| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vragen over een wasdroger
-
Bob Schurkjens
Re: Vragen over een wasdroger
De brandweer zet de wasdroger met stip op nummer 1 inzake brandgevaar:
https://www.brandweer.nl/brandveilighei ... -apparaten
Ben zelf tevreden met mijn wasrek op zolder.
https://www.brandweer.nl/brandveilighei ... -apparaten
Ben zelf tevreden met mijn wasrek op zolder.
moederslink
vindt dit leuk
-
moederslink
En om terug te komen op de situatie van de TS Ridder777, zijn etage is niet hypermodern.
Er was toen ook , meen ik, gedoe rondom een oude geiser .
Je moet nmm zeker geen droger in je woonkamer aanzetten en bv naar het werk gaan , wanneer het eea daar gare oude meuk is. Is bv de elektra daar nog wel allemaal ok?
En wat Lowieze ook zegt : veel mensen zijn er niet zo mee bezig om het stof weg te zuigen.
Ook onder en achter je koelkast en vriezer zit altijd stof.
2-3 x per jaar moet ik de boel van zijn plaats schuiven om daar achter en onder goed schoon te maken.
Er was toen ook , meen ik, gedoe rondom een oude geiser .
Je moet nmm zeker geen droger in je woonkamer aanzetten en bv naar het werk gaan , wanneer het eea daar gare oude meuk is. Is bv de elektra daar nog wel allemaal ok?
En wat Lowieze ook zegt : veel mensen zijn er niet zo mee bezig om het stof weg te zuigen.
Ook onder en achter je koelkast en vriezer zit altijd stof.
2-3 x per jaar moet ik de boel van zijn plaats schuiven om daar achter en onder goed schoon te maken.
De melders zijn doorgeschakeld. Bij brand zal de brandweer worden gebeld, bij CO detectie zal de airco aanslaan om frisse lucht van buiten naar binnen te pompen, alarm zal afgaan. En in alle gevallen komt de live feed online op de ingestelde apparaten.Lowieze schreef: Wat heb je aan een rook/brandmelder als je droger in de fik staat terwijl je niet thuis bent?
Het probleem is dat mensen laks zijn met het schoonmaken van de stoffilters van hun droger, waardoor de brandkans veel groter is.
Dus ook als er niemand thuis is, dan nog zal de schade tot een minimum beperkt zijn.
En onze droger kan niet aan met een vol filter.
Dan heb jij de boel goed voor elkaar. Maar dat is niet bepaald de maatstaf voor een gemiddeld huishouden - in tegendeel.Revoked schreef: ↑20 aug 2020 23:23De melders zijn doorgeschakeld. Bij brand zal de brandweer worden gebeld, bij CO detectie zal de airco aanslaan om frisse lucht van buiten naar binnen te pompen, alarm zal afgaan. En in alle gevallen komt de live feed online op de ingestelde apparaten. Dus ook als er niemand thuis is, dan nog zal de schade tot een minimum beperkt zijn. En onze droger kan niet aan met een vol filter.
En dat dus als basis nemen voor een advies aan iemand anders is op zijn minst onverstandig.
Wat kost zo'n abonnement nu maandelijks ?Revoked schreef: ↑20 aug 2020 23:23De melders zijn doorgeschakeld. Bij brand zal de brandweer worden gebeld, bij CO detectie zal de airco aanslaan om frisse lucht van buiten naar binnen te pompen, alarm zal afgaan. En in alle gevallen komt de live feed online op de ingestelde apparaten.Lowieze schreef: Wat heb je aan een rook/brandmelder als je droger in de fik staat terwijl je niet thuis bent?
Het probleem is dat mensen laks zijn met het schoonmaken van de stoffilters van hun droger, waardoor de brandkans veel groter is.
Dus ook als er niemand thuis is, dan nog zal de schade tot een minimum beperkt zijn.
En onze droger kan niet aan met een vol filter.
Rond de €200,- Jaarlijkse certificering zit daar bij in. Verder is het natuurlijk onderdeel van de beveiliging die ik voor mijn bedrijfsapparatuur moet hebben.
200 euro per maand...?
@revoked Dan ben ik wel benieuwd wat voor abonnement en bedrijf je hebt. De enige installaties die direct naar de brandweer (rac) mogen doormelden, zijn brandmeldinstallaties volgens NEN2535 via een abonnement op het openbaar meldsysteem (vaak bosch of siemens).
En met ingang van het bouwbesluit 2012 mogen maar een beperkt aantal categorieën doormelden (zoals gezondheidszorg en niet zelfredzame bewoners).
Inbraakinstallaties met rookmelders daarop aangesloten, melden door naar een PAC.
Deze mogen slechts onder bepaalde voorwaarden direct de RAC bellen, bijvoorbeeld als de melding geverifieerd is.
Zie:
https://federatieveilignederland.nl/doc ... i-2020.pdf
En met ingang van het bouwbesluit 2012 mogen maar een beperkt aantal categorieën doormelden (zoals gezondheidszorg en niet zelfredzame bewoners).
Inbraakinstallaties met rookmelders daarop aangesloten, melden door naar een PAC.
Deze mogen slechts onder bepaalde voorwaarden direct de RAC bellen, bijvoorbeeld als de melding geverifieerd is.
Zie:
https://federatieveilignederland.nl/doc ... i-2020.pdf