LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wasmachine aanschaf
wasmachine aanschaf
Toch maar even een eigen topic geopend.
Heb dus een nieuwe wasmachine nodig en heb 400 euro te besteden.
Nu twijfel ik tussen de merken SAMSUNG en ZANUSSI.
Welke zal ik nemen? Iemand ervaring met deze 2 merken?
-
Re: wasmachine aanschaf
Geen ervaring. Maar wat ik je beslist afraad: de Bosch met zwarte letters, die bij MM te koop is. Die is ook onder de 400 euro, maar geen Bosch kwaliteit, komt uit Italië. De echte Bosch, uit Duitsland, is met rode letters. Dat is tenminste het verhaal van MM.sephora30 schreef:Toch maar even een eigen topic geopend.
Maar als je op onderstaande link kijkt, dan zie je een hele lijst met machines, inclusief reviews. Je kunt de zoekopdracht verfijnen per merk. Maar ik zeg je eerlijk dat ik er zelf niet naar gekeken heb, ik weet niet precies welke waarde je er aan hechten moet. Maar het ziet er wel goed uit, wat hoeveelheid informatie betreft.
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/alle
Succes ermee!
Geen ervaring met Samsung, maar wel (reparatie) ervaring genoeg met Zanussi om voor mezelf te besluiten om die NIET te kopen. Iets te goedkope Italiaanse "rommel".
Dus persoonlijk als ik de keuze had uit alleen die twee... Samsung.
Witte Angora,
dat verhaal van Bosch klopt, dat wist ik, daarom wil ik geen Bosch want de echte zitten qua prijs ver boven de 400 euro
Pbrosman, omdat Zanussi al zolang bestaat dacht ik dat het met dat merk wel snor zat, maar ook niet dus.
Ik realiseer me wel dat je voor 400 niet een topmachien kan kopen, maar ben toch wel benieuwd naar ervaringen met machines (van welk merk dan ook) in deze prijsklasse.
dat verhaal van Bosch klopt, dat wist ik, daarom wil ik geen Bosch want de echte zitten qua prijs ver boven de 400 euro
Pbrosman, omdat Zanussi al zolang bestaat dacht ik dat het met dat merk wel snor zat, maar ook niet dus.
Ik realiseer me wel dat je voor 400 niet een topmachien kan kopen, maar ben toch wel benieuwd naar ervaringen met machines (van welk merk dan ook) in deze prijsklasse.
Ondanks dat er ook wel negatieve ervaringen te vinden zijn hier (maar ja, van welk merk niet) heb ik goede ervaringen met Whirlpool. Die zitten ook ongeveer in die prijsklasse. Scoren bij de Consumentenbond ook regelmatig "Beste Koop".
-
De consumentenbond test maar een zeer beperkt deel van het aanbod, en over levensduur wordt al helemaal niks gezegd. Aan dat soort testen hecht ik ook nog nauwelijks waarde.
bprosman schreef:Geen ervaring met Samsung, maar wel (reparatie) ervaring genoeg met Zanussi om voor mezelf te besluiten om die NIET te kopen. Iets te goedkope Italiaanse "rommel".
Dan zou je toch eens moeten googelen op klachten Samsung, om deze aan te bevelen.
@sephora30
Hier draait een Zanussi 12 jaar zonder problemen.
Maar ook hier geldt zoals het met vele gebruiksartikelen is, je moet met het artikel goed uitvallen.
Ik heb een Zanussi, deze was wel iets duurder maar draait al jaren zonder problemen.
-
Aan de wasmachinetests van de Consumentenbond heb je niets omdat de machines niet op duurzaamheid worden getest. Ze hebben een keer een machine het predikaat "voordelige keus" gegeven. Veel mensen hebben die machine toen gekocht. En wat later regende het op Kieskeurig.nl klachten over die machine omdat ie in no time stuk ging. Ik geloof Indes(h)it of Candy.
De Duitse Consumentenbond (Stiftung Warentest) pakt het heel anders aan. Zij raggen de te testen wasmachines helemaal af. Er zijn er altijd wel een paar die "erg kapot gaan", zoals deze Candy:
http://www.test.de/themen/haus-garten/m ... =bild&fd=1
Siemens en Bosch zijn identiek. De goedkope modellen worden gemaakt in Spanje. De duurdere vanaf circa 400 euro worden gemaakt in Duitsland. Je kan deze makkelijk herkennen aan de deur: er zijn twee deurmodellen. De goedkope Spaanse machines van Bosch/Siemens hebben een ander model deur dan de duurdere Duitse. De goedkope machines hebben altijd een "A" in de typeaanduiding. De duurdere een "E".
De goedkoopste Duitse kost momenteel 418 euro incl. bezorging volgens
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/sie ... nl/349951/
Of een tientje goedkoper met Duits display:
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/sie ... es/977969/
(Ik heb zelf al 4 jaar de vergelijkbare Siemens WM12E160 en die bevalt prima).
De Duitse Consumentenbond (Stiftung Warentest) pakt het heel anders aan. Zij raggen de te testen wasmachines helemaal af. Er zijn er altijd wel een paar die "erg kapot gaan", zoals deze Candy:
http://www.test.de/themen/haus-garten/m ... =bild&fd=1
Siemens en Bosch zijn identiek. De goedkope modellen worden gemaakt in Spanje. De duurdere vanaf circa 400 euro worden gemaakt in Duitsland. Je kan deze makkelijk herkennen aan de deur: er zijn twee deurmodellen. De goedkope Spaanse machines van Bosch/Siemens hebben een ander model deur dan de duurdere Duitse. De goedkope machines hebben altijd een "A" in de typeaanduiding. De duurdere een "E".
De goedkoopste Duitse kost momenteel 418 euro incl. bezorging volgens
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/sie ... nl/349951/
Of een tientje goedkoper met Duits display:
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/sie ... es/977969/
(Ik heb zelf al 4 jaar de vergelijkbare Siemens WM12E160 en die bevalt prima).
Bedankt voor de info Bob.
Heb gekeken naar de Siemens maar ik koop alleen bij websites die aangesloten zijn bij Thuiswinkel Keurmerk. Ook heeft ie geen uitgestelde start, wat ik toch wel heel handig vind (niet perse noodzakelijk).
Zo te zien heeft elk goedkoop merk zn voor- en nadelen.
Ik vind het lastig kiezen
Heb gekeken naar de Siemens maar ik koop alleen bij websites die aangesloten zijn bij Thuiswinkel Keurmerk. Ook heeft ie geen uitgestelde start, wat ik toch wel heel handig vind (niet perse noodzakelijk).
Zo te zien heeft elk goedkoop merk zn voor- en nadelen.
Ik vind het lastig kiezen
Ik vond hem trouwens ook op BCC, staat deze revieuw bij....................
3 jaar heeft de machine het maar volgehouden. De trommel volledig afgebroken. Was beschadigd. Voortaan een goedkopere als ze toch maar 3 jaar mee gaan. Siemens doet er ook niets aan.
3 jaar heeft de machine het maar volgehouden. De trommel volledig afgebroken. Was beschadigd. Voortaan een goedkopere als ze toch maar 3 jaar mee gaan. Siemens doet er ook niets aan.
-
Heb het ook gelezen. Maar dat is een goedkope WM14A161 Spaanse Siemens.
Als je op Kieskeurig.nl zoekt naar leverbare machines met startvertraging tot 400 euro, dan heb je de keuze uit 159 machines
Dan kom je volgens mij inderdaad uit op Zanussi of Samsung.
Zanussi maakt onderdeel uit van Electrolux/AEG
Samsung is Koreaans
Voor wat het waard is.
Als je op Kieskeurig.nl zoekt naar leverbare machines met startvertraging tot 400 euro, dan heb je de keuze uit 159 machines
Dan kom je volgens mij inderdaad uit op Zanussi of Samsung.
Zanussi maakt onderdeel uit van Electrolux/AEG
Samsung is Koreaans
Voor wat het waard is.
Maken de Koreanen zulke slechte dingen dan.
Mijn slaapkamer tv en dvd speler zijn ook van Samsung. Nog niet heel oud, maar tot nu toe geen problemen.
Mijn slaapkamer tv en dvd speler zijn ook van Samsung. Nog niet heel oud, maar tot nu toe geen problemen.
sephora30 schreef: Maken de Koreanen zulke slechte dingen dan.
De Koreanen maken ook goede spullen, alleen met wasmachines heb ik zo mijn twijfels.
Je zou een keuze moeten maken, en zoals ik eerder heb geschreven, heeft ieder merk zijn voor en nadelen.
Heb zelf whirlpool en bevalt prima.
Hoelang de levensduur is geen idee, heb deze zelf net 3 jaar.
Hoelang de levensduur is geen idee, heb deze zelf net 3 jaar.
-
Nee hoor, Koreanen maken prima spullen. Is alleen wat achtergrondinfo. Je hebt ook nog Beko, dat is een Turks merk. Het wordt steeds internationaler.
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zijn wel een aantal merken die ik in ieder geval niet wil:
Beko
Indesit
Lg
Candy
Edy
Ignis
Beko
Indesit
Lg
Candy
Edy
Ignis
vogels schreef:Zelf heb ik (meerdere) goede ervaringen met http://www.kooptotaal.nl/index.php?cPat ... a16c1f45d1
Ook daar kun je met pin betalen bij aflevering.
Het laatste bericht van TS niet gelezen?
sephora30 schreef:Er zijn wel een aantal merken die ik in ieder geval niet wil:
Beko
Indesit
Lg
Candy
Edy
Ignis
Sorry, had niet alle aanbiedingen op alle blz gelezen.vogels schreef:Hoezo? Wat heeft dat er mee te maken??? Wat verder kijken dan je neus lang is!! Ze verkopen daar ook andere merken o.a. de door plumber genoemde Fagor (ken zelf het merk niet).Het laatste bericht van TS niet gelezen?