LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wasmachine Brandt WFH1472D
Re: wasmachine Brandt WFH1472D
daar zit wat in. maar ik heb in mijn vriendenkring toch heel wat miele's
met hoge toeren en die draaien toch echt wel wat langer mee als 4 jaar.
daarnaast was ik ook niet zo extreem veel. Leuk om alles maar op die huisvrouwtjes af te schuiven. zeker een monteur? want die heb ik in de begin fase brandt ook al in huis gehad vanwege klachten. ook hij gebruikte het woord die huisvrouwtjes. blijkbaar doen we alles fout mag alles stuk gaan. wanneer respecteren ze klachten nu gewoon eens?
met hoge toeren en die draaien toch echt wel wat langer mee als 4 jaar.
daarnaast was ik ook niet zo extreem veel. Leuk om alles maar op die huisvrouwtjes af te schuiven. zeker een monteur? want die heb ik in de begin fase brandt ook al in huis gehad vanwege klachten. ook hij gebruikte het woord die huisvrouwtjes. blijkbaar doen we alles fout mag alles stuk gaan. wanneer respecteren ze klachten nu gewoon eens?
Geloof niet dat ik de schuld op de vrouwen afschuif.
Ze willen alleen zo'n hoog mogelijke toerental en als
je dan denkt dat er geen slijtage optreed na vier
jaar dan geloof je dat toch?
Kan ook nergens het woord huisvrouwtje vinden.
Ze willen alleen zo'n hoog mogelijke toerental en als
je dan denkt dat er geen slijtage optreed na vier
jaar dan geloof je dat toch?
Kan ook nergens het woord huisvrouwtje vinden.
Helemaal juist bot321
Vroegha hadden we een aparte centrifuge of een volautomaat wasmasjien die max 800 toeren maakte dus de slijtage was een stuk minder.
Maar krijg dit eens in het koppie van de huidige consument
Vroegha hadden we een aparte centrifuge of een volautomaat wasmasjien die max 800 toeren maakte dus de slijtage was een stuk minder.
Maar krijg dit eens in het koppie van de huidige consument
En tegenwoordig wordt van een goedkope machine de dezelfde draaiuren verwacht als van een dure machine.
Oftewel van een prul wordt hetzelfde verwacht dan van een solide machine.
Oftewel: met een goedkope boormachine moet je hetzelfde kunnen als met een goede degelijke dure machine.
Goedkoper = meestal iets mindere kwaliteit = niet de dezelfde verwachting als van een dure machine.
Maar de consument wilt dat niet horen.
Die gaan dus met de goedkoopste machine 4 keer per dag wassen.
En dan maar klagen dat die zo snel kapot gaat!
Wat wil je...
Daar is die machine niet voor gemaakt en daar is hij ook niet geschikt voor.
De consumenten kopen tegenwoordig totaal verkeerd.
Men moet eerst kijken waarvoor men iets nodig heeft en aan welke eisen dat de machine moet voldoen en dan zoek je de goede machine uit, en niet andersom.
Bij mij in de branche zie je dat veel te vaak.
Oftewel van een prul wordt hetzelfde verwacht dan van een solide machine.
Oftewel: met een goedkope boormachine moet je hetzelfde kunnen als met een goede degelijke dure machine.
Goedkoper = meestal iets mindere kwaliteit = niet de dezelfde verwachting als van een dure machine.
Maar de consument wilt dat niet horen.
Die gaan dus met de goedkoopste machine 4 keer per dag wassen.
En dan maar klagen dat die zo snel kapot gaat!
Wat wil je...
Daar is die machine niet voor gemaakt en daar is hij ook niet geschikt voor.
De consumenten kopen tegenwoordig totaal verkeerd.
Men moet eerst kijken waarvoor men iets nodig heeft en aan welke eisen dat de machine moet voldoen en dan zoek je de goede machine uit, en niet andersom.
Bij mij in de branche zie je dat veel te vaak.
De lagers krijgen het ook gigantisch op hun donder als er wordt gecentrifugeerd op hoge toeren en de was is in de trommel niet in ballans.
Tegenwoordig zijn er machines die zelf controleren of de was wel in balans is.
Krijgt de machine dit niet voor elkaar, dan weigert die gewoon op de hoogste toeren te draaien.
Een machine die in onbalans is gaat ook "wandelen".
Dus ook als er was in de machine zit met een hoog gewicht, centifugeren op het hoogste toerental met de was in onbalans, dan krijgt het lagen het ontzettend moeilijk.
Tegenwoordig zijn er machines die zelf controleren of de was wel in balans is.
Krijgt de machine dit niet voor elkaar, dan weigert die gewoon op de hoogste toeren te draaien.
Een machine die in onbalans is gaat ook "wandelen".
Dus ook als er was in de machine zit met een hoog gewicht, centifugeren op het hoogste toerental met de was in onbalans, dan krijgt het lagen het ontzettend moeilijk.
goed maar een brandt is geen goedkope machine.
en ik ben het er totaal mee eens dat duurkoop dus niet altijd goedkoop is.
ik heb heel duidelijk bij bcc mijn eisen neer gelegd.
het moest een kwalitatief goede machine zijn. maar goed dat is de brandt dus niet. ik ben eigenlijk bedonderd door mooie praatjes.
Nu heb ik mijn brandt weer gerepareerd. het waren natuurlijk de kool borstels. gek genoeg geen onbekend probleem bij het onderdelenhuis.
de opmerking van de verkoper daar was ja ja dat heb je met de brandt daar komen nogal wat mensen voor, een niet al te beste machine met veel klachten. en ik vertrouw op heun deskundigheid.
en ik ben het er totaal mee eens dat duurkoop dus niet altijd goedkoop is.
ik heb heel duidelijk bij bcc mijn eisen neer gelegd.
het moest een kwalitatief goede machine zijn. maar goed dat is de brandt dus niet. ik ben eigenlijk bedonderd door mooie praatjes.
Nu heb ik mijn brandt weer gerepareerd. het waren natuurlijk de kool borstels. gek genoeg geen onbekend probleem bij het onderdelenhuis.
de opmerking van de verkoper daar was ja ja dat heb je met de brandt daar komen nogal wat mensen voor, een niet al te beste machine met veel klachten. en ik vertrouw op heun deskundigheid.
Blomberg/brandt zijn niet echt slecht wel te duur destijds .
Koolborstel slijtage is heel normaal. gebeurt bij elk merk
Veel brandt/blomberg machines hadden aeg motoren deze hebben veel problemen gehad.
Maar na 4 jaar een keer koolborstels is heel normaal.
Ik hoop aleen voor u dat het anker niet ingesleten is want dan bent u over een paar maanden weer aan de beurt
Koolborstel slijtage is heel normaal. gebeurt bij elk merk
Veel brandt/blomberg machines hadden aeg motoren deze hebben veel problemen gehad.
Maar na 4 jaar een keer koolborstels is heel normaal.
Ik hoop aleen voor u dat het anker niet ingesleten is want dan bent u over een paar maanden weer aan de beurt
ja ook het anker is licht versleten, daar wordt wat aan gedaan.
Er zijn trouwens een hoop collega's het niet met u eens wat betreft de kwaliteit van de brandt. In het forum laten ook witgoed handelaren weten de brandt uit hun assortiment te hebben gehaald. (zie andere onderwerpen brandt.) Ik als consument heb er ook geen vertrouwen meer in. en vindt dan ook dat het mijn recht is om dat uit te mogen spreken op een consumenten site. het valt me wel op dat er doorgaans gereageerd wordt door mensen die op 1 of andere manier met de witgoedhandel te maken hebben. Zou ik mischien ook doen als ik in die branche werk, het is tenslotte je brood. maar ik heb nog nooit een machine gekocht in een zaak waarbij men objectief mij verteld dat ik een goeie machine koop maar dat tussen de 2 jaar (zie verhaal afra)
of 4 zoals die van mij, wel heel normaal is dat de koolborstels even vervangen moeten worden. als consument zou ik me in de zaak wel even achter de oren krabben. wel wil ik de vakmannen bedanken voor tips. daarom kon ik mijn machine weer maken.
Er zijn trouwens een hoop collega's het niet met u eens wat betreft de kwaliteit van de brandt. In het forum laten ook witgoed handelaren weten de brandt uit hun assortiment te hebben gehaald. (zie andere onderwerpen brandt.) Ik als consument heb er ook geen vertrouwen meer in. en vindt dan ook dat het mijn recht is om dat uit te mogen spreken op een consumenten site. het valt me wel op dat er doorgaans gereageerd wordt door mensen die op 1 of andere manier met de witgoedhandel te maken hebben. Zou ik mischien ook doen als ik in die branche werk, het is tenslotte je brood. maar ik heb nog nooit een machine gekocht in een zaak waarbij men objectief mij verteld dat ik een goeie machine koop maar dat tussen de 2 jaar (zie verhaal afra)
of 4 zoals die van mij, wel heel normaal is dat de koolborstels even vervangen moeten worden. als consument zou ik me in de zaak wel even achter de oren krabben. wel wil ik de vakmannen bedanken voor tips. daarom kon ik mijn machine weer maken.
Brandt nederland bestaat al een jaar of 3/4 niet meer.
Vanzelf dat er ondernemers zijn die het niet meer hebben.
Aan het anker is niets te doen aleen de complete motor vervangen heeft zin.
eerder heb ik geschreven brandt is niet slecht maar wel te duur
eerder heb ik geschreven dat de ondernemer flink hun zakken hebben kunnen vullen met de verkoop van blomberg/brandt
Vanzelf dat er ondernemers zijn die het niet meer hebben.
Aan het anker is niets te doen aleen de complete motor vervangen heeft zin.
eerder heb ik geschreven brandt is niet slecht maar wel te duur
eerder heb ik geschreven dat de ondernemer flink hun zakken hebben kunnen vullen met de verkoop van blomberg/brandt
Ik wil ook even opmerken dat winkeliers die echt eerlijk zijn niet geliefd zijn bij de consument.
Want die wordt keihard afgestraft omdat hij eerlijk is.
Want de consument koopt liever bij de winkelier die precies verteld wat de consument graag wilt horen.
Oftewel de winkelier die gewoon aan het liegen is heeft het van alle winkeliers het drukst en de winkelier die gewoon goudeerlijk is, wordt voorbijgelopen.
Want die wordt keihard afgestraft omdat hij eerlijk is.
Want de consument koopt liever bij de winkelier die precies verteld wat de consument graag wilt horen.
Oftewel de winkelier die gewoon aan het liegen is heeft het van alle winkeliers het drukst en de winkelier die gewoon goudeerlijk is, wordt voorbijgelopen.
Geplaatst op 18 Okt 2006 15:01 door karo
--------------------------------------------------------------------------------
==================================================
Denk niet dat het anker versleten is het is de collector.
Heel fijn schuurpapiertje er over en hij is weer goed.
En het is normaal hoor koolborstels komt ook bij dure
mach.voor.
--------------------------------------------------------------------------------
==================================================
Denk niet dat het anker versleten is het is de collector.
Heel fijn schuurpapiertje er over en hij is weer goed.
En het is normaal hoor koolborstels komt ook bij dure
mach.voor.
Ook ik heb twee jaar geleden (garantie is net voorbij) een wasmachine van Brandt gekocht, helaas. De zwarte strepen komen me bekend voor, maar het grootste probleem is mijn trommeltap. Vorige week liep de wasmachine tijdens het centrifugeren aan, dus ik stopte hem. Wat zegt de monteur de trommeltap is kapot en hij haalt op dat moment de helft van een dikke bout eruit. Komt niet vaak voor en er is alleen maar een professorische oplossing mogelijk. Wil ik contact opnemen met de Brandt, blijken ze failliet te zijn. Via alle wegen die naar Rome leiden ben ik uiteindelijk toch bij Brandt uitgekomen. Ze willen me wel tegemoet komen, maar dan moet eerst een monteur van hen komen... Ben benieuwd hoe dit afloopt!
Ook wij hebben zo'n 4 jaar geleden een Brandt gekocht.
Op zich deed het apparaat het goed totdat hij in een soort loop bleef hangen met spoelen en centrifugeren. Maar ook dit was op te lossen door hem op tijd handmatig uit te zetten, totdat we dit een keer vergaten! en ja hoor foutcode 006.
Natuurlijk bij de eerste storing Brandt gebeld en destijds inderdaad erachter gekomen dat ze failiet zijn dus kan er alleen maar van een nieuwe service organisatie iemand langskomen met voorrij kosten waar je al niet blij van wordt.
Destijds ook alles al schoon gemaakt, draaien regelmatig op 90 graden met schoonmaak middel dus zeepresten lijkt mij niet het geval maar eerder een storing in de electronica. Iemand nog een tip wat ik er mee kan doen?
Op zich deed het apparaat het goed totdat hij in een soort loop bleef hangen met spoelen en centrifugeren. Maar ook dit was op te lossen door hem op tijd handmatig uit te zetten, totdat we dit een keer vergaten! en ja hoor foutcode 006.
Natuurlijk bij de eerste storing Brandt gebeld en destijds inderdaad erachter gekomen dat ze failiet zijn dus kan er alleen maar van een nieuwe service organisatie iemand langskomen met voorrij kosten waar je al niet blij van wordt.
Destijds ook alles al schoon gemaakt, draaien regelmatig op 90 graden met schoonmaak middel dus zeepresten lijkt mij niet het geval maar eerder een storing in de electronica. Iemand nog een tip wat ik er mee kan doen?
-
06 storing of even afpompen/stop/afpompen/piepen met leds knipperen is voor 90& altijd koolborstel op of slecht kontakt van de borstels meestal komt een handelaar met het verhaal zijn falliet geen onderdelen meer dit is onzin groetjes jo
Dag Jo,
Bedankt voor je opmerking. Doordat wij met kleine kids (3 stuks) zitten kunnen wij bijna geen dag zonder wasmachine. En ja dat weten de verkopers natuurlijk. Dus uiteindelijk een Miele gekocht met extra garantie. Ik heb echter de Brandt nog staan omdat hij verder nog goed is, op de motor na volgens de monteur. Deze gaf aan dat hij de koolborstels na had gekeken en dat ze inderdaad slecht waren maar dat de motor ook vonken gaf en dus kapot was. Een nieuwe motor kost meer dan 200 euro dus wilde ik dat niet meer uitgeven. Maar ik ga als ik tijd heb deze motor nog wel eens nakijken. en mischien heeft iemand nog wel een 1600 toeren motor liggen
Bedankt voor je opmerking. Doordat wij met kleine kids (3 stuks) zitten kunnen wij bijna geen dag zonder wasmachine. En ja dat weten de verkopers natuurlijk. Dus uiteindelijk een Miele gekocht met extra garantie. Ik heb echter de Brandt nog staan omdat hij verder nog goed is, op de motor na volgens de monteur. Deze gaf aan dat hij de koolborstels na had gekeken en dat ze inderdaad slecht waren maar dat de motor ook vonken gaf en dus kapot was. Een nieuwe motor kost meer dan 200 euro dus wilde ik dat niet meer uitgeven. Maar ik ga als ik tijd heb deze motor nog wel eens nakijken. en mischien heeft iemand nog wel een 1600 toeren motor liggen
Een belaste electromotor vonkt altijd bij de koolborstels!Deze gaf aan dat hij de koolborstels na had gekeken en dat ze inderdaad slecht waren maar dat de motor ook vonken gaf en dus kapot was.
Is heel normaal.
Als de koolborstels bijna op zijn en de veer is op z`n eind,dan zal het laatste deel van de borstel de ruimte naar het ankerde collector gaan overbruggen.
Dit veroorzaakt de vonken.
Maar als het een aeg motor is dan wil er nog wel eens een lamelletje verbranden of loslaten dus ook vonken maar met daarbij een hard tikkend geluid.
De borstels zijn bij elke onderdelenshop verkrijgbaar.
Dit veroorzaakt de vonken.
Maar als het een aeg motor is dan wil er nog wel eens een lamelletje verbranden of loslaten dus ook vonken maar met daarbij een hard tikkend geluid.
De borstels zijn bij elke onderdelenshop verkrijgbaar.
Ook wij hebben een drama van een brandt wasmachinne, op nummer 1 idd de koolborstels, ik heb wel eens een wasmachinne 15 jaar gehad en nog nooit zoon ding hoeven vervangen... en nu gaan ze om de 2 jaar er aan! Verder is het een raar ding, ineens ging de roommelder af... komt er rook uit dat ding! Wij wisten niet wat er was, duidelijk was wel dat de pomp en de motor vast zaten en wel door een wasbol! Je hoord het goed deze wasmachinne presteert het een wasbol in 3 delen in het systeem te krijgen. Hoe.... ik zou het niet weten!
Inmiddels doet ie het weer niet en is het tijd om dat ding af te voeren en wel na een levensduur van 5 jaar!
Inmiddels doet ie het weer niet en is het tijd om dat ding af te voeren en wel na een levensduur van 5 jaar!
ook wij hebben een brandt en krijgen als foutcode : bel service dienst foutcode 006. hebben al het eea gelezen over de brandt maar zijn absoluut niet technisch en koolborstels vervangen is niet iets wat wij kunnen doen. dan toch maar een monteur bestellen??? en zo ja van welk bedrijf dan???? help.....
haalo
ik heb code 006 en tijdens centr stop ie bel service code oo6 weet iemand wat er aan de hand is ik hoor het graag
ik heb code 006 en tijdens centr stop ie bel service code oo6 weet iemand wat er aan de hand is ik hoor het graag