LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wasmachine LG

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Jorg
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2006 16:32

Wasmachine LG

Ongelezen bericht door Jorg »

Hier even een update over de bevindingen van mijn wasmachine LG WDN16110.

De was wordt door het lage waterverbruik minder schoon dan met mijn oude Miele..remedie:gebruik het voorwasprogramma, is er niks meer aan de hand,mooi schoon en nog steeds zuinig.

Hij wast door een softwarefout geen hoofdwas op 60graden, was nu al een hele tijd op Syntetisch programma op 60 graden en dat gaat dus perfect,centrifugeren doet ie op deze stand niet harder dan 1000 toeren maar komt er ook bij een volle bak netjes droog uit.

Op hoofdwas zet ik ,m op 1200 toeren omdat 1200 of 1600 toeren in de praktijk niets uit maakt.(getest met een losse centrifuge van AEG op 2800 toeren,1200 toeren of meer op de LG en de AEG centrifuge krijgt er geen druppel extra meer uit).

Soms een beetje "bonkig" met veel was, maar ik doe ,m soms wel vol,alle beddegoed plus handdoeken en dergelijke erin en dan gaat ie wat lawaai maken met centrifugeren...het zij ,m vergeven..,verder een zeer stille machine,zuinig en snel klaar met goed wasresultaat dus.
Fijne grote trommel met direct drive motor.

Dat ik met die softwarefout niet ben teruggegaan ben heeft te maken dat deze machine een "left-over" was..en ik ,m voor ongeveer voor de helft van het geld bij een groothandelaar heb gekocht..wel nieuw overigens...stel nou dat ie zoals ie het nu doet zo,n 4 jaar nog meegaat vind ik het allang best, prima ding tot nog toe.

Jorg
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2006 16:32

Re: Wasmachine LG

Ongelezen bericht door Jorg »

Vergeten te vermelden dat ik ,m nu zo,n anderhalf jaar heb.

aandekust
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:37

Re: Wasmachine LG

Ongelezen bericht door aandekust »

Ook bij ons zit er een softwarefout in waardoor de temperatuur niet gehaald wordt,LG weigert met een oplossing te komen,wij worden al maanden aan het lijntje gehouden,er is al 2 keer een monteur langs geweest deze tovert dan met het programma waardoor de temperatuur leeg wel gehaald wordt,ik heb het probleem zelsfs op film vastgelegd en naar LG opgestuurd,men gaf toen als reactie terug dat men contact op zou nemen met Korea dat is nu al meer dan een maand geleden en op verdere mailtjes wordt niet meer gereageerd,we hebben op de machine nog 3 maanden garantie maar ik heb geen hoop dat LG nog met een oplossing komt,ook met de waarschuwing dat we juridische stappen gaan ondernemen lokt bij hen geen reactie uit,we hebben omdat we onze was gewoon niet schoon krijgen van ellende maar een Bosch besteld.
Een ding weet ik zeker,nooit moet ik nog iets van LG hebben,de service is beneden alle peil

Jorg
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2006 16:32

Re: Wasmachine LG

Ongelezen bericht door Jorg »

Beste Aandekust,

De softwarefout vind ik een beetje vreemd omdat ie de temp. leeg wel zou halen, dan moet ie dat toch ook vol doen?..de sensor voor temperatuur werkt niet anders leeg dan vol zou ik zeggen.
Bij mij duurd het ff voordat ie warm wordt want ben er achter dat ik een engelse machine met een warm wateraansluiting heb.
Bij een ingestelde temp van boven de 40 graden gaat ie "warm" water pakken maar die is dus afgesloten, na een minuut of wat merkt ie dat hierdoor het waterniveau te laag is, gaat koud water pakken en dat na een tijdje alsnog opwarmen...handig is het niet allemaal.
Voor de rest nog steeds geen klachten trouwens...heb vaker gehoord dat de service van LG beneden ieder (water)peil is..heb ze nog niet nodig gehad (afkloppen).

Succes!

aandekust
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:37

Re: Wasmachine LG

Ongelezen bericht door aandekust »

Beste Jorg

De temperatuur leeg wordt alleen gehaald als er een monteur in de buurt is,deze kan doormiddel van wat gegoochel met de knoppen de wastijd verlengen zodat de temperatuur ten alle tijde wordt gehaald.
Maar het probleem is bijna opgelost,we hebben inmiddels een"echte" wasmachine besteld ,deze keer niet van LG,dat merk komt er bij ons niet meer in,al krijgen we het gratis.

Toolboy

Re: Wasmachine LG

Ongelezen bericht door Toolboy »

Beste jorg

De wdn 16110 is geen machine geweest voor de nederlandsche markt.
Waar en bij wie is deze gekocht??
Mogelijk weet de importeur hier in Nederland niet eens dat deze machine in gebruik is

aandekust
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:37

Re: Wasmachine LG

Ongelezen bericht door aandekust »

Voor ons is het toch nog goed gekomen,met tussenkomst van de dealer hebben we na bijna 2 jaar een niewe wasmachine gekregen,met bijbetaling van 100€ hebben we nu een bosch

binkie
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2006 22:01

Re: Wasmachine LG

Ongelezen bericht door binkie »

Toen LG nog onder de vlag van Philips werd gemaakt, was er niets mis met de huishoudelijke apparatuur.
Sinds de fabricage in Amerikaanse handen is overgegaan, regent het klachten van de apparatuur.

Gesloten