LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vol verbazing zit ik te lezen.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
123abc

Vol verbazing zit ik te lezen.

Ongelezen bericht door 123abc »

Ik zit met stomme verbazing de berichten door te lezen met, waarom gaat mijn Brandt, Indesit, Ariston, Candy enz. ….. naar 4 jaar al defect. Heel gewoon het zijn low budget winkelketen machines wat lekker verkoopt en voor een goede dag omzet zorgt (Massa is ook Kassa). Ik ben wit & bruingoed monteur en moet bijna elke keer tegen de mensen zeggen naar een reparatie bezoek helaas mevr. of meneer U machine is op. Een redelijk tot goede wasmachine kost tussen de 600 & 1200 euro, en dat zijn een Bosch, AEG of een Miele (ook daar kan je pech mee hebben, maar de kans daarop is laag). Mijn advies is ga naar de lokale vakhandel of kleine zelfstandige ondernemer en laat je goed voorlichten, deze laten het wel uit hun hoofd een low budget machine te verkopen want voor je het weet heb je een slechte naam en kun je de deur sluiten.

Maar de Nederlander gaat vaak voor de prijs, en het advies van de consumentenbond. Maar mensen denk toch eens na € 369,- voor een Indesit machine die als beste uit de test komt. Ja hoor en kabouters wonen in paddenstoelen. Spaar even door, of begin alvast te sparen voor een nieuwe bij het aanschaffen van een low budget machine.

Als monteur vind ik het wel eens leuk om een winkelketen binnen te lopen en mij voor te laten lichten door een verkoper. En wat ik dan soms voor een onzin hoor, waarvan ik denk “hier kun je een toverdoos kopen”.
Let wel soms zitten er goede verkoper met vakkennis bij , die als hij de kans krijgt naar de vakhandel overstapt.