123abc »

Ik zit met stomme verbazing de berichten door te lezen met, waarom gaat mijn Brandt, Indesit, Ariston, Candy enz. ….. naar 4 jaar al defect. Heel gewoon het zijn low budget winkelketen machines wat lekker verkoopt en voor een goede dag omzet zorgt (Massa is ook Kassa). Ik ben wit & bruingoed monteur en moet bijna elke keer tegen de mensen zeggen naar een reparatie bezoek helaas mevr. of meneer U machine is op. Een redelijk tot goede wasmachine kost tussen de 600 & 1200 euro, en dat zijn een Bosch, AEG of een Miele (ook daar kan je pech mee hebben, maar de kans daarop is laag). Mijn advies is ga naar de lokale vakhandel of kleine zelfstandige ondernemer en laat je goed voorlichten, deze laten het wel uit hun hoofd een low budget machine te verkopen want voor je het weet heb je een slechte naam en kun je de deur sluiten.

Maar de Nederlander gaat vaak voor de prijs, en het advies van de consumentenbond. Maar mensen denk toch eens na € 369,- voor een Indesit machine die als beste uit de test komt. Ja hoor en kabouters wonen in paddenstoelen. Spaar even door, of begin alvast te sparen voor een nieuwe bij het aanschaffen van een low budget machine.

Als monteur vind ik het wel eens leuk om een winkelketen binnen te lopen en mij voor te laten lichten door een verkoper. En wat ik dan soms voor een onzin hoor, waarvan ik denk “hier kun je een toverdoos kopen”.
Let wel soms zitten er goede verkoper met vakkennis bij , die als hij de kans krijgt naar de vakhandel overstapt.

Ik ben een zelfstandig monteur en verdien niks aan de verkoop. Maar ik repareer liever een 7 jaar oude Bosch, AEG of Miele waarvan er snel ook onderdelen voorradig zijn, dan een LB merk waarvoor je soms weken op onderdeel zit te wachten.
Maar in veel gevallen moet ik dan zo’n machine afkeuren en heb ik dan niks meer verdien dan een kop koffie en onderzoek kosten.

Dit is mijn persoonlijk mening en advies,
Groet, Miel de Monteur. :wink:

lees deze link hij verwijst reeds naar een eerder onderzoek gedaan door Radar.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=26 ... ews]=11991

Ulbe

Re: Vol verbazing zit ik te lezen.

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een low budget machine kan best goed zijn,

Een Edy van 12 jaar staat bij mijn broer thuis te draaien, en hebben nooit geen problemen met de machine gehad, maar dat weet je natuurlijk niet bij aankoop van het apparaat!, :wink:

Merken zoals Indesit, Nordland, e.d. lees ik veel problemen mee, en zou ik persoonlijk niet snel kopen, desondanks de prijs van deze machine's laag is,

In deze situatie zou ik sneller voor een Bosch of Siemens machine gaan, dit zijn prima machine's voor een redelijke prijs en gaan met wat geluk jaren mee,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Geweldig de posting van 123.

Mijn mening is echter 100 euro per jaar met de huidige machines.
En dan maakt het merkie niets meer uit.
300/3jaar 800/8jaar. dwz dat er wel altijd tussentijds problemen kunnen zijn door gebruikersfouten.Vraag bij de aankoop maar eens een te verwachten levensduur of een te verwachten aantal draaiuren.

T

123abc

Ongelezen bericht door 123abc »

Uitzonderingen bevestigen de regel, helaas zijn er niet veel van deze uitzonderingen. En bijna bij elke gebruiker waar ik kom die niet bij die uitzonderingen horen, hoor ik alleen maar nooit meer zo’n goedkope machine. Vergeet niet dat als ik erbij moet komen de fabriek garantie er opzit en de machine soms al een aantal keren binnen dat termijn gerepareerd is.

Goed, dan de keuze 8 jaar zorgeloos wassen (hooguit een keer koolborstels vervangen) of 4 jaar met een aantal bezoeken van de fabriek monteur. De meeste gebruikers balen als de machine weer defect is en er een monteur bij moet komen, dat houd in niet kunnen wassen weer een dag vrij nemen voor een bezoek van de service dienst.

Nogmaals uitzonderingen bevestigen de regel en je kan soms met een LB machine 10 jaar kan doen, en dat is natuurlijk prachtig. Maar jammer genoeg hoor je, of lees je daar maar weinig van.

Het advies is van mij persoonlijk, de keuze maak je zelf.
Groet, Miel de Monteur

Geoffrey

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Tja, ik moet het met de monteur eens zijn uit eigen ervaring. Mijn eerste wasmachine was een Indesit. Maar die gaf na anderhalf jaar al de geest! Toen heb ik van mijn laatste spaarcentjes een tweedehands Bosch gekocht. Die draait nu, vijf jaar later, nog steeds perfect! :)

Gesloten